Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Vondt i magen! :(

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-05-10, 14:18   #1
chikelu420
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 80
chikelu420 er på en erverdig vei

Vondt i magen! :(

Hei,

jeg begynte på ketolyse forrige tirsdag, veide meg i dag og har tatt av 3 kg Vet at det meste mest sannsynlig er væske kroppen kvitter seg med, men det er nå allikevel motiverende å se at vekten går nedover!

Dagene har gått greit, men to kvelder har jeg hatt et vanvittig søtsug. Har åpnet kjøleskapet, sett på juicen og sjokoladen (har en samboer som ikke er på slanker'n), åpnet fryseren, tittet på isen, men klarte å lukke igjen dørene uten å ta ut noenting. Veldig deilig å ikke gi etter! Det har vært litt uregelmessig spising mht tider i helgen, kjørte innom en bensinstasjon, men kjøpte ingentng fordi det bare var mat med karbo der. Det er vel bedre å ikke spise noe da (for å komme i ketose) enn å spise fordi man er sulten?

Disse dagene har jeg også hatt vondt i magen. Den romler og bærer seg, og jeg har også veldig løs mage. Jeg innbiller meg at dette er fordi jeg ikke lenger spiser brødskiver, poteter og ris. Sliter dere med det samme? Og er det noe jeg kan gjøre med detter? Er veldig slitsomt..

En siste ting: Om dere fremdeles har igjen 5-10 g på karbo-kvoten deres for en dag, hender det at dere tar en liten bit sjokolade, noen slurker juice, en appelsin, eller en is? Eller er det totalt stopp når man går på ketolyse?

chikelu420 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 14:21   #2
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Vondt i magen! :(

Har du spist mye fett? Det er ikke utenkelig at den klassiske fettdiareen er på vei

Og det kan selvsagt være at magen driver å detoxer, eller at den har fått mat som er uvant, eller du har spist noe som var dårlig.

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 14:44   #3
karikins
Medlem
 
karikins sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Kirkenes
Innlegg: 62
karikins er på en erverdig vei

Sv: Vondt i magen! :(

Opprinnelig lagt inn av chikelu420, her.

Hei,

jeg begynte på ketolyse forrige tirsdag, veide meg i dag og har tatt av 3 kg Vet at det meste mest sannsynlig er væske kroppen kvitter seg med, men det er nå allikevel motiverende å se at vekten går nedover!

Det er mye vann, men likevel et godt resultat

Opprinnelig lagt inn av chikelu420, her.

Dagene har gått greit, men to kvelder har jeg hatt et vanvittig søtsug. Har åpnet kjøleskapet, sett på juicen og sjokoladen (har en samboer som ikke er på slanker'n), åpnet fryseren, tittet på isen, men klarte å lukke igjen dørene uten å ta ut noenting. Veldig deilig å ikke gi etter! Det har vært litt uregelmessig spising mht tider i helgen, kjørte innom en bensinstasjon, men kjøpte ingentng fordi det bare var mat med karbo der. Det er vel bedre å ikke spise noe da (for å komme i ketose) enn å spise fordi man er sulten?

Du er flink!
Jeg hopper også over måltid hvis ikke det finnes noe lavkarbovennlig mat. Når jeg kjører tur, har jeg alltid en boks med pålegg innrullet i smør som nødmat.
Søtsug kommer av mangelen på fett i kosten. Jo mer fett du spiser, jo mindre søtsug får du.
Søtsug kommer også (etter min erfaring) av gammel vane og en god del savn Det søte er godt, men ikke godt nok. Etter et par måneder på Ketolyse, har fornuften overtatt

Opprinnelig lagt inn av chikelu420, her.

Disse dagene har jeg også hatt vondt i magen. Den romler og bærer seg, og jeg har også veldig løs mage. Jeg innbiller meg at dette er fordi jeg ikke lenger spiser brødskiver, poteter og ris. Sliter dere med det samme? Og er det noe jeg kan gjøre med detter? Er veldig slitsomt..

Det tar tid før magen venner seg til det nye kostholdet. Jeg har enda en del romling i magen, men det er gjerne hvis jeg spiser etter å ha gått sulten en stund.
Hvis du i tillegg spiser mye fett, kan det være årsaken til at du har løs mage. Men det kan også være en reaksjon på kostholdet i sin helhet.
Det går over. Kroppen trenger bare litt tid på å omstille seg

Opprinnelig lagt inn av chikelu420, her.

En siste ting: Om dere fremdeles har igjen 5-10 g på karbo-kvoten deres for en dag, hender det at dere tar en liten bit sjokolade, noen slurker juice, en appelsin, eller en is? Eller er det totalt stopp når man går på ketolyse?

Det er totalt stopp! Så tidlig som du er i "kuren", bør du ikke fylle på med unødvendige karber. Frukt (og dermed også juice) skal du holde deg unna.
Hvis du ikke er sulten, skal du heller ikke spise noe. Min erfaring er at når man "fyller på" med karber fordi man rett og slett "fyser" på noe, er du tilbake i gamle uønskede vaner. Regelen er: spis når du er sulten. Min tilleggsregel: Sjokolade er godt, men ikke verdt det!

Lykke til! Du har vært kjempeflink!
De første ukene er verst, på alle måter. Men om et par måneder er det glemt

__________________
Start 9/12-2009


karikins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 15:54   #4
chikelu420
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 80
chikelu420 er på en erverdig vei

Sv: Vondt i magen! :(

Godt å høre at det går over for blir fort litt slitsomt i lengden. Siden det nå nesten ikke er no karber som går inn, er det jo proteiner og fett det går i. Har litt ost på omeletten, spiser bacon i salaten, majones, philadelphia-ost eller avocado i salaten, smør istedenfor potetsalat til grillmaten. Spiser ikke veldig mye fett, men allikevel vesentlig mer enn jeg gjorde tidligere da jeg trodde proteiner og karb var bra, fett ikke bra. Må vel gi kroppen tid til å omstille seg, tenker jeg.

Når man sier at det er væske kroppen mister først, er dette 'væskeanhopninger' i kroppen? Altså, hvor er all denne væsken? For jeg drikker fremdeles 2-3 liter vann om dagen så det er ikke det at jeg dehydrerer kroppen.

Det var dette med å være fysen jeg tenkte på, ja. Da får jeg bare bite tenna sammen istedenfor. Hvordan er det melk? Det er jo mye karb i melk, så drikker ikke det lenger heller. men har oppi kanskje 4 ss melk når jeg lager meg te, sammen med to suketter. Går dette greit? Får liksom dempet litt av søtsuget da.

chikelu420 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 16:04   #5
hanne42
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Hellas
Innlegg: 211
hanne42 er ny på veien

Sv: Vondt i magen! :(

Opprinnelig lagt inn av chikelu420, her.

Når man sier at det er væske kroppen mister først, er dette 'væskeanhopninger' i kroppen? Altså, hvor er all denne væsken? For jeg drikker fremdeles 2-3 liter vann om dagen så det er ikke det at jeg dehydrerer kroppen.

Hei
når man spiser et vanlig karbohydratrikt kosthold har man et lager av karbohydrater i kroppen. Jeg har lest et sted at vanligvis har man et 400grams lager til bruk i musklene. Disse varer i ca 90 min hvis du trener hardt (dvs en fotballkamp), deretter må du fylle på med mer karbo for å fylle opp lagrene igjen. Dette karbohydratlagret binder til seg vann, ca 3-4 gram per gram karbohydrat. Det vil si at hvis du har fulle karbohydratlagre, binder det ca 1,5 kilo vann. Det er dette vannet som forsvinner først når du går over til lavkarbo.

Når du drikker vann på lavkarbo går dette til alle livsviktige funksjoner i kroppen. I tillegg hjelper det fettforbrenningen slik at den blir mer effektiv. Men vannet lagres ikke noe steder fordi det har ikke noen karbohydrater å binde seg til. Derfor tisser man gjerne mer når man går på lavkarbo.

Hanne

__________________


hanne42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 16:21   #6
karikins
Medlem
 
karikins sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Kirkenes
Innlegg: 62
karikins er på en erverdig vei

Sv: Vondt i magen! :(

Opprinnelig lagt inn av chikelu420, her.

Siden det nå nesten ikke er no karber som går inn, er det jo proteiner og fett det går i.

Du spiser vel grønnsaker? Karbene skal komme herfra

Opprinnelig lagt inn av chikelu420, her.

Når man sier at det er væske kroppen mister først, er dette 'væskeanhopninger' i kroppen? Altså, hvor er all denne væsken? For jeg drikker fremdeles 2-3 liter vann om dagen så det er ikke det at jeg dehydrerer kroppen.

Hanne svarte deg bra på dette

Opprinnelig lagt inn av chikelu420, her.

Det var dette med å være fysen jeg tenkte på, ja. Da får jeg bare bite tenna sammen istedenfor. Hvordan er det melk? Det er jo mye karb i melk, så drikker ikke det lenger heller. men har oppi kanskje 4 ss melk når jeg lager meg te, sammen med to suketter. Går dette greit? Får liksom dempet litt av søtsuget da.

Hvis du er melketørst, drikk heller fløte I teen også - da får du "gratis" fett

__________________
Start 9/12-2009


karikins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 17:01   #7
chikelu420
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 80
chikelu420 er på en erverdig vei

Sv: Vondt i magen! :(

Tusen takk for utfyllende svar, Hanne! Forsto det godt nå

Jo, jeg spiser mye grønnsaker, Karikins Trodde du mente i form av stivelse(poteter,ris,pasta etc) Smart å bytte ut melk med fløte, det skal jeg gjøre. I tillegg smaker det så mye bedre med fløte, unnet meg ikke det tidligere da fett var fysjom!

chikelu420 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 17:11   #8
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Vondt i magen! :(

Opprinnelig lagt inn av hanne42, her.

Men vannet lagres ikke noe steder fordi det har ikke noen karbohydrater å binde seg til. Derfor tisser man gjerne mer når man går på lavkarbo.

Aha! Og så jeg som slett ikke har selskapsblære fra før...

Men jeg er ikke på ekstremt lavkarbo jeg da, bare moderat, om det går an å si det sånn. På fjerde dagen nå og jeg er nesten sjokkskadet og det til tross for at jeg spiser 1-2 havreknekkebrød til frokost og også rotgrønnsaker.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 19:07   #9
solihjerte
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 82
solihjerte er ny på veien

Sv: Vondt i magen! :(

Jeg er bare på dag 3, så jeg har ikke noen ekspertråd å komme med, men jeg har også vondt i magen i dag, litt kvalm og uvel. Løs mage også , men regner med at det er kroppen som reagerer. Har lest en del om dette - og det går nok over.

Hvis du har mye søtsug, så finnes det vel muligheter - men nå vet ikke jeg om dette er greit tidlig i kuren eller om er sånn som skal innføres etterhvert. Men f.eks pisket fløte (altså krem) blandet med bringebær og søtet med sukrin. Sukrin gir ingen kalorier og ingen økning i blodsukker.
Men igjen, jeg er helt fersk, så det er ikke sikkert det er riktig. Samme med Atkins-barer. De er lav i karbohydrater og kan fungere som sjokolade-erstatning.

Jeg har vært og sett på oppskrifter her inne, og det ligger mye namnam her under desserter og is!

solihjerte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-05-10, 08:33   #10
chikelu420
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 80
chikelu420 er på en erverdig vei

Sv: Vondt i magen! :(

Er nok mye godt man kan lage Ble faktisk overrasket over hvor mye god mat man fortsatt kan spise, bare man bruker litt andre ingredienser.
Gammel vane er vond å vende (les: sjokoholic!), men er nå bestemt på å gjøre en innsats. Og så lenge vektnålen er på vei nedover, er det ingenting mer motiverende enn det. Tar ikke sjansen på å ødelegge det med inntak av noe sprøyt

chikelu420 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-05-10, 11:56   #11
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vondt i magen! :(

Angående romlingen og diareen: tar du de anbefalte kosttilskudd? Inntar du sukkeralkoholer i store mengder slik at det kan være årsaken?

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-05-10, 13:07   #12
chikelu420
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 80
chikelu420 er på en erverdig vei

Sv: Vondt i magen! :(

Har ikke tatt noe kosttilskudd enda, nei. Må på apoteket/helsekost og få kjøpt det. Har bare ikke somlet meg til det enda. Forsto ikke helt hva du mente med sukkeralkoholer?

chikelu420 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-05-10, 21:59   #13
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vondt i magen! :(

Sukkeralkoholer finnes i sukkerfritt godteri, sukkerfrie pastiller, sukkerfri sjokolade og sukkerfri tyggis. Dette kan gi diare og luftplager.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jeg er så dårlig, og har vondt i magen! Hillelille Fysisk og mental helse 2 15-05-09 12:59
Vondt i magen K`s choice Ketolysekuren 14 24-08-08 17:37
Fortsatt vondt i magen? Eliram Ketolysekuren 9 19-09-07 19:58
Vondt i magen av Atkins bar? stinemarie Ketolysekuren 8 13-06-07 15:58
Vondt i magen MHM Fysisk og mental helse 20 04-10-04 17:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no