Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > PCOS og karbohydratkontroll

PCOS og hud

PCOS og karbohydratkontroll Lurer du på om du har rett kost? Et kontrollert karbohydratinntak ser ut til å ha gunstig påvirkning på denne hormonelle lidelsen.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-04-10, 22:44   #1
Adlibitum
Nytt Medlem
 
Adlibitum sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 9
Adlibitum er på en erverdig vei

PCOS og hud

Hei dere, jeg lurte på litt innspill eller råd på et velkjent PCOS-problem, nemlig kviser. Jeg går på lavkarbo; ideellt sett burde jeg vært i ketose, men overskrider nok litt de 20 gram om dagen (ikke mye tho). Leser på forumet her at lavkarbo gjør underverker for huden, mja-tja, sier jeg. Det er derfor jeg lurer på om noen her har erfaringer med det, er jeg dømt til å se ut som et kvisetroll pga PCOS'en til tross for lavkarbo kosthold?

Jeg merket faktisk litt forbedring etter at jeg fjernet tomater fra kostholdet. Ellers spiser jeg veldig mye feite meieriprodukter og egg. Noen sier det kan hjelpe å kutte disse, men det er hjørnesteinene i kostholdet mitt, da jeg som student må ty til rimelige varianter av tillatt mat.

Jeg lurer også på om en skikkelig detox kan hjelpe. Ren inni-ren utenpå; den type tankegang. Men da anbefales det vel mest frukt og grønnsaksjuice, og kjøtt og fett frarådes? Jeg blir ikke helt klok på det!

Kan også nevnes at jeg har fått høyere blodtrykk etter at jeg begynte på lavkarbo! Uæh.

Hadde satt kjempepris på noen erfaringer her


Sist redigert av Adlibitum : 09-04-10 kl 00:25.
Adlibitum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysenybegynner Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 12:03   #2
Myrull
Medlem
 
Myrull sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: barteby
Innlegg: 367
Myrull er ny på veien

Sv: PCOS og hud

Min hud er helt klart blitt mye bedre, hormonene kommer under kontroll å vips mindre kviser
Jeg drikker bare vann å drikker te jeg nå da å det skal jo hjelpe å rense kroppen det også.

Vet ikke hvor lenge du har gått på lavkarbo jeg?
Tok noen uker før jeg merket det på huden.

__________________


Dame med PCOS som vil spise seg frisk!
BLOGGEN
Myrull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 10:32   #3
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: PCOS og hud

Huden blir helt klart bedre, men det kan ta laaaaaang tid avhengig av hvilket utgangspunkt du har. Her spiller både gener, hormoner og mengden med avfallsstoffer i kroppen hver sin rolle, og for meg tok det nesten 6 mnd fra jeg la om kostholdet til jeg ble kvitt kvisene. Nå kommer de bare hvis jeg stresser eller spiser for mange karber.
Bare fortsett med opplegget du har, drikk masse vann og du vil se resultater etter hvert.

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 13:16   #4
Nutta
Medlem
 
Nutta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 447
Nutta er ny på veien

Sv: PCOS og hud

Det tok lang tid for meg, før både byller og kviser forsvant... men nå er de så og si borte (jg har holdt på litt over et år nå...)

__________________


Nutta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Etterlysning! (PCOS) Tulla81 PCOS og karbohydratkontroll 53 23-05-08 14:24
PCOS og hud jeef-micro PCOS og karbohydratkontroll 8 30-08-05 22:07
Pcos jeef-micro PCOS og karbohydratkontroll 13 14-05-05 09:55
pcos`ere??? gibistr2004 Lavkarbo generelt 3 28-04-04 20:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no