Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Er min treningsmengde bra nok?

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-07-06, 13:55   #1
Miriam
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2004
Innlegg: 138
Miriam har en fantastisk aura rundt segMiriam har en fantastisk aura rundt seg

Er min treningsmengde bra nok?

Har i 5 år ikke kunne trent som før(Drev aktiv med idrett i mange år) pga bekkenplager men siden begynnelsen av juni har jeg endelig klart å gå turer og da raske turer på flat mark. Går med staver. Dette er et mirakel for meg.
Går tur annenhver dag. Hver kveld tar jeg mellom 70-100 situp og 20 push ups. Merker at formen er mye bedre og magen vesentlig strammere. Så jeg ser jo at det har effekt men vekten er ikke så mye redusert. Skal ikke ned så veldig mye.

Men nå og da sniker det i meg en stemme at dette ikke er bra nok. Er jo fra gammelt av vant til å trene hardt og mye.
Men kroppen min tillater ikke mere enn det og jeg må bygge opp fysikken. Har i løpet av de siste 5 årene hatt så mye tilbakefall hvor jeg har igjen blitt så dårlig i ledd og bekken.

Ikike sant at 20-40 minutters gange så hyppig er bra?

Miriam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo! Har 8-10 kg som sitter som spikret men nå skal de av. Svar med sitat
Gammel 10-07-06, 14:03   #2
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Er min treningsmengde bra nok?

Dette høres bra ut ja. Eneste jeg tror jeg ville endra på, er å trene mage/pushup hver dag. Annenhver er tilstrekkelig. Og obs, gå i ulendt terreng.

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 10-07-06, 14:15   #3
Miriam
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2004
Innlegg: 138
Miriam har en fantastisk aura rundt segMiriam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er min treningsmengde bra nok?

Opprinnelig lagt inn av Borealis

Dette høres bra ut ja. Eneste jeg tror jeg ville endra på, er å trene mage/pushup hver dag. Annenhver er tilstrekkelig. Og obs, gå i ulendt terreng.

Kan ikke gå noe særlig i oppoverbakker da det er en for stor belastning på bekkenleddene.
Å trene mageøvelser har blitt en vane de tar jeg før jeg går å legger meg. Er helt avhegig.

Er bare så glad for at jeg igjen kan få trent litt.

Miriam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo! Har 8-10 kg som sitter som spikret men nå skal de av. Svar med sitat
Gammel 10-07-06, 14:19   #4
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Er min treningsmengde bra nok?

I opptreningsperioden er det ihvertfall viktig at du lytter til kroppen, og gir deg selv tid!
Ellers er vel svømming en treningsform som belaster lite?
Og våger du deg på vekttrening (etterhvert), hold deg til lettere trening, så kroppen får anledning til å bygge seg opp. Vet av egen erfaring, at man etter treningsopphold gjerne "peiser på" som man var vant til, og så skjærer det seg....Lykke til!

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 10-07-06, 14:22   #5
Miriam
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2004
Innlegg: 138
Miriam har en fantastisk aura rundt segMiriam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er min treningsmengde bra nok?

Opprinnelig lagt inn av Borealis

I opptreningsperioden er det ihvertfall viktig at du lytter til kroppen, og gir deg selv tid!
Ellers er vel svømming en treningsform som belaster lite?
Og våger du deg på vekttrening (etterhvert), hold deg til lettere trening, så kroppen får anledning til å bygge seg opp. Vet av egen erfaring, at man etter treningsopphold gjerne "peiser på" som man var vant til, og så skjærer det seg....Lykke til!


Brystsvømming er helt uaktuellt da jeg får smerter i lysken og i lårfestet. De fleste med bekkenplager skal ikke utøve brystsvømming men lett ryggsvømming kan jeg jo prøve.
Er lovt fra høsten av å få ekstra oppfølging av min kiropraktor som igjen skal henvise meg til en som kan hjelpe meg med riktig trening.

Miriam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo! Har 8-10 kg som sitter som spikret men nå skal de av. Svar med sitat
Gammel 10-07-06, 14:25   #6
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Er min treningsmengde bra nok?

Opprinnelig lagt inn av Miriam

Er lovt fra høsten av å få ekstra oppfølging av min kiropraktor som igjen skal henvise meg til en som kan hjelpe meg med riktig trening.

Det høres jo bra ut! Så kan du jo fortsette med den treningen du har startet med, inntil da!

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 10-07-06, 14:31   #7
Miriam
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2004
Innlegg: 138
Miriam har en fantastisk aura rundt segMiriam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er min treningsmengde bra nok?

Opprinnelig lagt inn av Borealis

Det høres jo bra ut! Så kan du jo fortsette med den treningen du har startet med, inntil da!

Ja er forsiktig optimist etter et utall tilbakefall hvor jeg igjen ble avhengig av krykker.

Miriam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo! Har 8-10 kg som sitter som spikret men nå skal de av. Svar med sitat
Gammel 10-07-06, 18:20   #8
Hege_
Medlem
 
Hege_ sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Ski
Alder: 51
Innlegg: 218
Hege_ er ny på veien

Sv: Er min treningsmengde bra nok?

I dag fikk jeg pilatesdvd-en som jeg har bestilt. Satt og så sammen med mannen min når svigers dukka opp. Tenkte å bestille en litt tykk treningsmatte i tillegg, men har ikke funnet noen ennå. Vil ha den litt tykk for da kan jeg trene balansen i samme slengen. Noen som vet om en bra i en eller annen nettbutikk?

__________________

"]


Hege_ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å holde meg til Lindberg... Svar med sitat
Gammel 15-07-06, 17:35   #9
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Er min treningsmengde bra nok?

Jeg kjøpte min matte på XXL (se www.xxl.no - fitness& trim - treningsmatter)

http://www.xxl.no/images/produktbild...02/2814659.jpg
TG 700 treningsmatte
399,-

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 17-07-06, 21:18   #10
Hege_
Medlem
 
Hege_ sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Ski
Alder: 51
Innlegg: 218
Hege_ er ny på veien

Sv: Er min treningsmengde bra nok?

Den så tynn ut, men det er kanskje bare vanskelig å se på bildet? Fant en på den lokale sportsbutikken som var 30 mm tror jeg. Kostet 600 og var ganske lang og. Hvordan liker du din? Var det mye porto osv.?

__________________

"]


Hege_ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å holde meg til Lindberg... Svar med sitat
Gammel 17-07-06, 21:43   #11
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Er min treningsmengde bra nok?

Min matte er 30 mm, og 1,80 lang - og jeg kjøpe den direkte i butikken på Forus i Stavanger. Den er blå og tjukk og myk & god. Nesten som en mini-tempur-madrass ! Veldig god for min sarte prolaps-rygg !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 19-07-06, 21:41   #12
Hege_
Medlem
 
Hege_ sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Ski
Alder: 51
Innlegg: 218
Hege_ er ny på veien

Sv: Er min treningsmengde bra nok?

Takk for tipset. Tror det var noe tilsvarende jeg så i butikken her.

__________________

"]


Hege_ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å holde meg til Lindberg... Svar med sitat
Gammel 19-07-06, 22:00   #13
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Er min treningsmengde bra nok?

Du må høre mer på bekkenet ditt enn å tenke på hva som er bra treningsmengde. Det du tåler og trene er bra. Tåler du lite i en periode så får det bli lite, tåler du mer i perioder så er det kjempefint.

Du trener en enorm mengde i forhold til det jeg greier og ønsker og med bekkenproblemer å slite med så synes jeg det ser kjempeflott ut det du gjennomfører

Jeg kan endel stabiliserende styrkeøvelser beregnet på oppbygging av muskler i bekken, rop ut om du vil ha beskrivelse av disse. De skal holde bekkenet mer på plass ved hjelp av muskelatur

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 19-07-06, 22:15   #14
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Er min treningsmengde bra nok?

Opprinnelig lagt inn av Miriam

...Hver kveld tar jeg mellom 70-100 situps...

Det er strengt tatt ikke nødvendig med såååå mange, magen blir ikke strammere av det, tro meg, jeg er mann og har fått sixpack på tre måneder uten å slite meg ut på den måten... Ta heller færre, men gjør dem sakte og fokusert med endret benstilling underveis, f.eks. vanlig med beina i vinkel og fotsåelene på gulvet, så med knærne ut til siden slik at de nesten berører gulvet, mens fotsålene berører hverandre, så med beina opp og i rett vinkel samlet, så beina opp og fra hverandre igjen slik at fotsålene møtes, så beina rett opp fra hoften, tilslutt med beina rett opp og fra hverandre i V-from. Dette ser kanskje litt rart ut, men hensikten er å angripe magemuskelene så mange vinkler som mulig. Klarer du 10 av hver rett etter hverandre er det kjempebra, jeg gjør aldri mer enn det, og annenhver dag er forsåvidt nok. Det er ikke mengden, men intensiteten som teller.


Sist redigert av jankph : 19-07-06 kl 22:34.
jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 26-07-06, 16:54   #15
Growler
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2006
Alder: 53
Innlegg: 4
Growler er på en erverdig vei

Sv: Er min treningsmengde bra nok?

Like viktig som mengde er variasjon, du bør trene hele kroppen for best resultat.

Det er viktig å variere mageøvelser/push-ups. Klarer du veldig mange av en type betyr det at musklene er blitt så gode til å gjøre dem at du risikerer at musklene blir mindre igjen. Sit-ups/crunches er egentlig ikke den gylne veien til flat mage/6pack, selv om man får sterkere magemuskler. Som ellers teller diett 50% og genetikk er også viktig. Men mageøvelser er bedre enn ingenting, og det virker jo forsåvidt. Clouet er variasjon: sørg for å gjøre mange forskjellige typer og når du merker at du ikke gjør dem bra: avslutt serien.

Noen typer: den hardeste er den med begge fotsålene i bakken, ingen støtte, hendene såvidt bak ørene, armene i samme vinkel som gulvet, løft deg sakte opp i så høyt du komme, pause og sakte ned igjen til ryggen såvidt toucher gulvet, så går du øyeblikkelig opp igjen. V-ups: ligg utstrakt på ryggen med armene strakt bakover, løft beina og armene fremover slik at de møtes over skrittet og tilbake igjen. En type crunch er at man ligger på ryggen, løfter knærne opp slik at lårene er i 90grader ift gulvet, leggene er horisontale, hendene strakt fremover, rull ryggen opp mot beina til du ikke klarer mer, i den posisjonen rugger du overkroppen frem og tilbake 20-40 ganger. Sjekk at det gjør vondt i magemusklene ellers gjør du dem ikke riktig.

Forøvrig kan gymnastikk/bodyweight-øvelser/callistenics helt fint gjøres hver dag i motsetning til vekttrening! Kroppen vil aldri ta skade av slike øvelser, tvert imot.

Growler er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt slankekost, men trenger proteiner til vekttrening. Er ellers clueless... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavt stoffskifte MHM Stoffskifte / hormonproblemer 64 18-03-07 15:58
Min fremtidsdrøm studentberta Generell diskusjon 11 18-04-05 13:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no