Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-03-09, 08:15   #76
olindy
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 35
olindy er på en erverdig vei

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Hei Nissemor. Koselig med en til på forumet! Og så har du så koselig navn - minner meg på at det bare er 40 uker til jul!!
Tøft å ta Eurodietten uten oppfølging, men du får bruke forumet. Vi prøver å trøste og støtte hverandre så godt vi kan!

Solange: God tur i helga, og kos deg med vin og god mat. Det går jo an å kose seg uten å ta de HELT store utskeielsene! Biff er jo ok, så får man heller droppe potetene.

Og til alle: Hvor lenge skal dere være i fase2? Jeg skal være der til 1. april, men hvis vekta begynner å gå nedover igjen, tror jeg at jeg holder meg her til etter påske. Men nå har vekta stått stille i to uker, ja, jeg har faktisk så vidt gått opp!!
I kveld skal jeg til Oslo med den eldste dattera mi og se på Les Miserables. Vi skal ligge over til lørdag, og så er det fotballturnering med en av sønnene mine, og bursdag hos venner til slutt. Søndag blir det også fotballturnering. Så det er bare å planlegge godt, og steke opp brownies og omeletter, lage salat og pakke med kjeks og soyanøtter.... Er ganske utfordring å få i seg nok salat og grønnsaker når man er borte mye av dagen og ikke har tilgang til kjøkken.

Gleder og gruer meg til livet etter fase 2. Tror jeg kommer til å trenge mye støtte og tips fra dere her inne i forumet da! Men det er masse lavkarbo-oppskrifter her inne! Må prøve å få inn en del trim som en naturlig del av hverdagen tror jeg, og så ikke bli helt hysterisk mhp karbohydrater!

HA EN FLOTT HELG!!

__________________


olindy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg/Eurodiet Svar med sitat
Gammel 20-03-09, 08:31   #77
sunroad
Medlem
 
sunroad sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
Alder: 58
Innlegg: 150
sunroad er på en erverdig vei

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

hei Olindy

Jeg skal være på fase 2 i 40 dager har 33 dager igjen
Hvor langt har du kommet?

Vi så Les Miserables i London og det var i hverfall helt fantastisk!
Vi skal på Mamma Mia til onsdag , gjett om vi gleder oss.
Jeg er jo en gammel ABBA fan, blir litt uvant å høre sangene på norsk!

sunroad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon aktig Svar med sitat
Gammel 20-03-09, 08:36   #78
olindy
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 35
olindy er på en erverdig vei

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Hei.
Jeg har vært på fase 2 i 32 dager. Ikke rart jeg begynner å bli lei middagene med kjøtt/fisk og stekt løk/sopp/brokkoli/squash
Men jeg er bare halvveis i vektreduksjonen, så jeg tør liksom ikke begynne på fase 3 enda. Men får jeg alt for lyst på noe nytt å spise, så får jeg hoppe over.
Mamma Mia blir sikkert kjempebra!! Til høsten setter de opp Jesus Christ Superstar på det norske teateret, da tror jeg at jeg må ta en tur dit!!

__________________


olindy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg/Eurodiet Svar med sitat
Gammel 22-03-09, 09:13   #79
nissemor
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 76
nissemor er på en erverdig vei

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Siden jeg har som mål å kvitte meg med omtrent 14 kg til, tenker jeg å dra fase 2 så langt som mulig. Kommet inn i en god rytme, og det ene måltidet om dagen med fisk/kylling/kjøtt er en høydare for meg. Skulle nok ha blitt flinkere til å variere grønnsakene, blir stort sett blomkål, agurk, sukkererter og tomat som spises som de er til nistemat. Pluss litt annet til middagen. Omelettene har jeg gitt opp, lager av 2 egg selv.
Sånn omtrent vært i fase 2 i en mnd, og vil prøve å holde ut til mai-juni, alt ettersom hvordan vektnedgangen fortsetter.
I forhold til tidligere latmannsliv, mener jeg at jeg trener mye og hardt nok. Treningssenter med spinning, og styrke på apparater 2-3 ganger pr uke. En skitur i uka, og går til og fra jobb ( 9,7 km) en gang i uka.

__________________
nissemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eurodiet Svar med sitat
Gammel 22-03-09, 10:00   #80
sunroad
Medlem
 
sunroad sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
Alder: 58
Innlegg: 150
sunroad er på en erverdig vei

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Så flink du er nissemor....jeg har også en god stund igjen på fase 2....
Men trening er det så som så med....
Har omlettene ,har ikke prøvd dem hva er problemet?
Hvordan lager man de browniene?
Middagen er den samme som deg men jeg steker løk,sopp,brokkoli og papiraka ved siden av.

sunroad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon aktig Svar med sitat
Gammel 22-03-09, 14:10   #81
nissemor
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 76
nissemor er på en erverdig vei

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av sunroad, her.

Så flink du er nissemor....jeg har også en god stund igjen på fase 2....
Men trening er det så som så med....
Har omlettene ,har ikke prøvd dem hva er problemet?
Hvordan lager man de browniene?
Middagen er den samme som deg men jeg steker løk,sopp,brokkoli og papiraka ved siden av.

Jeg liker stort sett alt av mat, men smaken på omelettene klarer jeg ikke, så for å holde ut lager jeg av to egg selv( stekt,kokt,omelett).
Ellers holder jeg meg til cappuchino/pannekaker, barer, supper.
Har grønnsaker til middagen også.
Lyst til å trene kom etter at jeg ble kvitt 5-7 kg, lettere å komme seg til treningssenteret, følte meg mere vel også. Nå er jeg helt gira, men passer på å ikke overdrive, for da blir jeg nok lei ganske fort.

__________________
nissemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eurodiet Svar med sitat
Gammel 23-03-09, 08:28   #82
sunroad
Medlem
 
sunroad sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
Alder: 58
Innlegg: 150
sunroad er på en erverdig vei

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Ja det der med trening kommer sikkert.Er sikkert lettere også når man føler seg mere vel og blir litt lettere inkroppen. Jeg er liksom nesten ikke sulten i det hele tatt nå de sisite par dagene...lurer på hva det kommer av?
Jeg veide 95 når jeg var på klinikken og skal ned 15 kilo...80 kilo høres kanskje mye ut men jeg er 177cm høy .Jeg er så lei av å være overvektig alt blir så tungt...er glag jeg er i gang.
Solange har du hatt en fin helg

sunroad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon aktig Svar med sitat
Gammel 23-03-09, 13:21   #83
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Hei, jenter!
Ja, jeg har hatt en super helg, skikkelig vitamininnsprøytning med 6 lattermilde damer og kakling uten stans....Deilig vær var det også, blei noen utepils i sola! Kosa meg med god mat, men idag er det tilbake til "regimet" igjen.
Det føles helt greit, fikk liksom utløp for lengslene etter "vanlig" mat i helga, og nå er jeg ferdig med det for en stund føles det som. Har selvfølgelig gått opp, men jeg skal ned hele 25 kg til, så jeg må uansett ha tålmodighet i laaaaaang tid til. Jeg regner med å bruke et helt år på vektnedgangen, så jeg må legge inn noen pauser. Nå var det første pause etter 2 måneders diett.
Det som er seieren min, er at jeg greier å komme igang igjen etter pauser eller sprekk, det hadde jeg dårlig erfaring med på tidligere kurer. Jeg tror det er fordi jeg går lite sulten på denne dietten.

Jeg er forresten så støl i beina etter å ha gått opp trappene til toppen av katedralen i Strasbourg!!!(166 m), Nesten så jeg ikke greier å gå...Men må ut på min daglige gåtur på en time. Det er foreløpig min trim, men den fysiske formen blir hurtig bedre, så jeg håper at jeg greier å utvide reportoaret med sykkelturer i vår og sommer, og aerobics til høsten.
God ny uke da alle sammen!

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 23-03-09, 16:34   #84
sunroad
Medlem
 
sunroad sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
Alder: 58
Innlegg: 150
sunroad er på en erverdig vei

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Ja i dag merker jeg virkelig på klærene at de har blitt større, det er skikkelig deilig.....føler meg mye lettere både i sinn og skinn....

sunroad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon aktig Svar med sitat
Gammel 24-03-09, 18:38   #85
Siren
Medlem
 
Siren sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Rogaland
Alder: 52
Innlegg: 58
Siren er på en erverdig vei

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Hei alle sammen!
Har ikke vært inne på forumet noen dager.............dagene går så fort, og vips er det leggetid!! Jeg hadde planlagt utskeielse i helgen, med god mat og drikke, men tok ikke helt av! Har " hentet" meg inn igjen, og det gikk helt greit. Får si meg enig med Solange, at det er greit å få litt utløp for noen mat - lengsler, så lenge det blir med det, at en ikke strekker utskeielsene lenger enn nødvendig. Jeg har bortimot 30 kg igjen, og skal holde på leeeeeeeenge, så " kos" en sjelden gang synes jeg er lov!
Her i huset går det mest på salater for tiden, med kjøtt/ fisk/ skalldyr, er utrolig lei kokte og stekte grønnsaker!! Lager av og til grønnsaksuppe eller kjøttsuppe, men blir ikke så ofte. Trening/ mosjonering har jeg ikke vært flink med siste uken, de 24 timene i døgnet går ikke opp!!! Jobbet mye, og barna krever sitt av oppfølging.
Det er utrolig kjekt å merke at klærne blir romsligere, og føle at en ikke tramper rundt som en flodhest!
Ha en fin, fin kveld alle sammen!
Siren.

Siren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 24-03-09, 19:45   #86
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Hei på en tirsdagskveld!
Da var jeg heldigvis skikkelig i gang igjen etter helgens utskeielser! deilig å kjenne at motivasjonen er på topp igjen, og at det går greit å holde matregimet. Jeg føler meg tryggere på meg selv nå som jeg vet at jeg kan ta en kontrollert avstikker, for så å gå tilbake til den smale sti. Jeg skal jo også gå ned nesten 30 kilo til, slik som deg, Siren, så dette må jo nødvendigvis ta litt tid. I dag lagde jeg "ratatouille", ikke det beste jeg vet, men greit med litt forandring fra salaten og woken. Regner med å gå over i fase 3 en periode snart, hvertfall i påsken. Ser at det ikke har kommet noen svar på fase 3 tråden, er vel ingen på fase 3 her, da...

Jeg er så heldig at jeg har tid til å trimme så mye jeg orker...går i rask gange 50 min hver dag, tenker på å utvide det til en tur til om dagen nå som jeg er lettere og i bedre form.

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 26-03-09, 08:06   #87
olindy
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 35
olindy er på en erverdig vei

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Hei alle Eurodiettere!!
Nå har det vært stille fra meg i noen dager, men jeg har ikke gitt opp dietten altså! Men vekta har stått sørgelig stille i over to uker, men jeg tror det løsner nå snart. Prøver å være flink å trimme også, men kroppen min vil liksom ikke gi slipp på flere kilo nå. Jeg kan nok være flinkere til å drikke vann, men det kan vel ikke være bare det som gjør at jeg står helt stile????
Ellers har jeg også hatt gleden av å klare kontrollerte utskeielser, og det gir en deilig mestringsfølelse når man kan bestemme seg for å gjøre det, og så greie å gå tilbake til dietten etterpå!
Hva skal dere kose dere med i påsken? I påskeegget mitt blir det vel bare eurodiettkjeks og barer. Hehehehe

__________________


olindy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg/Eurodiet Svar med sitat
Gammel 26-03-09, 19:15   #88
sunroad
Medlem
 
sunroad sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
Alder: 58
Innlegg: 150
sunroad er på en erverdig vei

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Hei

Ja dagene går og jeg er ikke sulten...jeg som er vant med å være snopesyk hele tiden i morgen er det 2 uker siden jeg begynnte og jeg har gått inn 2 hakk på beltet ...jipiii....blir spennende å veie seg på kontrollen etter påske....jeg skal holde meg til dietten hele påsken ingen utskeielser.
Skal ut å spise med en hel gjeng neste lørdag jeg har bestilt kyllingsalat og så drikker jeg hvitvin...blir nok mer enn et glass men......
Jeg skulle vært på Mamma Mia i går lå hjemme med migrene i stedet ...æsj...

sunroad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon aktig Svar med sitat
Gammel 26-03-09, 23:24   #89
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Hei, da var det torsdag kveld, og jeg har vært flink i dag også!
Så fint at det går bra, Sunroad. Det er virkelig fantastisk å slanke seg uten å være sulten! Lysten på "noe" er jo fremdeles der av og til, men det er jo mye lettere å motstå når ikke sulten tar styringa. Det som er værst er egentlig alle sosiale settinger. Jeg gruer meg litt til påsken, med besøk og Paristur. Jeg tror det blir litt mer vin enn vanlig, iallefall, og så har jeg planer om å ha litt fedon-godis i bakhånd. Bake en kake eller noe. Det får gå som det går...Skal over i fase 3 iallefall før påske.

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 26-03-09, 23:33   #90
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Apropos påskegodt: På ketolyse bruker de jo sukkerfrie skjokolader. Hvis du først skal "sprekke" så er det sikkert minst skadelig med en lavkarboskjokolade med maltitol. Jeg har spist en cavalier dark med ca. 2 karber en lørdagskveld. Det gikk bra.

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 27-03-09, 08:02   #91
sunroad
Medlem
 
sunroad sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
Alder: 58
Innlegg: 150
sunroad er på en erverdig vei

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Ja sånn mørk sjokolade er sikkert greit..men jeg får vondt i hodet av sjokolade med en stor andel kakao i...så da får jeg heller holde meg unna....og hvis jeg skulle først ha skeiet ut så er det ikke det jeg har lyst på..hehe...
Jeg fikk noen sterke crom tabletter av Fedon som jeg måtte kjøpe fra utlandet, det finnes ikke så sterke her og de hjelper på sukkerhungeren, for den var helt ekstrem hos meg, så nå koser jeg meg ED barer spesielt den med karamell..nam nam den er god synes jeg.
Men Solange jeg skjønner at det ikke er lett å reise til Paris og slanke seg samtidig..der må det jo være sinnsykt mye god mat?

sunroad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon aktig Svar med sitat
Gammel 27-03-09, 11:00   #92
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Ja, det er mye god mat i Paris...jeg nevner bare skjokolademousse, baguetter og quiche....For ikke å snakke om her jeg bor i Belgia, pommes fritens hjemland. (for ikke å snakke om belgisk skjokolade)
MEN- på den annen side så er fransk gourmetmat ikke av det verste. Minimalt med tilbehør som poteter,ris og pasta, og små porsjoner. Franske damer er jo syltynne, så noe riktig gjør de vel... Det er mer vanlig med lavkarbodietter her enn hjemme.
Synd du ikke tåler mørk skjokolade, men Cavalier, som er et belgisk skjokolademerke, har også lavkarboskjokolader med mindre kakao. Du får tak i Cavalier hjemme også.
Hva slags krom fikk du, og hvor bestilte du det fra?

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 27-03-09, 18:44   #93
sunroad
Medlem
 
sunroad sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
Alder: 58
Innlegg: 150
sunroad er på en erverdig vei

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

De heter Crominium 1000 mcg og ble bestilt fra Douglas Labs. i nederland...
Jeg tar en hver morgen og har så og si ingen søthunger ....anbefales....

sunroad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon aktig Svar med sitat
Gammel 30-03-09, 19:12   #94
sunroad
Medlem
 
sunroad sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
Alder: 58
Innlegg: 150
sunroad er på en erverdig vei

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Haloooo alle ED folk!!
Har dere forsvunnet helt?
Hvordan går det med dere?

sunroad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon aktig Svar med sitat
Gammel 30-03-09, 21:25   #95
nissemor
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 76
nissemor er på en erverdig vei

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Hei
Nedtur etter helga, gått opp i vekt! Utskeielse med ostepopp, men det får da være grenser..... Trener gjør jeg og, ski på søndag,og tok meg helt ut. Spinning og styrke ellers i uka.
Kan da ikke være mensen igjen? det kan det jo, hatt det to ganger i mnd nå etter at jeg kom igang med forbrenningen.
Ja ja, får bare stå på og ikke gi opp!

__________________
nissemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eurodiet Svar med sitat
Gammel 30-03-09, 22:16   #96
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Hei, er inne igjen etter helga!
Nissemor, jeg har også opplevd stopp i nedgang etter relativt beskjedne utskeielser. Tror kroppen da er litt på vent, det jeg har opplevd da er at etter noen dager kan jeg plutselig gå fortere ned en vanlig. Det har skjedd meg nå, etter forrige helgs jentetur til Strasbourg gikk jeg opp, og deretter har det gått radig nedover. Bare siden i går har jeg gått ned 500 gr!!!??? Så jeg ville smøre meg med tålmodighet, være flink, og vente på raset nedover!!!
Nå har jeg tilsammen gått ned 15 kg siden jul, og er strålende fornøyd om dagen. Det kan være godt å ha noe å tære på i påsken... Skal til legen denne uka og gå over i fase 3 for en periode. Er lite sulten om dagen, og synes dt går relativt greit. Hører gjerne fra dere andre!

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 31-03-09, 16:02   #97
snartslank
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4
snartslank er på en erverdig vei

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Hei på dere. Jeg er ny her på forumet, og har akkurat startet på fase 2 som skal vare i 60 dager. Utrolig luksus å få spise fisk og kjøtt igjen.. da blir det mye godt å velge i.
Så noen slet litt med å finne på ting å lage. Min (og familiens) favoritt om dagen er grønnsakswok, med masse hvitløk, chili, fint skårne grønnsaker som freses lett i wok gryta - før man til slutt tar i en skje eller 2 med skikkelig indisk Curry Pasta hot (har lest bak på glasset og det er bare ulike kydderier - ikke noe annet)
Det smaker deilig, og enda bedre blir det nå som jeg kan putte i enten kylling, biff eller scampi.
Ellers så lagde jeg ovnstekt fisk med ovnstekte fylte tomater og fylte paprika i helgen, det smakte også suverent med masse friske urter oppi.
Når jeg nå først er inne på kokkelering, så har jeg også funnet ut at suppene smaker mye mye bedre dersom jeg først lager en fersk grønnsakssuppe (som også resten av familien kan spise) og bruker kraften av denne til å lage pulver suppen. Men det er det sikkert mange av dere som allerede har oppdaget.

Ellers er det veldig deilig med både kjeksene og brownie - som gjør at man får følelsen av å skjeie litt ut:-)

Herlig at det finnes et forum som man kan få hentet litt råd og inspirasjon - særlig i de periodene det går litt trådt..
Lykke til alle sammen!! vi snakkes snart igjen.

snartslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindbergs Svar med sitat
Gammel 31-03-09, 21:15   #98
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Hei "snartslank"! Velkommen på fase2 ! Det er hyggelig at noen skriver litt her inne, så føler man seg ikke så alene. Kjempefine middagstips du kom med, jeg har en tendens til å lage mye det samme, så noen med litt mer fantasi er hjertelig velkommen!
Jeg er også kjempeglad for kjeksene, uten de hadde jeg nok ikke greid det....Brownisene har jeg litt problemer med å steke lite nok, de blir som regel veldig tørre.
Virker som du både har pågangsmotet og kreativiteten i orden, så jeg tror du vil lykkes godt på fase 2! Lykke til!

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 31-03-09, 21:53   #99
sweet
Medlem
 
sweet sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 51
sweet er på en erverdig vei

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Hei alle sammen
Jeg har ikke starte Fase 1 ennå, men jeg har vært her før. Faktisk i høst, har bare skeiet ut etterpå.
Må bare fortelle at jeg har vær på reise i utlandet før, og det hjalp å ha med seg kjeks, nøtter og posene mine. Jeg tråla litt rundt i butikk for å finne grønnsaker. Tror jeg har beskrevet dette tidligere i fase en eller to tråden.
Jeg har siden jeg sluttet med ED rett før jul - gått opp igjen 13 kilo. Denne gangen må jeg bare gå ned.

Fase 1 - Første ukene kokte jeg suppe med alle grønnsakene jeg kunne spise for å døyve den verste sultfølelsen. Hodepinen min forsvant eeter noen dager. Er vel bare kroppen som har vondt for å slippe de fæle tingene
Jeg fant ut at jeg introduserte noen produkter av gangen slik at hele fase 1-2-3 og fire stadig hadde nye smaker å oppleve. i New York spiste jeg en del salat - og de var så utrolig gode. Før måtte jeg alltid ha dressing på salaten hvis jeg i det hele tatt spiste salat. Nå kan det ikke falle meg inn å spise dressing på salaten Men det jeg ville ha frem var at den salaten var så sprø og fersk og kald og smakte såååååååååå utrolig godt. Det er den salaten jeg tenker på nå som jeg skal tilbake i fase en igjen.

Jeg har legetime uka etter påske og da håper jeg legen er enig med meg at vi starter i fase en igjen og tar det derfra. Nå vet jeg hva som venter meg og vet hvilke produkter jeg ikke skal bestille.

Forretningside til Lindbergklinikken
- Hva med å ordne en startpakke - du betaler et beløp og får en eske med en smaksprøve av alle produktene. på denne måten kan du smake deg til hva du liker og bare bestilt en av produktene - istedet for å brenne inne med fire fem produkter som man ikke spiser fordi det ikke smaker.

Uansett - Lykke til alle sammen - dere kan klare det - men pass også på å unne deg noe godt innimellom - Jeg vet jeg satte veldig pris på vinen

Etter påske begynner jeg igjen og da kommer jeg sterkt tilbake
God påske og lykke til folkens

__________________


sweet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 31-03-09, 22:43   #100
snartslank
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4
snartslank er på en erverdig vei

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Hyggelig tilbakemelding. Godt å vite at vi er flere.
Sammen klarer vi å holde motet og kreativiten oppe! Når det gjelder Browniene, så har jeg kjøpt inn store muffinsformen i papir, og lager da gjerne 2 porsjoner i gangen. 20 min på 150 grader og de blir nesten som vanlige muffins! vi snakkes!

snartslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindbergs Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst Macarena Eurodiett 2094 28-09-11 10:07
Hjelp, jeg trenger motivasjon! Tittentei Ketolysekuren 10 17-11-07 09:20
Hjelp..er bedt bort i kveld og er i fase 1 Atkins Felix Induksjonen 10 09-11-04 21:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no