Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hva med de andre i huset??

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-04-10, 14:13   #1
skumgummi
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 10
skumgummi er på en erverdig vei

Hva med de andre i huset??

Jeg er helt fersk på dette her, ikke begynt enda, men tar utgangspunkt 1 mai siden vi har et par tradisjon fester som venter denne mnd, så derfor prøver jeg og innhente mest mulig info før jeg begynner, så jeg er HELT klar!
Over til det jeg lurte på, av alle disse tingene som blir laget av fløte, ost osv, vil de andre i husstanden legge på seg når de spiser det samme som meg, og da mener jeg at samboer ønsker både poteter og brød, og et normalt kosthold, men er jo mye av dette han kan like også, men vil han legge på seg da kanskje, når han ikke fulger dieten som meg??

skumgummi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse,lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-04-10, 14:27   #2
Elizabeth
Medlem
 
Elizabeth sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Moss <3
Alder: 39
Innlegg: 262
Elizabeth er på en erverdig vei

Sv: Hva med de andre i huset??

Jeg lager ofte mat som alle kan spise og så har jeg ekstra fett på til meg. evt creme fraiche eller godt med dressing. Og de får poteter, brød, ris o.l. da har jeg wokede grønsaker eller salat til.
Jeg har en to åring og da må jeg nesten lage "vanlig" mat.

__________________
Jeg SKAL klare dette!
Elizabeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: My style Svar med sitat
Gammel 17-04-10, 14:40   #3
Tulip73
Medlem
 
Tulip73 sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Nordland
Alder: 51
Innlegg: 86
Tulip73 er på en erverdig vei

Sv: Hva med de andre i huset??

Kost med høyt fett og karbohydrat innhold vil for de aller fleste bety at man vil legge på seg. Men det fins de som kan spise alt de vill og ikke legger på seg i det hele tatt. Så det kommer helt ann på individets forbrenning.

Jeg har mann og to barn som spiser det meste av den middagen jeg lager. I "gamle dager" ville vi nok ha spist mye brød til de grytene jeg lager, det har vi kuttet helt ut. Andre måltid med rent kjøtt/fisk som resten spiser potet/ris/pasta til, spiser jeg min blomkål/brokoli eller salat til. Her har jeg ofte egen saus/dressing som jeg spiser mens resten av familien har en annen saus/dressin på sin mat.

Det min mann har lært disse snart 4 månedene jeg har gått på lavkarbo, er at han ikke trenger så store posjoner lengre. Man blir fortere mett av denne maten. Om han har lagt på seg; nei det tror jeg ikke, jeg tror heller at han har tatt av seg et par kilo ;o)

Lykke til med kostomlegginga. Selv om du planlegger å ikke starte opp før 1 mai anbefaler jeg at du begynner så smått no å planlegge. Prøve enkelte oppskrifter, legge om enkelte måltider, og på den måten få en enklere start.

__________________


Tulip73 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-04-10, 19:19   #4
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Hva med de andre i huset??

Mannen min er den eneste i huset som er overvektig og skal ned i vekt, men lavkarbokostholdet reflekterer oss alle sammen pga. helsegevinstene. Jeg og barna (2 og 6 år) skeier jo mer ut enn ham da og spiser litt fullkorn, belgfrukter osv og teller ikke karber, siden vi ikke har vektproblemer, men i bunn og grunn er denne maten veldig sunn for alle mennesker og vi spiser noenlunde likt alle mann.

Min mann spiser vel tilnærmet ketolyse, og en typisk middag her hjemme er feks. ovnsstekt kyllingbryst fylt med ost og skinke, og da får mannen smørstekt sopp og salat til, eller feks. stekte paprikastrimler og squash og lignende. Jeg og barna spiser kanskje ørlite fullkornris eller fullkornpasta (men vi er ikke så glade i det så det er heller sjelden), eller vi spiser brokkoli og blomkål til, for det liker jeg og barna godt, mens mannen ikke liker det. Det er ikke noe hokus pokus egentlig, og poteter, pasta og ris er ikke akkurat viktige matretter for verken barn eller voksne, selv om det er godt innimellom og både jeg og barna kan kose oss med litt poteter i ny og ne.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 17-04-10, 20:52   #5
R0SA
Medlem
 
R0SA sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 274
R0SA er ny på veien

Sv: Hva med de andre i huset??

Mine barn spiser det samme som meg til middag, og så får de innimellom pasta, poteter eller ris til. Usunne, raske karber er det ingen som trenger, men det smaker kjempegodt en gang iblandt.

__________________


Min journal
R0SA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 11:42   #6
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: Hva med de andre i huset??

Mitt barn spiser ofte det samme som meg, noen ganger med litt fullkornspasta til, om hun vil. Jeg synes heller hun har blitt tynnere, hehe! Men kan komme av sykdom også da, vanskelig å vite med barn i voksealderen.
Jeg legger ikke til noe spesielt fett, lager vanlig mat, tar bort poteter/brød/ris og erstatter det med mer av det lovlige eller grønnsaker. Iblandt har jeg på creme fraiche, men det er mest fordi jeg er så glad i det.

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 14:28   #7
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva med de andre i huset??

Jeg bor alene, men når jeg får gjester er det ikke bønn; de er nødt til å spise den maten jeg spiser. Det er aldri negative reaksjoner på det - heller motsatt. De synes det er spennende, og liker å meske seg med alt det gode fettet. Tror de føler at de gjør noe "ulovlig" når de spiser hos meg. Også lager jeg jo god mat, da!

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Går opp andre uka ... tattoogl Ketolysekuren 6 12-10-09 11:16
Min andre dag og jeg lurer ... Kokkosbolla Ketolysekuren 7 30-10-07 15:34
De andre Sprudle Lavkarbo generelt 22 24-07-07 13:40
Har andre lik meg? Snøhvit Fase I 2 15-07-06 10:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no