Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Dr Lindbergs

"Sunne godterier"

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-04-10, 15:25   #1
sunnereliv
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 132
sunnereliv er på en erverdig vei

"Sunne godterier"

Hvis man bare må ha sjokolade og mørk sjokolade ikke er bra nok, har jeg kommet fremt til at helnøtt, snickers og m&m er best fordi de inneholder nøtter som jo er sunt, men på den andre siden inneholder de en del karbohydrater og mettet fett (17 g i helnøtt). Noen som vet om annet godteri som er "sunt"? Siden karbohydratene skal være lave, er det jo ikke sunnere å spise lakris eller skumgodt fordi de inneholder mer karbohydrater, men dog mindre fett. Blir litt forvirret. Lindberg sier at man skal begrense inntak av mettet fett til minimalt, hva blir da best av de to alternativene?

sunnereliv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbokontroll Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 17:43   #2
sunroad
Medlem
 
sunroad sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
Alder: 58
Innlegg: 150
sunroad er på en erverdig vei

Sv: "Sunne godterier"

Sjokolade er smekk full av sukker og det anbefaler han absolutt ikke!!!!
er ikke mye karbohydrater vi skal ha men høyt protein innhold og lav GI og Ingen typer godteri i normalforstand har lav GI.
Jeg liker ikke mørk sjokolade så da lar jeg heller vær.
Melkesjokolade har en GI på 35 og GB er 24 dette er høyt Snickers har GI på 55 og GB på 31.

__________________
Vær deg selv-alle de andre er opptatt
sunroad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon aktig Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 17:46   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Sunne godterier"

Fedonfilosofi tillater IKKE de sjokoladene du nevner!

Du må nok begrense godteriinntaket til et absolutt minimum på dette kostholdet, men kan unne deg noen ruter 70% sjokolade en gang i balndt. Ellers finnes det sukkerfris drops f.eks, men dette er goså noe man ikke bør spise for ofte.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 19:10   #4
sunnereliv
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 132
sunnereliv er på en erverdig vei

Sv: "Sunne godterier"

Ja, har innsett at nå er det nok med godterispising. Jeg får nøye meg med litt mørk 70 % sjokolade, blå druer, gulrøtter og sukkererter. Fruktcoctail med vaniljeis kan kanskje være en erstatning.

sunnereliv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbokontroll Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 19:24   #5
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Sunne godterier"

Opprinnelig lagt inn av sunnereliv, her.

Fruktcoctail med vaniljeis kan kanskje være en erstatning.

I såfall må du lage vaniljeisen selv. Det finnes oppskrift på en veldig god is i Fedonkokeboka. Fruktcoctail er desverre frukt badet i sukkelake... Bær er mye bedre å bruke
Fedon tillater jo en frukt pr dag, helst pære eller eple, så dette skåret i biter med kesam er et alternativ jeg brukte litt da jeg fulgte fedon.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 19:35   #6
sunnereliv
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 132
sunnereliv er på en erverdig vei

Sv: "Sunne godterier"

Vaniljekesam eller den magreste naturell?

sunnereliv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbokontroll Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 19:40   #7
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Sunne godterier"

Opprinnelig lagt inn av sunnereliv, her.

Vaniljekesam eller den magreste naturell?

Helst magreste naturell, men man kan skeie ut med vaniljekesam innimellom. Men pga sukkeret kan den forverre søtsuget. Det beste er å holde seg unna alt form for "godteri" til søtsuget er borte, som regel 2-3 uker. Å legge om livsstilen er jo å kvitte seg med gamle uvaner også.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 23:24   #8
LineJM
Seniormedlem
 
LineJM sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 630
LineJM er på en erverdig vei

Sv: "Sunne godterier"

Er vel ikke noe i veien for å ha vanilje oppi den magreste naturell da. Vanilje er litt magisk og gir veldig god smak i sånn sammenheng, så det er unødvendig med søtt i tillegg, syns jeg da.

__________________

"Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose" -Douglas Adams
"Hey, who wouldn't want to find a frog in their coffee? It's not like the stuff is good to drink anyway, and now you have a frog to play with." Hurog-Kyria
LineJM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Neris and India's Idiot Proof Diet Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er det noen som praktiserer "spisedag",eller "karbo-måltid"? Borealis Lavkarbo generelt 4 02-11-10 14:14
Veldig "nuppete" og tørr hud og løse "flak" i øregangen! donjuanwannabe Atkins kosthold 17 21-09-09 19:26
Nettkurset på ketolyse.no -noen som har prøvd? "Startpakke" eller "Full pakke"? tonemor Ketolysekuren 1 29-08-08 10:59
Bøkene "Atkins for livet" og "Slank med ketolysekuren" selges! Agurk Lavkarbobøker 2 07-01-08 14:21
hva er minst "skadelig/usunt" av salt snop/"potetgul"? cilemora Lavkarbo generelt 7 01-01-08 01:41


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no