Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Lavkarbo og kreft

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-01-06, 15:49   #126
elco
Medlem
 
elco sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 66
Innlegg: 67
elco har en fantastisk aura rundt segelco har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo og kreft

Opprinnelig lagt inn av Kristian

Ja, nå forsto jeg ikke konklusjonen, kan du oversette?

Målet med undersøkelsen var slik jeg forsto det å se om kostindusert ketose hos pediatriske (?) kreftpasienter ville gjøre glukose mindre tilgjengelig for visse typer svulster, og dermed vanskeliggjøre svulstens metabolisme uten at pasientens næringsmessige status ble berørt. (Beklager klønete oversettelse, men jeg er ikke ekspert)

Og konklusjonen leser jeg som en forsiktig positiv holdning til å undersøke dette videre:
Selv om dette kostholdet ikke kan erstatte konvensjonell behandling, antyder de foreløpige funnene et potensial … som fortjener videre forskning (noe sånt).

Og det må da være bra?! Jeg synes iallfall det er spennende…

__________________
"En vakker og gjennomklok og akkurat passe tykk
(hmm - snart!) dame i min beste alder"

fritt etter "Karlson på taket"







elco er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins, mer og mindre Svar med sitat
Gammel 31-01-06, 18:35   #127
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og kreft

Opprinnelig lagt inn av Lise

Når vi hadde forelesninger i geriatri, så sa læreren noe som jeg hang meg opp i, og som jeg er veldig veldig enig i: Aldersbetingete sykdommer er ingen naturlig del av aldringsprosessen. Man kan eldes helt fint uten å bli syk. Det er fullt mulig å leve og være frisk, til den dagen man sovner inn.

Det er nemlig akkurat dette jeg også har hørt, så derfor stusset jeg litt over at kreft skulle være en NATURLIG del av alderdommen. Jeg tror nok heller det er BLITT det pga kostholdet, samt faktorer som økt forurensning, miljøgifter i maten, dårlig inneklima osv. Men kostholdet er nok den største synderen, tror jeg.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 31-01-06, 19:26   #128
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og kreft

Det er slik at hvis mange nok blir det - så blir det naturlig Et annet ord for vanlig egentlig. Mange blir det - ergo: det må være naturlig.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 31-01-06, 22:56   #129
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og kreft

Opprinnelig lagt inn av Lise

Når vi hadde forelesninger i geriatri, så sa læreren noe som jeg hang meg opp i, og som jeg er veldig veldig enig i: Aldersbetingete sykdommer er ingen naturlig del av aldringsprosessen. Man kan eldes helt fint uten å bli syk. Det er fullt mulig å leve og være frisk, til den dagen man sovner inn.

Om du er "frisk" til du sovner inn... hva gjør at du sovner inn da?
noe svikter jo, det er jo derfor vi dør...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 01-02-06, 00:31   #130
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og kreft

Det er vel kroppen som bare sier takk for seg etter et langt liv, at vi er foreldet? Man trenger jo ikke være syk for å dø av alderdom? Det blir jo ikke helt sammenlignbart med kreft.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 01-02-06, 06:29   #131
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og kreft

Opprinnelig lagt inn av Iset

Det er vel kroppen som bare sier takk for seg etter et langt liv, at vi er foreldet? Man trenger jo ikke være syk for å dø av alderdom? Det blir jo ikke helt sammenlignbart med kreft.

Dersom det jeg husker er riktig (at kreft er en naturlig del av det å eldes -og jeg sier ikke at alle får det) så er det faktisk sammenlignbart, for det er ikke alle som dør av kreft. Hos de eldre utvikler kreften seg langsommere, og mange dør med kreften sin, ikke av den. Og det å "si takk for seg" betyr jo også at noe svikter... viss ikke hadde jo ikke vedkomene dødd

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 01-02-06, 09:34   #132
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo og kreft

Hadde vært interisankt å sett en undersøkelse på dette. Men de eldre blir sjeldent obdusert så lenge de ikke har noen spesielle sykdomstegn.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 01-02-06, 10:12   #133
ssskaldeman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Sörmland, Sverige
Alder: 82
Innlegg: 316
ssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjent

Sv: Lavkarbo og kreft

Opprinnelig lagt inn av Kristian

Hadde vært interisankt å sett en undersøkelse på dette. Men de eldre blir sjeldent obdusert så lenge de ikke har noen spesielle sykdomstegn.

En stor andel av gamla människor som obduceras har icke aktiva tumörer, eller tumörer som kapslats in. Det finns en tysk läkare som skrivit en massa om detta. Minns inte hans namn. Jag gissar att en frisk kropp som får naturlig näring kan kontrollera tumörerna själv. På samma sätt som den kan bekämpa (nästan?) alla andra sjukdomar.

Sten Sture

ssskaldeman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 01-02-06, 15:35   #134
janmesi
Medlem
 
janmesi sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 404
janmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snill

Sv: Lavkarbo og kreft

Jeg vil anbefale alle å lese hva Lutz skriver om nettopp kombinasjonen for mye karbohydrater og kreft i boken Bedre uten brød. For mye insulin i kroppen fører til påvirkning av celler. Kreftceller foretrekker glukose som næring.

janmesi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz Svar med sitat
Gammel 13-02-06, 22:35   #135
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo og kreft

Noen som så tabloid idag om kreftbehandling i tyskland? På nyhetene sa de at norske politikere mente norske leger/forskere burde kikke på de tyske metodene. Noen som så hva behandlingen gikk ut på

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 13-02-06, 22:55   #136
flap
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 48
Innlegg: 65
flap har en fantastisk aura rundt segflap har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo og kreft

Opprinnelig lagt inn av Kristian

Noen som så tabloid idag om kreftbehandling i tyskland? På nyhetene sa de at norske politikere mente norske leger/forskere burde kikke på de tyske metodene. Noen som så hva behandlingen gikk ut på

Så sånn halvveis på programmet, det handlet bare om en spesiell type medisin som pr. dags dato ikke blir brukt i Norge til den type kreft som pasienten det omhandlet hadde. Tror nok ikke at det er så stor forskjell mellom kreftbehandling i Norge og Tyskland, men ulike forskningsmiljø forsker på ulike behandlinger/medikament og har desverre vanskelig for å uten videre ta det de andre finner ut for god fisk.

flap er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 19:12   #137
Sense
Medlem
 
Sense sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 124
Sense er ny på veien

Sv: Lavkarbo og kreft

Etter et søk (nå husker jeg ikke etter hva engang.... ) så kom jeg bort i denne tråden.... sett bort fra kranglingen så ble jeg helt oppslukt, og dermed skuffa når den brått var slutt. Så nå prøver jeg å dytte den opp i igjen i håp om at noen kanskje har noe nytt å bidra med...?? Er jo et par år siden den var oppe.

Et utrolig interessant tema dette her.....

__________________
Sense er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 19:46   #138
leeha
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2005
Alder: 56
Innlegg: 69
leeha er ny på veien
Smile

Sv: Lavkarbo og kreft

jeg vet ikke om lavkarbo hjelper mot kreft, men jeg vet at hadde jeg fått det igjen ville jeg aldri ha hatt cellegift. jeg hadde eggstokkkreft for 6 år siden og fikk bep kur (en mix av 3 cellegifter) det er en av de hardeste de har på radium. Jeg skulle ha 6 kurer men nekta etter 5, det holdt. Det føltes som å dø. all celledeling stoppa opp , og det er vel det som skjer ved alderdom.
Jeg er nå uføretrygda pga fatigue ( utmattelsessyndrom) har måttet bytte ut et ankelledd pluss masse andre morsomme bivirkninger. Faktisk alle i boka også noen de har skrevet inn etterpå Jeg la også på meg 20 kilo , de er jeg jo selvfølgelig kvitt nå etter lavkarbo pluss 10 ekstra. men iallefall jeg ville prøvd det meste istedenfor cellegift. det tar jo nesten livet av deg. håpet er jo bare at kreftcellene dør litt før de vanlige cellene. Men jeg lever, litt flaks skal man jo ha

leeha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
graviditet og Lavkarbo Lynx Lynx Lavkarbo generelt 16 28-10-05 15:25
Lavkarbo for de med liten tid og dårlig råd? Helene Lavkarbo generelt 17 25-10-05 22:30
Aspartam i lettbrus kan gi deg kreft mofe Fysisk og mental helse 22 07-08-05 20:05
Slik kan du forebygge kreft mofe Generell diskusjon 2 24-01-05 19:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no