Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

Pizzabunn inspirert av Nannahs knekkebrødkjeks

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-11-11, 10:15   #1
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Pizzabunn inspirert av Nannahs knekkebrødkjeks

Laget forrige uke Nannah sine knekkebrødkjeks, og siden de ikke var sprø etter den anbefalte steketiden fikk jeg en ide som jeg deler her, selv om den ikke er helt ferdig testet ut (det er jo lov å håpe at andre kanskje har lyst å teste ut/endre litt.. og uansett så finner jeg igjen mine egne ideer neste gang )

Så i går tok jeg:

50g mandelmel (det fettreduserte)
1ss fiberhusk
litt salt
nesten 3dl vann

Blandet det tørre først og rørte inn vannet etterpå. Helte røra ut på bakepapir og strøk ut med slikkepott til en rund bunn ca 3-4mm høy og forstekte den 20min på 170 over og undervarme (neste gang skal jeg bruke 30 min).
Smurte på tomatpure blandet med fløte, litt finhakket løk og krydder, strødde på ost osv.. Stekte videre til det så klart ut.

Resultatet ble veldig lovende, men litt smakløst. Og bunnen tror jeg som sagt hadde blitt bedre med litt mer forsteking , men synes det var en veldig opløftende start på en god bunn uten eggesmak.

Forandringene jeg tenker på er å bytte ut en halv dl vann med olivenolje, røre inn hvitløkspulver og kanskje krydderurter i det tørre og også eventuelt finraspe parmesan oppi det tørre.

Så om noen tester ut blir jeg glad for tilbakemeldinger

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 10:58   #2
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Pizzabunn inspirert av Nannahs knekkebrødkjeks

Takk for inspirasjon! Det kan nok tenkast at eg testar ut litt med denne.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nannahs knekkebrødkjeks Nannah Bakst 35 10-02-14 20:47
Oopsie-inspirert pizzabunn! Kristin_B Middag 225 17-05-11 22:46
Inspirert av bildetråden Vimpane Ketolysekuren 9 18-08-10 15:00
Pizzabunn (inspirert av Ingi) SusieBlues Middag 4 14-03-08 16:19


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no