Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Er "andre runde" vanskeligere?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-01-13, 22:30   #1
Stella27
Medlem
 
Stella27 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Askim
Innlegg: 148
Stella27 er ny på veien

Er "andre runde" vanskeligere?

Hei alle sammen!

Jeg gikk på ketolyse i 2011, med stort hell! Gikk ned 15 kilo på 7 uker, og fikk faktisk på meg de gamle olabuksene mine igjen. Nå sitter jeg her, nesten 2 år og et barn senere, og 20 kilo tyngre...

Mitt spørsmål er, er det vanskeligere i andre runde? Eller er det litt som å sette seg på sykkelen etter å ha falt av? At det bare er å tråkke videre? Vil veldig gjerne ned de kiloene nå, og da mener jeg NÅ...!

Stella27 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (mellom 20 og 50 karber) Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 22:34   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Er "andre runde", vanskeligere?

Bare tråkk i vei, du, og fortsett som du gjorde med stor suksess sist gang!

Mulig det går bittelitt tregere, men det stemmer ikke for de aller fleste!

Bare husk at det ikke anbefales å være i ketose om man fullammer! Spiser barnet mat i tillegg, skal det ikke spille noen rolle!

Masse lykke til!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 22:35   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Er "andre runde", vanskeligere?

Mange sliter i andre runde ja. Om det er fordi at man i løpet av første runde lærte seg "uvaner" som man da bruker i andre runde, eller om det er fordi at kroppen ikke responderer like bra i andre runde vet jeg ikke.

Kanskje det går lett, kanskje det er vanskeligere. Du må prøve og se! Og spise renest mulig.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 22:38   #4
Stella27
Medlem
 
Stella27 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Askim
Innlegg: 148
Stella27 er ny på veien

Sv: Er "andre runde", vanskeligere?

Takk for svar

Ja da får jeg bare tråkke videre, å håpe at jeg klarer og nå de samme målene som sist. Kan tenke meg at det er litt tyngre når man går på andre runde, men er kanskje dumt å gå inn i det med de tankene

Stella27 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (mellom 20 og 50 karber) Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 22:54   #5
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Er "andre runde", vanskeligere?

Det går mye dårligere i "runde to" ja.. hahah, for da tror man man vet alt, og kjører grensene lenger enn man skal, og da så

Nei da, du. jeg bare tuller! Det går nok som de andre sier, litt tregere, men det skal jo funke likevel?

Funker ikke for meg, for jeg klarer ikke ta meg sammen Snart, snart skal jeg

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 22:56   #6
Stella27
Medlem
 
Stella27 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Askim
Innlegg: 148
Stella27 er ny på veien

Sv: Er "andre runde", vanskeligere?

Jeg vil veldig gjerne få det til å fungere, for jeg skal gifte meg i april

Stella27 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (mellom 20 og 50 karber) Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 23:43   #7
Lich
Seniormedlem
 
Lich sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 607
Lich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snill

Sv: Er "andre runde", vanskeligere?

Så klart du får det til å fungere!! Hva med å lese seg opp litt?
Velkommen hit og lykke til

Lich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-01-13, 00:39   #8
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Er "andre runde", vanskeligere?

Velkommen hit og masse lykke til Du klarer det

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-01-13, 09:15   #9
beths
Medlem
 
beths sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 46
Innlegg: 189
beths er en juvelbeths er en juvelbeths er en juvel

Sv: Er "andre runde", vanskeligere?

JA, går tregere med meg selv om jeg er streng. Tålmodighet er din venn Og trening hjelper

beths er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-01-13, 09:18   #10
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: Er "andre runde", vanskeligere?

Vi er alle forskjellige. For meg gikk andre runde bedre, for jeg visste hva jeg gikk til. Har gått ned over 45 kilo denne gangen uten for mye stress.

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet Svar med sitat
Gammel 08-01-13, 10:10   #11
Stella27
Medlem
 
Stella27 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Askim
Innlegg: 148
Stella27 er ny på veien

Sv: Er "andre runde", vanskeligere?

Tusen takk for mange fine svar, det setter jeg stor pris på

Takk for tipset om å lese seg litt opp igjen, det tror jeg er lurt. Har funnet en flott blogg som jeg har funnet et hav av oppskrifter på, gleder meg til å prøve de ut. Hadde det vært bare meg og forloveden min i huset, hadde jeg kastet ut alt med karber, men vi har to små, så det kan vi ikke. I går lagde jeg en runde med de samme knekkebrødene jeg lagde forrige gang. De er hovedsakelig laget på linfrø og fiberhusk, med et hint av solsikke brø, sesamfrø og kruskakli. Så jeg får bruke de nå som en erstatter, helt til jeg ikke er så kvalm lengre. De er ganske gode med masse pålegg på

Holder meg i hvert fall strengt under 15 karber, også får jeg heller prøve å tenke at jeg er ufattelig heldig, som slipper å gå rundt å være sulten

Stella27 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (mellom 20 og 50 karber) Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 09:09   #12
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Er "andre runde" vanskeligere?

Hei
Min erfaring er at man må være litt mer nøye med å følge kuren andre eller N-te gang. Og man får ofte ikke det store vekttap i starten, ellers fungerer det også 2. gang. Følg kuren "etter boken" Husk fysisk aktivitet.
En av grunnene til at det ikke er så lett er at det ikke er så spennende, man er kanskje ikke så ivrig med å eksperimentere med oppskrifter og variasjon av maten.
Lykke til
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 10:47   #13
Stella27
Medlem
 
Stella27 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Askim
Innlegg: 148
Stella27 er ny på veien

Sv: Er "andre runde" vanskeligere?

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei
Min erfaring er at man må være litt mer nøye med å følge kuren andre eller N-te gang. Og man får ofte ikke det store vekttap i starten, ellers fungerer det også 2. gang. Følg kuren "etter boken" Husk fysisk aktivitet.
En av grunnene til at det ikke er så lett er at det ikke er så spennende, man er kanskje ikke så ivrig med å eksperimentere med oppskrifter og variasjon av maten.
Lykke til
Torkil

Takk for tipset Torkil

Jeg vil gjerne spørre deg om et spørsmål, samtidig som jeg "har deg på tråden" Jeg har nå vært tilbake på ketolyse i noen dager, å jeg er altså så kvalm! Kan ikke huske at jeg var så kvalm sist gang altså. Jeg klarer ikke å spise noe av den maten jeg skal, spiser jeg den, så kaster jeg bare opp igjen. Er dette normalt? Nå går det stort sett i farris, vann, pepsi max og en liten bar fra en atkinsbar...

Stella27 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (mellom 20 og 50 karber) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er det vanskeligere å gå ned i vekt etter svangerskap? 3barnsmor på slanker`n Spørsmål og svar 5 31-10-11 20:35
Vanskeligere å gå ned når man er over 40? Kirsti120 Spørsmål og svar 18 16-04-11 10:59
Hvorfor kan det bli vanskeligere å komme i ketose? Bixen Spørsmål og svar 6 21-10-10 13:15
Ny runde! Elephanta Ketolysekuren 7 05-10-10 23:14
Er det vanskeligere å komme i ketose andre gang? Sandy Ketolysekuren 8 19-11-08 16:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no