Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Diskusjon av den gamle hvordan gjøre introduksjoen

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 14-01-04, 20:33   #1
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

[Diskusjon] - Hvordan gjøre introduksjonen

Artikkelen finner dere her:
http://karbojunkie.wilhelmsen.biz/fo...hread.php?t=62

Artikkelen er under skriving. Men jeg legger den ut nå for å svare en del spørsmål.

Innlegg her vil påvirke artikkelen. Så kom med tilbakemeldinger, tips og erfaringer.

Diskuter i vei!

HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto
Gammel 16-01-04, 00:14   #2
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

På introduksjonen kan en spise så mye en vil av masse god mat!

Her er et glimrede måltid å tenke på:

http://karbojunkie.wilhelmsen.biz/fo...hread.php?t=73

Hvilke andre dietter som krever at du spiser dette???

HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto
Gammel 25-01-04, 22:10   #3
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Har oppdatert artikkelen

Om oljer, frarådet bruk av margarin, og at aspatam kan hemme vekttap.

Setter pris på tilbakemeldinger!

HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto
Gammel 26-01-04, 13:02   #4
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Likte ikke overskriften, "Du kan fritt spise"

Spiser man alt for mye , uansett matvare så vil man få utslipp av insulin.
Man skal spise seg mett, ikke overmett , 5-6 små måltider pr dag gjelder fortsatt.

Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer
Gammel 26-01-04, 13:05   #5
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Ikke bruk oljer med høyt innhold av essensielt fett til steking. De sunne fettsyrene blir ødelagt ved ca 150 grader! Ha olje på når du er ferdig å steke. Smør og kokosolje er best til steking.

Her ville jeg ha skrevet: bruk Meierismør til steking, olje egner seg ikke tilsteking. Evnt. med forklaring.

Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer
Gammel 26-01-04, 13:23   #6
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Begod

Likte ikke overskriften, "Du kan fritt spise"
Spiser man alt for mye , uansett matvare så vil man få utslipp av insulin.
Man skal spise seg mett, ikke overmett , 5-6 små måltider pr dag gjelder fortsatt.

Takk for tilbakemeldingen!

Men du kan fritt spise... Med mindre du ikke har begrensniger som feks høy metabolsk motstand... Har nå lagt til et par avsnitt før "Du kan fritt spise".

Angående oljene så sier vi det samme? Bare litt omstokking på setningene.

Jeg tror formuleringen min er mest passende, ettersom at folk som er på leting etter en slankediett vil foretrekke olje framfor smør fordi det er liskom "sunnere". Da er det greit med en forklaring på hvorfor det ikke er det, før en anbefaler smør og kokosfett? Eller?

Flere tilbakemeldinger motaes med stoooor takk...

HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto
Gammel 30-01-04, 16:28   #7
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av HP

Har oppdatert artikkelen

Om oljer, frarådet bruk av margarin, og at aspatam kan hemme vekttap.

Setter pris på tilbakemeldinger!

Ser du nå advarer mot margarin ja

Smør eller kokosolje til steking,greit nok, men allikevel foretrekker jeg rapsolje,må bare passe på å ikke ha for høy varme selv om det er den beste oljen å steke i, tåler mer varme enn andre oljer.

Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste
Gammel 13-02-04, 02:51   #8
psilocybe
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2004
Innlegg: 68
psilocybe er på en erverdig vei

Ang. aspartam.. jeg har hver dag pimpet i meg litervis av light-bruser og har fremdeles til gode å se at det hemmer vekttapet. Men, selvfølgelig.. alle er forskjellig.

__________________
Det jeg skriver, har funket for meg. Om det funker for deg, kan jeg ikke garantere.
psilocybe er avlogget  
Gammel 13-02-04, 05:54   #9
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av
Talking

Bare for å skremme deg litt

Opprinnelig lagt inn av psilocybe

Ang. aspartam.. jeg har hver dag pimpet i meg litervis av light-bruser og har fremdeles til gode å se at det hemmer vekttapet. Men, selvfølgelig.. alle er forskjellig.

http://www.innsyn.com/innsyn/1-02/aspartam.htm
[font='Times New Roman', serif]Det er overhodet ingen grunn til å bruke dette stoffet. Det er ikke et diett-produkt. Rapportene fra høringene i Kongressen sier bl.a.: «Det [Aspartam] gjør deg sulten på karbohydrater og gjør at du legger på deg.» Dr. Roberts uttalte at når han fikk pasientene til å slutte med aspartamholdige produkter, gikk kroppsvekten i gjennomsnitt ned med ni kilo. Formaldehyden lagres i kroppscellene, spesielt i lår og hofte.[/font]

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten
Gammel 13-02-04, 10:09   #10
Silvandar
Administrator
 
Silvandar sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Drammen
Alder: 47
Innlegg: 117
Silvandar er virkelig snillSilvandar er virkelig snillSilvandar er virkelig snillSilvandar er virkelig snillSilvandar er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av Kristian

http://www.innsyn.com/innsyn/1-02/aspartam.htm

Nå skal jeg ikke forsvare aspartam et sekund, det er definitivt noe som man bør holde seg unna, men jeg synes jeg bør gjøre folk oppmerksom på at den artikkelen der, både i oversatt form og i engelsk form, er en oppkonstruert håndtverk som overhodet ikke har rot i virkeligheten.

Konferansen fant aldri sted, undersøkelsene hun refererer til går fra direkte løgn til fordreining av sannheten. Det kjedebrevet fortjener å dø en stille død.

Ta for eksempel:
" Denne var trolig årsak til 6000 dødsfall blant amerikanske soldater under «Operasjon Ørkenstorm» [under Gulfkrigen i 1991]. "

.. USA hadde totalt under 300 dødsfall under gulfkrigen, halvparten døde under strid, halvparten døde utenfor.

Silvandar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto (65% F/35% P /5% K)
Gammel 13-02-04, 12:21   #11
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Jeg må nok si meg helt enig med Silvandar her...

Jeg har lest veldig mye rart på innsyn.com . Og jeg oppfordrer alle som er intresserte i dommedagsprofetier (eller er ute etter noen grøss...) om å gå inn der å lese... Mange gøye lenker...

Kansje en tenker seg om neste gang en føler for å fortelle at en er kristen...

Opprinnelig lagt inn av psilocybe

Ang. aspartam.. jeg har hver dag pimpet i meg litervis av light-bruser og har fremdeles til gode å se at det hemmer vekttapet. Men, selvfølgelig.. alle er forskjellig.

Ja alle er forskjellig, aspatam er ikke bra, og det kan hemme vekttap hos noen mennesker. Derfor anbefales det å styre unna det på introduksjonen, og heller begynne igjen når du kommer til vedvarende...

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto
Gammel 26-02-04, 16:34   #12
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Jeg bare sier hmmmmmmmmmmm..............................

Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no