Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Noen som trener på Nautilus? (Storgata)

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-10-10, 23:25   #1
Sincity
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 53
Sincity er på en erverdig vei

Noen som trener på Nautilus? (Storgata)

hei! har tenkt å begynne med litt trening , for det meste kondisjon (jogg,spinn osv) og tenkte å melde meg inn på nautilus i storgata (oslo) . Noen som er medlem der og kan fortelle om det er dritt eller bra?

Sincity er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-10-10, 12:44   #2
Klistine
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 215
Klistine er på en erverdig vei

Sv: Noen som trener på Nautilus(storgata)

Jeg trener ikke i storgata, men har vært på veldig mange av de andre nautilusene i Oslo, og jeg er fornøyd. Fin blanding av folk, og billig i pris!

Klistine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-12-10, 22:39   #3
Powerblade
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 1
Powerblade er på en erverdig vei

Sv: Noen som trener på Nautilus(storgata)

Hei SinCity!
Jeg skriver dette innlegget til deg for å forhåpentligvis redde deg ifra noe som kan gi deg en svært negativ erfaring med trening og helse/velvære generelt.

Jeg vet ikke om det er for sent, men allikevel så vil jeg advare deg om Nautilus / Actic kjedene.

Først vil jeg starte med "INSTRUKTØRENE".
For spesielt intriserte vil jeg henvise til jobbutlysningen deres på finn.no
Treninsveileder
Vi søker etter en blid, serviceinnstilt og utadvendt medarbeider med stå-på-humør, som kan ta vare på våre medlemmer ved vårt treningssenter på Actic i Husebybadet

Bakgrunn fra trenings-/idrettsmiljø er en fordel, men internt instruktørkurs vil bli gitt.

Arbeidsoppgaver:
Veiledningstimer
Oppfølgingstimer
Renhold
Resepsjonsarbeid
Salg
Service av maskiner og utstyr

Personlige egenskaper:
Liker å jobbe med mennesker
Fleksibel
Godt humør
Helsebevisst
Salgsorientert
Serviceinnstilt
Gode kommunikasjonsegenskaper

Kommentarer: Som dere ser i utlysningen er det ikke noen som helst krav om å faktisk kunne noe om trening! Instruktørene som jobber på Actic er TALENTLØSE og de er en epic failure når det kommer til noe som helst relatert til trening eller utvikling.
Meget dårlig.. Jeg stusset også svært mye på at det kun var 2 instruktører på jobb, og lang kø i kassa da det ikke var noen til stede for å betjene kundene. Pluss at begge instruktørene som var på jobb var FEITE?!?! hvordan skal en feit person lære deg å komme i form når den ikke er i form selv? please enlighten me.

Min første prøvetime: Jeg fikk en instruktør som var kvinnelig, og jeg sa spesifikt at jeg ville trene biceps og legger. og jeg fikk ikke EN eneste øvelse for legger eller biceps i programmet hun satte opp for meg på snaue 5 minutter. Da vi nærmet oss slutten av timen spurte jeg om en maskin for leggene jeg hadde sett før på SATS, og jeg lurte på hvordan den fungerte - og da fikk jeg som svar "jeg vet ikke, jeg har aldri prøvd den". og hun tok seg ikke tid til å prøve å finne ut av hvordan den fungerte engang.

Merkelig? eller hva?

Treningsteori: Jeg har nå trent i en god stund og har belest meg en hel del om trening. Og jeg har forstått at teorien som Actic følger er rett og slett foreldet. Treningsprisippene bygger på HIT-metoden utviklet tidlig på 70-tallet, og som alle vet har treningsprinsipper og teorier forandret seg dratisk siden den gang.
Grunnen til at gymmet følger denne metoden er for at treningen vil ta 15-20 minutter, noe som tillater dem å ha et svært høyt antall medlemsantall , slik at dem nærmeste kjører deg igjennom gymmet som en bil i en vaske hall.
De har hengt opp plakater på alle maskinene som sier "Kun ETT sett per person". Og det sier kanskje oss som har erfaring med trening nok??? Man rekker ikke å bli varm før man blir jaget vekk av de som jobber der til neste maskin.

Bindingstid: 12 måneder. Jeg har selv opplevd problemer med å melde meg ut av nautilus, jeg skulle flytte fra oslo til Hamar og ville dermed si opp mitt medlemsskap hos nautilus storgata - men jeg ble nektet å si opp min avtale med gymmet pga. de hadde et gym i Hamar også. Et gym som ikke akkurat er tilsvarende det som er i storgata, gymmet hadde slitte maskiner, skitne garderober, dårligere instruktører enn i oslo og helt katastrofale treningsforhold. Dermed ble jeg tvunget til å være medlem ut året - og dette resulterte i at jeg meldte meg inn i et lokalt gym for å få kunne trent skikkelig. fordi dette er helt UHØRT.
De sender også ut Inkasso uten å sende PURRING først (da jeg prøvde å avslutte betalingen i nettbanken).

Det er heller ikke lov å trene i singlet, selv om 90% av folkene i frivekts avdelingen gjør dette.

Sånn, jeg håper at du velger å melde deg inn på et gym med et litt bedre tilbud..

hilsen Powerblade

SVÆRT MISFORNØYD KUNDE VED NAUTILUS ACTIC STORGATA

Powerblade er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 16:26   #4
annepannekanne
Juniormedlem
 
annepannekanne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 22
annepannekanne er på en erverdig vei

Sv: Noen som trener på Nautilus(storgata)

oj, det var litt av en tirade! Jeg meldte meg inn der i forgårs (uten å ha lest innlegget ditt) og hadde en slik introduksjonstime i går. Det virker som om du fikk en gangske dårlig instruktør, han som hjalp meg var veldig flink og hjelpsom i hvertfall og tok hensyn til en skade jeg har når han la opp programmet, i tillegg til at han tok seg god tid til å finne ut hva jeg ønsket med min trening. Men nå har jeg bare trent der to ganger foreløbig (i går og i dag), så jeg vet ikke så mye mer...

annepannekanne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: likte Fedon godt, men nå er det Atkins! Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 16:49   #5
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Noen som trener på Nautilus(storgata)

Vel vel vel, feite folk kan være i vel så god form som små tynne aerobicdamer da.

Ellers, for ett innlegg. Har ikke noe saklig å komme med så lar det være.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 17:36   #6
ftdmia
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 34
Innlegg: 155
ftdmia er på en erverdig vei

Sv: Noen som trener på Nautilus(storgata)

Poweblade:

Seriøst? ETT sett per maskin?

SUPERLOL. Å ikke trene i singlet går greit, er en del seriøse gym som har den regelen. Men ett sett per person per maskin? Håper ikke dette gjelder frivektene også? UANSETT, Det gir ingen mening utenom at de ønsker å kunne ha mest mulig kapasitet. Treningsmessig er det epic fail. Jeg hadde heller snekret meg et treningssenter enn å gått et sted der man kun får lov til å ta ett sett.

Du som har meldt deg inn, kan ikke du prøve å bekrefte/avkrefte dette?

__________________
Loading Swag...
████████████████ 100%
ftdmia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen filosofi i denne gården Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 12:00   #7
tommygutt
Seniormedlem
 
tommygutt sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nedre Eiker, Mjøndalen
Alder: 47
Innlegg: 573
tommygutt har en fantastisk aura rundt segtommygutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen som trener på Nautilus? (Storgata)

Finnes det ikke angrefrist på innnmelding i treningssenter?

__________________
"Gjør du som du alltid har gjort, oppnår du det du alltid har oppnådd"
tommygutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 12:58   #8
MaritR
Medlem
 
MaritR sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 256
MaritR er på en erverdig vei

Sv: Noen som trener på Nautilus? (Storgata)

Har vært medlem av nautilus/artic i ca 6 mnd (riktig nok ett annet sted enn i Oslo), men jeg vil fullrose instruktørene og senteret i seg selv. Syntes det er ett kjempe senter så tror det oslo senteret må være spesielt:S

Ang trening i singlet: så syntes jeg det er helt i orden at de forbyr dette pga hyggene for er ikke alle som er like flinke til å gjør rent apparatene etter seg.

__________________



http://bema.bloggr.no/
MaritR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 14:47   #9
Roardo
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 91
Roardo er på en erverdig vei

Sv: Noen som trener på Nautilus? (Storgata)

Jeg er medlem hos Nautilus/Actic. Har vært mer støttemedlem den siste tiden, men skal bli aktiv igjen. Har trent mye tidligere og jeg er kjempefornøyd. Har alltid fått svar på det jeg har spurt om. Jeg trener alltid 2-3 sett pr maskin, og det er aldri noen som har sagt noe på det. Og at jeg får svømming inkludert i prisen er gull verdt. Jeg kan ihvertfall anbefale dem videre

__________________



Delmål: -20,2kg til påske
Roardo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 19:58   #10
annepannekanne
Juniormedlem
 
annepannekanne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 22
annepannekanne er på en erverdig vei

Sv: Noen som trener på Nautilus? (Storgata)

På mitt treningsprogram er det kun satt opp ett sett på hver øvelse, men det er ingen som står og passer på at jeg ikke er lengre på maskinen. Tviler på at de går rundt og passer på.

Dagens spinningøkt hadde også en dyktig instruktør, så jeg er foreløbig veldig fornøyd. Fine, nye og freshe lokaler

annepannekanne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: likte Fedon godt, men nå er det Atkins! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som trener på Vallhall Trening og Terapisenter? Mosepjusk Trening 15 10-01-11 14:45
Noen som trener mye løping på lavkarbo? milla Trening 6 07-05-09 00:20
Hva trener dere? tommygutt Trening 8 09-01-08 13:57
Hva trener dere, og når på dagen trener dere? Chumpsy Lavkarbo generelt 7 08-08-05 20:26
Jeg trener.... Nooria Trening 13 09-05-04 12:54


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no