Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Fettfestivalen

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-03-11, 10:28   #201
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Fettfestivalen

Jeg tror vel heller du bør lese Skaldemann sin bok, enn en tråd om fettfestivalen som ikke nødvendigvis er heeelt det samme!
Fløte er da vel ikke fy på fakir?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 20:54   #202
LeneM
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 36
LeneM er på en erverdig vei

Sv: Fettfestivalen

Fantastisk interresant tråd.

Selv har jeg vært på fakir (eller 50+) siden Onsdag (Er Mandag i dag) og har gått ned 1.5kg etter å ha stått bom stille i 2.5 måneder på vanlig ketolyse. Gikk ned 8kg de første 2 ukene av vanlig ketolyse, og kroppen har endret seg i størrelse selv om vekta sto stille.

Etter at jeg leste Skaldemans bok GI-Null viser det seg at jeg nok er hypersensitiv til karbohydrater, og tjener på å holde meg til veldig streng Skaldeman.

Fløte er forresten ok, i moderate mengder. Skal ikke overstige 3g karbo per måltid etter hva 50+ sier =) Bruker det mest til en kopp kaffe en gang i blandt, og til å koke ut stekepanna og lage saus. Han anbefaler faktist dette =)

__________________


LeneM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman - 50+ Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 21:41   #203
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Fettfestivalen

Fløte er ok - men i små mengder....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 22:20   #204
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fettfestivalen

Opprinnelig lagt inn av LeneM, her.



Fløte er forresten ok, i moderate mengder. Skal ikke overstige 3g karbo per måltid etter hva 50+ sier =)

Hvor mange spiseskjeer tilsvarer det sånn ca? klarer ikke helt tenke meg det.

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå Svar med sitat
Gammel 05-04-11, 09:48   #205
LeneM
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 36
LeneM er på en erverdig vei

Sv: Fettfestivalen

En deciliter inneholder 2.9g karbohydrat så du kan faktisk bruke en god del =)

__________________


LeneM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman - 50+ Svar med sitat
Gammel 05-04-11, 12:01   #206
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fettfestivalen

Opprinnelig lagt inn av LeneM, her.

En deciliter inneholder 2.9g karbohydrat så du kan faktisk bruke en god del =)

Takk :-) det var jeg ikke klar over !!

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 15:28   #207
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Fettfestivalen

Jeg tar opp igjen denne gamle tråden Med vektstagnasjon på over en måned (mistenker dog at det muligens har mer med stress å gjøre enn kostholdet) og et ønske om å spise mer rent og å ha noen regler å forholde meg til for en periode slenger jeg meg på en periode med fettfestival. Det er jo tross alt sommer og festivaltid Festivalperioden min starter på mandag og skal vare frem til 19 august med en ukes opphold innimellom der siden jeg får besøk av mamma og jeg ikke vil gi henne hjertestans og store bekymringer fordi jeg spiser så lite grønnsaker

Mine regler for festivalen er som følger:

  • 1-2 gram proteiner per kilo normalvekt (jeg setter minimum 80 gram og maks 140 gram per dag)
  • Minimum 75% fett
  • Max 10 gram karbohydrater per dag
  • 1500-2200 kcal per dag
  • 2 drøye ts cocosa per dag
  • 1 ss tran per dag
  • Vitamintilskudd som normalt
  • Ingen restriksjoner på alkohol bortsett fra at det ikke skal være øl selvsagt Drikker uansett svært lite så det burde ikke være noen issue
  • Trim dersom jeg har lyst - Hvis jeg ikke har lyst er det helt greit å sitte på ræva hele festivalperioden uten dårlig samvittighet (gjør det uansett nå også, men med dårlig samvittighet ...)
  • Det er ingen skam å snu - Syns jeg kostholdet blir helt fordregelig er det helt greit å gå over på min normale ketogene LCHF igjen
Festivalperiode 1: 4.-15. juli med veiing og måling ved periodens start og slutt
Festivalperiode 2: 25. juli - 19. august med veiing og måling ved periodens start og slutt

Heia meg!


Sist redigert av Cyan : 05-07-11 kl 14:47. Årsak: Endret litt på reglene
Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 15:33   #208
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Fettfestivalen

Heia Cyan, hei hei hei.
Heia Cyan, vi heier på deg.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-07-11, 16:04   #209
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fettfestivalen

Heier på deg også, du må fortelle hvordan det går :-)

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 10:26   #210
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Fettfestivalen

I dag er første festivaldag, men siden jeg samler vann verre enn en kamel bruker jeg lørdagens vekt og midjemål som startmål. Det blir mest korrekt. Håper jeg får skremt kroppen min av platået mitt nå Til nå har jeg spist eggerøre med smør og CF, har drukket en kopp kaffe med matfløte (kjøpte feil ...) og en kopp te med cocosa og tatt min tran. Er sulten som en skrubb og sugen som fy etter halvannets døgn i karboland, men nå er det ikke så lenge til lunsj. Planlegger dagens måltider i diett.no, men ser at jeg sliter litt med å få nok gram proteiner uten å la det gå ut over fettandelen.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 14:46   #211
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Fettfestivalen

En liten endring av reglene mine på proteinsiden. Har nå blitt fortalt at proteinmengden skal ligge på minimum 1 gram per kilo normalvekt, og altså ikke per kilo vekt jeg har nå. Normalvekten min ligger vel på carundt 68 kilo og nedover, men for å være på den sikre siden setter jeg at jeg skal ha minimum 80 gram proteiner per dag og så setter jeg maksgrensa på 140 gram

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 19:47   #212
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Fettfestivalen

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

En liten endring av reglene mine på proteinsiden. Har nå blitt fortalt at proteinmengden skal ligge på minimum 1 gram per kilo normalvekt, og altså ikke per kilo vekt jeg har nå. Normalvekten min ligger vel på carundt 68 kilo og nedover, men for å være på den sikre siden setter jeg at jeg skal ha minimum 80 gram proteiner per dag og så setter jeg maksgrensa på 140 gram

Se der! Da ble det sikkert straks lettere. Blir spennende å følge deg, Cyan!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 20:00   #213
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Fettfestivalen

Nei, det var ikke akkurat enkelt å få proteinmengden opp i over 100 gram og samtidig ha så stor prosentandel fett. Ble mye mat av det gett Ligger på rundt 90 gram proteiner og 75-80% fett nå og føler nå at jeg får akkurat nok mat. Kanskje til og med litt i overkant, har ikke helt lært meg å kjenne metthetssignalene enda

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 07-07-11, 15:54   #214
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Fettfestivalen

Jeg kan melde om 1.2 kilos nedgang etter festivalens 3 første dager, og jeg minner om at vannvekt jeg hadde på mandag ikke er tatt med Det er 300 gram under minstenoteringen jeg har hatt under platået. Dette lover godt, og jeg håper det fortsetter

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 07-07-11, 16:05   #215
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Fettfestivalen

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Jeg kan melde om 1.2 kilos nedgang etter festivalens 3 første dager, og jeg minner om at vannvekt jeg hadde på mandag ikke er tatt med Det er 300 gram under minstenoteringen jeg har hatt under platået. Dette lover godt, og jeg håper det fortsetter

Fett! (I ordets rette forstand. )

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 07:56   #216
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Fettfestivalen

Får vel ta en liten oppsummering av fettfestivalens første uke. Jeg syns det har gått bemerkelsesverdig greit. Den første dagen var jeg litt kvalm og den andre dagen var jeg veldig tung og sliten i kroppen, men etter det har jeg vært helt fin. Tredje dag ble min ellers så frosne kropp ekstremt varm og svett, det kjentes ut som jeg holdt på å koke over. Det varte i et par dager før det stabiliserte seg, men jeg er fortsatt mye varmere enn før.

Når det gjelder maten har jeg i snitt ligget i overkant av 2000 kcalorier og såvidt i underkant av 80% fett. Dette er vel omtrentlig 400 kcal og 10% fett over normalen min. Karbohydratinntaket har jeg holdt på under 10 gram hver dag utenom fredag (da ble det 12 gram). Kroppen min trives utmerket på så lite grønnsaker, men jeg må innrømme å si at øynene mine savner å ha litt grønnsaker på middagstallerkenen. Det ser litt kjedelig ut, rett og slett, så jeg tror jeg skal kjøpe noe persille og bare slenge en kvast oppå kjøttstykkene mine, for syns skyld

Men det aller viktigste: Har jeg fått røsket kroppen min av dette hersens platået? Joda, det kan virke sånn. Resultatet etter 1 ukes fettfest er en nedgang på 1.9 kilo

Fettfestivalens første runde varer i 5 dager til, før jeg skal ha en drøy ukes pause med litt ekstra grønnsaker og litt bær (får mammabesøk). Deretter skal jeg i gang med runde 2 som skal vare i 4 uker (eller lengre om jeg føler for det).

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 10:01   #217
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Fettfestivalen

Så bra!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 10:57   #218
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Fettfestivalen

GRATULERER, Cyan ! Du virker TENT !!! Det er så deilig å være !

Jeg heier på deg, vet du !

__________________


Kristin_B er best

Sist redigert av Antoinette6 : 13-07-11 kl 13:07.
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 10:59   #219
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Fettfestivalen

Knallbra!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-07-11, 12:55   #220
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Fettfestivalen

Noen interressante observasjoner:

  • Jeg lå på 1500-1800 kcal under platået mitt, med mye mindre fett enn nå, og gikk altså ikke ned i vekt.
  • Jeg har, med unntak av 2 eller 3 dager, ligget omtrent på eller i overkant av beregnet kaloriforbruk på denne fettfestivalen
  • Under denne fettfestivalen, som nå har vart i 10 dager, har jeg altså rast ned over 2 kilo (2.3 for å være nøyaktig), og det er ikke vannvekt. Jeg smugmålte midjen min i dag også, og jeg kan avsløre at der er det bra med endring på så få dager. Dette skal ikke være mulig med mitt kaloriinntak i følge lavkalorientusiastene
  • Jeg har de siste dagene merket at jeg har fått kjempeenergi, og jeg har fått lyst til å bevege på meg. Det er ikke snakk om å ønske de heftigste fysiske utskeielser, men jeg har lyst (altså ikke noen burdefølelse, en ren lystfølelse) å gå turer, gjøre noen lette styrkeøvelser, litt stretching og sånt.

Dette har jeg aldri opplevd på helt ordinært ketogent kosthold, så det begynner å bli åpenbart for meg at kroppen min fungerer best med ekstra mye fett. Litt av en åpenbaring etter fire år på lavkarbokjøret Det er jo nesten en skam at det skulle ta så lang tid før jeg testet ut å gå i denne retningen med mer fett og kalorier. Før har jeg jo bare tenkt restriksjoner når vekta stagnerer eller går opp

Men dette er jo bare snakk om en 10-dagersperiode og kan være helt tilfeldig. Nå blir det jo en liten pause i neste uke hvor jeg skal skru opp grønnsaksandelen litt for å ikke gi min stakkars mor fullstendig sjokk (dog blir det fortsatt ketogent), men det skal virkelig bli interressant om jeg ser samme trenden når jeg kjører på med runde 2 av festivalen. Den skal jo vare i en måneds tid, kanskje lengre, og det blir lettere å konkludere da

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 13-07-11, 12:57   #221
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Fettfestivalen

Hehe, jeg føler meg ganske alene på denne festivalen. Ingen som vil være med da?

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 13-07-11, 13:10   #222
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Fettfestivalen

Takk for innleggene dine, Cyan. Jeg vurderer å slenge meg på, - men venter noen uker for å se om platået mitt fortsatt er der. Hvis så er tilfelle, kommer jeg etter i halsbrekkende tempo.

Lykke til ! Jeg følger denne tråden intenst !

Og

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-07-11, 13:19   #223
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Fettfestivalen

Jeg er faktisk ganske sikker på at mitt daglige kosthold er temmelig nært festivalregimet, men for meg har det jo blitt mer en vane enn noe opplegg jeg setter opp og følger kategorisk.
Men jeg heier på deg!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 13-07-11, 13:26   #224
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Fettfestivalen

Fettfrykten sitter dypt i, så det er nok en stund til det blir en vane. Eller egentlig er jeg jo ikke redd fett lengre, men jeg er fortsatt litt redd kalorier Og så er det den urokkelige troen på at mye grønnsaker er så livsnødvendig som ikke helt slipper, så jeg har på en måte ikke turt å gå til slike ekstremiteter før. Men nå opplever jeg jo så mye positivt som jeg aldri har opplevd på "ordinær" ketogen kost før, så kanskje jeg tør å la det bli en vane, men med mer grønnsaker. Jeg tror egentlig ikke at det er mangelen på grønt som er det utslagsgivende her heller, men heller den enorme (for meg that is) økningen av fett.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 13-07-11, 13:29   #225
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Fettfestivalen

Ja, fettfrykten sitter dyyyypt ! Selv hos meg som har opplevd så mye positivt med mye fett. Jeg skal til diabeteskontroll i september og har alltid hatt ok kolesterol. Nå skal jeg be om de kan måle igjen, - og den lille frykten er der . . .

Time will show !

Hold frem som du stevner !

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no