Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

ADHD/ADD og lavkarbo

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-03-09, 18:25   #1
Minni1
Seniormedlem
 
Minni1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 52
Innlegg: 1.822
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

ADHD/ADD og lavkarbo

Er det noen med adhd/add som har erfaring med lavkarbo?

Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-03-09, 00:23   #2
vito
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 16
vito er på en erverdig vei

Sv: ADHD/ADD og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Minni1, her.

Er det noen med adhd/add som har erfaring med lavkarbo?

joda, har nå det. Hva lurte du på?

vito er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-03-09, 18:20   #3
Minni1
Seniormedlem
 
Minni1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 52
Innlegg: 1.822
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Sv: ADHD/ADD og lavkarbo

Jeg har en datter med ADD. Hun fikk diagnose for et år siden (var da 15 år) og vi valgte sammen med henne å prøve medisier. Hun har stor utbytte av det og skoleprestasjonene har en stor kurve oppover. Samme med det sosiale livet.

Jeg får noen ganger (spesielt på nettet) endel formaninger om at hun for all del ikke må begynne på medisiner. De mener at mye kan gjøres gjennom kostholdet og da spesielt å kutte ut melkeprodukter og karbohydrater. Men det er ingen som har personlige erfaringer med det.
Så derfor lurer jeg på om noen her har noen erfaringer med dette?

Altså om konsentrasjonen blir bedre på lavkarbo kosthold?
Er det noe forskjell i det hele tatt om man går på lavkarbo eller høykarbo når det gjelder konsentrasjonsproblemer i forbindelse med ADD/ADHD?

Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-03-09, 18:41   #4
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: ADHD/ADD og lavkarbo

Her er en trailer på matintoleranse. Det første intervjuobjektet (herregud, for et ord! ) ligner veldig på adhd. Har bestilt dvd'n, men ikke fått den enda.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-03-09, 18:44   #5
Fetpåmidten
Medlem
 
Fetpåmidten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 195
Fetpåmidten er ny på veien

Sv: ADHD/ADD og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Her er en trailer på matintoleranse. Det første intervjuobjektet (herregud, for et ord! ) ligner veldig på adhd. Har bestilt dvd'n, men ikke fått den enda.

Tenkte på akkurat det samme Det er en av personene i filmen som har ADHD og hatt kjempeforandring ved å kutte korn, KH og melk.

Fetpåmidten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/høyfett Svar med sitat
Gammel 13-03-09, 22:08   #6
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: ADHD/ADD og lavkarbo

Datteren til en venninne prøvde med kostholdsendringer først, men hadde ikke nok effekt.
Etter at hun begynte på medisiner, ble hun en helt ny jente med et myyyye bedre liv!

Var en gang på et seminar der en overlege fortalte om sitt liv med adhd og hvordan hele livet hans forandret seg etter at han begynte på medisiner som en av de første i Norge!
Begge barna hans bruker medisiner og har gode liv med utdannelse og familie. Han mente ikke noe av dette ville vært mulig uten medisiner.

En av nabojentene her slet i mange år, begynte på medisiner som 21- åring og var sååååå lykkelig, hun hadde plutselig tålmodighet og ro nok i kroppen til å lese en bok fra perm til perm!

Det jeg vel egentlig vil si, er at du ikke skal la noen skremme dere fra å behandle adhd/add med medisiner! Men et lavkarbo- kosthold er ikke usunt for noen, heller!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 13-03-09, 22:20   #7
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: ADHD/ADD og lavkarbo

Det beste er vel å kunne leve uten medisiner...?

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-03-09, 22:35   #8
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: ADHD/ADD og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Det beste er vel å kunne leve uten medisiner...?

Ikke når det går på livet løst!
Noen av oss mangler faktisk viktige ting i kroppene vår og må ha medisiner for å leve et tilnærmet normalt liv!

Dette gjelder i høyeste grad de som virkelig sliter med adhd!

Men det finnes grader også av adhd og noen vil klart kunne klare å regulere dette med kosthold. Problemet er ofte at det tar laaaang tid å finne ut om sånt virker og for et ungt menneske går tiden fryktelig fort når ingenting i livet er på plass.

Når man faller utenfor i alle aspekter i livet som ung tenåring, haster det med å få ting på plass!

Man gir insulin til diabetikere, thyroksin til de med lavt stoffskifte, antibiotika til de med livstruende betennelser, astmamedisiner til astmatikere osv osv
Hvorfor skal ikke de med adhd kunne bruke medisiner som til de grader kan endre livene deres til noe som er myyyyye bedre?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 13-03-09, 22:46   #9
Addict
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 134
Addict er på en erverdig vei

Sv: ADHD/ADD og lavkarbo

Hm.. Jeg fikk diagnosen som 17-åring (blir 19 nå 1 april) og jeg gikk på Ritalin i fjor vinter. Fikk alvorlige depresjoner av medisinene og da jeg sluttet gikk det sakte oppover. Har begynt på lavkarbo nå i håp om at det kan hjelpe på helsa og uroen, men har holdt på i så kort tid at jeg kan ikke fortelle deg noe mer enda

Addict er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-03-09, 23:10   #10
Minni1
Seniormedlem
 
Minni1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 52
Innlegg: 1.822
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Sv: ADHD/ADD og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Addict, her.

Hm.. Jeg fikk diagnosen som 17-åring (blir 19 nå 1 april) og jeg gikk på Ritalin i fjor vinter. Fikk alvorlige depresjoner av medisinene og da jeg sluttet gikk det sakte oppover. Har begynt på lavkarbo nå i håp om at det kan hjelpe på helsa og uroen, men har holdt på i så kort tid at jeg kan ikke fortelle deg noe mer enda


Tusen takk for svar.
Det var leit at ikke medisinen hjalp. Jeg håper virkelig at lavkarbo kan hjelpe for deg i forhold til helsa og uroen. Kan jeg få lov å sende deg en pm om en stund og høre hvordan det går med deg?

Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-03-09, 23:13   #11
Minni1
Seniormedlem
 
Minni1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 52
Innlegg: 1.822
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Sv: ADHD/ADD og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Her er en trailer på matintoleranse. Det første intervjuobjektet (herregud, for et ord! ) ligner veldig på adhd. Har bestilt dvd'n, men ikke fått den enda.


Takk for link.

Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-03-09, 23:19   #12
Minni1
Seniormedlem
 
Minni1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 52
Innlegg: 1.822
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Sv: ADHD/ADD og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Addict, her.

Hm.. Jeg fikk diagnosen som 17-åring (blir 19 nå 1 april) og jeg gikk på Ritalin i fjor vinter. Fikk alvorlige depresjoner av medisinene og da jeg sluttet gikk det sakte oppover. Har begynt på lavkarbo nå i håp om at det kan hjelpe på helsa og uroen, men har holdt på i så kort tid at jeg kan ikke fortelle deg noe mer enda


Tusen takk for svar.
Det var leit at ikke medisinen hjalp. Jeg håper virkelig at lavkarbo kan hjelpe for deg i forhold til helsa og uroen. Kan jeg få lov å sende deg en pm om en stund og høre hvordan det går med deg?

Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-03-09, 23:33   #13
Minni1
Seniormedlem
 
Minni1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 52
Innlegg: 1.822
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Sv: ADHD/ADD og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Ikke når det går på livet løst!
Noen av oss mangler faktisk viktige ting i kroppene vår og må ha medisiner for å leve et tilnærmet normalt liv!

Dette gjelder i høyeste grad de som virkelig sliter med adhd!

Men det finnes grader også av adhd og noen vil klart kunne klare å regulere dette med kosthold. Problemet er ofte at det tar laaaang tid å finne ut om sånt virker og for et ungt menneske går tiden fryktelig fort når ingenting i livet er på plass.

Når man faller utenfor i alle aspekter i livet som ung tenåring, haster det med å få ting på plass!


Hvorfor skal ikke de med adhd kunne bruke medisiner som til de grader kan endre livene deres til noe som er myyyyye bedre?


Takk for svar Kitt. Det var veldig godt å lese og føle at vi har tatt riktig valg akuratt nå. For det hastet faktisk veldig for min datter da hun isolerte seg mere og mere og skolearbeidet var helt umulig å få gjort.

Jeg er egentlig positiv til å prate med henne om et lavkarbo. Ikke enda men når hun er mere klar for det i forhold til livet hennes ellers.

Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-03-09, 23:38   #14
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: ADHD/ADD og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Minni1, her.

Takk for svar Kitt. Det var veldig godt å lese og føle at vi har tatt riktig valg akuratt nå. For det hastet faktisk veldig for min datter da hun isolerte seg mere og mere og skolearbeidet var helt umulig å få gjort.

Jeg er egentlig positiv til å prate med henne om et lavkarbo. Ikke enda men når hun er mere klar for det i forhold til livet hennes ellers.

Dette er faktisk noe som opptar meg en del. Denne jenta jeg kjenner er så utrolig herlig og flott, men når hun glemmer å ta medisiner feks er hun et troll!
I tiden før hun fikk medisiner slet hun ut venninner, lærere, foreldre og alle oss andre rundt seg. Hun fikset ikke skole eller håndball eller riding eller venner.
Nå stråler hun på vei til venninnebesøk, skolearbeidet går som en lek, håndballen er gøy igjen.......

Jeg kunne ønske alle som er i mot medisiner mot adhd kunne få sett henne med og uten medisiner. DA ville de skjønne!

Masse, masse lykke til!

__________________

Sist redigert av Kitt : 03-09-09 kl 10:21.
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 13-03-09, 23:44   #15
Minni1
Seniormedlem
 
Minni1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 52
Innlegg: 1.822
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Sv: ADHD/ADD og lavkarbo

Jeg skulle også ønske at de hadde sett hvor vanskelig det kan være å leve med adhd. Det kan være knalltøft.

Så godt å høre at det går så bra med den jenta du kjenner.

Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 03:59   #16
Addict
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 134
Addict er på en erverdig vei

Sv: ADHD/ADD og lavkarbo

Ja, skal se om jeg husker det etter noen uker nå

Jeg sliter ikke med skikkelig hyperaktivitet. Mer humørsvigninger, sinneproblemer, av og til søvnroblemer, konsentrasjonsproblemer og uro, som å ikke klare å sitte helt i ro, føle at man må stramme vissse muskler uten grunn osv.

Var derimot mer hyperaktiv da jeg va lita, styra så mye at jeg begynte å spy ble sett på som problembarn og fikk som sagt ikke diagnose som 17-åring. Det er som de sier over her knalltøft. Både å ha blitt behandlet så dårlig av lærerne at mor har begynt å grine på foreldremøter og dratt i sinne og å vite at karakterene mine ville vært mye bedre om jeg hadde fått den hjelpen og oppfølgingen jeg trengte.

Barna i dag er "heldigere" enn oss på 90-tallet/begynnelsen av 2000 da AD/HD var "ukjent" og noe bare gutter hadde. Nå blir heldigvis alle barn kjapt vurdert om læreren mistenker unaturlig uro og dem har kommet så langt at det faktisk er mulig å forbedre det via kostholdet! Dette er helt fantastisk og det har gått veldig fort i utviklingen heldigvis vet iallefall at jeg ville prøvd å endre kosthold på mitt barn foran å bruke medisiner (noen MÅ jo gå på medisiner osv, da, men lurt å prøve ut alternative metoder først mener jeg).

Litt sikrere og tryggere for meg at mitt barn en dag kommer til å få en lettere oppvekst enn meg iallefall om hun arver "tilstanden"! Heia lavkarbo!

Addict er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 12:53   #17
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: ADHD/ADD og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Ikke når det går på livet løst!
Noen av oss mangler faktisk viktige ting i kroppene vår og må ha medisiner for å leve et tilnærmet normalt liv!

Dette gjelder i høyeste grad de som virkelig sliter med adhd!

Men det finnes grader også av adhd og noen vil klart kunne klare å regulere dette med kosthold. Problemet er ofte at det tar laaaang tid å finne ut om sånt virker og for et ungt menneske går tiden fryktelig fort når ingenting i livet er på plass.

Når man faller utenfor i alle aspekter i livet som ung tenåring, haster det med å få ting på plass!

Man gir insulin til diabetikere, thyroksin til de med lavt stoffskifte, antibiotika til de med livstruende betennelser, astmamedisiner til astmatikere osv osv
Hvorfor skal ikke de med adhd kunne bruke medisiner som til de grader kan endre livene deres til noe som er myyyyye bedre?

Veldig interessant innlegg

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 16:37   #18
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: ADHD/ADD og lavkarbo

Det jeg mener med at det beste må være å leve uten medisiner - er at det beste må vel være å kunne gjøre noe med selve årsaken til at barna har blitt syke. Men klarer man ikke kostomlegging - så er det jo kjempefint at vi har medisin som funker.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 17:10   #19
Minni1
Seniormedlem
 
Minni1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 52
Innlegg: 1.822
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Sv: ADHD/ADD og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Det jeg mener med at det beste må være å leve uten medisiner - er at det beste må vel være å kunne gjøre noe med selve årsaken til at barna har blitt syke. Men klarer man ikke kostomlegging - så er det jo kjempefint at vi har medisin som funker.


Og jeg tror de fleste er enig med deg der, ivertfall er jeg det.

Jeg vet om noen få som har lagt om kosten for barna sine men som det ikke gav de resultatene en er forespeila. Men jeg vet ikke om noen hvor det har fungert slik at det er tilfredstillende for barnas funksjon.

Jeg lurer veldig på om han på dvden som du linket til har adhd . Det klarte jeg ikke å finne ut av.

Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 19:03   #20
Fetpåmidten
Medlem
 
Fetpåmidten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 195
Fetpåmidten er ny på veien

Sv: ADHD/ADD og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Minni1, her.


Jeg lurer veldig på om han på dvden som du linket til har adhd . Det klarte jeg ikke å finne ut av.

Tror ikke det er han i traileren, men det er andre i filmen som har det.

Fetpåmidten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/høyfett Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 08:54   #21
Tårnet
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 29
Tårnet har en fantastisk aura rundt segTårnet har en fantastisk aura rundt seg

Sv: ADHD/ADD og lavkarbo

Hei "Veggpryd" og "Minnie" og dere andre som diskuterete ADHD og filmen MAT? i januar i år.
Jeg har filmet/klippet og produsert den filmen sammen med mange andre filmer om helse og kosthold.
Sindre, som opptrer i filmen fikk nesten ADHD-diagnose. Han var på mange undersøkelser og alle trodde det var noe psykisk galt med ham. Han var høyt og lavt og gikk på spesailskole for umulig ungdommer i Bærum. Han roet seg ned med ulike former for dop frem til han var 19 år. Han ble anholdt av politiet flere ganger etter vold - særlig etter å ha drukket øl.
I løpet av et års tid klarte han å legge om kosten, fritt for mel og melkeprodukter. Grønnsaker er kun de karbohydratene han spiser.

Nå er han i meget bra form med flere jobber og ser fremover.
Ta en kikk på ham (og de andre) to år etter opptakene på et Youtube-klipp vi har laget som kan sees her.
Takk til dere som skriver om filmene på forumet!
MVH J. Svendsen

Tårnet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 10:24   #22
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: ADHD/ADD og lavkarbo

Dette var interessant. Skulle gjerne likt å se hele filmen.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 10:54   #23
Filakia
Medlem
 
Filakia sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Mjøndalen
Innlegg: 192
Filakia er på en erverdig vei

Sv: ADHD/ADD og lavkarbo

Jeg har en bekjent som har en sønn i barneskolealder, med ganske store vansker sosialt og adferdsmessig (foreløpig udiagnostisert), som har sett positive resultater av å innføre lavkarbo-kosthold for sønnen. Kjenner ikke til detaljene, men hun var i alle fall svært positiv.

__________________
Filakia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nylig vektoperert - på jakt etter ny filosofi - kanskje OE? Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 14:55   #24
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: ADHD/ADD og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Tårnet, her.

Hei "Veggpryd" og "Minnie" og dere andre som diskuterete ADHD og filmen MAT? i januar i år.
Jeg har filmet/klippet og produsert den filmen sammen med mange andre filmer om helse og kosthold.

Jeg kjøpte filmen i vinter - den er veldig bra! Good work! Kan absolutt anbefales. Mye av de plagene de i filmen forteller om kan man kjenne igjen selv. Det er så mye likt av hva folk forteller av helseeffekter når de går over på LCHF-kost og det som fortelles i filmen.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 18:15   #25
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: ADHD/ADD og lavkarbo

Jeg mener det var gjort blindtester (i Storbritania?) som viste at essensielle fettsyrer (var det Efalex tro) hadde like god virkning/resultet som ritalin.....

Finner nok den abstrakten, om vi søker i pubmed. Evt på Mat & Helse sine sider.

Jeg er ihvertfall skeptisk til å medisinere en "sekkediagnose" som adhd, uten å sjekke andre alternativer. Det betyr ikke at jeg mener medisinering alltid er feil! Godt å høre om gode resultater, - at folk får bedre liv

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Adhd mofe Fysisk og mental helse 28 25-03-06 21:39
Barn med ADHD og dyr? Calla Generell diskusjon 1 28-07-05 11:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no