Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Min første røykfrie dag ...

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-11-11, 14:02   #51
Nutta
Medlem
 
Nutta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 447
Nutta er ny på veien

Sv: Min første røykfrie dag ...

så bra at det funka me de tablettene! fikk du de hos legen? jg må innrømme at det frister å prøve jg blir veldig motivert når noen sier de har fått det til og jg trodde jeg var alene om å begynt så tidlig :O jg har faktisk ikke hørt om noen andre før nå!!

__________________


Nutta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 14:15   #52
LindaN
Medlem
 
LindaN sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 94
LindaN er på en erverdig vei

Sv: Min første røykfrie dag ...

He he, det var andre tider før, ja! Synes jeg ser noen av barna mine (alder 10 og 11) begynne nå... NOT!
Ja, du må få resept av legen på Champix. De er ganske dyre (ca 2000 kr for 3 mnd, det er hele kuren), men det er det verdt!! Sigaretter er ikke akkurat gratis det heller!

Du kan jo gjøre som meg, tenke at "Ok, jeg kan prøve dette og hvis det ikke virker så kan jeg bare fortsette å røyke"...? Det var det jeg tenkte, jeg hadde ikke bestemt meg for å slutte på forhånd.

Ønsker deg masse lykke til! Skal heie på deg!

__________________
---------------------------------
Lag en god dag - Klem, Linda
LindaN er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 14:45   #53
Nutta
Medlem
 
Nutta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 447
Nutta er ny på veien

Sv: Min første røykfrie dag ...

ja ikke sant! jg tror faktisk jg skal høre med legen min på fredag kanskje d hjelper meg også. pengemessig er jg ikke så veldig bekymret, for jeg kommer jo til å spare penger på sikt uansett...
takk d hjelper masse! jg skal holde deg oppdatert

__________________


Nutta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 15:07   #54
LindaN
Medlem
 
LindaN sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 94
LindaN er på en erverdig vei

Sv: Min første røykfrie dag ...

Supert! Gleder meg til å høre hvordan det går!

__________________
---------------------------------
Lag en god dag - Klem, Linda
LindaN er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 16:08   #55
mariH
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 11
mariH er på en erverdig vei

Re: Min første røykfrie dag ...

definitivt hold oss oppdatert!

mariH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 17:13   #56
Nutta
Medlem
 
Nutta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 447
Nutta er ny på veien

Sv: Min første røykfrie dag ...

i will

__________________


Nutta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 20:24   #57
Glorfinia
Medlem
 
Glorfinia sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Tønsberg
Alder: 41
Innlegg: 361
Glorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snill

Sv: Min første røykfrie dag ...

Opprinnelig lagt inn av LindaN, her.

Er nå godt i gang med røykfridag nr 17! Stolt av meg selv! Dette går strålende, synes ikke det er vanskelig en gang. (Takker champixen for det... )

Så flink du er!

Er selv på dag 10, og det går forsåvidt ganske greit med meg også. Jeg savner ikke selve røyken, jeg savner bare roen jeg får av den. Men jeg skal nok komme over den humpen også. ^^

__________________
Glorfinia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 20:30   #58
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Min første røykfrie dag ...

Opprinnelig lagt inn av Glorfinia, her.

Så flink du er!

Er selv på dag 10, og det går forsåvidt ganske greit med meg også. Jeg savner ikke selve røyken, jeg savner bare roen jeg får av den. Men jeg skal nok komme over den humpen også. ^^

åå.. samme her. Finnes ikke maken til en røyk, men vi er superflinke som ikke tar oss en.
Heia LindaN og heia oss

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 20:49   #59
LindaN
Medlem
 
LindaN sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 94
LindaN er på en erverdig vei

Sv: Min første røykfrie dag ...

Hurra for dere også, Glorfinia og Dilly! Så flinke dere er!!

__________________
---------------------------------
Lag en god dag - Klem, Linda
LindaN er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 01:56   #60
Glorfinia
Medlem
 
Glorfinia sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Tønsberg
Alder: 41
Innlegg: 361
Glorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snill

Sv: Min første røykfrie dag ...

Hvordan går det med dere begge (for vi er bare tre som gjør dette her, eller?)? Her går det strålende, null røyk på meg, og null behov. Henger med røykerne på skolen uten å bli frista til og med, det er jeg fornøyd med. Men alle disse pengene man liksom sparer, de har jeg sett lite til dessverre. Sånn går det når man handler alt mulig annet i stedet.

__________________
Glorfinia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 05:57   #61
LindaN
Medlem
 
LindaN sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 94
LindaN er på en erverdig vei

Sv: Min første røykfrie dag ...

Her går det strålende - 4 uker røykfri i går!
Godt å høre at det går bra med deg Glorifina, får håpe Dilly også henger med!

Livet er jammen godt uten røyk!

__________________
---------------------------------
Lag en god dag - Klem, Linda
LindaN er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 08:20   #62
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Min første røykfrie dag ...

Dere er flinke!

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 08:36   #63
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Min første røykfrie dag ...

Opprinnelig lagt inn av LindaN, her.

Her går det strålende - 4 uker røykfri i går!
Godt å høre at det går bra med deg Glorifina, får håpe Dilly også henger med!

Livet er jammen godt uten røyk!

Å, dere er såå flinke Gratulerer med 4 uker, LindaN og deg også Glorifina
Joo..nei... jeg holdt opp i ca 3 uker, men så tok jeg bukplastikkoperasjon på torsdag og kom hjem som et vrak. Nei, da SKAL man ikke røyke, men det gjorde jeg likevel. Tok meg en sigar og et halvt glass rødvin og fant roen og freden..
Det har blitt 1 om dagen i helgen også, men i dag har jeg ikke tatt noen, og skal ikke heller. Røyk er noe dritt. Gleer meg til å bli helt røykfri igjen jeg.

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 08:55   #64
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Min første røykfrie dag ...

Vel - det er helt klart et tilbakeskritt. Men det er da ikke full sprekk og om du er bestemt og står imot så er du kjapt på rett spor igjen.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 09:22   #65
LindaN
Medlem
 
LindaN sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 94
LindaN er på en erverdig vei

Sv: Min første røykfrie dag ...

Takk smgj!
Og til Dilly; helt enig med smgj, det er da ikke full sprekk, dette klarer du å rette opp igjen! Du har jo allerede bestemt deg for å ikke røyke i dag og når du har klart deg gjennom denne dagen så klarer du det i morgen også!
Jeg heier på deg!!

__________________
---------------------------------
Lag en god dag - Klem, Linda
LindaN er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 20:04   #66
Glorfinia
Medlem
 
Glorfinia sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Tønsberg
Alder: 41
Innlegg: 361
Glorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snill

Sv: Min første røykfrie dag ...

Opprinnelig lagt inn av LindaN, her.

Her går det strålende - 4 uker røykfri i går!
Godt å høre at det går bra med deg Glorifina, får håpe Dilly også henger med!

Livet er jammen godt uten røyk!

Så bra at det går bra! Hurra!

Opprinnelig lagt inn av Dilly, her.

Å, dere er såå flinke Gratulerer med 4 uker, LindaN og deg også Glorifina
Joo..nei... jeg holdt opp i ca 3 uker, men så tok jeg bukplastikkoperasjon på torsdag og kom hjem som et vrak. Nei, da SKAL man ikke røyke, men det gjorde jeg likevel. Tok meg en sigar og et halvt glass rødvin og fant roen og freden..
Det har blitt 1 om dagen i helgen også, men i dag har jeg ikke tatt noen, og skal ikke heller. Røyk er noe dritt. Gleer meg til å bli helt røykfri igjen jeg.

Tusen takk! Som de andre nevner, det er bare et lite steg i feil retning, ikke full magaplask. 1 om dagen er forsvinnende lite, jeg har full tro på at du blir ordentlig røykfri igjen så kjapt du bare vil. Stå på!

Og gratulerer så masse med bukplastikkoperasjon! Det må vel ha vært deilig å få gjort? Lykke til med rekonvalesensen!

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Dere er flinke!

Tusen takk!

__________________
Glorfinia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 20:57   #67
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Min første røykfrie dag ...

Noen som mener de har dårlig råd her inne, og som har regnet ut hvor mye penger man bruker på 10 år på røyk?
kanskje man ikke har så dårlig råd allikevel da? ;-)

Jeg slutta for 13 år siden og har spart adskillige hundretusener på det.

Det var en rimelig bra motivasjon for meg.

  Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 01:04   #68
Glorfinia
Medlem
 
Glorfinia sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Tønsberg
Alder: 41
Innlegg: 361
Glorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snill

Sv: Min første røykfrie dag ...

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Jeg slutta for 13 år siden og har spart adskillige hundretusener på det.

Det var en rimelig bra motivasjon for meg.

Når du nevner det. Jeg merker ikke stort i hverdagen til de pengene jeg sparer, men når jeg tenker tilbake på de årene jeg har røyka, har jeg sikkert brukt flere titusner på dårlig kondis og sosiale stunder. Det hjelper litt ekstra på motivasjonen å se på det den veien. Takk for tankedytten.

__________________
Glorfinia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 08:23   #69
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Min første røykfrie dag ...

Opprinnelig lagt inn av Glorfinia, her.

Når du nevner det. Jeg merker ikke stort i hverdagen til de pengene jeg sparer, men når jeg tenker tilbake på de årene jeg har røyka, har jeg sikkert brukt flere titusner på dårlig kondis og sosiale stunder. Det hjelper litt ekstra på motivasjonen å se på det den veien. Takk for tankedytten.

Hjalp greit for meg iallefall. Siden jeg lå på mellom 10-20 Prince pr dag så var regnestykket enkelt. En røykpakke med 20 sigaretter koster vel rundt 40 kroner eller så der?

40,- x 7 dager=280,- pr uke.
280,- x 52 uker=14560,- pr år
14560,- x 10 år=145600,- sånn ca da, pluss renter ender vi sikkert opp mot 160-170 000,- kroner.

Summen er dessverre antakelig høyere fordi jeg er "mild" i tallene. Er du da lavtlønt og klager på dårlig råd.....så kan man vel egentlig ikke si det vel. Vil gjerne se en lavtlønt som får 170 000,- kroner og blir bedt om frivillig å brenne de opp i peisen nå før jul

  Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 09:09   #70
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Min første røykfrie dag ...

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Noen som mener de har dårlig råd her inne, og som har regnet ut hvor mye penger man bruker på 10 år på røyk?
kanskje man ikke har så dårlig råd allikevel da? ;-)

Jeg innrømmer at jeg har lite medlidenhet med de som klager over dårlig råd, men som røyker mer enn bare et par om dagen. Det er jo steindyrt!

Jeg er dog veldig imponert over de som klarer å slutte, jeg vet det ikke er lett, men når min mor som var ekstremt storrøykende gjennom over 40 år klarte helt greit, riktignok ved bruk av nikotinplaster, så våger jeg å påstå at de aller fleste klarer det om de legger godviljen til og takler å ha abstinenser en stund.

Et besøk på lungeavdelingen hos kols-pasientene burde kanskje virke temmelig avskrekkende?

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 09:43   #71
Jaudå
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 187
Jaudå er ny på veien

Sv: Min første røykfrie dag ...

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Hjalp greit for meg iallefall. Siden jeg lå på mellom 10-20 Prince pr dag så var regnestykket enkelt. En røykpakke med 20 sigaretter koster vel rundt 40 kroner eller så der?

40,- x 7 dager=280,- pr uke.
280,- x 52 uker=14560,- pr år
14560,- x 10 år=145600,- sånn ca da, pluss renter ender vi sikkert opp mot 160-170 000,- kroner.

Summen er dessverre antakelig høyere fordi jeg er "mild" i tallene. Er du da lavtlønt og klager på dårlig råd.....så kan man vel egentlig ikke si det vel. Vil gjerne se en lavtlønt som får 170 000,- kroner og blir bedt om frivillig å brenne de opp i peisen nå før jul

Dobble tenker jeg, og litt til. Når jeg sluttet i februar, så kosta en 20 pakning 85-95 kr...........
Kjapp hoderegning på min sparing:
90 x5 (5 20pk i uken) = 450,-
450x48uker= 21600,-
21600 rett i lomma...... Nå vet ikke jeg hvor de har tatt veien, for de er ikke i lomma mi lenger, men de er iallefall ikke gått opp i røyk

__________________





Jaudå er avlogget   Min kostholdsfilosofi: mindre sukker, mel og stivelse....;o) Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 09:54   #72
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Min første røykfrie dag ...

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

En røykpakke med 20 sigaretter koster vel rundt 40 kroner eller så der?

Det er lenge siden du røyka ja! Den ligger nok 100 lappen 20-pakningen nå.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 10:44   #73
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Min første røykfrie dag ...

Artig! En rask tasting på kalkulatoren fortalte meg at jeg rakk å bruke opp ca 2,5 millioner kroner av brutto lønn på sigaretter før jeg klarte å slutte for noen år siden.

Summen forutsetter inflasjonsjusterte 2011-kroner, 25 år med røyking, 50% marginalskatt og 40-60 sigaretter daglig.

Slutte år røyke var det lureste jeg noensinne gjorde!


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 10:48   #74
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Min første røykfrie dag ...

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Artig! En rask tasting på kalkulatoren fortalte meg at jeg rakk å bruke opp ca 2,5 millioner kroner av brutto lønn på sigaretter før jeg klarte å slutte for noen år siden.

Summen forutsetter inflasjonsjusterte 2011-kroner, 25 år med røyking, 50% marginalskatt og 40-60 sigaretter daglig.

Slutte år røyke var det lureste jeg noensinne gjorde!


-

Definitivt en av de mest lønnsomme tingene iallfall.
Huff. Jeg visste at det var dyrt, men at det var SÅ dyrt.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 11:20   #75
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Min første røykfrie dag ...

Ang innsparinger. Jeg merket ikke mye til de da jeg slutta syns jeg. Kanskje fordi jeg for det meste hadde røyk kjøpt på taaxfree o.l. Men sånn litt etter litt ble det mindre og mindre måned igjen på slutten av pengene...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar

Emneord
røyking


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
min første dag juli82 Spørsmål og svar 3 27-08-10 13:01
Første uke over abs Lavkarbo generelt 4 12-08-10 00:21
Første dag i dag joggebukse-jenta Ketolysekuren 3 15-01-08 19:51


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no