Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Sløv av ketose

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-02-11, 12:53   #1
plala
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 6
plala er på en erverdig vei
Question

Sløv av ketose

Jeg har vært i ketose i over en måned nå, men opplever at jeg har vært sløv, hatt dårlig humør og vært litt uvel den siste uken. I januar fungerte jeg helt fint i ketose. Jeg er normalvektig, og begynte egentlig med ketose for å venne meg av sukkeravhengigheten min og unngå blodsukkersvingninger, samt at jeg gjerne ville gå ned 3 kilo (har gått ned 1,5 kilo til nå). Jeg vurderer nå og øke inntaket av grønnsaker (har vært litt dårlig på det) eller gå ut av ketose og begynne med LCHF eller lignende. Noen som har noen erfaringer eller råd?

plala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vurderer å øke karbo Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 13:01   #2
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Sløv av ketose

Opprinnelig lagt inn av plala, her.

Jeg har vært i ketose i over en måned nå, men opplever at jeg har vært sløv, hatt dårlig humør og vært litt uvel den siste uken. I januar fungerte jeg helt fint i ketose. Jeg er normalvektig, og begynte egentlig med ketose for å venne meg av sukkeravhengigheten min og unngå blodsukkersvingninger, samt at jeg gjerne ville gå ned 3 kilo (har gått ned 1,5 kilo til nå). Jeg vurderer nå og øke inntaket av grønnsaker (har vært litt dårlig på det) eller gå ut av ketose og begynne med LCHF eller lignende. Noen som har noen erfaringer eller råd?

Du må passe på å spise nok ! Jeg hadde den samme erfaringen for noen år siden. Denne gangen er jeg nøye på å spise nok fett, og spiser gjerne til relativt faste tider, selv når jeg ikke føler meg sulten i utgangspunktet. Jeg er strålende fornøyd og energien har ikke vært så bra på lenge, lenge. Kiloene går også sakte men sikkert av. Lykke til !

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 15:18   #3
plala
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 6
plala er på en erverdig vei

Sv: Sløv av ketose

Takk for svar!

Jeg spiser mye og har mye fett i kosten, så tror ikke det er det som er problemet. Syns det bare er så rart at jeg har blitt dårlig nå den siste uken, de fleste blir jo mest dårlig i begynnelsen. Akkurat nå føles det litt ut som jeg sitter på en båt, for det føles ut som det gynger. Merkelige greier altså.

plala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vurderer å øke karbo Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 15:28   #4
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Sløv av ketose

Jeg har kanskje for kort erfaring (inne i tredje uke) til å komme med råd. Jeg antar at dette kan ha noe med at du er normalvektig å gjøre. Etter alt jeg har lest vil jeg anta at du bør øke karboinntaket, MEN gode karboer selvfølgelig, kanskje LCHF er tingen ?

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 15:35   #5
plala
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 6
plala er på en erverdig vei

Sv: Sløv av ketose

Ja, tenker jeg gjør det og ser om det hjelper Har også sett at ketose ikke egentlig er tingen for normalvektige, og merker også at det er vanskelig å trene ordentlig med et slikt kosthold

plala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vurderer å øke karbo Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 16:02   #6
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Sløv av ketose

Tar du ketolysetablettene? Eller tilsvarende

Og dytt innpå grønnsaker

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 18:42   #7
babydoll
Medlem
 
babydoll sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 245
babydoll er ny på veien

Sv: Sløv av ketose

Drikker du nok vann og tar vitaminer og mineraler?

Husk også at det kan ta opptil 8 uker (-ish) for kroppen å omstille seg, ikke alle bruker 2-4 uker.

babydoll er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - langtidsperspektiv Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 18:53   #8
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Sløv av ketose

Såvidt jeg har kunnet lese meg til er det ganske vanlig å få magnesiummangel ved ketogen kost, siden alt av kornprodukter er kuttet. Lavt magnesium kan gi lavt blodtrykk (?) med svimmelhet som følge. Kanskje du skulle prøve et tilskudd en periode? Det skal visst ikke være noe i veien for å leve ketogent selv om man er normalvektig - bare man sørger for å spise nok fett så kroppen har brennstoff (da er det jo ikke noe ekstra lager av fett på kroppen å ta av). Nå må de som er ekspertene på dette korrigere meg om jeg tar feil - er ganske ny selv

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 00:14   #9
plala
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 6
plala er på en erverdig vei

Sv: Sløv av ketose

Jeg tar vitamintilskudd (solaray sin multivitamin) og zink og magnesium utenom, samt tran. Jeg prøver å øke litt karbo (hovedsaklig med grønnsaker) så får se hvordan det går

plala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vurderer å øke karbo Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 13:50   #10
Greddy
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 40
Innlegg: 340
Greddy har en fantastisk aura rundt segGreddy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sløv av ketose

tar du tilskuddene sammen eller seperat for hver måltid?

__________________


Greddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 14:29   #11
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Sløv av ketose

Det går også en masse rare virus for tiden som gir uvelhet, svimmelhet, utmattethet osv.
Alt trenger ikke komme av kostholdet!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 15:36   #12
plala
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 6
plala er på en erverdig vei

Sv: Sløv av ketose

Jeg var hos legen i dag og han mente at jeg enten hadde noen krystaller som hadde løsnet i øret eller virus på balansenerven, så det er grunnen til at jeg har vært svimmel. Det kommer visst til å gå over av seg selv etter rundt en måned

plala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vurderer å øke karbo Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 18:09   #13
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Sløv av ketose

God bedring ! Godt du fant ut av det .

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 18:34   #14
sitv
Juniormedlem
 
sitv sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Arendal
Innlegg: 24
sitv er på en erverdig vei

Sv: Sløv av ketose

Plala,om det er krystallsyke du har,så kan noen kiropraktorer hjelpe med å få de på plass. Jeg fikk selv hjelp av en kiropraktor,etter å ha vært svimmel i lang tid .Det tok kanskje 15 minutter ,så var jeg helt fin.

sitv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/spis deg slank Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 22:23   #15
plala
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 6
plala er på en erverdig vei

Sv: Sløv av ketose

Takk for tipset sitv! Hvis det ikke går over snart så skal jeg absolutt ta kontakt med en kiropraktor

plala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vurderer å øke karbo Svar med sitat
Svar

Emneord
ketose, lchf, sløv, uvel


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketose/ut av ketose - ødelagt stoffskifte på sikt? Yatta! Spørsmål og svar 2 05-09-10 19:53
Ketose eller ikke ketose? aliasdictus Trening 25 03-09-10 21:42
Ketose - ikke ketose IdaMarie Lavkarbo generelt 15 28-08-10 11:17
Ikke rart jeg er sløv Paris Generell diskusjon 2 22-09-09 22:00
Er det virkelig mulig å være så sløv Bayone Ketolysekuren 6 10-04-08 18:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no