Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Andre dietter

RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

Andre dietter Her er det plass til dietter som ikke har fått sin egen kategori over.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-07-09, 16:50   #101
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

Opprinnelig lagt inn av Eneres, her.

Hehe, vel optimal helse kan vi jo sikkert komme med litt av hvert om begge parter. Det finnes flere atleter, bodybuildere, profesjonelle atleter, trenere og sprintere osv som er råvegnarere/veganere.

Nevn en (betydelig) kroppsbygger er du grei? Og gjerne et par eksempler fra de andre kategoriene også.

  Svar med sitat
Gammel 26-07-09, 17:56   #102
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

Jeg kan vanskelig se for meg kroppsbyggere og lignende leve råvegansk altså. :ikke overbevist:

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 26-07-09, 17:57   #103
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

Opprinnelig lagt inn av Eneres, her.

Når det gjelder Raw Food, så handler det også om superfoods. Mange regner bare utifra frukt og grønt, men glemmer alt det andre vi spiser. Sink finnes i raw food, og superfood. Det samme gjør B12.

Hva er superfood? Hvor får dere B12 fra?

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 26-07-09, 19:11   #104
Eneres
Medlem
 
Eneres sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 57
Eneres er på en erverdig vei

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

mini me: Takk for gratulasjonen! Samtidig kan jeg ikke se hvorfor du ber meg om å ha respekt for de jeg diskuterer med.. har jeg gitt inntrykk av noe annet?

Bulldog: tja, du kan f.eks gå innom på veganfitness forumet og se litt? http://www.veganfitness.net/forum/in...fe82372a022c6e

Eller besøke rawveganbodybuilder på youtube?
http://www.youtube.com/user/RawVeganBodybuilder

Eller gå innom Sunwarrior for og se og lese mer om topptrenerne, veganbodybuilderne, profesjonelle atlene som alle fremmer vegan og raw vegan livsstil? http://www.sunwarrior.com/team-sun-warrior.html

Eller gå innom veganbodybuilding og se? http://www.veganbodybuilding.org/main.htm

Iset: Superfoods er mat som er spesielle høye på næring. Naturlige varer uten tilsetningstoffer eller varmebehandling. B12 finnes i Spirulina og Chlorella, blågrønne alger, insekter.


Sist redigert av Eneres : 26-07-09 kl 19:50.
Eneres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Raw Food Svar med sitat
Gammel 26-07-09, 20:19   #105
mini me
Medlem
 
mini me sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Alder: 52
Innlegg: 63
mini me er på en erverdig vei
Thumbs down

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

Akkurat nå synes jeg bare synd på deg.
Heretter velger jeg bort denne tråden.
Mitt poeng her er ikke å bevise at noen har rett eller ikke. Ser at trådstarter har et ønske om å frelse folk her, og flere av svarene tyder på at det er flere enn meg som synes dette forumet ikke passer for den slags peredikanter.

Lykke til!

__________________
Startdato: 03.07.2009



All is well and getting weller.
mini me er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 26-07-09, 20:33   #106
Eneres
Medlem
 
Eneres sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 57
Eneres er på en erverdig vei

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

? hva skjedde? Har jeg gått glipp av noe?

Jeg personlig setter ihvertfall pris på at man ikke kommer med en slik kommentar, for så og "smelle igjen døra/holde seg for øra" fra et evt. svar fra den man kommenterer. Så kan man få svart hver for seg hva man mener.


Sist redigert av Eneres : 26-07-09 kl 21:26.
Eneres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Raw Food Svar med sitat
Gammel 26-07-09, 21:22   #107
Svane
Medlem
 
Svane sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Alder: 54
Innlegg: 150
Svane er virkelig snillSvane er virkelig snillSvane er virkelig snillSvane er virkelig snill

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

Opprinnelig lagt inn av mini me, her.

Først vil jeg si til trådstarter:
Gratulerer med at du har funnet en livsstil som passer deg! Jeg har så vidt det er hørt om denne typen diett før, og det var komplimenter jeg hørte. Det er helt klart at folk er forskjellige og ikke alle kropper virker likt, eller trives på samme type diett.


Med grunnlag i det jeg nevnte her først, at folk trives med forskjellige dietter, vil jeg påpeke at dette er et LAVKARBO forum, der de aller fleste som deltar er mennesker med insulinintolleranse, og tåler ikke den type høykarbo matvarer.
Det er nok en stor del av grunnen til at det kan oppleves som provoserende å snuble inn på en tråd med masse fristende kaker og iser, pasta og gud veit hva... for de som har tatt et valg om å holde seg unna. Dette forum er ment som moralsk og psykisk støtte for dem som har lagt om livsstilen sin med det som mål å redusere sin kroppsvekt igjennom lavkarbo diett.

Jeg ønsker deg lykke til med ditt valg, men husk for all del å respektere de du snakker til også.
(de bildene er litt som å røyke i stua til en som nettopp har sluttet!)

Meget godt innlegg.

__________________


Svane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 26-07-09, 21:50   #108
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

Opprinnelig lagt inn av Eneres, her.


"I Norge står nå fett for om lag 35% av energiinntaket, i midten av 1970-årene var det helt oppe i 40 prosent. Flere undersøkelser tyder på at kreftrisikoen øker når fettet i kostholdet utgjør mer enn 40 prosent av energiinntaket (kaloriene), og når en stor andel av fettet du spiser er hardt fett fra kjøtt- og melkeprodukter. Med et slikt kosthold mener forskerne at risikoen for følgende kreftformer muligens øker: Kreft i tykk- og endetarm, bryst, prostata og lunger. Kreft i livmorhulen er satt i sammenheng med høyt inntak av animalsk fett (fett i kjøtt og melkeprodukter)."

Da har du kanskje en god forklaring på hvorfor inuitter som spiser tradisjonelt( altså IKKE noe vestlig mat som mjøl, poteter, sukker mm) IKKE får kreft? Kreft, diabetes og hjerte og karsjukdommer var ikke-tilstedeværende før de startet å spise av den vestlige maten. De døde rett og slett ikke av slike sjukdommer.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 26-07-09, 21:57   #109
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

Opprinnelig lagt inn av Eneres, her.

Når det gjelder Raw Food, så handler det også om superfoods. Mange regner bare utifra frukt og grønt, men glemmer alt det andre vi spiser. Sink finnes i raw food, og superfood. Det samme gjør B12.

Jeg er litt n*sgjerrig, i hva slags mat som du spiser inneholder det nok sink og b12?

Jeg kunne nok aldri ha spist som deg, men det høres ut som om du har funnet en livsstil som passer deg perfekt. Og jeg har ingen tro på at alt passer alle.

Men jeg er nå altså nordboer og mine gener tilsier at vi spiste m*e kjøtt/fisk/fugl/egg og noe karboh*drater fra ville bær el.l på sommerstid i steinalderen. Man levde ikke av grønnsaker, frukt og ris året rundt her i nord, det er komplett umulig, da hadde vi sultet i hjel...

Og min kropp tåler ikke m*e karber før jeg får hø*t blodsukker og med insulinressistens er ikke veien lang til diabetes 2.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 26-07-09, 22:01   #110
Eneres
Medlem
 
Eneres sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 57
Eneres er på en erverdig vei

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

Om flere finner matbildene støtende, så kan jeg godt legge ved en advarsel i førstepost. NB!Matbilder i tråden! type ting?

Jeg kan legge ved noen før og etter bilder av folk som har spist denne maten og enda mer til på sin vei til et sunnere liv! (bildene er hentet fra raw-food.no)










Ps. selvom dett er et lavkarbo forum, så trodde jeg andre dietter, betydde nettopp andre dietter. Og dette skal kun være til informasjon til andre som søker andre dietter.

Eneres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Raw Food Svar med sitat
Gammel 26-07-09, 22:29   #111
Eneres
Medlem
 
Eneres sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 57
Eneres er på en erverdig vei

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Da har du kanskje en god forklaring på hvorfor inuitter som spiser tradisjonelt( altså IKKE noe vestlig mat som mjøl, poteter, sukker mm) IKKE får kreft? Kreft, diabetes og hjerte og karsjukdommer var ikke-tilstedeværende før de startet å spise av den vestlige maten. De døde rett og slett ikke av slike sjukdommer.


Men hva er det inuitter spiser? Det er ikke mine ord som er blitt brukt, det er forskere, jeg bare siterte. At de ikke får kreft henger vel ganske så tydelig med at de ikke spiser denne behandlede og raffinerte maten ja. Men spiser de mye rødt kjøtt, bearbeidet kjøtt, fløte og mye animalsk mettet fett slik som folk her tidligere har fremmet?


Raw food handler mye om å bevare næringen i maten som går tapt når man varmebehandler det, og ikke skape nye dannelser av giftige stoffer og gasser som oppstår ved f.eks steking.

Eneres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Raw Food Svar med sitat
Gammel 26-07-09, 22:33   #112
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

Opprinnelig lagt inn av Eneres, her.

Men hva er det inuitter spiser? Det er ikke mine ord som er blitt brukt, det er forskere, jeg bare siterte. At de ikke får kreft henger vel ganske så tydelig med at de ikke spiser denne behandlede og raffinerte maten ja. Men spiser de mye rødt kjøtt, bearbeidet kjøtt, fløte og mye animalsk mettet fett slik som folk her tidligere har fremmet?


Raw food handler mye om å bevare næringen i maten som går tapt når man varmebehandler det, og ikke skape nye dannelser av giftige stoffer og gasser som oppstår ved f.eks steking.

Såklart de spiste m*e fisk, sel osv. Inuitter er opprinnelig jaktmennsker og spiste vel knapt karber om de i det hele tatt gjorde det. Mesteparten av maten ble nok spist rått kan jeg tenkte meg ja. Men de spiste kjøtt og fisk og frukt visste de nok ikke var før på 1970/1980-årene.

Men steinaldermennesket spiste ellers m*e stekt/kokt kjøtt og fisk, og de hadde heller ikke kreft

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 26-07-09, 22:35   #113
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

Som tidligere nevnt levde inuittene hovedsaklig på hvalkjøtt og hvalspekk. Noe kanin og selkjøtt. Det er så vidt meg bekjent rødt kjøtt.
At folk blir slanke av en diett er ikke det samme som at de blir sunne, ikke dermed sagt at raw food er usunt, men bare en tanke.
Det er jo det de fleste av oss forfekter her; Rene matvarer. Og de fleste her er enige om at å oversteke ting er uheldig. Jeg spiser alltid biffen medium/rå

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 26-07-09, 22:38   #114
matitt
Medlem
 
matitt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Grenland
Alder: 46
Innlegg: 394
matitt er ny på veien

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

Eneres, det er skikkelig interessant å høre litt om raw food. Visste bare at det er noe Madonna spiser! Men det skal nok mye til før jeg spiser insekter for å få opp B12`en min, hihi. Men, har forsåvidt noen døde fluer i vinduskarmen.... Slafs!
Det kan da være fint for oss lavkarbere å lære litt om andre livsstiler?! Skjønner ikke noe av disse som føler seg fornærmet! Lykke til videre med råmaten din, fint at du har funnet noe som funker for deg. Jeg vet selv hvor deilig det er!

__________________


matitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-07-09, 22:40   #115
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

Opprinnelig lagt inn av Eneres, her.

Eller gå innom Sunwarrior for og se og lese mer om topptrenerne, veganbodybuilderne, profesjonelle atlene som alle fremmer vegan og raw vegan livsstil? http://www.sunwarrior.com/team-sun-warrior.html

Eller gå innom veganbodybuilding og se? http://www.veganbodybuilding.org/main.htm

Americas most recognised Vegan bodybuilder:


Holder meg til kjøtt og fisk, jeg.

  Svar med sitat
Gammel 26-07-09, 22:43   #116
Eneres
Medlem
 
Eneres sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 57
Eneres er på en erverdig vei

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

Vel, forskning viser til at rødt kjøtt og bearbeidet kjøtt er kreftfremkallende.

Da kan det muligens skyldes livsstilen våres, som er mye mer stillesittende, og at vi hiver i oss annen mat, som er fullt av kjemiske stoffer og sprøytemidler osv. Men det kommer tydelig frem at det er rødt kjøtt og bearbeidet kjøtt som er faktoren.

Matitt: wow!! Tusen takk for den fine tilbakemeldingen! Du har skjønt nøyaktig hva jeg mener med min tråd!Ja, jeg orker ikke insekter på gaffelen riktig enda jeg heller!haha

Takk nok en gang for din riktige forståelse av denne tråden!

Eneres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Raw Food Svar med sitat
Gammel 26-07-09, 22:52   #117
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

Opprinnelig lagt inn av Eneres, her.

Vel, forskning viser til at rødt kjøtt og bearbeidet kjøtt er kreftfremkallende.

Da kan det muligens skyldes livsstilen våres, som er mye mer stillesittende, og at vi hiver i oss annen mat, som er fullt av kjemiske stoffer og sprøytemidler osv. Men det kommer tydelig frem at det er rødt kjøtt og bearbeidet kjøtt som er faktoren.

Bakterier i ubehandlet kjøtt kan også ta livet av en...

Sånn ellers er det rett og slett farlig å leve! Egentlig livsfarlig, vi dør faktisk av det... Og den henges ei den som skytes skal..

Jeg synes også at dette begynner minne om predikering. Og siden du er HER kan du kanskje være litt ydmyk overfor den maten VI har oppnådd enorm helsegevinst med istedet for å fortelle hvor farlig den er??

Og det ER faktisk bare ca 30 grader Celsius som skiller din mat fra mye av det vi spiser... Lammesteika (slafs) er medium stekt ved ca 65 grader.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 26-07-09, 22:58   #118
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

Lurer på hvorfor jeg aldri har hørt om noen som spiser LCHF som har kreft? Det er mange her inne som har spist sånn i årevis, og ligger opp mot 70-80 energiprosent fett, følgelig mye animalsk føde.

Jeg vil ikke kritisere deg for måten du spiser på, det er ditt valg, og noe du trives med, veldig bra. Men jeg skjønner ikke hvorfor du fortsatt påstår at rødt kjøtt er kreftfremkallende. Bearbeidet kjøtt spiser de fleste her mindre av enn rent.

Les denne igjen. Dette er noe vi har erfart ganske mye av. Måten vi spiser på er fortsatt ganske omstridt, altså.

Opprinnelig lagt inn av Nemii, her.

Mange av de studiene du snakker om er kjøpt og betalt av farmasøytisk industri. Det er trist, men store deler av vår helse er et resultat av enorme pengekrefter i farmasøytisk industri og sukkerindustri. Veldig mye forskning er basert på at man leter etter resultat på et spørsmål man allerede vet svaret på på forhånd - da klarer man som regel å legge opp studien og presentasjonen slik at man får bekreftet dette svaret.
Er ikke svaret som forventet, blir hele studien hysjet ned, og konklusjonen er at det ikke er noen konklusjon og svaret blir glemt.
Mange eksempler på dette, bl.a. forskning på kolesterol og kolesterolsenkende midler. Det er eksempler på at studier er avbrutt fordi pasientene som fikk senket kolesterolet døde som fluer. Konklusjonen vil aldri bli at å senke kolesterolnivået er skadelig - neida, studiene har ingen konklusjon, er ved første øyekast "uinteressante" og ingen får vite om resultatene.

Dette er ofte tilfellet også med studiene av fett - man har bestemt seg for hva svaret er og vil alltid på et vis klare å finne på studier som på en måte klarer å støtte dette.
Men det finnes mye annen forskning på området som man stort sett ikke får høre om - et veldig godt eksempel er som photobscura sier inuittene.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 26-07-09, 23:03   #119
Eneres
Medlem
 
Eneres sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 57
Eneres er på en erverdig vei

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

Innenfor raw food, så kan man varme opp inntil ca. 40 grader, etter det begynner næringen og forsvinne.

ok...den som synes jeg (en fullblods ateist vel og merke) predikerer, ja de skal jo selvsagt få lov til å synes det. Når jeg kjenner etter, ja så gjør det meg egentlig ingenting


Bulldog: her er det flere: http://www.veganbodybuilding.com/?page=bios

Eneres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Raw Food Svar med sitat
Gammel 26-07-09, 23:08   #120
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

Jeg oppfatter ikke det du skriver som predike. Men jeg synes noen av påstandene du kommer med om kostholdet vårt er tynne og dårlige begrunnet.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 26-07-09, 23:10   #121
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

Opprinnelig lagt inn av Eneres, her.

Matitt: wow!! Tusen takk for den fine tilbakemeldingen! Du har skjønt nøyaktig hva jeg mener med min tråd!Ja, jeg orker ikke insekter på gaffelen riktig enda jeg heller!haha

Hvis du vil ta den helt ut - og spise insekter også, mener jeg, kan du f.eks. spise reker, kreps og krabbe. Det er insekter.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-07-09, 23:21   #122
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

Opprinnelig lagt inn av Eneres, her.

Bulldog: her er det flere: http://www.veganbodybuilding.com/?page=bios

Underlig nok er det ingen av dem heller som imponerer noe videre. Det er greit at råveganisme (riktig oversettelse?) er noe du brenner for, og gjerne vil overbevise andre om å prøve, men å fremstille det som Det Eneste Rette blir veldig feil.

Hvor lenge ble du utestengt fra Treningsforum, forresten?

  Svar med sitat
Gammel 26-07-09, 23:27   #123
Eneres
Medlem
 
Eneres sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 57
Eneres er på en erverdig vei

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

Ja, det jo slekningene til insektene, ifølge denne artikkelen. http://www.abcnyheter.no/node/67834

Photo: Man kan alltids finne noe på nettet om alle kosthold, både negativt og positivt. Og noen omfattende vitenskapelig detaljert studie, ja det vet jeg ikke om de har lagt ut på nettet. Så da gjenstår det jo bare for hver og en av oss om vi vil tro på hva forskere over hele verden sier, eller om man vil tro at de lyver av diverse årsaker.

Det var bare ett tastetrykk så kan man finne negativt om lavkarbo. Det kan man vel om alt.http://www.waytolosefat.com/low-carb-diet.html

http://www.barillaus.com/Home/Pages/...arb_Diets.aspx

http://www.nutraingredients-usa.com/...consumer-group

Bulldog: har vel bare noen få dager igjen på min karantene der inne, for å ha slrevet en setning til i en tråd som moderator sa "stikk, dette er MIN logg" etter han kalte meg for en sytete fjortis da jeg sa ifra på en ordentlig måte.

Du er hjertelig velkommen til å følge min offentlige oppfølging av saken, der jeg skal ta opp trivselsreglenes betydning på det forumet! Det var vel bare for å vise at han hadde fortsatt mere makt enn meg

ps. At jeg forsøker å overbevise andre om å prøve, ja det får jaguu meg være andre sitt valg altså, jeg informerer, andre velger. Jeg vil havne på google søk, til de som er åpne for raw food. Og kanskje som meg, at de tilfeldigvis snubler over det, og bestemmer seg for å gjøre det. Det har forandret mitt liv til det bedre, og jeg ønsker det samme for andre som også ønsker en forandring. Da kan de velge her inne også "vil jeg prøve meg på lav karbo, eller raw food, eller Fedon, eller Atkins..." Hadde jeg pluss andre råveganere vært helt stille, ja da kan det hende noen mulig fremtidige råveganere hadde gått glipp av det!

Jeg ønsker kun å informere, og selvsagt stå opp for meg og mitt kosthold!Om noen tar det for å dytte på misjonering om raw food, så javel..so be it.


Sist redigert av Eneres : 26-07-09 kl 23:41.
Eneres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Raw Food Svar med sitat
Gammel 26-07-09, 23:38   #124
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

Rart det der, at alle de tre linkene du la ut er fra nettsidene til steder som selger et produkt, og følgelig har en egeninteresse i å advare mot lavkarbo ...

Uansett, ingen kan bortvise alt det, egentlig helt utrolige, som har skjedd med meg helsemessig. Jeg har gått fra å ha migrene ukentlig, til å være anfallsfri, jeg er kvitt alle allergier -jeg hadde nøtte- og sitrusallergi, pels og pollen-allergi. Jeg har gått ned tjue kg, og holdt en nært forestående diabetes på avstand, jeg er kurert for søvnproblemer, depresjon og angst er under kontroll, og jeg kunne ha holdt på i det evige. Ikke eff om jeg gir opp en livsstil som har gitt meg livskvaliteten tilbake. Meg nå og meg i 2006 er nesten to forskjellige personer.
Jeg er virkelig ikke alene om dette. Jeg prøver ikke å predike, for du har din livsstil som du tydelig trives godt med, og jeg har min.

Bare synd at jeg kommer til å få kreft på grunn av alt det røde kjøttet jeg spiser

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 26-07-09, 23:48   #125
Eneres
Medlem
 
Eneres sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 57
Eneres er på en erverdig vei

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

Og jeg kommer sannsynligvis til å visne hen etterhvert pga. slik jeg spiser, ifølge 99% av de jeg snakker med.. Bare at jeg og mange andre kan melde om like helsebringende effekter som du nevner. Og flere med kreft og andre alvorlige sykdommer, melder om full helbreding ved raw food.

Ja, det er grønt gress på begge sider, og sikkert også ugress på begge sider også. Diskusjonen rundt farene ved rødt kjøtt er hissigere enn noen gang, verden over. På nyheter og overalt.

Eneres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Raw Food Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som er interessert i Kjernesunn familie fra Danmark-livsstilen? Liv Andre dietter 12 18-02-11 12:39
Raw food Chantelle Andre dietter 14 13-01-11 21:59
Alternative råd mot PCO MHM PCOS og karbohydratkontroll 12 15-07-09 14:30
Alines Alternative Risengrynsgrøt Aline Annen mat 0 28-02-05 19:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no