Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hvordan motivere seg når en helst bare har lyst til å gi f... ?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-03-10, 20:01   #1
Mr. Muscle
Medlem
 
Mr. Muscle sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Randaberg
Innlegg: 234
Mr. Muscle er ny på veien

Hvordan motivere seg når en helst bare har lyst til å gi f... ?

Har kommet til et punkt der vekta står bom fast. Kjenner jeg blir mer og mer forbannet for hver dag vekta står stille. Samtidig føler jeg meg feitere enn noen gang. Hakket før jeg blir helt "mental".
Dessuten er jeg sulten hele tiden Hvorfor???

Og dobbelthaka ser aldri ut til å forsvinne... GRRRRR

Skulle absoulutt hatt noe å roe meg ned på...

Takk for deeeeet...

__________________


Mr. Muscle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Absolutt NULL karbohydrater Svar med sitat
Gammel 11-03-10, 20:04   #2
Ana
Medlem
 
Ana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 394
Ana er på en erverdig vei

Sv: Hvordan motivere seg når en helst bare har lyst til å gi f...?

Du har Torsdagskveld fra Nydalen å se frem til om en liten time

Og så håper jeg ting snur for deg snart

__________________
Julemålet



Ana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-03-10, 20:30   #3
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: Hvordan motivere seg når en helst bare har lyst til å gi f...?

Hvor lenge har du stått stille da?

Noen har stått stille i 3 år...

Men tenk slik: Hva er alternativet? gi opp, spise brød, godteri, potetgull? løser det noe? NEI.
Sier som "dorit", "fortsett å svømme, fortsett å svømme....."

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Gammel 11-03-10, 20:35   #4
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Hvordan motivere seg når en helst bare har lyst til å gi f...?

Shit, har du gått ned over 44 kilo!!??

Da har du ikke så mye igjen ifølge tickeren din - og det vil nok gå mye senere nå enn vanlig.

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-03-10, 23:06   #5
Mr. Muscle
Medlem
 
Mr. Muscle sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Randaberg
Innlegg: 234
Mr. Muscle er ny på veien

Sv: Hvordan motivere seg når en helst bare har lyst til å gi f...?

Jaja, nå sjekket jeg ketostixen. Totalt NULL utslag. Drakk 3 kopper te i går, med 5 suketter i hver kopp. Det var vel ikke mer som skulle til

__________________


Mr. Muscle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Absolutt NULL karbohydrater Svar med sitat
Gammel 12-03-10, 07:50   #6
Smilla
Juniormedlem
 
Smilla sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 26
Smilla er på en erverdig vei

Sv: Hvordan motivere seg når en helst bare har lyst til å gi f...?

Synes 5 suketter er mye jeg da...

Ser du spiser 0 kh.
Kanskje det ville være er forsøk verdt for en uke å forsøke å spise litt karbohydrater iform av grønsaker?
10-20 kh pr dag?
Kanskje kroppen din ifht forbrenning trenger karbo for å forbrenne mer?

Smilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-03-10, 07:55   #7
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan motivere seg når en helst bare har lyst til å gi f... ?

Fem suketter? Oi! Ikke for å kritisere, men det var mye. Drikker du ordentlig te med godt med smak, så behøver du ikke søtning. Jeg kan anbefale yogi-te, f.eks sweet chili, eller celesteal sesoning apple and cinnamon, om du liker den slags . Ikke nødvendig med søtning i alle fall!

Spiser du fortsatt bare (?) proteiner?
Kan du ikke legge ut en typisk dagsmeny, så kan vi se om det er noe å plukke på !
(Hilsen hun som sto stille i tre år )

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 12-03-10, 08:00   #8
BlirFjong
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Sandnes
Alder: 41
Innlegg: 595
BlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvel

Sv: Hvordan motivere seg når en helst bare har lyst til å gi f... ?

Ser du bor i "hooden" min.. nesten.. vil anbefale det lille kaffekompaniet (eller hva det heter) i Stavanger sentrum. De har kjempemye god te i løsvekt.. Selv kjøpte jeg Rooibosh (skrives det sånn? hehe) med tutti frutti, kjennes ut som det er masse sukker i den men den er helt sukkerfri, og smaker godteri, så den er veldig tilfredsstillende om man er søtsugen også

Er utrolig imponert over at du har gått ned så mye som du har!

__________________
30/30 i Jillian Michaels 30 day shred!!


BlirFjong er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyseinspirert livsstilsendring :-) Svar med sitat
Gammel 12-03-10, 12:04   #9
marithja
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 47
Innlegg: 162
marithja har en fantastisk aura rundt segmarithja har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan motivere seg når en helst bare har lyst til å gi f... ?

WOW!! Synest du har vært kjempeflink jeg!!

Alle har slike dager/perioder. Jeg har lagt inn noen helger med utskeielser underveis jeg, da har jeg spist alt jeg ikke hadde lov til med begge hender, tatt straffen og brukt en uke eller to etterpå for å ta av det jeg hadde lagt på meg i løpet av helgen....Men på den måten har jeg følt at jeg ikke ofret ALT liksom....Og siden maten vi spiser er så god, og magen og kroppen blir så dårlig etter en slik helg er det ikke vanskelig å gå tilbake.... Lykke til videre!

__________________


marithja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Thor Foseid- spis deg slank Svar med sitat
Gammel 12-03-10, 18:51   #10
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Hvordan motivere seg når en helst bare har lyst til å gi f... ?

Jeg drakk te med 6 suketter i jeg - så jeg synes ikke egentlig at 5 var mye...
Men nå har jeg klart å kutte ut sukketter i te og det er jeg godt fornøyd med....rart med den vanen....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-03-10, 19:25   #11
Mr. Muscle
Medlem
 
Mr. Muscle sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Randaberg
Innlegg: 234
Mr. Muscle er ny på veien

Sv: Hvordan motivere seg når en helst bare har lyst til å gi f...?

Opprinnelig lagt inn av Smilla, her.

Synes 5 suketter er mye jeg da...

Ser du spiser 0 kh.
Kanskje det ville være er forsøk verdt for en uke å forsøke å spise litt karbohydrater iform av grønsaker?
10-20 kh pr dag?
Kanskje kroppen din ifht forbrenning trenger karbo for å forbrenne mer?

Tja, kan vel fortelle at hver gang jeg inntar kh så stopper vektnedgangen. Tygde sukkerfri tyggi 4 uka på kuren og det resulterte i en vektnedgang på 0,svisj. Det var såpass tidlig i dietten og jeg tviler på kh vil hjelpe meg mer nå

__________________


Mr. Muscle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Absolutt NULL karbohydrater Svar med sitat
Gammel 12-03-10, 19:30   #12
Mr. Muscle
Medlem
 
Mr. Muscle sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Randaberg
Innlegg: 234
Mr. Muscle er ny på veien

Sv: Hvordan motivere seg når en helst bare har lyst til å gi f... ?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Fem suketter? Oi! Ikke for å kritisere, men det var mye. Drikker du ordentlig te med godt med smak, så behøver du ikke søtning. Jeg kan anbefale yogi-te, f.eks sweet chili, eller celesteal sesoning apple and cinnamon, om du liker den slags . Ikke nødvendig med søtning i alle fall!

Spiser du fortsatt bare (?) proteiner?
Kan du ikke legge ut en typisk dagsmeny, så kan vi se om det er noe å plukke på !
(Hilsen hun som sto stille i tre år )

Det er lov og kritisere. Og jeg som skrev "ikke bli lurt av søtstoffer" innlegget går på smellen selv. Oh, the irony
Men te uten sukker/søtningsstoff smaker jo bare varmt vann.

Kun proteiner ja, kun det som funker

Typisk dagsmeny:
Frokost: 3 koteletter
Lunch: utgår
Mellommåltid: 1 kotelett
Middag: 3 koteletter
Kvelds: Et par 3 koteletter

Varierer av og til med litt kylling

__________________


Mr. Muscle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Absolutt NULL karbohydrater Svar med sitat
Gammel 12-03-10, 19:31   #13
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Hvordan motivere seg når en helst bare har lyst til å gi f... ?

Spennende meny....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-03-10, 19:32   #14
Mr. Muscle
Medlem
 
Mr. Muscle sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Randaberg
Innlegg: 234
Mr. Muscle er ny på veien

Sv: Hvordan motivere seg når en helst bare har lyst til å gi f... ?

Opprinnelig lagt inn av BlirFjong, her.

Ser du bor i "hooden" min.. nesten.. vil anbefale det lille kaffekompaniet (eller hva det heter) i Stavanger sentrum. De har kjempemye god te i løsvekt.. Selv kjøpte jeg Rooibosh (skrives det sånn? hehe) med tutti frutti, kjennes ut som det er masse sukker i den men den er helt sukkerfri, og smaker godteri, så den er veldig tilfredsstillende om man er søtsugen også

Drikker svært lite te igrunnen, ble litt på skolen siste uka bare. Men takk for forslaget.

Sitat:

Er utrolig imponert over at du har gått ned så mye som du har!

Jeg er vel mer imponert over at det er mulig å bli så smellfeit i utgangspunktet

__________________


Mr. Muscle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Absolutt NULL karbohydrater Svar med sitat
Gammel 12-03-10, 23:53   #15
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: Hvordan motivere seg når en helst bare har lyst til å gi f... ?

Koteletter ja... Må si du er en tålmodig mann, det skal du ha.

Men, bare for sikkerhetsskyld: Du har altså forsøkt å spise feks kotelett + litt grønnsaker? (lovige) Oven en stund, ikke en dag eller to liksom..

Det der med bare koteletter, da mangler du jo masse vitaminer og mineraler og fiber for fordøyelsen.

Aner ikke hvor mye kalorier i koteletter, men 10 koteletter (!) på en dag, av og til kylling -det er ikke mye mat det altså! Så jeg tipper (helt ukvalifisert) at kroppen din er i sparemodus, den får ikke nok kalorier (som vi liksom ikke teller her inne), den får absolutt ikke sine vitaminer og mineraler.

Hva med en omelett til frokost istede?
Oopsie til kvelds, eller omvendt.
Osteknekkis, nesten rent fett/proteiner.

Og bytte de derre sukettene med feks brokkoli...?

Eller noe i den duren da.

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Gammel 13-03-10, 08:30   #16
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan motivere seg når en helst bare har lyst til å gi f... ?

Det var en ganske uvariert meny, ja. Men det skal jeg være den siste til å kritisere, for jeg spiser ikke så veldig annerledes selv, bortsett fra at jeg spiser kanskje halvparten, men det er jo ikke så relevant da jeg nok har et annet energibehov enn deg.
Hvor mett blir du? Du sier du er mye sulten, det er jo et tegn på at du bør øke inntaket. Jeg ville nok kanskje spist litt mer fett var jeg deg, ikke pøse på nødvendigvis, men litt hvitløkssmør på kotelettene f.eks? Om det ikke er nakkekoteletter du spiser, så kanskje bytte ut med det. Proteiner er det jo hevet over en hver tvil at du får nok av. Egg er jo også noe du kanskje burde vurdere å spise mer av.
Og ikke minst, hvor lenge har du stått stille? Du har jo gått ned veldig mye, og det er gjerne sånn at man må lure kroppen litt underveis for å gå videre ned.
Hvordan er det med væskeinntaket?

Jeg ville ikke bekymret meg for vitaminer akkurat, det virker som de fleste ikke er klar over at man får stort sett alt det man trenger av vitaminer og mineraler fra kjøtt, bortsett fra c. Grønnsaker anser jeg mest som et hyggelig innslag i kosten, og som tilskudd av vitaminer og mineraler er det sterkt overvurdert.

PS: Dersom du mener at te uten søtt er som varmt vann, så har du åpenbart ikke drukket skikkelig god te .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 13-03-10, 08:53   #17
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Hvordan motivere seg når en helst bare har lyst til å gi f... ?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

PS: Dersom du mener at te uten søtt er som varmt vann, så har du åpenbart ikke drukket skikkelig god te .

Ja, det tenkte eg også. Te er så mykje meir enn det du finn i porsjonspakningar frå Twinings eller Lipton, liksom Eg har ei heil hylle i eit kjøkenskap stappfull med forskjellige sortar te, alt etter humøret.
Det med te utan søtning er forresten berre ei vanesak. Eg MÅTTE ha søtt i i gamle dagar, byrja å drikke te på folkehøgskulen, for det er jo slikt ein gjer , og då va det plenty med søtt. Men ein dag berre bestemte eg meg for å kutte ut det søte. Det var ein overgong, med det går! Og du som har gått ned over 40 kg har jo tydeleg ein sterk viljestyrke, det er det jo ingen tvil om!
Den teen heiter Rooibos ja, betyr "raud busk" på Afrikaans. Eg har det også i kjøkenskapet.
Har forresten 7-8 forskjellige sortar te i ei skuff på jobb også, slik at eg har å variere mellom og ikkje går lei.
Eg har vel ikkje så mykje matråd å gi.. Du har jo fått ein del gode råd allereie! Eg står litt fast sjølv også, men eg veit det vil ta tid med meg, så det skal det også få gjere. Men vi har alle saman "feitedagar" trur eg, der ein føler seg berre usj.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-03-10, 12:16   #18
Mr. Muscle
Medlem
 
Mr. Muscle sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Randaberg
Innlegg: 234
Mr. Muscle er ny på veien

Sv: Hvordan motivere seg når en helst bare har lyst til å gi f... ?

Opprinnelig lagt inn av Vettel, her.

Hva med en omelett til frokost istede?
Oopsie til kvelds, eller omvendt.
Osteknekkis, nesten rent fett/proteiner.

Og bytte de derre sukettene med feks brokkoli...?

Eller noe i den duren da.

Spiser av og til egg og bacon eller omelett. Problemet med det er jo at metthetsfølelsen varer i ca. 2 minutt og så er jeg like sulten igjen.

Hva er oopsie og osteknekkis

Sukettene byttes ut med kaffe

__________________


Mr. Muscle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Absolutt NULL karbohydrater Svar med sitat
Gammel 13-03-10, 12:23   #19
Mr. Muscle
Medlem
 
Mr. Muscle sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Randaberg
Innlegg: 234
Mr. Muscle er ny på veien

Sv: Hvordan motivere seg når en helst bare har lyst til å gi f... ?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Hvor mett blir du? Du sier du er mye sulten, det er jo et tegn på at du bør øke inntaket. Jeg ville nok kanskje spist litt mer fett var jeg deg, ikke pøse på nødvendigvis, men litt hvitløkssmør på kotelettene f.eks? Om det ikke er nakkekoteletter du spiser, så kanskje bytte ut med det. Proteiner er det jo hevet over en hver tvil at du får nok av. Egg er jo også noe du kanskje burde vurdere å spise mer av.

Har aldri hatt noe problem med metthetsfølelsen på denne dietten tidligere. Det skyldes muligens at jeg har gått ut av ketose og at kroppen reagerer med sult inntil ketosen er gjenopprettet? Og ja, spiser nakkekoteletter. De er feitere (mindre tørre) og glir liksom litt lettere ned halshullet

Sitat:

Og ikke minst, hvor lenge har du stått stille? Du har jo gått ned veldig mye, og det er gjerne sånn at man må lure kroppen litt underveis for å gå videre ned.

Har vel stått stille en måned halvannen. Det skal sies at jeg har bøttet innpå med (et par tre spiseskjeer til hvert måltid) creme fraiche, seterrømme og majones i denne perioden. Ikke så mange karbiser, men muligens nok (for meg) til å gå ut av ketosen?

Sitat:

Hvordan er det med væskeinntaket?

3-4 liter daglig

__________________



Sist redigert av Mr. Muscle : 13-03-10 kl 12:29.
Mr. Muscle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Absolutt NULL karbohydrater Svar med sitat
Gammel 13-03-10, 12:35   #20
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan motivere seg når en helst bare har lyst til å gi f... ?

Ute av ketose på det kostholdet? Merkelig.
Men det kan hende du som meg reagerer på melkeprotein. Da er det i tilfelle en major partystopper. Prøv å leve melkeproduktfritt i noen måneder, og se .
Og kroppen endrer krav underveis, virker det som. Jeg gikk fint ned før med masse grønnsaker og meieriprodukter, nå kan jeg ikke spise noe av det om jeg vil ned i vekt, jeg holder vekta, ja, men ned går jeg ikke. (eller jeg går faktisk litt opp om jeg f.eks spiser mye ost).
Vanninntaket ditt ser helt fint ut, forresten

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 13-03-10, 12:48   #21
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: Hvordan motivere seg når en helst bare har lyst til å gi f... ?

Oopsie: http://forum.lavkarbo.no/showthread....ghlight=oopsie
Nydelig med all slags pålegg.

Osteknekkis: Di taget en stykke ost, feks kavli sin taffelost, kjører i micro i underkant av 2 min på full effekt. Sprø og god å ha pålegg på. Kan stekes også.

http://lenabeatrice.net/ Matråd for de på LCHF. + oppskriftsforumet da.

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Gammel 13-03-10, 13:29   #22
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Hvordan motivere seg når en helst bare har lyst til å gi f... ?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.


Jeg ville ikke bekymret meg for vitaminer akkurat, det virker som de fleste ikke er klar over at man får stort sett alt det man trenger av vitaminer og mineraler fra kjøtt, bortsett fra c. Grønnsaker anser jeg mest som et hyggelig innslag i kosten, og som tilskudd av vitaminer og mineraler er det sterkt overvurdert.

Men for å få alle vit/min fra kjøtt, må man vel variere litt?

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 13-03-10, 13:32   #23
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan motivere seg når en helst bare har lyst til å gi f... ?

Opprinnelig lagt inn av scartz, her.

Men for å få alle vit/min fra kjøtt, må man vel variere litt?

Hvorfor det?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 13-03-10, 13:38   #24
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan motivere seg når en helst bare har lyst til å gi f... ?

Sitat:

det virker som de fleste ikke er klar over at man får stort sett alt det man trenger av vitaminer og mineraler fra kjøtt, bortsett fra c

Ke??? Hvor mye må man spise da for å få dekket dagsbehovet av vitaminer og mineraler?? Og HVA får man dekket?? Hele spekteret?

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 13-03-10, 13:39   #25
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Hvordan motivere seg når en helst bare har lyst til å gi f... ?

Jeg har vel egentlig bare tatt det som en selvfølge at f.eks kylling og kotelett inneholder forskjellige vit/min Når jeg sjekket nakkekotelett så jeg ikke at det inneholdt alle vitaminer og mineraler...

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Helt stopp - platå? Kan noen motivere meg? tosc Spørsmål og svar 4 11-03-10 15:13
Bare for å komme i gang ... Hvordan regner jeg dagens mat? Sense Ketolysekuren 2 10-06-08 20:41
Man kan spise hva som helst bare man holder seg under 15 gram karbs? Chumpsy Ketolysekuren 10 09-08-05 22:18


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no