Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Cavalier søtet med Stevia

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-03-12, 14:10   #26
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Cavalier søtet med Stevia

Opprinnelig lagt inn av Emy, her.

Trodde at Stevia var nok forbudt i Norge som matvare, men så at lavkarbo webshop selger Stevia-vanille og noen andre smaker.. det kan jo ikke selges for utvendig bruk??

Se denne tråden her

Sitat:

Stevia er lovlig i EU (og dermed Sverige) men ikke i Norge enda (vi er tross alt ikke med i EU). Det som står er følgende:

Sitat:

EU godkjente tilsetningsstoffet steviolglykosid i november 2011. I Norge er ikke steviolglykosid tillatt før saken er ferdigbehandlet i EØS-komiteen. Når dette vil skje er uvisst, men trolig blir steviolglykosid lovlig i løpet av 2012.

Steviaplanten som mat (tørkede blader) er derimot ikke godkjent i EU ennå:

Sitat:

Steviaplanten og de tørkede bladene av denne regnes som ny mat og må risikovurderes og godkjennes før den kan selges til forbruker.
Det er søkt om godkjenning av Stevia som “ny mat” i EU, men på grunn av manglende dokumentasjon ble ikke denne ferdigvurdert.

Men Steviaplanten er lovlig omsatt så lenge den blir solgt som prydplante og ikke menneskeføde

Er nok mulig at dette har gått igjennom nå, har egentlig ikke sjekket i det siste.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 09-05-12, 22:53   #27
Bomber
Nytt Medlem
 
Bomber sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 8
Bomber er på en erverdig vei

Sv: Cavalier søtet med Stevia

Kjøpte disse på MaxiMat på Nordby (Svinesund) i dag. Syntes de funket helt greit. Men, er dette "tillatt" å spise? Syntes karboinnholdet var høyt. Men jeg er ikke så inne på dette.
Her er oversikten:
http://www.cavalier.be/www.cavalier....chocolade.html

Bomber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Den som smaker best der og da Svar med sitat
Gammel 10-05-12, 14:10   #28
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Cavalier søtet med Stevia

Jeg synes denne sjokoladen er god, jeg blir ikke dårlig i magen og den påvirker ikke blodsukkeret mitt nevneverdig. Når det er sagt, spiser jeg maks 4 biter (ca 15g) om gangen for alt sånt søtt er med måte for min del og da blir det ikke så mye kh, men det spørs selvfølgelig hvor streng man er. Skal man kun ha 15 g kh til dagen kan det bli for mye med denne sjokkisen men jeg bruker 50-60 g kh til dagen og unner meg litt innimellom.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 14-09-12, 11:20   #29
akkeber
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 23
akkeber er på en erverdig vei

Sv: Cavalier søtet med Stevia

Stevia sjokoladen fra cavalier er knall god og mer enn nok søt for meg

Kan også bestilles på Kinsarvik Fruktutsalg............. SO you know!


Håper de kommer på Iherb og da

Ellers er den og finne på noen av sunkost butikkene i rogaland iallefall

__________________


akkeber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Fedon/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-09-12, 11:23   #30
akkeber
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 23
akkeber er på en erverdig vei

Sv: Cavalier søtet med Stevia

Det aller beste med denne er jo at stevia og sukrin som er i den IKKE PÅVIRKER BLODSUKKERET!! i det hele tatt.. Tannvennlig er søtninge også
Jeg tenker de karbisene som er i den kommer fra fett?

__________________


akkeber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Fedon/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-09-12, 12:02   #31
akkeber
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 23
akkeber er på en erverdig vei

Sv: Cavalier søtet med Stevia

Stevia ble godkjent for salg i norge like før sommeren ))

__________________


akkeber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Fedon/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-09-12, 08:37   #32
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Re: Sv: Cavalier søtet med Stevia

Opprinnelig lagt inn av akkeber, her.

Det aller beste med denne er jo at stevia og sukrin som er i den IKKE PÅVIRKER BLODSUKKERET!! i det hele tatt.. Tannvennlig er søtninge også
Jeg tenker de karbisene som er i den kommer fra fett?

'

Fett inneholder ikke karbohydrater. Fett inneholder fett, det er et makronæringsstoff. Karbohydrater er også et makronæringsstoff. Karbohydrater i et produkt kommer fra noe som inneholder...karbohydrater.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 15-09-12, 17:50   #33
Amles
Medlem
 
Amles sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 61
Amles er ny på veien

Sv: Cavalier søtet med Stevia

Jeg kjøpte den i sommer på nordbysenteret.
Synes den var knallgod, smakte ikke så søtt, men mere sjokolade!
Magen min reagerte ikke på den, og jeg tåler ikke godt kunstig søtning

__________________
AMLES
Journal
Amles er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/ketogent Svar med sitat
Gammel 16-09-12, 23:51   #34
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Cavalier søtet med Stevia

Opprinnelig lagt inn av akkeber, her.

Det aller beste med denne er jo at stevia og sukrin som er i den IKKE PÅVIRKER BLODSUKKERET!! i det hele tatt.. Tannvennlig er søtninge også
Jeg tenker de karbisene som er i den kommer fra fett?

kaloriene mener du? Ja.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-10-12, 13:05   #35
Småspiseren
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bø i Telemark
Innlegg: 270
Småspiseren er på en erverdig vei

Sv: Cavalier søtet med Stevia

Pleier å kjøpe den med antioksidanter, den er kjempegod! også så jeg på den siden at de har "de bron" godteri! det er utrolig godt! gummibjørnene og Marshmallowsen er god, men kan ikke spise for mange av dem uten å få luft i magen

Småspiseren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-11-12, 11:35   #36
molsen
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2012
Innlegg: 5
molsen er på en erverdig vei

Sv: Cavalier søtet med Stevia

fikk konfekteska i bursdagsgave, og kan si at dette er helt supre saker (hvit sjokolade med mango og curry, spennende smak, overraskende god!)
fant ut at det var rundt 17 karber i hele eska (12 store biter).
Goodcandy selger også cavalier stevia nå (og diverse beron-produkter )

molsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-11-12, 01:18   #37
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Cavalier søtet med Stevia

Jeg kjøpte en i dag, den lille baren som heter "milk". Dumme meg som ikke leser bakpå før den er fortært, men altså ... 19 gram laktose pr 100 gram? Det kan da neppe være bra. Eller er det "vanlig" i melkesjokolader? Uansett følte jeg meg hyper og litt dårlig etterpå.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 20-11-12, 07:14   #38
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei

Sv: Cavalier søtet med Stevia

De finnes på mange helsekostforetninger nå. Har sett flere varianter både plater og små barer på flere Sunkost foretninger. Men de inneholder av en eller annen grunn mere kh enn de andre Cavalier sukkerfrie sjokeladene da. Men mulig sundere.

__________________
Tiki
xxxxxxx
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag Svar med sitat
Gammel 16-12-12, 14:40   #39
imfluffy87
Juniormedlem
 
imfluffy87 sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2012
Hvor: Hedmark
Alder: 36
Innlegg: 10
imfluffy87 er på en erverdig vei

Sv: Cavalier søtet med Stevia

Jeg likte ikke denne sjokoladen... Smakte jo ingenting

__________________
I'm not fat...I'm fluffy
imfluffy87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 16-12-12, 17:35   #40
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Cavalier søtet med Stevia

Jeg kjøpte en Cavalier mørk med Stevia. Likte den ikke noe særlig. Men det går kanskje an å venne seg til smaken.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-12-12, 18:25   #41
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Cavalier søtet med Stevia

Synes den hvite med kokos var veldig god. Likte at den ikke var så kjempesøt.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-12-12, 18:26   #42
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Cavalier søtet med Stevia

Kom på at jeg syntes den med pistasj også var god. Den var lavfett da.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sjokolade søtet med sukrin Dietta Spørsmål om matvarer og oppskrifter 0 05-01-12 17:19
Har noen sett sjokolade søtet med stevia? Yrla Generell ernæringsdebatt 8 25-11-11 19:05
Hjemmelaget brus/ingefærøl/vørterøl, søtet med Stevia, er det OK ..? ArnsteinB Spørsmål om matvarer og oppskrifter 1 25-11-10 11:22
Lakerol søtet med xylitol ... sommerblomt Spørsmål og svar 2 26-05-08 21:53
Brus søtet med sucralose? Calvin Spørsmål og svar 8 08-04-08 14:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no