Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Sukkeralkoholer

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-04-08, 21:08   #1
Guffen
Juniormedlem
 
Guffen sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 40
Innlegg: 13
Guffen er på en erverdig vei

Sukkeralkoholer

Hva er dette og hvorfor trenger vi ikke å beskymre oss for dem?

Guffen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose / Lipolyse Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 21:21   #2
Calvin
Medlem
 
Calvin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 152
Calvin er ny på veien

Sv: Sukkeralkoholer

Henger meg på tråden din her. Dette skulle gjerne jeg også visst mere om.

__________________

Min journal
Calvin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 22:21   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Sukkeralkoholer

sukkeralkoholer trenger man ikke bry seg om, da de ikke påvirker blodsukkeret.
Sukkeralkoholer skal trekkes IFRA. (eneste bekymringen er at produkter med dem i kan 1. føre til at nedgangen stopper opp totalt. 2. til at du blir sittende på toalettet resten av dagen etter å ha konsumert dem)

sukkerARTER derimot, de påvirker blodsukkeret, så dem kan dere bekymre dere over.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 23:27   #4
Marita
Seniormedlem
 
Marita sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Alder: 38
Innlegg: 1.426
Marita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjent

Sv: Sukkeralkoholer

Dette sa Torkil (ketolysemannen himself ) om det i en tidligere tråd:

Sitat:

Sukkeralkoholer er en gruppe av kunstige søtningsmidler som i liten grad nedrytes til sukker i fordøyelsessystemet. Det kan f.eks. være lange kjeder av fruktose som ikke blir nedbrudt.
Egentlig ganske bra, men når de kommer ned i tykktarmen koser bakteriene seg med sukkeralkoholene og nedbryter dem. Litt opptas og omtales som " net carb" f.eks i atkinsbarer. Resten nedbrytes av bakteriene, det medfører produksjon av gass ( magesmerter og luftplager) samt tiltrekker væske ( diarre).

En del opplever at vekttapet stopper opp når man spiser mye sukkeralkoholer, spesiellt de som benytter kostindusert ketose som slankemetode.

Det perfekte søtningsmiddel er dessverre ikke oppfunnet anda, alle eksisterende har sine fordeler og ulemper.

Vennlig Hilsen
Torkil

__________________
Besøk meg gjerne på: Maritas vei mot et bedre liv
Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har funnet mitt eget opplegg :) Svar med sitat
Gammel 09-04-08, 09:24   #5
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Sukkeralkoholer

Kroppen min liker ikke maltitol. Erythritol har gått fint. Dette skal i følge hva jeg har funnet ut behandles på en annen måte av kroppen.

Sitat:

Hvordan er Sukrin forskjellig fra andre sukkeralkoholer.
Kroppen behandler Sukrin litt annerledes enn de andre sukkeralkoholene. Sukrin er det minste sukkeralkoholet vi kjenner. De andre sukkeralkoholene er store, og blir ikke tatt opp i tynntarmen, slik Sukrin gjør. De som ikke blir tatt opp i tynntarmen, går videre til tykktarmen, og fermenteres av bakterier der. Det resulterer i at vann trekkes ut til tarmen (pga. osmotisk trykk), og kan føre til løs mage. Fermenteringen gjør at små fettmolekyler dannes og tas opp i kroppen som energi. Sukrin blir altså tatt opp i tynntarmen og blir ikke fermentert, og gir derfor ikke energi eller mageubehag.

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sukkeralkoholer i Black Frisk og Ricola Original Herb Mosepjusk Lavkarbo generelt 2 12-03-08 23:04
Sukkeralkoholer? Linnmk Ketolysekuren 3 23-11-07 17:14
Hjelp! Ang sukkeralkoholer og pastiller MiniMe Ketolysekuren 22 02-09-07 12:43
Nille... sukkeralkoholer...mm Aadi Lavkarbo generelt 4 13-03-06 16:03
GI-tabell sukkeralkoholer Sandrine Lavkarbo generelt 3 14-03-05 15:40


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no