Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Litt av hvert fra meg

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-02-06, 23:29   #1
Feline
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 38
Feline er på en erverdig vei
Red face

Litt av hvert fra meg

Handleturen til Sverige gikk kjempe fint og jeg har sitttet og gomset kjøttdeig som var til overs etter 500g porsoneringen*namnam*
Takker for alle svarene.

Venter og venter på den boka om Ketolysekuren. Takket være fin hjelp her inne ved å lese om lavkarb.kosthold så føler jeg at jeg er godt i gang. Det eneste er at jeg ikke er så veldig glad i fett, og de kjøttkakene med ekstra fett i og kottelettfett blir jeg uvell av. Tror nok dette blir tøffere enn ventet. Frokost og lusj går strålende. Savner ikke brød i det heletatt.

De siste dagene har dagen sett slik ut:
Frokost: 1 bløtkokt egg, 2-3 skiver kinke, 2 skiver hvitost, 2 cherrytomater, tre tykke skiver med agurk. har smør i egget (ekte meierismør )
Lunsj: 1 bløtkokt egg, 2-3 skiver kinke, 2 skiver hvitost, 2 cherrytomater, tre tykke skiver med agurk, 1-2 stilker med stangselleri etter som hvor sulten jeg er og som fett så har jeg creme fraiche som dipp.
Middag har vært kjøttkaker i foskjellig slag, og i dag hadde jeg sqash- og soppstuing med cream fraiche. Og litt bladsalat med skivet agurk.

gleder meg til laks denne uken

Har følt meg litt kvalm i går kveld og i kveld, men det har sikkert noe med at jeg ikke spiser så mye karber..?
Gleder meg til jeg får boken

Har blitt klar over at jeg ikke har vekt så jeg kan veie meg hjemme. Er det nødvendig å veie seg før man er ferdig med kuren? Jeg vet jo hvor mye jeg veier nå...
Mål kan jeg jo likevel ta. Men jeg har litt problemer med å vite hvor på lårene jeg skal måle osv. Men det står vel i den Ketolyseboken?
Venter og venter på å komme i gang.

Tenk at jeg har ment at dette karbo styret bare var vrøvl før!!!? Lett å si når man ikke har vekt problemer, slipper å tenke på slikt da.

Lurer litt på hva slags trening jeg kan gjøre da, jeg er jo ute hver dag med tulla og bor i byen på en plass med masse oppoverbakker/nedover og et stykke til lekeplassen. Da holder vel det i massevis da. Tenk å bli ufrivillig støttemedlem på SATS hehe

Noen som har noe forslag på hvordan jeg kan "lure inn" fett i kosten siden baconfett o.l. ikke er noe jeg er så glad i? Og disse baconcrispene, er de noe som jeg kan spise på kvelden om jeg blir litt småsulten? Knekkebrød er jo ute av bilde.

Hvordan ser kosten ut nå da? Tenkte jeg skulle begynne å telle/veie når jeg begynner på Ketolysekuren etter at jeg har fått boken.

Ha en trivelig natt

Feline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-02-06, 23:41   #2
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Litt av hvert fra meg

Kjempebra at du er i gang
når det gjelder veiing, så er det ikke noe du MÅ gjøre. Du kan jo lage deg et sånt Skaldeman-snøre for å se. Viss ikke merkes det garantert på klærne også etter hvert. Når det gjelder fett så er ikke jeg den rette til å uttale meg, for jeg har forsatt fettfobi (og følger lindberg)

Trilletur og oppoverbakker er super trim. gå gjerne lange turer med vogn også, dersom du har mulighet til det
Lykke til

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 06-02-06, 23:51   #3
Feline
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 38
Feline er på en erverdig vei

Sv: Litt av hvert fra meg

Trilletur ja. Jenta mi vil bare "gå, gå". ikke så kult å sitte i vognen for lenge. Hun skal skli på sklia hele tiden så det blir til lekeplassen, men det er jo mange muligheter og velge brattebakker på St. Hans Haugen. Sliitsomt er det uansett i dette været, var t.o.m dødens i nedoverbakke i dag. Har faktisk gått ned litt ser jeg på magen. Den er ikke like "oppblåst". Vi spiste pizza her om dagen og den var skikkelig "oppblåst" dagen etter.

Skaldemannsnøre er nok lurt Det er vel bareen hyssingstump som jeg lager knute på hver gang jeg måler meg eller?

Feline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-02-06, 00:25   #4
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Litt av hvert fra meg

Opprinnelig lagt inn av Feline

Trilletur ja. Jenta mi vil bare "gå, gå". ikke så kult å sitte i vognen for lenge. Hun skal skli på sklia hele tiden så det blir til lekeplassen, men det er jo mange muligheter og velge brattebakker på St. Hans Haugen. Sliitsomt er det uansett i dette været, var t.o.m dødens i nedoverbakke i dag. Har faktisk gått ned litt ser jeg på magen. Den er ikke like "oppblåst". Vi spiste pizza her om dagen og den var skikkelig "oppblåst" dagen etter.

Skaldemannsnøre er nok lurt Det er vel bareen hyssingstump som jeg lager knute på hver gang jeg måler meg eller?

viss jeg har forstått det riktig, så lager du knute på tråden der den møter den andre enden, for å se hvormye du går inn...

og trim må jo ikke koste så mye...en gåtur, eller sett på musikk og dans i stuamed lillejenta... god trim det

bare fantasien setter grenser, og å leke med barn er ofte god fysisk aktivitet

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal Kristian Livets lyse side 15 05-10-08 23:39
99-tråden!!!!!!! nalana Livets lyse side 5 22-12-04 15:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no