Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hvor mange på ketolysekuren?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-01-07, 15:14   #1
Snøkrystall
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 30
Snøkrystall er på en erverdig vei

Hvor mange på ketolysekuren?

Ja det lurer jeg på idag. Hvor mange her inne går på ketolyse?

Kan være kjekt å ha noen "likesinnede" å "prate" med.

__________________
0kg ned - 10kg igjen

Start: 1.jan.07
Snøkrystall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 01-01-07, 15:47   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange på ketolysekuren?

Det er mange her inne. De fleste kommer vel innom når de er klar til å starte på ny frisk i det nye året.

Torkil er p.t. bortreist, men ellers er han her inne selv innimellom og gir råd. Om han ikke er der er vi flere "vikarer" for ham her inne. Svar vil du alltid få !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 01-01-07, 17:43   #3
kristih
Seniormedlem
 
kristih sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sverige
Innlegg: 532
kristih er ny på veien

Sv: Hvor mange på ketolysekuren?

Jeg er( eller ihvertfall blir jeg igjen når jeg skjerper meg etter jul ) men det har du jo allerede oppdaget.. hihi.. Min søster "Georgine" har avsluttet ketolysen og øker på karbene,men hun har masse erfaring etter nesten 1 år så hun hjelper deg sikkert gjerne hun og...

__________________
Allting er en overgang sa reven da han ble flådd...
kristih er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse.. Svar med sitat
Gammel 01-01-07, 18:36   #4
ELLINOR
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2005
Alder: 52
Innlegg: 65
ELLINOR er ny på veien

Sv: Hvor mange på ketolysekuren?

jeg er her har gått på ketolysekuren tidligere, hatt pause og er på ny frisk igjen. hvis du ikke har vært på forumet vårt på Ketolyse. no så anbefaler jeg det også.

ELLINOR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: KETOLYSEKUREN Svar med sitat
Gammel 01-01-07, 19:49   #5
Monen
Medlem
 
Monen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 40
Innlegg: 403
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor mange på ketolysekuren?

Jeg er her! Gikk ned 16.5 kilo før jul, og har gått opp... kremt.... over 4 kilo i jula .
Men de skal av igjen fort som f fra i morgen! Håper på minst 20 kilo til fram til sommeren, i snitt 1 kilo i uka...

__________________
-13.1 kilo
Monen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 20 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 01-01-07, 20:40   #6
LilleVille
Medlem
 
LilleVille sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 347
LilleVille har en fantastisk aura rundt segLilleVille har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor mange på ketolysekuren?

Jeg har gått på ketolysekuren 5 mnd, hatt 14 dager juleferie, men er klar igjen fra i morgen. Har vært syk i jula, og ikke hatt så voldsom matlyst, så jeg hadde faktisk ikke gått opp mer enn 0,5 kg Satser på at jeg er tilbake i ketose innen helgen, da skal jeg veie meg og oppdatere tickeren min også

Jeg er veldig fornøyd med ketolyse. Jeg kan spise masse jeg uansett synes er godt, og jeg er ikke sulten. Etter 3-4 dager blir søtsuget borte, og det savner jeg IKKE... Jeg er ikke av dem som raser ned i vekt, selv på ketolysekuren.. Men jeg er fornøyd med å gå sakte men sikkert ned, så lenge jeg ikke er sulten kan jeg holde ut LENGE!

Jeg gruer meg egentlig til jeg skal øke på karbene og minske på fettet.. Synes det funker veldig greit med minimalt med karber, ser for meg at det blir vanskeligere å ballansere da.. Men den tid den sorg, fortsatt minst 10 kg dit.. og det er ca et halvt år det, i mitt tempo

__________________

LilleVille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, 50-70 g karber fra fiber og grønnsaker, 1200-1800 kcal om dagen. Svar med sitat
Gammel 01-01-07, 22:34   #7
Nett
Seniormedlem
 
Nett sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 1.587
Nett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt likt

Sv: Hvor mange på ketolysekuren?

Jeg skal nå prøve meg på ketolysekuren - og håper på 10 kg (+litt??) innen sommeren!!

Har tidligere fulgt Atkins i kombinasjon med blodtypedietten

__________________
Nett
Nett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 10:42   #8
Charmtassen
Seniormedlem
 
Charmtassen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 63
Innlegg: 7.717
Charmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange på ketolysekuren?

Jeg går også på ketolysekuren. Etter litt prøving og feiling (for meg) hvor jeg startet på Skaldemann sitt opplegg, testet litt blodtypediett og leste en del Atkins, så havnet jeg på ketolysekuren. Passe "strengt", passe med karb'er og masse nydelig mat! Helt passe for meg!

__________________
Sneglen kommer også frem!


Charmtassen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 13:17   #9
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Hvor mange på ketolysekuren?

Jeg går ogspå på ketolyse kuren...
Vært superflink synes jeg selv, siden jeg begynte i juli, men skeia litt ut i jula, og la på meg 1,7 kilo..
Disse skal av fort som svint
Ketolyse funker!!Som bare det....Og jeg har det kjempefint med meg selv!

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 15:33   #10
Fridolina
Seniormedlem
 
Fridolina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.514
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel

Sv: Hvor mange på ketolysekuren?

Jag med..jag begynnte 1 juni og har tatt av fra 76 kg til 64 Hade en liten pause og la om til Lindberg kost i nov-dec men er nå på ketolyse igjen..Vill kvitte mig med noen kilo til

__________________
1/6 -5/10 Nådd mitt mål 65 kg

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 17:18   #11
Saga
Medlem
 
Saga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 66
Saga er ny på veien

Sv: Hvor mange på ketolysekuren?

Jeg går også på Ketolysekuren. Begynte igjen i dag etter 2 ukers pause hvor jeg har rast fra meg litt. Gikk opp ca 4 kg, men regner med at de går fort av igjen. Har faktisk gledet meg til å begynne på kuren igjen!

__________________
Saga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 10-01-07, 17:32   #12
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk
Smile

Sv: Hvor mange på ketolysekuren?

Hei
Tre av kiloene vil forsvinne fort, det er overveiende vann som er bundet til sukker i glykogenlagrene. 1 kg må du svi for. Jeg håper du hadde det dårlig da du "raste fra deg" oppblåst i magen, mageknip, slapphet etter matinntak, generell uvelhet og dårlig humør. Det er prisen for å fråtse i karbohydrater.
Motsetningen finner du i ketose - men også ved lavkarbokodstholdet du må ha etter ketolysekuren.
Jeg håper du er "vaksinert" mot mye karbohydrat nå.

Lykke til videre.
Torkil


Sist redigert av Torkil : 16-01-07 kl 12:40.
Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 23:04   #13
Saga
Medlem
 
Saga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 66
Saga er ny på veien

Sv: Hvor mange på ketolysekuren?

Har gått ned 2.8 kg på den første uken. Jeg opplevde faktisk ikke noe ubehag i pausen min, fråtset ikke så mye da, men spiste det jeg har savnet. Humøret var på topp også. MEN jeg gledet meg til å begynne på kuren igjen. Synes det er fantastisk å kunne spise så mye god mat og samtidig gå ned i vekt. Jeg savner brød, poteter og pasta, men det går veldig greit å ikke spise det så lenge jeg vet at det bare er for en periode. Når jeg når målet mitt vil jeg fortsette med lavkarbo, men ikke så strengt som ketolysekuren.

__________________
Saga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 12:42   #14
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange på ketolysekuren?

Hei
Gratulerer med fint resultat. At du ikke gikk så mye opp i pausen skyldes nettopp at du ikke skeiet skikkelig ut, men spiste det "forbudte" med måte.
Lykke til videre
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 18:05   #15
Saga
Medlem
 
Saga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 66
Saga er ny på veien

Sv: Hvor mange på ketolysekuren?

Takk Har bare 0.5 kg igjen nå, og min offisielle veiedag er på mandag, så jeg føler at jeg ligger godt an.

__________________
Saga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 25-01-07, 20:22   #16
Matvrak
Juniormedlem
 
Matvrak sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 41
Innlegg: 13
Matvrak er på en erverdig vei

Sv: Hvor mange på ketolysekuren?

Jeg har begynt på ketolysekuren for to uker siden. Spiser masse god mat, og synes det er fint at en kan gå ned i vekt på denne måten! Jeg har "bare" gått ned tre kg til nå, og tror nok at vekta er den samme på mandag - har blitt litt for mye ostekake (uten bunn!) i dag og i går..

__________________
Matvrak

Matvrak er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 19:53   #17
snupperella
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Innlegg: 114
snupperella er på en erverdig vei

Sv: Hvor mange på ketolysekuren?

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei
Tre av kiloene vil forsvinne fort, det er overveiende vann som er bundet til sukker i glykogenlagrene. 1 kg må du svi for. Jeg håper du hadde det dårlig da du "raste fra deg" oppblåst i magen, mageknip, slapphet etter matinntak, generell uvelhet og dårlig humør. Det er prisen for å fråtse i karbohydrater.
Motsetningen finner du i ketose - men også ved lavkarbokodstholdet du må ha etter ketolysekuren.
Jeg håper du er "vaksinert" mot mye karbohydrat nå.

Lykke til videre.
Torkil

Jeg skal love at jeg opplevde alt det du skriver. Hadde såååå vondt i magen, luft i magen, alt var bare dumt. Vel, ikke alt da for det smakte himmelsk med kake, riskrem osv...
Gikk også opp 4kg.Min vei blir definitivt noe alla ketolyse for evig og alltid. Da har jeg det best.

__________________
snupperella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 11:00   #18
Konkelimonke
Seniormedlem
 
Konkelimonke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Innlegg: 503
Konkelimonke er ny på veien

Sv: Hvor mange på ketolysekuren?

Eg går på Ketolysekuren!
Er min 3.dag i dag... Har litt vondt i hovudet og i magen i dag, men det går vel over tenkjer eg. Er igrunn veldig fornøgd med maten! Er god i magen (sånn utover at eg har litt "dagenderpå" følelse i den i dag ) og er ikkje svolten.

Har forresten gått ned 900gram alt!!! Gubben har gått ned 3,1kg på to dagar! Heilt utruleg! No har han litt meir å ta av enn meg, men eg unner han litt hurtig vekttap på ein sunn måte no!

Flott viss me kan dela erfaringar!!!

Klem frå Konkelimonke

__________________
Mamma, og livsnytar!
Startvekt 2006: 90 kg Minstevekt (motivasjon og mål): 64,2kg, 26/8-10 BMI: 24,16
Startvekt 25.12.13 79,7kg
Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 28-01-07, 22:37   #19
Smileygirl
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Vestlandet
Alder: 42
Innlegg: 14
Smileygirl er på en erverdig vei

Sv: Hvor mange på ketolysekuren?

Har nettopp startet opp på ketolyse... er på 2. dagen, og har allerede utslag på stixene, så dette er kjempegøy!!

Smileygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Svar til Sjokomons ang Ketolysekuren Nille Ketolysekuren 16 21-05-06 14:35
Ketolysekuren noe for meg? GINOK Ketolysekuren 6 25-02-06 14:05
Til dere på ketolysekuren linse Spørsmål og svar 1 10-11-05 00:02
Den ultimate dagsmenyen på Ketolysekuren?? Vilje Ketolysekuren 1 30-05-05 22:52
Kan ketolysekuren kun kombineres med andre lavkarbo dietter? Thula Ketolysekuren 28 03-03-05 08:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no