Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Motivasjon

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-07-06, 14:59   #1
firth
Gjest
 
Innlegg: n/a

Motivasjon

Det har på flere tråder her, blitt diskutert "telling" av kalorier, skritt, og alt mulig annet som kan telles. Hva som er motiverende for den enkelte, er mildt sagt varierende.

Jeg måler det meste, blodsukker, blodtrykk, hvilepuls, treningspuls, kadens, fart, tid jeg trener, forbrenning, høyde m.m., og får morsomme og (for meg) motiverende grafer jeg kan kose meg med på regnværsdager.

I og for seg sier grafene ingenting, før jeg begynner å sammenligne dem ,og ser at jeg bruker 2 minutter mindre på mila på den vanlige turen, forbrenner 15% mer når jeg går med staver, at jeg plutselig har høyere tråkkfrekvens (kadens) i bakkene, at hvilepulsen går ned bittelitt hver måned... For meg er dette utrolig motiverende...

Man trenger jo ikke ta av HELT slik jeg har gjort, men jeg anbefaler virkelig å bruke en pulsmåler når man trener. Det hjelper en å trene riktig, uansett hva som er målet med treningen

(Og til dere i skritt-teller-gjengen: Det finnes flotte skritt-tellere med innebygget pulsmåler (og radio)).

  Svar med sitat
Gammel 17-07-06, 00:38   #2
Merete A
Medlem
 
Merete A sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Fredrikstad
Alder: 61
Innlegg: 283
Merete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlys

Sv: Motivasjon

Jøsses! Dette hadde høy imponatoreffekt på undertegnede! Gir du kurs?

__________________
Magan min ljuger ikke!
Merete A er avlogget   Min kostholdsfilosofi: * Mat * Mosjon * Mening * (Lavkarbo - inspirert av Skaldeman og etterhvert flere ...) Svar med sitat
Gammel 17-07-06, 00:48   #3
firth
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Motivasjon

Selvsagt - men jeg *ekstremt* dyr

  Svar med sitat
Gammel 17-07-06, 07:50   #4
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Motivasjon

Imponerende, men...ehrmm...hastigheten stiller jeg visse spørsmål ved...45km/h på det meste? Bortsett fra det er det likevel meget interessant å studere ulike sammenhenger på den grafen.

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 17-07-06, 08:42   #5
firth
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Motivasjon

Det er terrengsykkel, og jeg har da aldri skrytt på meg å være noe fartsfantom

  Svar med sitat
Gammel 17-07-06, 09:00   #6
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Motivasjon

Opprinnelig lagt inn av firth

Det er terrengsykkel

OKok...leste bare noe om å gå med "staver" i innlegget ditt, og trodde grafen hadde med det å gjøre. Jeg sykler endel selv, mest landevei...og har en veldig enkel pulsmåler type Polar, som ikke er like avansert i forhold til output av sånne grafer, men jeg legger jo merke til at makspuls i bakker går ned fra gang til gang, men dette var jo mye kulere...får se neste år, for da blir det ny sykkel også, om jeg investerer i noe tilsvarende. Takk for tipset!

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 17-07-06, 09:05   #7
firth
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Motivasjon

:-)
Kan virkelig anbefale det om man sykler ja. Min Polar s725x koster jo en del, men for meg er det altså motiverende For rundt 3500 får du pulsmåler, fartsmåler og tråkkfrekvensmåler (og da innebygd høydemåler). Legger du på til 5000kr får du alt ovennevnt ,men også "power-sensor", altså en wattmåler som måler effekten i tråkkene dine. (Man får også kjøpt en skritt-teller til denne, men foreløpig har lommeboka hylt "neeeeei" hver gang jeg er i nærheten av en sportsbutikk).

Programvare følger også med, og den er svært avansert (jeg skjønner bare en brøkdel). Man har mulighet til å analysere og kose seg med en hel masse detaljer som selv Johan Kaggestad ville gått seg småvill i.

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Motivasjon, stadier i endring guro Fysisk og mental helse 3 29-10-07 23:09
MOTIVASJON: Her kan dere lese menyene til Atkinsere og andre: Iset Lavkarbo generelt 5 09-11-05 17:23
Noen som trenger motivasjon Kristian PCOS og karbohydratkontroll 0 25-05-05 10:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no