Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Influensavaksine, skal dere ta den?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-11-09, 10:40   #101
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Må bare spørre: Vaksinerer du hundene?
Hvorfor/hvorfor ikke?

Og hvorfor er du i mot vaksiner?

Blir litt nysgjerrig av sånt, skjønner du!

Hundene blir vaksinert ja, så ulogiskt det enn er
I mitt hode fungerer den biten omtrent slik: barna følte jeg at jeg hadde mye mer kontroll på når det gjaldt sykdom, mye "lettere" å sjekke sykdom på barna og ta forholdsregler. Jeg har en litt alternativ tankegang og tror de som er normalt friske tåler litt sykdom.

Hundene blir vaksinert av flere grunner, for det første vil jeg ha mulighet til å stille dem ut, uten vaksiner kan vi ikke engang være tilskuere på utstillinger.
Vi er også med på endel treff som gjør det nødvendig.

Synes også det er vanskligere å ha full kontroll på hundenes helse, de er så dårlige til å si fra om de ikke er i form
Et eksempel jeg kommer på i farten, den eldste hunden "knakk" litt i en fremlabb da vi gikk, ikke hver gang, men noen ganger. Så bare ut som om han snublet litt. Da det hadde skjedd 5-6 ggr over flere uker fikk jeg vet`n til å sjekke. Da viste det seg at han hadde en kraftig betennelse i et albuledd.
Hadde det vært et barn hadde det gitt uttrykk for smerte og ting hadde vært oppdaget tidligere.

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 10:52   #102
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Hundene blir vaksinert ja, så ulogiskt det enn er
I mitt hode fungerer den biten omtrent slik: barna følte jeg at jeg hadde mye mer kontroll på når det gjaldt sykdom, mye "lettere" å sjekke sykdom på barna og ta forholdsregler. Jeg har en litt alternativ tankegang og tror de som er normalt friske tåler litt sykdom.

Hundene blir vaksinert av flere grunner, for det første vil jeg ha mulighet til å stille dem ut, uten vaksiner kan vi ikke engang være tilskuere på utstillinger.
Vi er også med på endel treff som gjør det nødvendig.

Synes også det er vanskligere å ha full kontroll på hundenes helse, de er så dårlige til å si fra om de ikke er i form
Et eksempel jeg kommer på i farten, den eldste hunden "knakk" litt i en fremlabb da vi gikk, ikke hver gang, men noen ganger. Så bare ut som om han snublet litt. Da det hadde skjedd 5-6 ggr over flere uker fikk jeg vet`n til å sjekke. Da viste det seg at han hadde en kraftig betennelse i et albuledd.
Hadde det vært et barn hadde det gitt uttrykk for smerte og ting hadde vært oppdaget tidligere.

Jeg ser det med hundene! Min store har en smerteterskel av en annen verden!

Min sønn fikk ødelagt et halvt år av ungdomsskolen fordi han var av de få som kikhostevaksinen ikke virket på!
Hadde moren til kompisen hans vaksinert sin sønn, hadde han sannsynligvis ikke blitt smittet og derfor heller ikke smittet min sønn!
Min sønn sliter 3 år senere fortsatt med nedsatt lungekapasitet!

Jeg selv holdt på å dø av kusma da jeg var 4 år! Klart jeg har vaksinert ungene mine!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 10:56   #103
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det var ganske få som fikk den ekte vaksinen, og veldig mange som fikk placeboen.. i mitt årskull var det bare vår skole og en utenfor bergen. Resten av norge fikk sukkervann....

Var det? Jeg tror vi gikk vite det noen år etter vi tok den, og jeg er sikker på at jeg fikk, hvis jeg ikke husker feil.
Jeg er født i 76.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 10:57   #104
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Min sønn fikk ødelagt et halvt år av ungdomsskolen fordi han var av de få som kikhostevaksinen ikke virket på!
Hadde moren til kompisen hans vaksinert sin sønn, hadde han sannsynligvis ikke blitt smittet og derfor heller ikke smittet min sønn!
Min sønn sliter 3 år senere fortsatt med nedsatt lungekapasitet!

Jeg selv holdt på å dø av kusma da jeg var 4 år! Klart jeg har vaksinert ungene mine!

Jeg forstår inderlig godt at du er for vaksine !
Hadde sikkert hatt det grusomt om mitt valg om å ikke vaksinere hadde fått så store følger for andre ja....

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 11:02   #105
Happiness
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Ski
Innlegg: 155
Happiness er på en erverdig vei

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Opprinnelig lagt inn av Viclin, her.

Var det? Jeg tror vi gikk vite det noen år etter vi tok den, og jeg er sikker på at jeg fikk, hvis jeg ikke husker feil.
Jeg er født i 76.

Jeg er født i 83, mamma sier jeg fikk vaksinen. Men er det ikke sant det da?

Happiness er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ? Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 11:02   #106
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Opprinnelig lagt inn av Viclin, her.

Var det? Jeg tror vi gikk vite det noen år etter vi tok den, og jeg er sikker på at jeg fikk, hvis jeg ikke husker feil.
Jeg er født i 76.

Hmm, ja det er jeg også. Kan være flere enn jeg husker, men det var hvertfall en veldig liten del som fikk ekte i forhold til de som fikk placebo.
Den klassen utenfor bergen husket jeg godt pga at det er flere av de i den som sliter med ME i dag.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 11:05   #107
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Jeg forstår inderlig godt at du er for vaksine !
Hadde sikkert hatt det grusomt om mitt valg om å ikke vaksinere hadde fått så store følger for andre ja....

Det å følge barne-vaksinasjonsprogrammet ser jeg på som et must, fatter ikke at noen lar være. Det å ta svinevaksinen er jeg ikke like "hard" på, men jeg har ikke et eneste sekund vurdert å ikke følge vaksinasjonsprogrammet for begge barna. Grøss.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 11:10   #108
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Det å følge barne-vaksinasjonsprogrammet ser jeg på som et must, fatter ikke at noen lar være. Det å ta svinevaksinen er jeg ikke like "hard" på, men jeg har ikke et eneste sekund vurdert å ikke følge vaksinasjonsprogrammet for begge barna. Grøss.

Kjenner flere som ikke har vaksinert sine barn og som heller ikke har angret på det i ettertid. For meg var det å sprøyte en masse "dritt" inn i barna mine helt uaktuelt
Barnet til ei venninne av meg ble alvorlig syk av en vaksine og endte hjerneskadet, DET var mer skremmende for meg enn muligheten for at de kanskje muligens kunne bli syke en gang i tiden.
Jeg ga heller ikke barna mine sukkersnop/sukkerpålegg før de var 2-3 år, fikk faktisk mer pepper for det enn å droppe vaksineringa

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 11:13   #109
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Barnet til ei venninne av meg ble alvorlig syk av en vaksine

Det jeg var sykest av som barn var meslinger, som jeg visstnok fikk noen timer etter vaskina... Og jeg var syk akkurat dobbelt så lenge som legen mente jeg ville vært av sykdommen uten vaksine..

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 11:17   #110
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det jeg var sykest av som barn var meslinger, som jeg visstnok fikk noen timer etter vaskina... Og jeg var syk akkurat dobbelt så lenge som legen mente jeg ville vært av sykdommen uten vaksine..

Jeg var også vaksinert mot alskens barnesykdommer og syk som fy ble jeg.
Kusma medførte en lengre innleggelse bla.
Mine 2 eldste har knapt nok vært forkjøla, kan ikke huske de noensinne har hatt feber engang jeg....
Yngsten derimot var myyyyye syk med masse innleggelser og han fikk vaksiner....
Klart det kan være tilfeldigheter, men det gjør i allefall mitt valg om å ikke vaksinere de 2 eldste helt greit å leve med

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 11:17   #111
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Hmm, ja det er jeg også. Kan være flere enn jeg husker, men det var hvertfall en veldig liten del som fikk ekte i forhold til de som fikk placebo.
Den klassen utenfor bergen husket jeg godt pga at det er flere av de i den som sliter med ME i dag.

Jeg tror ikke det var hele klassen vår som fikk ekte vaksine altså, men at det var omtrent halvparten eller noe. Resten fikk placebo og tilbud om å ta den ekte vaksinen.
Jeg kjenner ingen av oss som fikk vaksinen som har ME. Men jeg selv har lavt stoffskifte, og jeg kjenner veldig mange som har det.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 11:18   #112
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Kjenner flere som ikke har vaksinert sine barn og som heller ikke har angret på det i ettertid. For meg var det å sprøyte en masse "dritt" inn i barna mine helt uaktuelt
Barnet til ei venninne av meg ble alvorlig syk av en vaksine og endte hjerneskadet, DET var mer skremmende for meg enn muligheten for at de kanskje muligens kunne bli syke en gang i tiden.
Jeg ga heller ikke barna mine sukkersnop/sukkerpålegg før de var 2-3 år, fikk faktisk mer pepper for det enn å droppe vaksineringa

1 barn ble hjerneskadet av en vaksine og ja, det er grusomt. Men hvor mange tusen barn døde av sykdommene som nå er utryddet takket være vaksinene? Og tenk om flere og flere tenker som deg og sykdommene blomstrer opp igjen? Jippi?

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 11:23   #113
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Kusma medførte en lengre innleggelse bla.

Kusma fikk jeg aldri heldigvis. Ble tilfeldig utsatt for smitte hele 3 ganger før jeg skulel ha vaksine uten å få det.. Så veit ikke om jeg er vaksinert mot det? Husker hvertfall at jeg ble sendt på besøk til flere som hadde det for å få det, slik at jeg ikke skulle bli syk av det om jeg fikk det som voksen Men jeg fikk det aldri da, så er sannsynligvis immun.

Jeg har tro på at det er sunt for kroppen å lære seg å kjenne igjen en fare. Aner ikke om jeg ville vaksinert eventuelle barn, men jeg tror hvertfall på det de sier at vi har aldri vært så syke som etter folk begynte å nærmest sterilisere hjemmene sine i frykt for sykdom...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 11:26   #114
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

1 barn ble hjerneskadet av en vaksine og ja, det er grusomt. Men hvor mange tusen barn døde av sykdommene som nå er utryddet takket være vaksinene? Og tenk om flere og flere tenker som deg og sykdommene blomstrer opp igjen? Jippi?

Nåja, jeg har litt tiltro til den fantastiske kroppen og dens evne til å stå i mot sykdommer jeg. Til at den selv produserer immunstoffer og blir friskere og sterkere og dermed tåler enda litt til.
Slik utviklinga er blir vi sykere og sykere og fler og fler barn går på medisiner, levealderen er forlenget, men å si at helsa er bedre kan man vel ikke påstå?
Jeg tror at om man gir kroppen til å leve mest mulig naturlig er vi bedre rustet til å stå i mot sykdom

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 11:34   #115
Opiat
Juniormedlem
 
Opiat sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 19
Opiat er på en erverdig vei

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Friske folk dør også av influensaen, men det er selvsagt hysterisk og skulle sansynliggjøre at dette vil bli vanlig. En 27-åring døde - frisk og sterk, ellers er vel 2 av de andre rapporterte døde uten underforliggende sykdommer.

Dette er en helt vanlig influensavaksine, dyrket frem på denne spesielle strengen av virus. Mengden konserveringsmidler, kvikksølvforbindelser etc er lik den som ligger i alle vaksineringer man får. Alle som har fulgt vaksinasjonsprogram har mao gjort dette før.

Tok sprøyten i dag - det føltes riktig for meg ihvertfall.

Opiat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 11:42   #116
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Nåja, jeg har litt tiltro til den fantastiske kroppen og dens evne til å stå i mot sykdommer jeg. Til at den selv produserer immunstoffer og blir friskere og sterkere og dermed tåler enda litt til.
Slik utviklinga er blir vi sykere og sykere og fler og fler barn går på medisiner, levealderen er forlenget, men å si at helsa er bedre kan man vel ikke påstå?
Jeg tror at om man gir kroppen til å leve mest mulig naturlig er vi bedre rustet til å stå i mot sykdom

Men tankegangen i ditt første avsnitt blir det jo litt sånn "survival of the fittest", og en slik tankegang er grusom i dag, synes jeg. Vi vaksinerer mot potensielt dødelige og skadelige barnesykdommer som kan ramme alle, vi vet ikke hvem de på forhånd rammer. Og mange barn er for syke til å selv ta vaksinene så de er avhengige av at andre barn er vaksinerte.
Og det er jo nettopp bla. pga. alle som vaksinerer at dine barn har vært skånet for disse sykdommene. Dersom alle slutter å vaksinere kan vi jo bare tenke oss hvor mye mer utsatt barna vil være for disse sykdommene. Riktignok er det mindre farlig å få dem i dag enn for 50-100 år siden (men barn kan dø av det i dag også), men har du sett en baby med kikhoste eller polio? JÆVLIG!

Vaksineprogrammet har fått ned barnedødeligheten ganske dramatisk. Og det er jeg glad for, og håper flest mulig følger programmet og ikke dropper det fordi de tenker at kroppen ordner opp selv. Det gjorde den for de sterkeste før i tiden også, men det er ikke slike tilstander jeg vil tilbake til.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 11:50   #117
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Vaksineprogrammet har fått ned barnedødeligheten ganske dramatisk. Og det er jeg glad for, og håper flest mulig følger programmet og ikke dropper det fordi de tenker at kroppen ordner opp selv. Det gjorde den for de sterkeste før i tiden også, men det er ikke slike tilstander jeg vil tilbake til.

Hjelper ikke så mye å gå på meg, unga er nå 23 og 24 år, litt sent å i det hele tatt revurdere valg man tok for over 20 år siden
Svart har jeg gjort flere ganger. Og angrer på mine valg gjør jeg fortsatt ikke.

Men, vaksinerer du deg mot influensaen hvert år ?
Og kommer du i så fall til å ta 2 vaksiner i år ?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

..... har du sett en baby med kikhoste eller polio? JÆVLIG!

Min yngste sønn er født med svært dårlig imunforsvar. Han hadde 16 runder med pencilin/antibiotika før han var 18 mnd gammel, vi kunne bare ringe barneavdeling slik at vi ikke behøvde å gå via lege/legevakt. Han var sterkt asthmatisk, svært allergisk, hadde kroniske betennelser i kroppen, fikk alskens drit av virus etc, han hadde tildels svært høy feber i drøyt 4 mnd i strekk. Trommehinnen på det ene øret ble så ødelagt av alle infeksjoner at den har han måttet bytte osv osv. Han hadde 36 registrerte pustestopp. Hans først ord var "mamma", hans andre var "puste", noe som betød han måtte ha asthmamedisin via forstøverapperatet.
Og han ble vaksinert.

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!


Sist redigert av Charlott : 02-11-09 kl 11:58.
Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 11:51   #118
frifuggel
Seniormedlem
 
frifuggel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 2.081
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Bare et lite innspill til å "leve naturlig";

Forskning viser at vi stresser når vi bor i byer/tettsteder med mere enn 1500 (pluss/minus) innbyggere. Vi er "designet" for å leve sammen, men ikke altfor mange på samme sted. Mange av oss utvikler teknikker for å minske dette stresset, det er et kjent faktum at "byboere" gjerne automatisk filtrerer inntrykkene fra omverdenen for å takle/fordøye det de bombarderes med av informasjon. Noen klarer aldri å opparbeide seg denne beskyttelsen, og sliter med det, hele livet. Andre kjeder seg vettløse om de befinner seg tre meter utenfor bygrensen..

Antallet verdensomfattende (for noen epidemier kun den "kjente delen" av verden, om man går tilbake i tid) har økt i takt med befolkningstettheten, antall ofre proporsjonalt med denne utviklingen, antas det. (Antagelser fordi endel epidemier mangler skriftelig materiale..) Mye kan man si om Darwins teorier, men èn ting kan man vel si på generelt grunnlag; vi endrer ikke vår genetiske koding spesielt raskt. Er da vaksinering den eneste måten vi overlever på? Eller blir det tvunget frem restriksjoner på omgang og handel med resten av verden? Eller; kan vi ta med fordelene av handel, og velge metoder som kan tilpasse oss dette smittepresset bedre? Som vaksinering..

Min påstand er at vi vanskelig kan "leve naturlig", selv om vi spiser økologisk til det tyter ut av ørene på oss, og ønsker å spise "ren mat". Jorda er utarmet, vi er avhengige av vitaminer og mineraler som tilskudd, og egentlig vet vi forferdelig lite om virkninger/bivirkninger av det kostholdet vi velger, over lang tid. Uansett hvilken filosofi vi velger å leve etter.. Det har vært gjort lite seriøs forskning på hvilke større sammnehenger vi fungerer etter. Mer i målestokken "definere en bit i et puslespill med x-antall deler".. Samtidig som man tilsynelatende ikke gidder bry seg om hvor den brikken egentlig hører hjemme.

Som en følge av dette, KAN det være en logisk konklusjon at også immunsystemet vårt er designet for en slik, relativt, beskyttet tilværelse? Har aldri vurdert å ikke vaksinere barna, like lite som jeg aldri har vurdert å ikke vaksinere meg selv (eller få forebyggende behandling) når jeg skulle til steder der jeg visste at jeg var utsatt for smittefare av f.eks malaria, gulfeber, difteri, stivkrampe og poliomyelitt (oppdaterer endel av disse med jevne mellomrom). Det eneste som er 100% sikkert her i livet, er at vi skal dø. Men, det betyr ikke at man trenger å oppsøke farene uten å prøve og sikre seg som best man kan. Og med det bildet som tegnes av konsekvensene av klimaforandringene, så kan det rimelig kjapt bli flere enn meg som må vaksinere seg mot "tropiske" sykdommer..

Litt på siden, men ser jeg ikke er den første..

__________________
Storkoser meg med verdens fineste lille gutt, en uventet og utrolig premie for riktig mat i 10 måneder..
frifuggel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilpasset Fedonistisk :)) Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 11:55   #119
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Hjelper ikke så mye å gå på meg, unga er nå 23 og 24 år, litt sent å i det hele tatt revurdere valg man tok for over 20 år siden
Svart har jeg gjort flere ganger. Og angrer på mine valg gjør jeg fortsatt ikke.

Men, vaksinerer du deg mot influensaen hvert år ?
Og kommer du i så fall til å ta 2 vaksiner i år ?

Men de kan vaksinere sine barn. Det å angre fører ikke til noe som helst positivt.
Jeg har aldri blitt vaksinert mot influensa for jeg anser ikke vanlig influensa for å være farlig for "folk flest". Min mor, derimot, vaksinerer seg hvert år og tar to vaksiner i år, fordi hun er i risikogruppen og kan dø av en forkjølelse, omtrent. Potensielt livsfarlige barnesykdommer derimot, vaksinerer jeg selvsagt mot.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 11:58   #120
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Opprinnelig lagt inn av frifuggel, her.

Som en følge av dette, KAN det være en logisk konklusjon at også immunsystemet vårt er designet for en slik, relativt, beskyttet tilværelse? Har aldri vurdert å ikke vaksinere barna, like lite som jeg aldri har vurdert å ikke vaksinere meg selv (eller få forebyggende behandling) når jeg skulle til steder der jeg visste at jeg var utsatt for smittefare av f.eks malaria, gulfeber, difteri, stivkrampe og poliomyelitt (oppdaterer endel av disse med jevne mellomrom). Det eneste som er 100% sikkert her i livet, er at vi skal dø. Men, det betyr ikke at man trenger å oppsøke farene uten å prøve og sikre seg som best man kan. Og med det bildet som tegnes av konsekvensene av klimaforandringene, så kan det rimelig kjapt bli flere enn meg som må vaksinere seg mot "tropiske" sykdommer..

Litt på siden, men ser jeg ikke er den første..

Nettopp. Jeg tar også vaksiner jeg blir anbefalt om jeg skal reise til et land der jeg kan risikere å bli syk. Utsetter ikke meg selv eller barna for smitte om jeg kan la være.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 12:00   #121
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Men de kan vaksinere sine barn. Det å angre fører ikke til noe som helst positivt.
Jeg har aldri blitt vaksinert mot influensa for jeg anser ikke vanlig influensa for å være farlig for "folk flest". Min mor, derimot, vaksinerer seg hvert år og tar to vaksiner i år, fordi hun er i risikogruppen og kan dø av en forkjølelse, omtrent. Potensielt livsfarlige barnesykdommer derimot, vaksinerer jeg selvsagt mot.

Da må jeg nesten få spørre, hvor mange synes du det er ok at dør før du vaksinerer deg ? Av "folk flest" dør det ca 1000-1100 hvert år av vanlig influensa....

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 12:04   #122
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Opprinnelig lagt inn av frifuggel, her.

det betyr ikke at man trenger å oppsøke farene uten å prøve og sikre seg som best man kan.

Det er jo også en vurderingssak. Da jeg var å safari skulle jeg ta malariatabletter for å ikke bli sittet. Området vi var i var regnet som ekstremt smittefarlig visstnok. Problemet var at jeg ble så dårlig av tablettene at jeg ikke klarte å fungere, og bare måtte konsentrere meg om å ikke spy. Jeg kuttet de etter 2 dagers forsøk da jeg fant ut at jeg heller ville få noe ut av ferien (egosistiske meg... ). 1 til av oss fire valgte det samme. Ingen av oss bel forøvrig sjuke.

Hørte nettop om ei veninne av sambo som skulle bli "tvangsvaksinert" i forrgie uke grunnet jobbbing med risikogrupper. Men hun kunne ikke pga allergi for egg. Dagen etter var hun den eneste som kom på jobb, alle andre lå hjemme med høy feber....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 12:10   #123
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg har aldri blitt vaksinert mot influensa for jeg anser ikke vanlig influensa for å være farlig for "folk flest". Min mor, derimot, vaksinerer seg hvert år og tar to vaksiner i år, fordi hun er i risikogruppen og kan dø av en forkjølelse, omtrent. Potensielt livsfarlige barnesykdommer derimot, vaksinerer jeg selvsagt mot.

Men hvorfor tar du ikke vanlig influensavaksine for å beskytte din mor?

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 12:11   #124
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Utsetter ikke meg selv eller barna for smitte om jeg kan la være.

Dama til broren min er hysterisk opptatt av hva man kan bli sjuk av, hvilke land man kan og ikke kan reise til, tar magetabletter i en mnd før avreise, livredd for hvilke steder hun spiser osv. Hun har uten unntak vært magesyk første halvdel av ferien og forkjøla av luftanlegget siste halvdel.
Jeg og sambo er ikke så opptatt av sånt, tar ting på sparket, og syns det er gøy å leve lit farlig i forhold til restaurantvalg på ferien (hvertfall så lenge de er "ekte"). Jeg har spist på veikro i Egypt, på gatekjøkken-vogn i en bakgate i tyrkia, rett fra nyslakta gris og i panna hjemme (utendørs, uten desifisering ) , og i bushen i afrika. Og ikke blitt syk ene eneste gang.
Jeg mener hun bekymrer seg sjuk, at om hun ikke hadde forberedt seg så mye, så hadde immunforsvaret hennes ikke vært i hvilemodus til enhvert tid. Så for meg er det å ikke utsette seg for smitte å faktisk gjøre det innimellom.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 12:11   #125
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Da må jeg nesten få spørre, hvor mange synes du det er ok at dør før du vaksinerer deg ? Av "folk flest" dør det ca 1000-1100 hvert år av vanlig influensa....

Tja, 4000?

Hvor mange barn synes du skal bli syke og dø før du revurderer synet ditt på barnevaksiner? For sykdommer VIL jo blusse opp igjen om folk slutter å vaksinere. Jeg vaksinerer mot sykdommer som er potensielt farlige for friske og barn. Om dere vil fremstille det som at jeg synes alle gamle og syke folk bare kan dø (deriblandt min egen mor), så får dere bare gjøre det altså.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva skal dere spise 17. mai? candyland Ketolysekuren 60 17-05-09 22:51
Influensavaksine, hva mener dere om det? nalana Fysisk og mental helse 30 31-03-09 19:08
Hva for noe godt skal dere kose dere med i helgen? miss_chica Ketolysekuren 57 30-01-09 19:39
Hva spiser dere når dere skal kose dere? Lisekir Dr Lindbergs 11 24-04-08 09:08
Hva gjør dere når dere skal i bursdag etc? Zoë Vedvarende vekttap 7 02-05-04 20:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no