Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Forskjell på EasyLife kosterstatter og Nutrilett?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-02-10, 09:21   #1
Modezty
Seniormedlem
 
Modezty sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 54
Innlegg: 569
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Forskjell på EasyLife kosterstatter og Nutrilett?

Jeg er nå inne i min 2. uke på kosterstatter fra EasyLife - og den er rimelig dyr, for å si det slik.

Har gått på Nutrilett for mange, mange år siden - og synes de er ganske lik i smak i alle fall. For moro skyld tok jeg og sammenlignet innholdet i Nutrilett kontra EasyLife - og jeg må innrømme at jeg egentlig ikke skjønner hvorfor jeg ikke kan bruke disse 2 om hverandre?? Jeg har vært i ketose med EasyLife pulveret, men jeg ser av andre tråder på forumet at Nutrilett er full av karbohydrater.... men kan ikke skjønne at EasyLife har noen færre karbohydrater??

Skal snart av pulverkuren - men venter på ketolyseboka før jeg bestemmer meg for å "ta diett delen av EasyLife" på egenhånd. Følger kurset foreløpig, med andre ord.

Nutrilett - hvorav 5 poser pr dag
EasyLife - hvorav 3 poser pr dag

Verdiene til Nutrilett først - deretter EasyLife i parantes for en dagsdose:
Vekt, gr: 165 (144)
Energi (kcal) 560 (510)
Protein, gr 59 (51)
Karbohydrater, gr 51 (50,4)
- hvorav sukkerarter, gr 44 (48,9)
Fett, g 13,4 (11,1)
- hvorav mettede fettsyrer, g: 4,6 (4,5)
Linolsyre, g: 3,7 (3)
Linolensyre, g: 0,5 (0,51)
Kostfiber, g: 19 (6,3)
Natrium, g: 1,4 (1,05)



Såvidt jeg skjønner, er det jo mer kh i EasyLife enn i Nutrilett - så ergo bør jeg kunne bruke de omhverandre??

Håper på svar

__________________
Modezty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto, fri for gluten, egg og melk Svar med sitat
Gammel 09-02-10, 10:09   #2
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Sv: Forskjell på EasyLife kosterstatter og Nutrilett?

Er som du sier ikke særlig stor forskjell på tallene. Men det kan likevel være noen vesentlige: hva består karbohydratene i Nutrilett av? hvordan er innholdet av vitaminer og mineraler?

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 09-02-10, 10:44   #3
Modezty
Seniormedlem
 
Modezty sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 54
Innlegg: 569
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Forskjell på EasyLife kosterstatter og Nutrilett?

Innhold Nutrilett: Soyaprotein, fruktsukker, fiber (soyabasert), kakao, emulgator (lecitin), soyaolje, skummet tørrmelkpulver, fortykningsmidler (guarkjernemelk, xantangummi, gummi arabicum), aromastoffer (sjokolade, banan), søtstoffer (aspartam, acesulfam K), maltodekstrin, maisstivelse, laktose, sakkarose, maisolje, surhetsregulerende middel (sitronsyre)

Innhold EasyLife: Myseprotein/valleprotein, fruktose, mineraler (dikalimfosfat, natriumklorid, kaliumklorid, kalciumfosfat, trikalciumfosfat, kaliumkarbonat, magnesiumoxid, ferrolaktat, sinksulfat, matriumselenit, mangansulfag, kromklorid, natriummolybdat, kobber, kaliumjodid) kakaopulver, kostfiber, solsikkeolje, mikrokapslede linfrøoljer, div. fortykningsmidler (maltodextrin, E414) Søtet med fuktos og sakkarin.

Tok ikke hele innholdslista til EasyLife . kun hovedpunktene.

Jeg har sett på vitaminer/mineraler også:
Vitamin A 1000 (1077) hhv. 125%/167% av dagsbehovet
Tiamin B1 - 1,4 (1,5) - hhv. 100%/110% av dagsbehovet
Riboflavin B2 - 1,7 (1,8) - hhv. 106%/119% av dagsbehovet
Vitamin B6 - 2,1 (2,4) - hhv. 105%/125% av dagsbehovet
Vitamin B12 - 3 (4,5) - hhv 300%/450% av dagsbehovet
Folsyre 300 (399) - hhv 150%/200% av dagsbehovet
Niacin 18 (24,9) - hhv 100%/139% av dagsbehovet
Pantotensyre 4 (6,9) - hhv. 67%/115% av dagsbehovet
Biotin 100 (195) - hhv 67 % / 131% av dagsbehovet
Vitamin C 60 (75) - hhv 100%/127% av dagsbehovet
Vitamin D3 : 5 (7,5) - hhv100% / 150% av dagsbehovet
Vitamin E: 10 (15) - hhv 100%/150% av dagsbehovet
Vikamin K1: 80 (69) - hhv 100% / ? av dagsbehovet

Kalsium: 900 (1173) - hhv. 113%/147% av dagsbehovet
Fosfor: 700 (1290) - hhv 88%/162% av dagsbehovet
Magnesium: 350 (399) - hhv. 117%/133% av dagsbehovet
Jern: 15 (17,1) - hhv 107%/121% av dagsbehovet
Sink: 12 (15) - hhv 80% / 100% av dagsbehovet
Jod: 150 (150) - 100% av dagsbehovet
Kobber: 2 (1,44)
Mangan: 2,5 (2,7)
Krom: 50 (69)
Selen: 50 (84)
Molybden: 150 (276)
Kalium: 1,9 (3,6)
Klor: 1,7 (2,4).

Blir ikke stort klokere enda, jeg..

__________________
Modezty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto, fri for gluten, egg og melk Svar med sitat
Gammel 09-02-10, 19:03   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Forskjell på EasyLife kosterstatter og Nutrilett?

Opprinnelig lagt inn av Modezty, her.

Innhold Nutrilett: Soyaprotein, fruktsukker, fiber (soyabasert), kakao, emulgator (lecitin), soyaolje, skummet tørrmelkpulver, fortykningsmidler (guarkjernemelk, xantangummi, gummi arabicum), aromastoffer (sjokolade, banan), søtstoffer (aspartam, acesulfam K), maltodekstrin, maisstivelse, laktose, sakkarose, maisolje, surhetsregulerende middel (sitronsyre)

Soya: Påvirker hormonene, og kvinner under overgansalder bør ikke innta soya i særlige mengder.
Fruktsukker snakker vel for seg selv... Aspartam kan skade nerver blandt annet. Maisstivelse er verste sort for blodsukkeret! Laktose er vel melkesukker? Sakkarose er også en sukkerart. Maisolje (og soyaolje) er garntert ikke kaldpresset, og anbefales ikke pga høyt innhold av omega 6 og 9.

Ved første øyekast vil jeg si dette ser ut som siste oppsopet etter at siste rest av verdi og næringsstoffer er hentet ut...

Forøvrig ville jeg ikke putta i meg Easylife pulveret heller jeg, men i valget mellom 2 onder er det ikke særlig vanskelig

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-02-10, 19:59   #5
Modezty
Seniormedlem
 
Modezty sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 54
Innlegg: 569
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Forskjell på EasyLife kosterstatter og Nutrilett?

Hjelp! Så nøye leste jeg det ikke! Fillern, har kjøpt en boks med nutrilett. Får ha det som krisemat når jeg ikke orker noe annet, da....

Jeg liker heller ikke pulverkurer, og selv om jeg følger EasyLife kurset, kommer jeg til å ordne min egen diett. Tror jeg går litt saktere ned i vekt da - men det får så være!

Skal prøve meg på ketolysekuren først, for deretter å gå over på lavkarbo á la Fedon m/egne modifikasjoner.

__________________
Modezty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto, fri for gluten, egg og melk Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Easylife bjoekr Mer enn 30 kg overvekt 123 21-03-11 18:59
Easylife ROTTA Spørsmål og svar 2 27-05-10 09:33
EasyLife Kosterstatter Csilla Andre dietter 15 04-01-10 21:17
Ketolyse vs easylife Baluba Spørsmål og svar 12 05-06-09 23:26
EasyLife Mdarling Generell diskusjon 2 09-06-08 22:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no