Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Vet ikke hva jeg skal gjøre

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-09-12, 19:12   #1
Elinee
Seniormedlem
 
Elinee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 513
Elinee er på en erverdig vei

Vet ikke hva jeg skal gjøre

Hei.
Jeg har gått på ketolyse i syv mnd etter jeg var gravid sist. så nå igjen etter denne babyen. Men jeg har et problem, et stort problem. Jeg slutet på lavkarbo i januar etter seks mnd sammenhengende og veldig fornøyd med kropp og vekt. Jg klarte ikke den "leve litt lavkarbo resten av livet" og la på meg noen kilo, men jeg har vært flink til å gå rett tilbake til ketolyse så fort jeg har gått over fem kg. Problemet mitt er at jeg ikke klarer mer....jeg orker ikke mer av denne maten (og jeg har virkelig uttallige oppskrifter og har spist utrolig variert) Eller problemet er kanskje ikke det jeg kan spise, men alt jeg ikke kan spise. Jeg er rett og slett avhengig av sukker og hvetebakst!! Jeg er ikke tjukk lenger, men sitter og gråter da jeg sprekker på kuren gang etter gang og forstår ikke hva som er galt med meg?!!! Jeg har begynt å spise krom tabletter, jeg har prøvd alt, men etter en uke eller to på ketolyse, klarer jeg ikke mer lenger. Jeg klarer ikke leve uten alt jeg liker, vet det høres latterlig ut, men det er faktisk sant. Jeg er superflink de dagene jeg går på ketolyse, men etter to ganger seks mnd på kuren har jeg fått det opp i halsen.
Hva skal jeg gjøre?? Jeg vil ikke legge på meg, jeg vil forbli tynn, men jeg vet ikke hva jeg kan gjøre. Vurderer en matpsykolog. Er det noen andre av dere som rett og slett blir deprimert av å ikke kunne spise? Selv om man så inderlig gjerne vil forbli tynn?
Jeg blir så helvetes forbannet på meg selv, men jeg klarer ikke styre meg. Etter en uke nå skeiet jeg ut i dag og har trøkka i meg alt jeg vil. I morgen er det tilbake på ketolyse og etter noen dager sitter jeg vel her igjen....

__________________


Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 08-09-12, 21:27   #2
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Vet ikke hva jeg skal gjøre

Les boka wheat belly... så skjønner du hvilket fysisk og psykisk grep hvete har...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 09:14   #3
Elinee
Seniormedlem
 
Elinee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 513
Elinee er på en erverdig vei

Sv: Vet ikke hva jeg skal gjøre

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Les boka wheat belly... så skjønner du hvilket fysisk og psykisk grep hvete har...

Takk for tips, det skal jeg jammen gjøre . Men er det noe hjelp i den boken, eller er det bare en rekke sider som forteller meg at jeg er avhengig av hvetebakst og det er synd for meg?

__________________


Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 10:28   #4
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Vet ikke hva jeg skal gjøre

Opprinnelig lagt inn av Elinee, her.

Takk for tips, det skal jeg jammen gjøre . Men er det noe hjelp i den boken, eller er det bare en rekke sider som forteller meg at jeg er avhengig av hvetebakst og det er synd for meg?

Den forklarer hvorfor.. Og sannsynligvis så har du mindre lyst på hvete etterpå

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 15:54   #5
misslinda
Medlem
 
misslinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Hardanger
Alder: 40
Innlegg: 476
misslinda er en juvelmisslinda er en juvelmisslinda er en juvel

Sv: Vet ikke hva jeg skal gjøre

Hvis du så dagbladet på fredag, så var det stort oppslag om at det er hvetemel som har mye av skylden til overvekt.. Og det tror jeg på.. hvis det er slik at du ikke klarer å holde deg til kuren, så hold deg hvertfall unna bakst med siktet hvetemel og begrens sukkerinntaket til en gang i uka

Men du kan lage dessert og masse bakst på ketolyse og lavkarbo og.. Jeg har jobbet mye med å endre min oppfatning av det jeg MÅ ha, til å tenke det slik at det er ikke jeg som MÅ ha det, jeg er rett og slett avhengig.. Hjalp meg mye å gå til psykolog og nå føler jeg at jeg mestrer avhengigheten min

__________________
Har lagt på meg ca 15 kg.
De skal av pluss 10 kg til
misslinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.... Nnem Mer enn 30 kg overvekt 3 30-01-11 12:16
Aner ikke hva jeg skal gjøre... kirami Ketolysekuren 31 16-11-10 21:41
Aner ikke hva jeg skal gjøre akakula Ketolysekuren 2 05-07-10 22:22
Vet ikke hva jeg skal gjøre ... Mona_K Spørsmål og svar 29 21-05-10 00:05
Hjelp! jeg vet ikke hva jeg skal gjøre! Amagetha Atkins kosthold 19 28-04-06 16:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no