Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Steking av bacon

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-10-11, 22:06   #1
peder5
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Alder: 55
Innlegg: 27
peder5 er på en erverdig vei

Steking av bacon

Hei,

Noen som har noen lure ideer om hvordan en kan steke bacon uten at en trenger å vaske kjøkkenet pga fettsprut?

Bruker jo lokk på panna, men det hjelper jo bare delvis, så lenge baconet skal snus en del.

peder5 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 22:11   #2
Frøken Scott
Medlem
 
Frøken Scott sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 150
Frøken Scott har en fantastisk aura rundt segFrøken Scott har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Steking av bacon

På bakepapir i stekeovnen funker fint

__________________



Frøken Scott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Teller kh og kalorier Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 22:13   #3
peder5
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Alder: 55
Innlegg: 27
peder5 er på en erverdig vei

Sv: Steking av bacon

takk for tipset, skal teste det. Men får du med deg alt fettet da? Bruker vanligvis en del smør i panna, og tar det også med videre. Antar du ikke bruker smør i ovnen?

peder5 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 22:14   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Steking av bacon

Aluminiumsfolie på stekebrett, tett i tett med bacon, og aluminiumsfolie lagt løst over der igjen. Stekes midt i ovnen på 225 grader til det er stekt.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 22:17   #5
peder5
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Alder: 55
Innlegg: 27
peder5 er på en erverdig vei

Sv: Steking av bacon

takker for tips. Skal teste dette, og antar det uansett fungerer mye bedre enn panna

peder5 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-10-11, 22:18   #6
Frøken Scott
Medlem
 
Frøken Scott sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 150
Frøken Scott har en fantastisk aura rundt segFrøken Scott har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Steking av bacon

Det ligger nok litt fett igjen på plata, men det er verdt det - jeg slipper å vaske kjøkkenet

__________________



Frøken Scott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Teller kh og kalorier Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 00:43   #7
Bokhylle
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Steking av bacon

Jeg har ingen problemer med baconsprut.

Bruker First Price-bacon og steker i vei, uten spesielle teknikker. Kan det være pga stekepannen min? Den har nemlig ikke vanlig teflonbelegg, men ett eller annet annet. Synes det fungerer bedre enn teflon! Jeg har den her:
http://www.jernia.no/k/ki.aspx?sku=607564

Kjøpte den på supertilbud, hvor man kunne levere sin gamle ødelagte stekepanne og få ny til kun 300 kr. Veldig greit når min gamle billige teflonpanne var helt herpa.

  Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 08:44   #8
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Steking av bacon

Steke bacon i stekeovn er en super ide jeg har praktisert i flere år. Jeg bruker bakepapir og steke da en haug med bacon om gangen så kan jeg gjøre andre ting imens, lage omelett, speilegg, dusje eller rydde på jøkken + bonuset er jo ingen fettsprut oppover vegger og benk så spart tid er det og med tanke på vaskinga

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 10:25   #9
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Steking av bacon

Jeg tenkte at jeg skulle lage en sånn tråd jeg også, etter at jeg brant meg fælt på grunn av at fettet i panna ekspolderte og skvatt på meg da jeg stekte mye bacon på en gang. Tror jeg må prøve stekeovnen jeg også neste gang jeg skal steke mer enn noen få skiver til frokosten.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 10:28   #10
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Steking av bacon

I en kasserolle. Jeg steker alt i kasseroller.

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 14:33   #11
Bokhylle
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Steking av bacon

Opprinnelig lagt inn av Namba, her.

Jeg tenkte at jeg skulle lage en sånn tråd jeg også, etter at jeg brant meg fælt på grunn av at fettet i panna ekspolderte og skvatt på meg da jeg stekte mye bacon på en gang. Tror jeg må prøve stekeovnen jeg også neste gang jeg skal steke mer enn noen få skiver til frokosten.

Hjælpes Nå ble jeg enda mer glad i stekepannen min, merker jeg

  Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 15:05   #12
Modezty
Seniormedlem
 
Modezty sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 54
Innlegg: 569
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Steking av bacon

Når dere steker bacon i stekeovn, ligger baconet veldig tett eller pent ved siden av hverandre?

Jeg prøvde en gang - men la de pent ved siden av hverandre - og så ikke helt poenget. Mulig jeg må ha det tettere - men hvor mye tettere??

__________________
Modezty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto, fri for gluten, egg og melk Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 15:45   #13
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Steking av bacon

Jeg steker baconet i ovnen som mange andre her, mellom to lag bakepapir, og med ene risten over, slik at papiret ikke flyr alle veier. Har varmluftsovn. Trenger jeg fettet, heller jeg det bare av brettet.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 16:18   #14
Bombus
Medlem
 
Bombus sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 74
Innlegg: 179
Bombus har en fantastisk aura rundt segBombus har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Steking av bacon

Opprinnelig lagt inn av Tonje!, her.

Jeg har ingen problemer med baconsprut.

Bruker First Price-bacon og steker i vei, uten spesielle teknikker. Kan det være pga stekepannen min? Den har nemlig ikke vanlig teflonbelegg, men ett eller annet annet. Synes det fungerer bedre enn teflon! Jeg har den her:
http://www.jernia.no/k/ki.aspx?sku=607564

Kjøpte den på supertilbud, hvor man kunne levere sin gamle ødelagte stekepanne og få ny til kun 300 kr. Veldig greit når min gamle billige teflonpanne var helt herpa.

Et belegg uten kjemikalier...hmmm (følg lenka i det siterte innlegget).

__________________


Bombus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, på en måte Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 16:59   #15
rut311
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Alder: 38
Innlegg: 567
rut311 har en fantastisk aura rundt segrut311 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Steking av bacon

Opprinnelig lagt inn av Tonje!, her.

Jeg har ingen problemer med baconsprut.

Bruker First Price-bacon og steker i vei, uten spesielle teknikker. Kan det være pga stekepannen min? Den har nemlig ikke vanlig teflonbelegg, men ett eller annet annet. Synes det fungerer bedre enn teflon! Jeg har den her:
http://www.jernia.no/k/ki.aspx?sku=607564

Kjøpte den på supertilbud, hvor man kunne levere sin gamle ødelagte stekepanne og få ny til kun 300 kr. Veldig greit når min gamle billige teflonpanne var helt herpa.


Jeg har samme stekepanna, og steker bacon uten problemer!

__________________
Min Journal


rut311 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 80/15/5 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Regne med fett til steking? alpro Spørsmål og svar 5 30-06-11 17:52
Veie bacon før eller etter steking? Roadie Spørsmål og svar 3 21-06-11 12:46
Olje til steking Arka Lavkarbo generelt 7 12-04-10 11:38
Steking av Svinekoteletter? Sophie Spørsmål om matvarer og oppskrifter 7 10-09-09 23:50
Soyaolje til steking MokkMokk Lavkarbo generelt 12 30-06-06 15:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no