Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Lavkarbo flymat

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-06-06, 18:22   #1
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Lavkarbo flymat

Heisan,

Tidligere i år sa jeg at jeg skulle på reise til Østen med Singapore Airlines og at jeg hadde bestilt lavkarbo mat på flyet (såkalt "non-carbohydrate meal") og jeg ville komme med en liten rapport etter turen. Her er hva jeg fikk:


København - Singapore, lunsj etter avgang
Forrett: Spekemat med salat og sopp, godkjent
Hovedrett: Stekte kongereker, tomat, erter, mer sopp og brokkoli, godkjent
Dessert:Fruktskål, jordbær, melon, appelsin, druer, godkjent
Tilbehør: Brød og smør, fy! Riktignok lettsmør, men dog, her er noen som ikke vet hva de gjør, men kanskje en forglemmelse siden alle fikk brød.
Vin, etter eget ønske, derfor godkjent, hehe...


København - Singapore, frokost før ankomst
Forrett: Appelsinjus, godkjent etter å ha sjekket at det var "ren" jus.
Hovedrett: Eggerøre, stekt paprika, bønner, biffkjøtt, masse smør/fett, godkjent
Dessert:Fruktskål, jordbær, melon, appelsin, druer, godkjent
Tilbehør: Brød og smør, igjen! Oi, kanskje jeg burde klage til cateringselskapet?


Jakarta - Singapore, frokost
Forrett: Ostetallerken, godkjent.
Hovedrett: Stekte reker og fisk (umulig å si hvaslags, men fet og god i smak var den), godkjent
Dessert:Gele, godkjent (riktignok helt smaksløs, så her er det hverken sukker eller søtstoff, sikkert bare vann og gelatin, sukk, uspiselig...)
Null brød og smør (her har de skjønt det, men så er brød og smør heller ikke så vanlig på disse kanter)


Singapore - København, middag/nattmat etter avgang
Forrett: Ostefat, godkjent (litt lei siden jeg allerede hadde spist det tidligere same dag).
Hovedrett: Ostegratinert kyllingbryst, kjøttboller, godkjent (selv om jeg ikke aner hva som er av karber i kjøttbollene
Dessert: Gele, igjen, godkjent, men ikke spist


Singapore - København, frokost før ankomst
Forrett: Laks og ost, godkjent, men en noe snodig blanding
Hovedrett: Omelett, kjøtt og pølse, godkjent (selv om jeg ikke aner hva som er av karber i pølsen, kjøttet er sånn typisk kjøtt på boks, greitt nok)
Dessert: Gele, igjen, godkjent, men ikke spist
Appelsinjus, godkjent.



Alt i alt, meget godkjent, store prosjoner og perfekt tilberedt (jeg har reist med littavhvert og rundtomkring, så flymat kan jeg litt om). Kan også nevne at en av de store fordelene med å bestille spesialmat er at man blir servert først, gjerne LENGE før de andre, noe som kan være en fordel hvis flyet er fullt og du sitter på den raden som vanligvis får sist.


Kan til slutt nevne at billettprisen Molde-Singapore t/r var kr 10000.


Noen som ble sultne?

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_0003.jpg (57,6 KB, 34 visninger)
Filtype: jpg IMG_0004.jpg (58,9 KB, 25 visninger)
Filtype: jpg IMG_0339.jpg (56,0 KB, 23 visninger)
Filtype: jpg IMG_0340.jpg (47,5 KB, 23 visninger)
Filtype: jpg IMG_0345.jpg (43,5 KB, 24 visninger)
jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 19-06-06, 18:57   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo flymat

Takk for rapporten !
Også med bilder og det hele !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 19-06-06, 20:01   #3
Daizy
Seniormedlem
 
Daizy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 46
Innlegg: 3.162
Daizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo flymat

Ja her har SAS virkelig noe å lære...

Jeg bestilte "diabetiker" mat i mangel av noe bedre, men fikk både syltetøy, hvitt brød, ris og vanlig melkesjokolade. Ingen diabetiker kost akkurat...

__________________

17/11 = 30 kg lost = Jeg er i mål!!!
~3-5 kg "ønskekilo" igjen~
Daizy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo à la Atkins Svar med sitat
Gammel 19-06-06, 20:17   #4
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Lavkarbo flymat

Stilig rapport.. og det så jo ikke så verst ut heller til flymat å være altså..

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 19-06-06, 20:23   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo flymat

Da fikk du sikkert feil mat. Jeg har bestilt diabetiker mat mange ganger og har aldri fått hverken syltetøy, hvitt brød eller sjokolade ! Men nå kan jo diabetikere spise både ris og brød. Kan anbefale asiatisk diabetiker mat -bortsett fra ris er den tilnærmet lavkarbo. Det er derfor jeg ikke forstår at det er så problemtatisk å få lavkarbo !

Har spurt de ansvarlige i SAS om når lavkarbo maten kommer. De jobber med saken. Catering selskapet de har avtale med i København og Stockholm kan p.t. ikke levere lavkarbo. Jeg fortsetter å mase !

Har reist en del og kan fortelle en del om flymat og spesialmat ...... har fått mye rart ja.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 19-06-06, 21:22   #6
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Lavkarbo flymat

Flott at du maser, Nille. Vi trenger sånne som deg.

Nei flymaten til Singapore Airlines kan man virkelig ikke klage over, alle som har fløyet Northwest (bedre kjent som Northworst) kan fortelle om det. For ikke snakke om snacksene mellom måltidene som de søte flyvertinnene (sukk) stadig gikk rundt med. Og for en service! Jeg har jo fløyet dem noen ganger, men denne gangen overgikk de seg selv. Flyet skulle lande kl.6 og frokostserveringen begynte kl.4, men de som sov fikk ikke, dvs. de fikk etterhvert som de våknet for flyvertinnene gikk hele tiden rundt og sjekket at alle hadde fått, de siste (nær meg) fikk mat nærmere halv seks. Wow. Slå den, SAS!

Og apropos ris...etter tre uker på ris og nudler fryktet jeg jo det verste for vekten, men jeg hadde faktisk tatt av et kilo! Det var da det gikk opp for meg at asiatisk mat nok kan være høykarbo, men svært ofte lavfett, lite kjøtt og mye grønnsaker. Dessuten, det gjør i alle fall jeg, spiser jeg mye mindre jo varmere det er ute.

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 19-06-06, 23:38   #7
Merete A
Medlem
 
Merete A sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Fredrikstad
Alder: 61
Innlegg: 283
Merete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlys

Sv: Lavkarbo flymat

Jøss! Jeg blir med til Østen neste gang du reiser Aldri vært øst for St. Petersburg, og kunne godt ønske meg reisefølge av en som både er vant til å reise OG som vet å bestille lavkarbomat

Når drar du neste gang?

Hehe ...

__________________
Magan min ljuger ikke!
Merete A er avlogget   Min kostholdsfilosofi: * Mat * Mosjon * Mening * (Lavkarbo - inspirert av Skaldeman og etterhvert flere ...) Svar med sitat
Gammel 19-06-06, 23:50   #8
polvott
Medlem
 
polvott sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Trondheim
Alder: 40
Innlegg: 163
polvott har en fantastisk aura rundt segpolvott har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo flymat

Smør er da vel og bra.
Men druer er vel ikke lavkarbo?

__________________


polvott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - Vedvarende Svar med sitat
Gammel 20-06-06, 04:30   #9
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo flymat

Frukt og fruktjus er da ikke helt lavkarbo. Men sikkert bedre enn det andre fikk. Det var en flott rapport Jan, takk for den.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 20-06-06, 08:45   #10
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Lavkarbo flymat

Opprinnelig lagt inn av Kristian

Frukt og fruktjus er da ikke helt lavkarbo. Men sikkert bedre enn det andre fikk. Det var en flott rapport Jan, takk for den.

De andre fikk enten en slags tiramisu-greie eller en diger muffin ved siden av, og sånn sett var det lille fruktfatet mitt ganske lavkarbo likevel. Det var tross alt bare snakk om noen biter frukt, ikke kilovis. Og dessuten, fruktkarber er bedre enn sukkerkarber.

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 20-06-06, 08:47   #11
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Lavkarbo flymat

Opprinnelig lagt inn av polvott

Smør er da vel og bra.
Men druer er vel ikke lavkarbo?

Ikke smør, men lettmargarin. Ok, lavkarbo ja, men ikke helt det riktige fettet likevel.

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 20-06-06, 11:48   #12
polvott
Medlem
 
polvott sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Trondheim
Alder: 40
Innlegg: 163
polvott har en fantastisk aura rundt segpolvott har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo flymat

Nei. Det er jo mye bedre. Det er jo helt sant.

__________________


polvott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - Vedvarende Svar med sitat
Gammel 20-06-06, 20:33   #13
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Lavkarbo flymat

Opprinnelig lagt inn av jankph

Kan til slutt nevne at billettprisen Molde-Singapore t/r var kr 10000.

Det var vel billig!? Kun fly uten boplass? Var det ett spesialtilbud eller og vanlig billettype? Trodde Singapore kostet 20.000 eller noe jeg. Mye god mat du fikk også ser jeg.

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 20-06-06, 21:34   #14
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo flymat

Takk fro rapporten og bilder,- jeg synes maten så snadder ut!

....Og frukt har da virkelig noe å gjøre på en lavkarbodiett. Ikke alle som er på ketogen diett selv om de spiser mindre og lavglykemiske karber.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 20-06-06, 23:38   #15
bikini
Medlem
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 55
Innlegg: 50
bikini er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo flymat

Men....kanskje dere andre flyr med "dyrere" selskaper, for jeg trodde ærlig talt at mye av flymaten var fjernet? I hvert fall kortere strekninger som jeg har flydd i det siste har alt du har fått å spise vært gummi-baguetter o.lign. som man må BETALE forhodsvis mye penger for! Ikke noŽlavkarbo, nei!

Imorgen reiser jeg med familien til sydfrankrike med norwegian...skal bake Ken H sitt nøttebrød og ta med på flyet...

__________________





bikini er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg generelt, ketolysekuren når jeg må! Svar med sitat
Gammel 21-06-06, 10:13   #16
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo flymat

Det har ikke noe med om selskapet er "dyrt" eller ikke - ikke nå lenger. man får ikke mat gratis på flygninger inne Europa. Men på langrutene til USA, Østen og Afrika får man som regel 3-4 måltider servert, alt etter hvor lang tid turen tar.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 21-06-06, 10:49   #17
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Lavkarbo flymat

Opprinnelig lagt inn av Nille

Det har ikke noe med om selskapet er "dyrt" eller ikke - ikke nå lenger. man får ikke mat gratis på flygninger inne Europa. Men på langrutene til USA, Østen og Afrika får man som regel 3-4 måltider servert, alt etter hvor lang tid turen tar.

Påstår du at jeg betalte for de fæle baguettbollene jeg og gubben fikk sist vi reiste til og fra Praha, Nille? Da skal jeg jaggu forlange redusert flybillettpris neste gang. For sånn mat vil ikke jeg ha, den var jo totalt uspiselig.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 21-06-06, 12:12   #18
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo flymat

Opprinnelig lagt inn av Fjonken

Påstår du at jeg betalte for de fæle baguettbollene jeg og gubben fikk sist vi reiste til og fra Praha, Nille? Da skal jeg jaggu forlange redusert flybillettpris neste gang. For sånn mat vil ikke jeg ha, den var jo totalt uspiselig.

Det er derfor flybillettene me de fleste selskap blir billigere og billigere - fordi de kutter ut matservering. Hvis du ikke må betale for maten og får dårlig mat har du ikke så mye du skulle ha sagt, tror neppe det hjelper å klage (selv om jeg har litt problemer med å ta det alvorlig at du har tenkt å kreve avslag ). Får ikke både billig billett og GOD mat vet du - det er Murphys Lov det. Det har med mengde, med tillaging og lagring å gjøre vet du. Endret lufttrykk gjør noe med både maten og smaken vår. En kokk forklarte meg dette ganske så inngående engang, - ikke mye jeg husker ser jeg nå. Men uansett, billettprisen går ned. Vil du ha mat, må du betale, - og i flere selskaper som har betalingsordning er maten faktisk ganske OK. Engelske og tyske selskap har dårligst mat sies det. Hvis du klager på maten du har kjøpt vil du sannsynligvis få pengene igjen - om du ikke har spist den opp. (Det er jo ikke snakk om store formuen da). Selv om enkelte selskaper har forbud mot medbragt mat så kan de faktisk ikke nekte deg å ta med det du KAN spise om du ikke kan spise det de selger. Jeg påberoper meg raskt allergier av ymse slag jeg for å kunne ta med egen og slippe å spise sølet mange serverer.

Men som sagt, på langruter ute av Europa får man mat (på de aller fleste jeg har hørt om iallefall).

Jeg skal reise med SAS til USA - og med nesten 11000 pr billett bør maten jeg får være spisbar. Men uansett har jeg med meg kriseniste i håndbaggasjen. det er tross alt ikke dagevis man skal fly. Det er 7-10 timer og det er alltid NOE man kan spise. Til og med på BA til Mauritius var jeg ikke sulten - selv om maten var det verste jeg noen gang har fått servert på et fly. (Bortsett fra teen på Aeroflot som smakte sterk kaffe - og sikkert var det og).

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 21-06-06, 14:28   #19
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Lavkarbo flymat

Vi kjøpte ikke akkurat billigbilletter og da kan man vel forvente en viss standard på maten også skulle jeg mene. Og jeg er et sånt prinsippmenneske. Så det er ikke kronene som teller her, men valgfriheten og klageretten på ting som ikke er bra. Om ingen sier i fra vil de jo bare fortsette å servere luftboller til uhyggelig pris.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 21-06-06, 16:02   #20
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo flymat

Må få tilføye at jeg ikke har påstått noenting som helst om din tur til Praha. jeg ante ikke engang du hadde vært der.... Skal ikke ta noen prinsipp diskusjon her, men har du kjøpt en vare du ikke er fornøyd med har du alltid klagerett. Men du har ikke refusjonsrett. De fleste selskap opplyser på sine sider hva billetten er inkludert. Er et ikke mat så er det ikke mat. Selger de mat, men ikke mat du liker, kan du klage, men du har ikke rett på avslag i prisen. Men klager du kan det jo hende at maten blir bedre ? På samme måte som du har klagerett men ikke rett til avslag i prisen om nærbutikken din ikke fører det brødet du liker eller du syns smaker vondt. Klager du kan det hende de tar inn "ditt" brød, men du har ikke krav på det. Er brødet dårlig får du sannsynligvis pengene igjen, - om du ikke har spist det opp....

Selskapene kutter ikke matservering uten å ha undersøkt først. Nitidige undersøkelser blir gjort direkte hos kunder, dvs. de reisende, spesielt de som reiser ofte (de dette betyr mest for), hos kunder via reisebyråer etc. Når de får spørsmål om hva som betyr mest, matserveringen eller billettprisen, svarer over 90 % at de ikke bryr seg om maten, bare billettprisen blir satt ned. Og da følger selskapene det kundene ønsker. Det er umulig å diffrensiere hva folk ombord har betalt og gi de som har betalt over et visst beløp mat f.eks. Men snittprisen på hvert sete har gått kraftig ned over hele linja de siste årene. Og alle selskapene kutter kostnader er de kan. det betyr mindre av det meste, og ikkeno mat der det ikke er nødvendig.

I følge Norsk Reisebransjeforening er det svært få som klager på flymaten. Alle vet at det ikke er noen kulinarisk opplevelse, ingen venter det og dermed er det ignen som klager heller......

Men noen må jo begynne !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 21-06-06, 22:59   #21
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Lavkarbo flymat

Nettopp..

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Trening og lavkarbo... Tidligere bruker Trening 35 25-03-07 20:40
graviditet og Lavkarbo Lynx Lynx Lavkarbo generelt 16 28-10-05 15:25
Lavkarbo for de med liten tid og dårlig råd? Helene Lavkarbo generelt 17 25-10-05 22:30
Barn og Lavkarbo Thula Barns kosthold 38 06-03-05 23:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no