Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Influensavaksine, skal dere ta den?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-11-09, 04:32   #76
Margrethe
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Berkeley, USA
Innlegg: 436
Margrethe er ny på veien

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Opprinnelig lagt inn av Ivory, her.

Det som foregår nå lyser det forsøk av på lang vei... Hadde dere hørt om svineinfluensa i juni/juli 2008? Det hadde nemlig statsministeren, for det var da han inngikk en kontrakt på 3 år med et legemiddelfirma som er eid av Rockefeller (kompis av Torvald Stoltenberg) om 9,4 millioner vaksiner til norges befolkning... Det er også tidligere saker som Norge må "holde seg inne" med USA. Er dette en slik sak?

Jeg husker godt denne saken i media i fjor sommer. Det det da var snakk om var å sikre seg til når dyreinfluensavirus hadde mutert til et pandemivirus (for det har man regnet med skulle skje, virus er flink til sånt) og en vaksine mot dette ville være klart. Det står neppe "vaksine mot svineinfluensa" i kontraktpapirene, men mot influensavirus H1N1, H1N5 eller et annet medisinsk og mer vidtfavnende begrep enn hva som brukes på folkemunne.

Opprinnelig lagt inn av Ivory, her.

Det sies også at det tar lang tid å finne en vaksine for virus som dukker opp. Hvordan kunne det da være en fiks ferdig vaksine 4 dager etter utbrudd i Mexico??

Trolig fordi forskermiljøene har siden de tidligste utbruddene av svineinfluensa hatt tilgang på materiale til å dyrke vaksiner av. Det er jo her snakk om varianter av det samme viruset.

Margrethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 07:49   #77
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Et lite sidespor i denne debatten:

Visste dere at både Norge og Sverige (kanskje flere land) har spesielle avtaler med produsentene av influensavaksinen?

I Norge innebærer dette, og Bjarne Håkon Hanssen har bl.a svart følgende i St.prp. nr. 86 (2008-2009):

- Norge har forpliktet seg til å kjøpe 9,4 mill. vaksinedoser til en samlet pris på ansagsvis 650 mill. kroner dersom WHO erklærer pandemi fase 6.

Dette betyr i klartekst at Norge MÅ kjøpe denne vaksinen nå, det er ikke bare en rett vi har.
Samme avtale finnes i Sverige, og der handler det om mye større summer, da det finnes omtrent dobbelt så mange mennsker i nabolandet.

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 08:21   #78
Opiat
Juniormedlem
 
Opiat sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 19
Opiat er på en erverdig vei

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Skal ut og ta vaksinen nå - har astma. Hadde jeg ikke hatt barn, så ville jeg unnlatt å tatt vaksinen. Grunnen til at alle oppfordres til å ta vaksinen er jo ikke sjansen for død - men sjansen for at man skal smitte de som ikke har forutsetninger for å håndtere en evt smitte. Smittebegrensning.

Opiat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 08:32   #79
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Opprinnelig lagt inn av Opiat, her.

Skal ut og ta vaksinen nå - har astma. Hadde jeg ikke hatt barn, så ville jeg unnlatt å tatt vaksinen. Grunnen til at alle oppfordres til å ta vaksinen er jo ikke sjansen for død - men sjansen for at man skal smitte de som ikke har forutsetninger for å håndtere en evt smitte. Smittebegrensning.

Men saken er jo den at de som har mindre forutsetninger for å håndtere en evt. smitte blir vaksinert først, så hvorfor er det da nødvendig for oss som ikke er i en risikogruppe å vaksinere oss etterpå for å hindre spredning av smitte til de som allerede har fått vaksine?

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 09:04   #80
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Opprinnelig lagt inn av Dreamy, her.

Men saken er jo den at de som har mindre forutsetninger for å håndtere en evt. smitte blir vaksinert først, så hvorfor er det da nødvendig for oss som ikke er i en risikogruppe å vaksinere oss etterpå for å hindre spredning av smitte til de som allerede har fått vaksine?

Mange i risikogruppene kan ikke vaksineres av forskjellige grunner.
En vaksine er ikke 100% sikker!
Høy vaksinasjonsfrekvens kan gjøre at viruset dør ut fortere med mindre sjanser for at det muterer til noe det ikke finnes noen form for medisiner mot!

Min sønn er vaksinert mot kikhoste, men fikk likevel ødelagt et halvt år av ungdomsskolen og trening fordi noen smittet han med dette!I tillegg fikk han nedsatt lungefunskjon han fortsatt sliter med å få bygget opp igjen

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 09:05   #81
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Opprinnelig lagt inn av Dreamy, her.

Men saken er jo den at de som har mindre forutsetninger for å håndtere en evt. smitte blir vaksinert først, så hvorfor er det da nødvendig for oss som ikke er i en risikogruppe å vaksinere oss etterpå for å hindre spredning av smitte til de som allerede har fått vaksine?

er ikke alle i risikogruppene som kan ta vaksine...pga sykdommen sin...

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 09:36   #82
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Ok, så alle i risikogruppene kan ikke ta vaksinen.
Jeg kan godt forstå at de da ønsker at vi andre skal vaksinere oss for å bremse spredning. Et eneste liv reddet er selvfølgelig verdt at alle vaksinerer seg, uten tvil. Men da må jeg samtidig være overbevist om at denne vaksinen er trygg.

Jeg og flere med meg er skeptiske til denne forholdsvis nye vaksinen.
Vi er ikke sikre på at den er trygg.
Hva om det er sånn at også vaksinen tar liv?
Er det da riktig at vi skal vaksinere oss i solidaritet med de mest utsatte i risikogruppene?
Hva om vi dør av vaksinen?

Hvorfor kommer ikke denne solidaritetsvaksineringen opp når det gjelder vanlig sesonginfluensa?
DEN tar mange liv den, hvert eneste år.

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 09:42   #83
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Opprinnelig lagt inn av Dreamy, her.

Hvorfor kommer ikke denne solidaritetsvaksineringen opp når det gjelder vanlig sesonginfluensa?
DEN tar mange liv den, hvert eneste år.


Selv om det første dødsfallet i USA er registrert, et to år gammelt barn, er det uendelig langt fram til antallet som årlig dør på grunn av vanlig influensa, rundt 36.000.
(Publisert 29.04.2009 kl 18:35 Oppdatert 29.04.2009 kl 18:39, http://www.siste.no/utenriks/article4296459.ece )

Anslagsvis dør 1000 personer, i all hovedsak eldre, i Norge i løpet av en gjennomsnittlig influensasesong som følge av influensa. Influensa forekommer som årlige epidemier på den nordlige halvkule i tidsrommet fra november til april, på den sørlige halvkule fra mai-oktober.

Skremmende tall !

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!


Sist redigert av Charlott : 02-11-09 kl 09:45. Årsak: La til tall for Norge
Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 09:46   #84
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Opprinnelig lagt inn av Ivory, her.

Det er ikke den som blir brukt i Norge i dag nei, fordi da Folkehelsa oppdaget at den var farlig, så solgte de den til New Zeland så de kunne vaksinere sine barn...

Fantastisk! De tåler den sikker bedre fordi de bor jo opp ned liksom?...

Opprinnelig lagt inn av Dreamy, her.

Er det da riktig at vi skal vaksinere oss i solidaritet med de mest utsatte i risikogruppene?
Hva om vi dør av vaksinen?

Litt overdrevet kan det til tider høres ut som det for forkjemperene er bedre å ta vaksinen og dø, for da har man tross alt tatt den i solidaritet med de i risikogruppa!... Du dør for en sak hvertfall. Lukter litt kommunisme for meg... Men det er kanskje mer ordbruken solidaritet...

Opprinnelig lagt inn av Dreamy, her.

Hvorfor kommer ikke denne solidaritetsvaksineringen opp når det gjelder vanlig sesonginfluensa?

Kanskje fordi staten ikke har forpliktet seg til å kjøpe ni og en halv million doser sånn ca av den? Da holder det da jo ikke våken om natta at ikke alle vil vaksinere seg heller. Ikke rart de får panikk over å brenne inne med rundt sju millioner vaksinedoser når halve landet vegrer seg....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 09:58   #85
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Opprinnelig lagt inn av Dreamy, her.

Hva om vi dør av vaksinen?

Hvorfor kommer ikke denne solidaritetsvaksineringen opp når det gjelder vanlig sesonginfluensa?
DEN tar mange liv den, hvert eneste år.

A) friske folk dør ikke av vaksinen
B) vanlig influensa tar livet av eldre og veldig syke folk, svineinfluensa tar livet av barn og unge i tillegg. Det er vel hovedforskjellen.

Jeg hører hele tiden x-files-sangen i hodet når jeg leser mye av det antivaksine-folkene skriver. Konspirasjoner og greier. Får meg til å tenke litt på denne, som ble listet opp på The Daily Show for litt siden:

For:
1) Protects
2) Found safe
3) Can keep you from infecting others

Against:
1) Government out to get you
2) Science out to get you
3) Look behind you!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 09:59   #86
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

B) vanlig influensa tar livet av eldre og veldig syke folk, svineinfluensa tar livet av barn og unge i tillegg. Det er vel hovedforskjellen.

Så det er bare folk vi kan unnvære uansett?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 10:07   #87
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

A) friske folk dør ikke av vaksinen
B) vanlig influensa tar livet av eldre og veldig syke folk, svineinfluensa tar livet av barn og unge i tillegg. Det er vel hovedforskjellen.

A) Vet vi egentlig det, all den tid bare en brøkdel av befolkningen har vaksinert seg? Er det ok om sjuke folk dør av vaksinen, folk som kanskje ville overlevd uten vaksinen?
B) Jammen, jeg er glad i min gamle bestemor og bestefar.....føles litt sårt at det ikke skulle være like viktig å vaskinere seg i solidaritet med dem.

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 10:13   #88
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Så det er bare folk vi kan unnvære uansett?

Ja, det var akkurat det jeg mente. Jeg prøvde å forklare forskjellen på influensa og svineriet. Svineriet tar ikke bare livet av syke og eldre, liksom. Det ER litt mer drastisk når en pandemi tar livet av helt friske folk, spesielt små barn. Ikke at det er så mange, heldigvis.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 10:15   #89
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ja, det var akkurat det jeg mente. Jeg prøvde å forklare forskjellen på influensa og svineriet. Svineriet tar ikke bare livet av syke og eldre, liksom.

Så du mener at alle syke og eldre kan vi unnvære? De har gjort alt de kan bidra med her i verden, naturlig utvalg osv? Så sånn optimalt burde alle arbeidsledige og trygdesnyltere gå med også da?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 10:16   #90
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

A) friske folk dør ikke av vaksinen
B) vanlig influensa tar livet av eldre og veldig syke folk, svineinfluensa tar livet av barn og unge i tillegg. Det er vel hovedforskjellen.

Jeg hører hele tiden x-files-sangen i hodet når jeg leser mye av det antivaksine-folkene skriver. Konspirasjoner og greier. Får meg til å tenke litt på denne, som ble listet opp på The Daily Show for litt siden:

For:
1) Protects
2) Found safe
3) Can keep you from infecting others

Against:
1) Government out to get you
2) Science out to get you
3) Look behind you!

Hvordan VET du at friske folk ikke dør av vaksinen ?
At en del av oss ikke vil ta vaksina har lite med konspirasjonsteorier å gjøre. Jeg har ikke tatt ei vaksine fra jeg var gammel nok til å si nei, har ikke engang vaksinert de to eldste barna mine da de var små.
Yngstemann fikk noen vaksiner etter farens ønske og er den eneste som har vært særlig syk.

Jeg har noen kroniske sykdommer, men får "aldri" slikt som går og ser virkelig ikke noe poeng i å ta en vaksine vi vet så lite om.

Skulle jeg mot formodning bli syk holder jeg meg hjemme til jeg blir frisk

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 10:16   #91
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Dette blir for usaklig.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 10:21   #92
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Hvordan VET du at friske folk ikke dør av vaksinen ?
At en del av oss ikke vil ta vaksina har lite med konspirasjonsteorier å gjøre. Jeg har ikke tatt ei vaksine fra jeg var gammel nok til å si nei, har ikke engang vaksinert de to eldste barna mine da de var små.
Yngstemann fikk noen vaksiner etter farens ønske og er den eneste som har vært særlig syk.

Jeg har noen kroniske sykdommer, men får "aldri" slikt som går og ser virkelig ikke noe poeng i å ta en vaksine vi vet så lite om.

Skulle jeg mot formodning bli syk holder jeg meg hjemme til jeg blir frisk

Må bare spørre: Vaksinerer du hundene?
Hvorfor/hvorfor ikke?

Og hvorfor er du i mot vaksiner?

Blir litt nysgjerrig av sånt, skjønner du!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 10:21   #93
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ja, det var akkurat det jeg mente. Jeg prøvde å forklare forskjellen på influensa og svineriet. Svineriet tar ikke bare livet av syke og eldre, liksom. Det ER litt mer drastisk når en pandemi tar livet av helt friske folk, spesielt små barn. Ikke at det er så mange, heldigvis.

Alle influensaer rammer syke hardere.
Men svineinfluensaen rammer ikke de eldre (friske) i like stor grad som de yngre.
Dette forklares med at de eldre sannsynligvis har hatt lignende virus i sine yngre dager og er beskyttet (immune), for noen vaksine har de jo ikke fått.

Jeg synes det er viktig å tenke litt langsiktig også.
Gjennomgått svineinfluensa gir en langt bedre beskyttelse for fremtiden enn en vaskine.
De som vaksinerer seg nå løper større riskiko for å få dette svineriet igjen, enn de som velger bort vaksinen

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 10:26   #94
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Ang. Sveits, dette høres litt betenkelig ut synes jeg. Økonomiske interesser?

Sitat:

Han er overrasket over at legemiddelmyndigheten i Sveits setter restriksjoner på britiskproduserte Pandemrix og ikke på det sveitsiskproduserte Focetria.

– Focetria inneholder omtrent de samme stoffene som Pandemrix, og ingen av dem er prøvd ut bedre enn den andre på gravide, sier Iversen.

http://www.abcnyheter.no/node/98564

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 10:33   #95
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Så du mener at alle syke og eldre kan vi unnvære? De har gjort alt de kan bidra med her i verden, naturlig utvalg osv? Så sånn optimalt burde alle arbeidsledige og trygdesnyltere gå med også da?


Å ja, mye tyder på at det er sterke krefter i sving her på forumet som ønsker en snarlig avlivning av arbeidsledige og syke gamle mennesker - NOT.

Det er forresten litt av en diskusjonsteknikk du bruker her...



-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 10:34   #96
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg hører hele tiden x-files-sangen i hodet når jeg leser mye av det antivaksine-folkene skriver. Konspirasjoner og greier.

Det har veldig lite med konspirasjonsteorier å gjøre. Men jeg syns det nesten er litt søtt naivt å tro at ikke dette, som alt annet er markedsstyret. Tror dere virkelig at at stort medisinselskap hadde brukt tid og penger på å utvikle en vaksine på grunnalg av medfølelse? Stakkars de som blir syke og dør liksom? Og de har konkurrert om å utvikle slike vaksiner i årevis for å få nobelprisen i medmenneskelighet?
I såfall bør dere ta en tur på nærmeste Rimi og tenke gjennom om de selger julemarsipanen fordi de syns det er så hyggelig i med jul i oktober...
Og de som er flinkest til å tjene penger er jo medisinbransjen. Nettop fordi folk er lett å få hysteriske når det er sykdom inne i bildet. Og fordi vi ikke kan noe om disse tingene selv, og derfor stoler på de med hvit frakk.... Og media er deres skjødehunder, for folk tror på alt som står med store bokstaver.
Dere som lever lavkarbo, hvor mange ganger har ikke dere hørt at "jammen det dør du jo av!" Og hvor mange artikler har vi ikke ledd av her inne som er negative til lavkarbo? Da har det jo ikke vært mye uenighet om at det er propagande spredd av statens ernæringsråd osv... Hvorfor får vi da skylapper med en gang VG slår opp noe på forsiden?

Jeg vil virkelig anbefale å lese denne artikkelen! http://www.aftenposten.no/meninger/k...cle3334974.ece

Og husk at der er lov å tenke sjøl! Selv om den som sier ting har både slips og hvit frakk....

__________________
Persistance pays!

Sist redigert av Carisma : 02-11-09 kl 10:39. Årsak: Rettet feil link!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 10:37   #97
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg vil virkelig anbefale å lese denne artikkelen! http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=9745

Hva har en tråd om Chili- saus med saken å gjøre?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 10:38   #98
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Det er forresten litt av en diskusjonsteknikk du bruker her...

Å trekke fram den ytterste konsekvens av motpartens meninger for å få folk til å tenke gjennom hva de egentlig sier? Ser ikke noe prolblem i det, men opplys meg gjerne?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 10:38   #99
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Hva har en tråd om Chili- saus med saken å gjøre?

Klipp og lim forsinkelse :Flau: Denne mente jeg selvfølgelig! http://www.aftenposten.no/meninger/k...cle3334974.ece

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 10:39   #100
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Å trekke fram den ytterste konsekvens av motpartens meninger for å få folk til å tenke gjennom hva de egentlig sier? Ser ikke noe prolblem i det, men opplys meg gjerne?

Det høres ikke ut som om det er det du gjør, Carisma!
Du må nok tenke over ordvalget ditt. Er ikke så lett å forstå alltid når det kun er skriftelig!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva skal dere spise 17. mai? candyland Ketolysekuren 60 17-05-09 22:51
Influensavaksine, hva mener dere om det? nalana Fysisk og mental helse 30 31-03-09 19:08
Hva for noe godt skal dere kose dere med i helgen? miss_chica Ketolysekuren 57 30-01-09 19:39
Hva spiser dere når dere skal kose dere? Lisekir Dr Lindbergs 11 24-04-08 09:08
Hva gjør dere når dere skal i bursdag etc? Zoë Vedvarende vekttap 7 02-05-04 20:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no