Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

Ketolysetabletter/kosttilskudd

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-04-06, 19:36   #1
paprika
Medlem
 
paprika sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Sandnes
Alder: 46
Innlegg: 343
paprika er en juvelpaprika er en juvelpaprika er en juvel

Ketolysetabletter/kosttilskudd

Er det noen som vet om jeg får kjøpt disse på vanlig helsekost, eller må jeg bestille dem på nettet? Synes det er dyrt med 89 kr porto for en pakke tabletter... I dag fikk jeg ketolyseboka fra haugenbok.no. Jeg vurderer å gå over til ketolyse i stedet for Atkins. Denne boka er mye bedre enn Atkins sin, og mindre "amerikansk." Det eneste som er, er at jeg ikke fatter hvordan jeg skal klare å spise så lite som 15 gram karbo pr dag. Jeg synes 20 er vanskelig nok, men jeg har jo foreløpig ikke gått ned på det.

I stedet for å gå på vekta, har jeg begynt å måle meg. Målet rundt brystene var utrolig nok hele fem - 5 - cm enn sist jeg målte! (For en uke siden) Men livvidden var den samme, og jeg tør ikke veie meg.

I ketolyseboka fikk jeg svar på mye som jeg ikke har tenkt på en gang. Bla a at de som har vært jojo - slankere kan bruke lenger tid enn andre på å komme ordentlig i gang med vektnedgang. Jeg har absolutt vært en av dem, først periode med vanlig kosthold, så en lang periode uten mat (maks 1 banan og dagen), så en lang periode med overspising og oppkast. Håper dette kan være noe av grunnen til at jeg ikke har kommet meg ned i vekt enda. (Etter seks uker på Atkins)

__________________






Paprika, mamma til to
paprika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-04-06, 21:53   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Ketolysetabletter/kosttilskudd

Du får ikke kjøpt Ketolysepillene på helsekost. Men det er 3 bokser med piller da, ikke bare en. Skal du kjøpe de samme på helsekost vil det bli MYE dyrere, så portoen er verdt det !

Er enig med deg at Ketolyseboka er bedre fordi den er "norskere".
Den norske Atkins oversettelsen er ikke særlig god. Den er gammel (fra 1992), utdatert og mangelfull. Men i den amerikanske originalutgavens siste utgave (2002) står det masse om årsaker til at vektnedgagen går seint. Bl.a. jojo slanking - og det at man alltid vil lykkes best første gang man prøver en lavkarbo diett. Andre og tredje gang etc vil det gå senere og senere fodi kroppen venner seg til lite karber etterhvert.

Det er nok noen som må ned i 15 karber for å ta av. Men de fleste tåler godt 20. Det er derfor Torkil sier minimum 15. Men han sier også at du må teste sjøl, og tåler du mer så spis mer !

Det er veldig uvanlig at noen ikke går ned etter 6 uker på Atkins. Håper du sjekker årsaken vi har snakket om tidligere. Du kan også spørre Torkil hva han sier om medisinene dine. Send ham en PM her, så svarer han når han har tid !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no