Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Influensavaksine, skal dere ta den?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-11-09, 20:13   #276
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?


Er litt tungpustet...men ellers kjenner jeg ittno

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 21:20   #277
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Opprinnelig lagt inn av Nemii, her.

Kremt.. hvem er det som roper ulv???
Jeg for min del vil si det er de som sprer frykt om svineinfluensa som roper ulv, i USA har Barrack nå erklært nasjonal krise, http://www.nettavisen.no/nyheter/article2739878.ece.
Ca. 1000 er der døde av svineinfuensa, mens vanlig influensa fort vekk kun tar livet av rundt 50.000.
Unntakstilstand i USA gir muligheter for å innføre diktatur, National Guard er i beredskap for å takle hysteriet i vaksinekøene og i prinsippet kan dette føre til at folk kan tvangsvaksineres.

I Norge oppfordres det til at man ikke skal melde fra om bivirkninger - hvem vil at ulven skal beholde sin status??

Hm... ja og i USA sluttet man å teste for svineinfluensa spesielt i slutten av juli og etter dette har de kombinert tallene for influensadødsfall totalt.

Dette tallet har ved en dato i høst kommet opp i 1000 og er på helt normale nivåer for influensa totalt sett ellers om årene.

CBS News har undersøkt statistikken som de ved lov fikk hentet fra Centres for Desease Control og statistikken sier at tallet 1000 er totalt antall influensaoffer, ikke bare svineinfluensa.

Og så unntaktstillstand. hallo...

Og definisjonen for pandemi ble i vår endret ved å fjerne siste del av definisjonen som inkluderte sånn ca "stort antall døde og alvorlig syke". Idag er pandemi kun at vi har en ny sykdom som folk ikke er immune mot og som smitter på tvers av verden. Dvs slik vi har hvert år med vanlig influensa. Vi har altså pandemi uansett om sykdommen er ufarlig eller ikke.

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 21:33   #278
dynamitt
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 31
dynamitt er på en erverdig vei

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Hmmm, for meg så høres jo dette ut akkurat slik som virus (og influensavirus) vanligvis oppfører seg i befolkningen? Hva er nytt?

* Noen har viruset og blir syke og smitter selv andre
* Noen har viruset og blir syke og smitter ingen andre
* Noen har viruset og blir ikke syke og smitter ingen andre
* Noen har viruset og blir ikke syke og smitter andre
* Noen har ikke viruset og smitter ikke andre
* Noen har viruset og blir ikke syke og vet ikke at de har viruset; smitter andre eller ikke

Men, man kan alltids bruke slike "nye" og oppsiktsvekkende nyheter til å skremme vettet av andre - "løp og kjøp"

I morgen skal nok mange stille seg i kø for å "hamstre" Tamiflu :-)

dynamitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert dynamitt Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 00:01   #279
Happiness
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Ski
Innlegg: 155
Happiness er på en erverdig vei

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Opprinnelig lagt inn av Margrethe, her.

Drikkevaksninen beskytter mot den vanligste versjonen av kolera, men langt fra alle. Da jeg bodde i Guatemala ble jeg dårlig omtrent på dagen da drikkevaksinen gikk ut på dato. Matforgiftning er det uansett ingenting som hjelper mot.

...men jeg antar at de som ble syke ikke fikk malaria, gulfeber, tyfoidfeber eller andre alvorlige sykdommmer? Er jo de man helst vaksinerer seg mot - mot annen bakterieflora er det omtrent kun god håndhygiene og flaks som gjelder.

Når jeg er og reiser i eksotiske strøk synes jeg det er godt å vite at jeg har vaksinert meg mot "worst case". Jeg har blitt operert på sykehus i utlandet og synes igrunnen den ene opplevelsen holdt. Jeg tar heller en sprøyte ekstra enn å risikere opphold på sykehus hvor blod flyter på gulvet - det tror jeg er farligere.

Malaria er ikke utbredt i byene i pk, de prøvde å prakke på meg malaria tabletter en gang og. Sånn i tilfelle... Men de hentet jeg ikke ut.

Den drikkevaksinen kan de spare seg for å gi folk som skal nedover i de strøkene, for den funker ikke uansett.

Tyfoidfeber er vel ganske utbredt i pk så den er det jo greit man har vaksine for, også at man har BCG og hep A (og B om man skal bo der over tid). Polio og stivkrampe har man gjerne vaksine fra før, men noen må vel ta de på forhånd.
Moren min og søsteren min hadde tatt drikkevaksine, de tok melkesyretabletter, malaria tabletter og hadde med gem pulver, imodium (som forøvrig sikkert fikk dem til å kaste opp for bakteriene må jo ut et sted) og flytende kull. Aldri sett på makan jeg. Godt de kom seg etterhvert.

Jeg er ikke imot vaksiner generellt, barna er vaksinert med både bcg og hep b + vanlig vaksinasjonsprogram. Men jeg er ikke for at de prakker på oss alt av det de har av tilgjengelige vaksiner og medisiner sånn i tilfelle, for det viste seg jo at det virka ikke. Og de var ytterst forsiktige med vann og mat, vi bodde hos familien som hadde god hygiene og som var velstående etc.

Jeg måtte på sykehus i pk for å få væske første sommeren jeg var der, og der var det veldig greit; man kjøper alt av utstyr man trenger på apotekt selv, sterilt. Kanyle, slange og den væsken jeg fikk intravenøst.
Jeg tålte varmen ganske dårlig kan du si...

Happiness er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ? Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 01:50   #280
Margrethe
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Berkeley, USA
Innlegg: 436
Margrethe er ny på veien

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Opprinnelig lagt inn av Happiness, her.

Malaria er ikke utbredt i byene i pk, de prøvde å prakke på meg malaria tabletter en gang og. Sånn i tilfelle... Men de hentet jeg ikke ut.

Den drikkevaksinen kan de spare seg for å gi folk som skal nedover i de strøkene, for den funker ikke uansett.

Tyfoidfeber er vel ganske utbredt i pk så den er det jo greit man har vaksine for, også at man har BCG og hep A (og B om man skal bo der over tid). Polio og stivkrampe har man gjerne vaksine fra før, men noen må vel ta de på forhånd.
Moren min og søsteren min hadde tatt drikkevaksine, de tok melkesyretabletter, malaria tabletter og hadde med gem pulver, imodium (som forøvrig sikkert fikk dem til å kaste opp for bakteriene må jo ut et sted) og flytende kull. Aldri sett på makan jeg. Godt de kom seg etterhvert.

Jeg er ikke imot vaksiner generellt, barna er vaksinert med både bcg og hep b + vanlig vaksinasjonsprogram. Men jeg er ikke for at de prakker på oss alt av det de har av tilgjengelige vaksiner og medisiner sånn i tilfelle, for det viste seg jo at det virka ikke. Og de var ytterst forsiktige med vann og mat, vi bodde hos familien som hadde god hygiene og som var velstående etc.

Jeg måtte på sykehus i pk for å få væske første sommeren jeg var der, og der var det veldig greit; man kjøper alt av utstyr man trenger på apotekt selv, sterilt. Kanyle, slange og den væsken jeg fikk intravenøst.
Jeg tålte varmen ganske dårlig kan du si...

Drikkevaksinen funker mot den vanligste koleraformen. Men det er jo vanskelig å si hvordan du ville reagert uten den dersom du ikke bor der over lengre tid. Jeg vet iallefall at den funket på meg, tror den skulle vare tre eller fire uker (er noen år siden) og omtrent på dagen etter det ble jeg dårlig. Ikke veldig dårlig, men sånn typisk annen bakterieflora-dårlig.

Da vi reiste med universitetet i tre uker i vår, fikk vi beskjed om at alle vaksiner var frivillige. Men vi måtte fylle på barnevaksinene våre og dersom vi ble malariasyke og ikke tok malariatabletter (vi var i regnskog bl.a) så kunne forsikringsselskapene bli vanskelig med å dekke sykehusutgifter. Imodium reiser jeg aldri uten. Etter tidenes matforgiftning i Guatemala tåler magen lite - og det er ikke alltid du kan la bakteriene "gå noe sted", som på en halvdags busstur for eksempel... Så jeg ville nok også reist med melkesyretabletter og imodium, rett og slett fordi jeg har reist uten nok ganger. Men så funker de på meg da, jeg har kommet frem til såpass.

Synes det høres ekkelt ut å måtte kjøpe utstyret selv jeg... sier jo litt om standarden i utgangspunktet. Men bedre det enn å få skittent utstyr da! Jeg kom heldigvis på privatsykehus etter å ha satt i gang forsikringsapparatet, men det første sykehuset jeg var på er det verste jeg har vært på. Jeg så ikke kakerlakker, men søppel fløt, det var skittent - og det satt en fyr med avkappet tå og blødde ned på gulvet

Margrethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 08:34   #281
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Opprinnelig lagt inn av Margrethe, her.

Imodium reiser jeg aldri uten.

Hvis du får en ordentlig mageinfeksjon funker faktisk ikke immodium. Jeg har også i årevis satt min lit til den, men da jeg ble matforgiftet (på en bra restaurant i oslo ) så var den helt uten virkning. Heldigvis virket Idoform sine akutttabletter litt.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 13:12   #282
Shrinking Line
Medlem
 
Shrinking Line sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Østerrike
Innlegg: 277
Shrinking Line er ny på veien

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Jeg er delvis i risikogruppe fordi jeg er astmatiker, men har ikke tenkt å ta den. Vaksinen er bare prøvd ut på 5000 personer og man vet ingenting om langtidsvirkningen. Jeg har ingen barn i skolen, jeg tar ikke offentlig transport og er ikke der det er store folkemengder.
Her i Østerrike har vi hatt det første dødsfallet denne uken. De begynner å vaksinere risikogrupper 9 november. Tallene på syke øker her og nå, men fremdeles ingen planer om å ta den.

__________________
The Shrinking Line





Shrinking Line er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 13:24   #283
Happiness
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Ski
Innlegg: 155
Happiness er på en erverdig vei

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Opprinnelig lagt inn av Margrethe, her.

Drikkevaksinen funker mot den vanligste koleraformen. Men det er jo vanskelig å si hvordan du ville reagert uten den dersom du ikke bor der over lengre tid. Jeg vet iallefall at den funket på meg, tror den skulle vare tre eller fire uker (er noen år siden) og omtrent på dagen etter det ble jeg dårlig. Ikke veldig dårlig, men sånn typisk annen bakterieflora-dårlig.

Da vi reiste med universitetet i tre uker i vår, fikk vi beskjed om at alle vaksiner var frivillige. Men vi måtte fylle på barnevaksinene våre og dersom vi ble malariasyke og ikke tok malariatabletter (vi var i regnskog bl.a) så kunne forsikringsselskapene bli vanskelig med å dekke sykehusutgifter. Imodium reiser jeg aldri uten. Etter tidenes matforgiftning i Guatemala tåler magen lite - og det er ikke alltid du kan la bakteriene "gå noe sted", som på en halvdags busstur for eksempel... Så jeg ville nok også reist med melkesyretabletter og imodium, rett og slett fordi jeg har reist uten nok ganger. Men så funker de på meg da, jeg har kommet frem til såpass.

Synes det høres ekkelt ut å måtte kjøpe utstyret selv jeg... sier jo litt om standarden i utgangspunktet. Men bedre det enn å få skittent utstyr da! Jeg kom heldigvis på privatsykehus etter å ha satt i gang forsikringsapparatet, men det første sykehuset jeg var på er det verste jeg har vært på. Jeg så ikke kakerlakker, men søppel fløt, det var skittent - og det satt en fyr med avkappet tå og blødde ned på gulvet

Nei, det var ikke ekkelt, det var veldig betryggende! Standarden var dårlig ja, for det var et lokalt sykehus i en liten by i Punjab, derfor jeg ikke fikk lov av mannen min å sove der. Jeg var der 3 ganger om dagen for å få intravenøst. Men det som var værst egentlig syns jeg da, er at vi alltid kom inn først hos legen! Uansett hva vi kom for, så var vi inn som neste. Der satt det fattige folk som trengte hjelp mer enn oss. Og astma medisin f.eks kosta 1000rp, og en vanlig person tjener kanksje 3000rp i mnd..

Imodium har alltid hjulpet meg og, men når de ble dau sjuke så måtte bakteriene ut, og kom da opp i steden... Jeg har vært i pk 7,5mnd i løpet av 1år, fordelt på 3 reiser, der ene turen var på 3,5mnd.
Så jeg vet at bakteriene der kan ikke sammenlignes med marokko (der var jeg 40 dager hos en fattig familie uten noen porblemer), tyrkia, tunisa eller noen steder i Europa.
Og det er snakk om skikkelig diare, man sitter på do 5minutter etter man har spist omtrent jeg var uten vaksiner og mamma og søsteren min med. Så vi fikk jo ikke sammenlignet om jeg hadde tatt koleravaksinen, men tror nok det hadde hjulpet svært lite

Happiness er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ? Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 13:30   #284
Happiness
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Ski
Innlegg: 155
Happiness er på en erverdig vei

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Opprinnelig lagt inn av Happiness, her.

Nei, det var ikke ekkelt, det var veldig betryggende! Standarden var dårlig ja, for det var et lokalt sykehus i en liten by i Punjab, derfor jeg ikke fikk lov av mannen min å sove der. Jeg var der 3 ganger om dagen for å få intravenøst. Men det som var værst egentlig syns jeg da, er at vi alltid kom inn først hos legen! Uansett hva vi kom for, så var vi inn som neste. Der satt det fattige folk som trengte hjelp mer enn oss. Og astma medisin f.eks kosta 1000rp, og en vanlig person tjener kanksje 3000rp i mnd..

Imodium har alltid hjulpet meg og, men når de ble dau sjuke så måtte bakteriene ut, og kom da opp i steden... Jeg har vært i pk 7,5mnd i løpet av 1år, fordelt på 3 reiser, der ene turen var på 3,5mnd.
Så jeg vet at bakteriene der kan ikke sammenlignes med marokko (der var jeg 40 dager hos en fattig familie uten noen porblemer), tyrkia, tunisa eller noen steder i Europa.
Og det er snakk om skikkelig diare, man sitter på do 5minutter etter man har spist omtrent jeg var uten vaksiner og mamma og søsteren min med. Så vi fikk jo ikke sammenlignet om jeg hadde tatt koleravaksinen, men tror nok det hadde hjulpet svært lite

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Hvis du får en ordentlig mageinfeksjon funker faktisk ikke immodium. Jeg har også i årevis satt min lit til den, men da jeg ble matforgiftet (på en bra restaurant i oslo ) så var den helt uten virkning. Heldigvis virket Idoform sine akutttabletter litt.

Nei det virker ikke så lenge kroppen MÅ kvitte seg med bakteriene.
Her igjen er det jo forskjell på type og alvorlighets grad av bakteriene.

Happiness er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ? Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 21:14   #285
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Opprinnelig lagt inn av Happiness, her.

Nei det virker ikke så lenge kroppen MÅ kvitte seg med bakteriene.
Her igjen er det jo forskjell på type og alvorlighets grad av bakteriene.

Bakterier må det antibiotika til for å kvitte seg med. Tablettene roer ned kroppen nok til at den holder på antibiotikaen så den kan gjøre jobben sin. Og det funket ikke med immodium

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 22:18   #286
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Syns denne var festlig jeg da:
Når jeg brøler, blir alle i skogen redd, sa bjørnen! – Det er da ingenting, sa løven. Når jeg brøler, blir de enda reddere. – Vås, sa grisen. Det er ikke noe. Når jeg nyser, tror hele verden at de vil dø!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 22:30   #287
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Den flira jeg av også !

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-11-09, 15:07   #288
Happiness
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Ski
Innlegg: 155
Happiness er på en erverdig vei

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Bakterier må det antibiotika til for å kvitte seg med. Tablettene roer ned kroppen nok til at den holder på antibiotikaen så den kan gjøre jobben sin. Og det funket ikke med immodium

Det trengs ikke alltid antibiotika for å kvitte seg med bakterier!
Så vidt jeg vet så får man ikke antibiotika før crp'en overstiger en viss grense. Mini her hadde 36 forrige uke og fikk ikke antibiotika, men han fikk noe annet som virket lokalt i lungene.
Kroppen greier fint å kvitte seg med noen bakterier selv.
Nå er vel mage"sjau" ofte virus da, så da gis vel ikke antibiotika uansett..

Jeg husker ikke helt hva legen min sa om dette til turnuskandidaten da jeg var der en gang, men det var noe med at grensen var 100 i crp, men var ikke lenge siden den var 50, noe som gjør at folk lettere blir resistent mot noen typer antibiotika. Sønnen min kunne jeg velge om jeg ville se ann eller få penicillin med cpr på noen og 80. Jeg valgte ikke penicillin, og han ble frisk etter noen dager.

Imodium skal kun brukes i 48 timer, om diaren ikke har gitt seg skal lege kontaktes.

Happiness er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ? Svar med sitat
Gammel 06-11-09, 19:01   #289
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?


Jeg hadde crp på 86 og lungebetennelse...han skrev ut antibiotika

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 06-11-09, 19:52   #290
Happiness
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Ski
Innlegg: 155
Happiness er på en erverdig vei

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Opprinnelig lagt inn av Impulsiw, her.

Jeg hadde crp på 86 og lungebetennelse...han skrev ut antibiotika

Ja det kommer jo ann på sykdomsbildet og selvfølgelig ikke noen endelig grense. Legen ser ann hver pasient.
Jeg hadde crp på over 160 og legen ga meg ikke noe, hun ville se ann om den sank til dagen etter?!
Så kom jeg til legevakten på kvelden og fikk apocillin og da ble jeg fort bedre.

Men de har høynet lista for å gi ut antibiotika fordi vi blir mer og mer resistente mot bakterier.

Happiness er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ? Svar med sitat
Gammel 06-11-09, 20:15   #291
Margrethe
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Berkeley, USA
Innlegg: 436
Margrethe er ny på veien

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Opprinnelig lagt inn av Impulsiw, her.

Jeg hadde crp på 86 og lungebetennelse...han skrev ut antibiotika

Jeg fikk også antibiotika med crp på mellom 80 og 90 og lungebetennelse. Jeg hostet litt blod og hadde generelt høy feber, så legen min mente toppen ikke var nådd og skrev ut.

Margrethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 06-11-09, 20:49   #292
Happiness
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Ski
Innlegg: 155
Happiness er på en erverdig vei

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Opprinnelig lagt inn av Margrethe, her.

Jeg fikk også antibiotika med crp på mellom 80 og 90 og lungebetennelse. Jeg hostet litt blod og hadde generelt høy feber, så legen min mente toppen ikke var nådd og skrev ut.

Hadde du ikke fått noe da så hadde jeg begynt å lure

Happiness er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ? Svar med sitat
Gammel 07-11-09, 22:13   #293
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

'

Jeg jobber under et sykehus. I går sendte vi en pasient på legevakta for å ta crp. De kom tilbake med uforettet sak! Legen hadde snakket til dem gjennom sånne "forheng på jul" (husker ikke hva det heter ).... han lyttet ikke på pas., han så ikke pas i halsen. Ville ikke ta i henne! Han sa han var redd for å bli smitte. Pas. hadde hatt en crp på 26 dagen før. Det var derfor viktig å se om den steg.....

Men neida..ble sendt hjem med resept på tamiflu!

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 07-11-09, 22:51   #294
Happiness
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Ski
Innlegg: 155
Happiness er på en erverdig vei

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Ja, de gjør veldig mye rart for tida.
Sønnen til venninna mi fikk tamiflu fordi han hadde feber 1 dag, men da svaret kom uka seinere, så hadde han ikke H1N1 smitte!

Skjønner ikke hva som skjer for tida. Hysteri for viruset, hysteri for vaksina og hysteri for tamiflu!

Happiness er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ? Svar med sitat
Gammel 07-11-09, 23:08   #295
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Og min sønn fikk ikke teste seg fordi han ikke var i noen risikogruppe!
Hadde vi fått det stadfestet 100% kunne han fått strøket 4 fraværsdager fra vitnemålet.
Det er viktig når man skal ut i lære at man ikke har for stort fravær!
Tenkte jeg skulle be om et brev fra legen som sa at det ikke var sønnens skyld at han ikke kunne dokumentere svineinfluensa!

Men han er lærerens "gullunge"( min sønn?) så han skulle visst ordne det likevel, sa han!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 07-11-09, 23:10   #296
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Opprinnelig lagt inn av Impulsiw, her.

'

Jeg jobber under et sykehus. I går sendte vi en pasient på legevakta for å ta crp. De kom tilbake med uforettet sak! Legen hadde snakket til dem gjennom sånne "forheng på jul" (husker ikke hva det heter ).... han lyttet ikke på pas., han så ikke pas i halsen. Ville ikke ta i henne! Han sa han var redd for å bli smitte. Pas. hadde hatt en crp på 26 dagen før. Det var derfor viktig å se om den steg.....

Men neida..ble sendt hjem med resept på tamiflu!

Kan hende for å forebygge viruslungebetennelse. Crp på 26 er ikke mye, men jeg vet de er livredde for at folk skal få viruslungebetennelse fremfor bakterielungebetennelse.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 07-11-09, 23:17   #297
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?


Synes det er helt bak mål jeg at en lege ikke undersøker en pasisent! Ikke rart folk dør da..når de ikke får en skikkelig undersøkelse hos legen..

Tenk på de legene som jobber i Afrika..blandt, pest, kolera, aids..u name it! Skulle tatt seg ut om de nektet å undersøke pasientene

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 07-11-09, 23:46   #298
Happiness
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Ski
Innlegg: 155
Happiness er på en erverdig vei

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Opprinnelig lagt inn av Impulsiw, her.

Synes det er helt bak mål jeg at en lege ikke undersøker en pasisent! Ikke rart folk dør da..når de ikke får en skikkelig undersøkelse hos legen..

Tenk på de legene som jobber i Afrika..blandt, pest, kolera, aids..u name it! Skulle tatt seg ut om de nektet å undersøke pasientene

Om man bryter smittekjeden så er det ikke noe problem!
Må forebygge med gode hygieniske tiltak.
Bruker man munnbind og kanskje evnt handsker, så burde man være ganske safe.. De brukte det og frakk på sykehuset da mini var der sist uke.

Happiness er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ? Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 12:43   #299
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Jeg har astma og er helsepersonell og har ventet på vaksine. Har fått time på mandag. Det var imidlertid litt seint for nå har svinepesten tatt meg også. Jeg fikk symptomer som hoste, nysing, vonde muskler og diarre, men det verste og mest skremmende for meg var at det var veldig tungt og vondt å puste. Har derfor tatt Tamiflu. Det var effektivt når det gjaldt pusten. Puster nå lett og uanstrengt. Men jeg fikk verdens mest intense hodepine. Men jeg foretrekker hodepine fremfor å ha pustevansker. Fikk beskjed på apoteket at jeg bør ta vaksine likevel. Lurer litt på om det egentlig er nødvendig? Lurer også på om jeg er smittebærer når influensasymptomene har gitt seg på grunn av Tamiflu? Får spørre de som har greie på det i morgen. Tenker jeg innser mine begrensninger her og følger de rådene jeg får fra fagfolk.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 13:15   #300
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 58
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Først, god bedring til deg Pearl
Så bra at du hadde tilgang til Tamiflu.
Min yngste datter har astma og ble vaksinert for 1.5 uke siden, så det med pustevanskene som du opplevde, og tanken på at min datter skulle oppleve det samme, var utslagsgivende for at jeg tok den avgjørelsen for henne.
Min eldste og jeg ser det an foreløpig. Uansett har ikke tilbudet nådd oss som ikke er i risikogruppe ennå her vi bor. Så vi følger med i diskusjoner og ellers i den informasjon som er om emnet. Jeg er ganske rolig, ennå.

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva skal dere spise 17. mai? candyland Ketolysekuren 60 17-05-09 22:51
Influensavaksine, hva mener dere om det? nalana Fysisk og mental helse 30 31-03-09 19:08
Hva for noe godt skal dere kose dere med i helgen? miss_chica Ketolysekuren 57 30-01-09 19:39
Hva spiser dere når dere skal kose dere? Lisekir Dr Lindbergs 11 24-04-08 09:08
Hva gjør dere når dere skal i bursdag etc? Zoë Vedvarende vekttap 7 02-05-04 20:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no