Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

OBLIGATORISK film til ettertanke

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-09-08, 21:43   #1
blå
Juniormedlem
 
blå sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Alder: 40
Innlegg: 19
blå har litt lumsk oppførsel i fortiden
Exclamation

OBLIGATORISK film til ettertanke

http://rema1000.no/web/webnyheter.ns...t&Kvalitet=Low

blå er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-09-08, 23:06   #2
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: OBLIGATORISK film til ettertanke

Hahahaha den va festlige :P

scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 12-09-08, 23:20   #3
blå
Juniormedlem
 
blå sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Alder: 40
Innlegg: 19
blå har litt lumsk oppførsel i fortiden

Sv: OBLIGATORISK film til ettertanke

Det er nok mange her inne som kan kjenne seg igjen!
Bare å iverksette litt fysisk fostring ASAP!

blå er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-09-08, 23:33   #4
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: OBLIGATORISK film til ettertanke

Sureste trynene på kvinnfolka når hun sa hun gikk til jobb! *knise knise* ja det er noe magisk med trening... Bare man får fingern ut :P

scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 14-09-08, 17:18   #5
blå
Juniormedlem
 
blå sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Alder: 40
Innlegg: 19
blå har litt lumsk oppførsel i fortiden

Sv: OBLIGATORISK film til ettertanke

hehe, jeg tenkte responsen ble så dårlig. Treffer spikeren på hode hos 95% her!

SLUTT OG VÆRE SÅ BESATT AV KOSTHOLD.
BEVEG DERE.

blå er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-09-08, 17:36   #6
JenJen
Seniormedlem
 
JenJen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.608
JenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressurs

Sv: OBLIGATORISK film til ettertanke

Og når det ikke hjelper? Jeg trente 6 dager i uka(både styrke og kondisjon), spiste stort sett bare typisk "sunn" mat (pastasalat, magert kjøtt, frukt, grovt brød, osv), og resultatet var opp i vekt og ustabilt humør. Da er det vel kanskje ikke så rart at man fokuserer på kosthold når man endelig finner noe som faktisk funker..?
Syns reklamefilmen er ganske morsom da

__________________


Rest if you must, but don't you quit.


JenJen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lytter til kroppen Svar med sitat
Gammel 14-09-08, 17:37   #7
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: OBLIGATORISK film til ettertanke

Opprinnelig lagt inn av blå, her.

hehe, jeg tenkte responsen ble så dårlig. Treffer spikeren på hode hos 95% her!

SLUTT OG VÆRE SÅ BESATT AV KOSTHOLD.
BEVEG DERE.

Ha en fin dag du og

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 14-09-08, 19:46   #8
blå
Juniormedlem
 
blå sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Alder: 40
Innlegg: 19
blå har litt lumsk oppførsel i fortiden

Sv: OBLIGATORISK film til ettertanke

Opprinnelig lagt inn av JenJen, her.

Og når det ikke hjelper? Jeg trente 6 dager i uka(både styrke og kondisjon), spiste stort sett bare typisk "sunn" mat (pastasalat, magert kjøtt, frukt, grovt brød, osv), og resultatet var opp i vekt og ustabilt humør. Da er det vel kanskje ikke så rart at man fokuserer på kosthold når man endelig finner noe som faktisk funker..?
Syns reklamefilmen er ganske morsom da

hehe. Jeg har rimelig vanskelig for å tro akkurat dette. Men for all del, du må bare fyre avgårde på en lavkarbohydrat diett. Bra du føler det virker. MEN det er viktig for meg å presisere grunnen til at folk går ned i vekt; det er ikke for det er et optimalt kosthold, men for det er så utrolig tungt fordøyelig og har veldig lav utnyttingsgrad. Igjen, massebalansen; kalorier_inn - kalorier_ut = akkumulert/lagret energi.

Folk som er syke går ned i vekt. Hvorfor det? Fordi kroppen jobber stenger ned blodstrøm til fordøyelsesorganer. De inntar ikke tilstrekkelig kalorier for å opprettholde kroppens basale metabolisme, og følgelig taper vekt. Det er ikke dermed sagt at dette er optimalt for kroppen.

Jeg ønsker bare å belyse den relasjonen mellom sult og helse, og hvorfor ikke lavkarbo kosthold er bra for folk som ikke er feite.

blå er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-09-08, 20:03   #9
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: OBLIGATORISK film til ettertanke

Opprinnelig lagt inn av blå, her.

hehe. Jeg har rimelig vanskelig for å tro akkurat dette. Men for all del, du må bare fyre avgårde på en lavkarbohydrat diett. Bra du føler det virker. MEN det er viktig for meg å presisere grunnen til at folk går ned i vekt; det er ikke for det er et optimalt kosthold, men for det er så utrolig tungt fordøyelig og har veldig lav utnyttingsgrad. Igjen, massebalansen; kalorier_inn - kalorier_ut = akkumulert/lagret energi.

Folk som er syke går ned i vekt. Hvorfor det? Fordi kroppen jobber stenger ned blodstrøm til fordøyelsesorganer. De inntar ikke tilstrekkelig kalorier for å opprettholde kroppens basale metabolisme, og følgelig taper vekt. Det er ikke dermed sagt at dette er optimalt for kroppen.

Jeg ønsker bare å belyse den relasjonen mellom sult og helse, og hvorfor ikke lavkarbo kosthold er bra for folk som ikke er feite.

Å nei! Jeg har blitt lurt! Takk for at du fikk meg inn på rett spor igjen...

  Svar med sitat
Gammel 14-09-08, 20:09   #10
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: OBLIGATORISK film til ettertanke

Åh, det må være deilig å ha svaret på alt

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-09-08, 20:09   #11
blå
Juniormedlem
 
blå sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Alder: 40
Innlegg: 19
blå har litt lumsk oppførsel i fortiden

Sv: OBLIGATORISK film til ettertanke

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Å nei! Jeg har blitt lurt! Takk for at du fikk meg inn på rett spor igjen...

Vær vennlig, dropp ironien og argumenter imot.

Georgine,
rofl. litt av ei "dame".

EDIT:
Gi meg ett bilde/referanse av en/ei som, ikke var feit i utgangspunktet, men ser bra ut som går på lavkarbo kosthold, så skal jeg være stille.

blå er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-09-08, 20:14   #12
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: OBLIGATORISK film til ettertanke

det du mener, det er da altså at lavkarbo er greit så lenge man slanker seg, men når man er ferdig så bør man droppe det og gå for høykarbo igjen? og da skal man liksom holde vekta og føle seg kjempebra?

Overalt hvor jeg snur hodet om dagen, så anbefaler de å holde seg til matvarer med lav/middels GI. Det er jo lavkarbo det også.. Menmen..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-09-08, 20:21   #13
blå
Juniormedlem
 
blå sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Alder: 40
Innlegg: 19
blå har litt lumsk oppførsel i fortiden

Sv: OBLIGATORISK film til ettertanke

Neinei,

Det er så mange misfornøyde folk her inne, som klager på de Norske kostholdsrådene, det er her jeg er uenig.
Og det er her jeg utfordrer dere til å dokumentere noen som ser bra ut på lavkarbo kosthold.

Jeg mener at man skal spise i tråd med Olympiatoppen.
"høy karbo" utgår jo like mye som "lav karbo". Ekstremvarianter av det ene eller det andre er jo HELT håpløst.

Folk blir tynne på slike ekstreme lavkarbo dietter, helt klart. Men det er grunnen til at dem blir tynne jeg ønsker å belyse.

blå er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-09-08, 20:26   #14
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: OBLIGATORISK film til ettertanke

Opprinnelig lagt inn av blå, her.

Vær vennlig, dropp ironien og argumenter imot.

Nei, vet du... Jeg dropper ironien hvis du tar av deg skylappene.

Sitat:

Georgine,
rofl. litt av ei "dame".

EDIT:
Gi meg ett bilde/referanse av en/ei som, ikke var feit i utgangspunktet, men ser bra ut som går på lavkarbo kosthold, så skal jeg være stille.

For et merkelig krav... Lover du å være stille da?

  Svar med sitat
Gammel 14-09-08, 20:27   #15
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: OBLIGATORISK film til ettertanke

Opprinnelig lagt inn av blå, her.

Men det er grunnen til at dem blir tynne jeg ønsker å belyse.

Få høre da...

  Svar med sitat
Gammel 14-09-08, 20:29   #16
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: OBLIGATORISK film til ettertanke

Opprinnelig lagt inn av blå, her.

Vær vennlig, dropp ironien og argumenter imot.

Georgine,
rofl. litt av ei "dame".

EDIT:
Gi meg ett bilde/referanse av en/ei som, ikke var feit i utgangspunktet, men ser bra ut som går på lavkarbo kosthold, så skal jeg være stille.

Makan til ignorante innlegg har jeg ikke sett på lenge. Foreslår du tar deg en tur i kirken neste søndag og prøver å argumentere for at Gud ikke finnes.
Du må gjerne være uenig, for all del, men jeg er kritisk til den bastante holdningen.

Det finnes da mange som ikke er feite som lever på lavkarbo-kosthold fordi det gir dem diverse helsefordeler. Eks. Poleszynski

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-09-08, 20:50   #17
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: OBLIGATORISK film til ettertanke

Nå ble det stille..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-09-08, 21:01   #18
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: OBLIGATORISK film til ettertanke

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Nå ble det stille..

Kanskje h*n holdt ord?

  Svar med sitat
Gammel 14-09-08, 21:04   #19
blå
Juniormedlem
 
blå sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Alder: 40
Innlegg: 19
blå har litt lumsk oppførsel i fortiden

Sv: OBLIGATORISK film til ettertanke

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Få høre da...

- Man inntar færre kalorier i løpet av en dag, derfor vekt reduksjon.
- Som atlet blir man mindre eksplosiv.
- Proteiner blir konvertert til karbohydrater, slik at man taper protein.
- Muskeltap gir dårligere evne til å lagre glukose og glycogen
- Muskeltap gir økning i lipider, som lagrer kroppsfett.

Som nevnt tidligere, så er ekstremvarianter av kosthold like sjanseløse, man trenger en gylden middelvei.

blå er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-09-08, 21:08   #20
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: OBLIGATORISK film til ettertanke

Opprinnelig lagt inn av blå, her.

- Man inntar færre kalorier i løpet av en dag, derfor vekt reduksjon.

Skulle ikke du være stille?

  Svar med sitat
Gammel 14-09-08, 21:09   #21
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: OBLIGATORISK film til ettertanke

Det som overrasker meg er når folk melder seg inn i et LAVKARBOforum, uten å ha noen idé om å lære om eller følge en lavkarbofilosofi. Har de kanskje en misjoneringsplikt?
Akkurat som om jeg skulle ha meldt meg på Grete Roede-kurs og hylt ut om fett. Ikke at det hadde vært så dumt, når jeg tenker over det.
Men, jeg vet jo med meg selv hva som er best for meg, så skal olympiatoppen få ha brød og melk for seg selv

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 14-09-08, 21:10   #22
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: OBLIGATORISK film til ettertanke

Opprinnelig lagt inn av blå, her.

- Man inntar færre kalorier i løpet av en dag, derfor vekt reduksjon.
- Som atlet blir man mindre eksplosiv.
- Proteiner blir konvertert til karbohydrater, slik at man taper protein.
- Muskeltap gir dårligere evne til å lagre glukose og glycogen
- Muskeltap gir økning i lipider, som lagrer kroppsfett.

Som nevnt tidligere, så er ekstremvarianter av kosthold like sjanseløse, man trenger en gylden middelvei.

Jammenatte, åh, det er mulig jeg er skikkelig dum nå, altså... Men hva når jeg IKKE taper muskelmasse, da? Hvilket jeg jo ikke har gjort. Gjelder ikke sannhetene dine da?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 14-09-08, 21:11   #23
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: OBLIGATORISK film til ettertanke

Sitat:

Og når det ikke hjelper? Jeg trente 6 dager i uka(både styrke og kondisjon), spiste stort sett bare typisk "sunn" mat (pastasalat, magert kjøtt, frukt, grovt brød, osv), og resultatet var opp i vekt og ustabilt humør. Da er det vel kanskje ikke så rart at man fokuserer på kosthold når man endelig finner noe som faktisk funker..?
Syns reklamefilmen er ganske morsom da


hehe. Jeg har rimelig vanskelig for å tro akkurat dette. Men for all del, du må bare fyre avgårde på en lavkarbohydrat diett.

Makan til arroganse!
Fy altså. Tror du vi lyver her inne? Tror du det er en flott opplevelse å trene nesten hver dag, og å spise "riktig" og alikevel gå opp? Tror du det er på gøy at jeg lever på lavkarbo, eller kan det ha med noen smertefulle erfaringer med vanlig kosthold å gjøre? Kan det ha noe å gjøre med at vi er forskjellige og derfor passer ikke et normalt norsk kosthold for endel mennesker?

Litt ydmykhet takk - det er snakk om sensitive opplevelser for endel. Vi har opplevd å ikke bli trodd på av legestanden. Eksperter har ristet på hodet og satt ulike diagnoser på oss, jeg fikk diagnosen utbrenthet, mulig kronisk utmattelsessyndrom. Så takke meg til denne arrogansen her inne. Diskusjon ja, det er greit. Men ikke dette. Skriv med respekt.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 14-09-08, 21:20   #24
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: OBLIGATORISK film til ettertanke

Opprinnelig lagt inn av blå, her.

Neinei,

Det er så mange misfornøyde folk her inne, som klager på de Norske kostholdsrådene, det er her jeg er uenig.
Og det er her jeg utfordrer dere til å dokumentere noen som ser bra ut på lavkarbo kosthold.

Folk blir tynne på slike ekstreme lavkarbo dietter, helt klart. Men det er grunnen til at dem blir tynne jeg ønsker å belyse.

Men kjære vene, det er jo tusenvis av helt normalvektige som lever lavkarbo, folk som aldri har hatt behov for å gå ned i vekt. Bare på arbeidsplassen min lever 30% lavkarbo. Det er 2 som lever Fedon og det er 2 som lever optimal ernæring, begge deler er lavkarbo fordi lavkarbo dreier seg om å leve på under 120 gram karbohydrat om dagen. Lavkarbo er ikke en diett i seg selv. Den ene personen, en mann, er langdistanseløper og er undervektig, han forsøker faktisk å legge på seg og den eneste måten som fungerer er å leve på optimal ernæring.

Du er virkelig ute på bærtur og aner tydligvis ikke hva du snakker om. Anbefaler deg å lese boka Bedre uten brød som kan dokumentere at et kosthold med lavt karbohydrat er bra med mange, med forskningsundersøkelse over mange år på lavkarbo.

Det er trist når folk må bruke arroganse for å tørre å skrive provoserende innlegg. I stedet for en god diskusjon så blir du stemplet som arrogant og empatiløs og uegnet som diskusjonspartner, rett og slett en som er bortkastet å bruke tiden sin på.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 14-09-08, 21:35   #25
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: OBLIGATORISK film til ettertanke

Sitat fra Blå:

Hei,

Jeg begynner å få øynene opp for lav karbohydrat kosthold.
Tingen med meg, er at jeg ikke trenger å gå ned i vekt.
Jeg trener ihvertfall 3 ganger i uken med kardio og styrke, og har nå en matchvekt på 73 kg og 183cm.
Ideelt så tror jeg at jeg ser best ut når jeg veier 75-77 kg.

Jeg har i den siste tiden slitt veldig med å bli mett når jeg spiser brød.
Jeg har ihvertfall spist ett brød om dagen. Noen ganger 10 skiver til hvert måltid(!), og det er grovt brød med høyprotein-lavfett pålegg.

Jeg har fra tidligere trenings regimenter spist et kosthold med høy protein og relativt høy karbo, noe som gav rimelig bra trenings resultater.
Jeg spiste mye tunfisk, men en boks tunfisk alene metter jo ingenting. Metter litt mer med karbohydrater, men desto mer hvis du kombinerer med fett.
Men det jeg forstod igjennom det regimentet var at kroppen faktisk ikke har godt av for mye proteiner. Noe som førte meg på tanken om lavkarbo.

Så mitt spørsmål er om det er noen som vedlikeholder vekten sin, eller trener mye på et lavkarbo-høyfett kosthold?
blå

Har du ikke øynene oppe for lavkarbo kosthold lengre?
Funket det ikke for deg?
Det er synd hvis det ikke virket, men det funker for meg,
og mange andre.

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Den store film-tråden! mofe Generell diskusjon 374 13-07-12 09:06
Obligatorisk lesestoff themonk Lavkarbo generelt 7 28-10-05 15:51
Til dyp ettertanke... HP Livets lyse side 4 24-05-04 12:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no