Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Er helt ny, har endel spørsmål

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-11-07, 12:23   #1
_9co_
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6
_9co_ er på en erverdig vei

Er helt ny, har endel spørsmål

Heisann

Jeg er helt ny her, og jeg har mye forskjellig jeg lurer på.

Jeg har lenge slitt veldig med at jeg blir utrolig trøtt og slapp etter et måltid. Jeg har vært veldig bevisst på hva jeg spiser angående karbohydrater med lav GI, samt bra med protein til hvert måltid, men dette har kun hjulpet i litt. Selvsagt har det hjulpet mye i forhold til å spise mye potet osv til et måltid, men jeg synes fortsatt jeg har blitt i overkant trøtt av hva man skulle forvente av et måltid bestående av kyllingfile + grov pasta for eksemple. Jeg har sjekket for diabetes hos legen, men fikk der beskjed om at blodsukkeret var perfekt. Ellers har jeg selv målt blodsukkeret etter et måltid, og da var det altfor høyt. Jeg blit til og med trøtt av den store salaten jeg spiser til lunsj på jobb.

Nå har jeg i ca 3-4 dager forsøkt meg på et lavkarbokosthold og må si jeg synes det fungerer over all forventning hittil. Jeg blir ikke trøtt etter mat, og føler meg kvikk og rask allerede. Men nå noen spørsmål:

1. Er det vanlig å få vondt i hodet? Går det over?
2. Er det vanlig å bli veldig tørst? Er til vanlig ganske tørst fra før av, men nå de siste dagene har det vært mer ekstremt. Det ble hvertfall 3 liter vann på jobben i går.
3. Hvor mye grønnsaker bør/må jeg spise?
4. Hvis man spiser for lite karbohydrater, vil man få en forvarsel om at noe er galt da? Regner med at det ikke er bra å spise for lite heller (minimum 20g om dagen var det?)

Ellers har jeg bestilt bøkene "steinalderkost" og "bedre uten brød", så regner med at jeg kommer til å lære endel her også.

Takker for svar.

_9co_ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generelt sunt kosthold Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 12:32   #2
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Er helt ny, har endel spørsmål.

Opprinnelig lagt inn av _9co_, her.


1. Er det vanlig å få vondt i hodet? Går det over? Veldig vanlig, for meg tar det ca en uke så er det over.
2. Er det vanlig å bli veldig tørst? Er til vanlig ganske tørst fra før av, men nå de siste dagene har det vært mer ekstremt. Det ble hvertfall 3 liter vann på jobben i går. Også helt vanlig, og bra for deg å få i deg masse vann
3. Hvor mye grønnsaker bør/må jeg spise? Her kommer det litt an på filosofien du følger? Men de fleste ligger på ca 20 karbo om dagen og disse skal hovedsaklig komme fra grønnsaker som vokser over jorda.
4. Hvis man spiser for lite karbohydrater, vil man få en forvarsel om at noe er galt da? Regner med at det ikke er bra å spise for lite heller (minimum 20g om dagen var det?)Noen blir uvell og svimle av det. Jegkan spise NULL uten å merke noe til det.

Så vil jeg ønske deg velkommen
Lykke til med nytt kosthold

Ellers har jeg bestilt bøkene "steinalderkost" og "bedre uten brød", så regner med at jeg kommer til å lære endel her også.

Takker for svar.

Håper dette var til litt hjelp

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 13:51   #3
_9co_
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6
_9co_ er på en erverdig vei

Sv: Er helt ny, har endel spørsmål

Hei og takk for svar

Jeg kan jo først begynne med å si at jeg synes dette opplegget fungerer kjempebra. Jeg følger ingen spesiell filosofi utenom at jeg kjører veldig lite karbo. Føler meg mer opplagt, har gått ned i vekt, mer energi i hverdagen. Energien på trening har jeg ikke fått testet så veldig mye ut enda, men de 3 gangene jeg har trent siden starten forrige lørdag har gått veldig bra.

Det jeg lurer på er hva skjer om man skeier ut med et måltid med karbohydrater? Hvor mange dager tar det å hente seg inn igjen i forhold til ketolyse osv?

_9co_ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generelt sunt kosthold Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 14:45   #4
_9co_
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6
_9co_ er på en erverdig vei

Sv: Er helt ny, har endel spørsmål

Skal man forresten passe på å spise med jevne mellomrom, eller er det like greit å la være om man ikke er sulten? Merker jo at jeg ikke blir i nærheten så kjapt sulten nå som jeg ble før.

_9co_ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generelt sunt kosthold Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 14:57   #5
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Er helt ny, har endel spørsmål

Opprinnelig lagt inn av _9co_, her.

Skal man forresten passe på å spise med jevne mellomrom, eller er det like greit å la være om man ikke er sulten? Merker jo at jeg ikke blir i nærheten så kjapt sulten nå som jeg ble før.

I utgangspunktet skal du spise når du er sulten... Jeg har litt problemer med akkurat det, for jeg er ikke sulten eller tørst. I allefall er det svært skjelden, så jeg spiser litt etter klokka for at jeg må men blir du naturlig sulten etter noen timer, så spiser du bare da

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 04-12-07, 09:38   #6
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Sv: Er helt ny, har endel spørsmål

Opprinnelig lagt inn av _9co_, her.

Hei og takk for svar

Jeg kan jo først begynne med å si at jeg synes dette opplegget fungerer kjempebra. Jeg følger ingen spesiell filosofi utenom at jeg kjører veldig lite karbo. Føler meg mer opplagt, har gått ned i vekt, mer energi i hverdagen. Energien på trening har jeg ikke fått testet så veldig mye ut enda, men de 3 gangene jeg har trent siden starten forrige lørdag har gått veldig bra.

Det jeg lurer på er hva skjer om man skeier ut med et måltid med karbohydrater? Hvor mange dager tar det å hente seg inn igjen i forhold til ketolyse osv?

For min del kan det ta 2-3 dager før fettforbrenningen er igang igjen, så jeg prøver å unngå karbodager.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Årstidsbunden viktminskning ssskaldeman Lavkarbo generelt 11 04-12-06 19:30
Utviklingen i Norsk kosthold 2005 Fedonisten Generell ernæringsdebatt 6 04-02-06 08:20
Helt ny her, og har et spørsmål.. Kiara Atkins kosthold 6 11-09-04 08:55


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no