Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Jeg startet en irritert-tråd

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-11-10, 11:20   #1
Helene M
Medlem
 
Helene M sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 37
Innlegg: 421
Helene M har en fantastisk aura rundt segHelene M har en fantastisk aura rundt seg

Jeg startet en irritert-tråd

like etter jeg hadde begynt på kuren. Den om at folk skal komme med så mye dumt om det å være lav-karboer. De som alltid skulle lire av seg dumme og uvitende kommentarer.

Nå derimot... Nå når jeg har gått ned 8 kg og blogger om det... haha. Jeg får mail, kommentarer og meldinger på facebook om ikke jeg kan hjelpe dem. Og fortelle og gi tips og så videre.

Gikk fra å være en teiting som spise fett og trodde det var bra til å bli reine guruen. Ikke at jeg er en guru, men folk er helt desperate

__________________
Min ticker

Samboeren sin ticker


Helene M er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 11:22   #2
Tropika
Medlem
 
Tropika sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 316
Tropika er ny på veien

Sv: Jeg startet en irritert-tråd



Ja.. nå kommer de som perler på en snor..


Det er ikke så mange som vet at jeg har endret kostholdet mitt, så jeg har ikke fått særlig med kommentarer..

__________________


Tropika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 11:24   #3
Helene M
Medlem
 
Helene M sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 37
Innlegg: 421
Helene M har en fantastisk aura rundt segHelene M har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg startet en irritert-tråd

Opprinnelig lagt inn av Tropika, her.



Ja.. nå kommer de som perler på en snor..


Det er ikke så mange som vet at jeg har endret kostholdet mitt, så jeg har ikke fått særlig med kommentarer..

Jeg ventet med å blogge om det før jeg hadde gått ned 7 kg. Måtte se at det fungerte på meg selv før jeg torde å fortelle hele omverden om det

__________________
Min ticker

Samboeren sin ticker


Helene M er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 11:58   #4
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: Jeg startet en irritert-tråd

Om folk ser det funker på andre er det mange som vil prøve! Jeg har flere på misjonslista mi jeg og etterhvert. Knallkjekt! Nesten som en vervekampanje dette her!

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 16:52   #5
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg startet en irritert-tråd

Det ligger latent hos mennesket (det friske, vel og merke) et ønske om å hjelpe. Når jeg ser tjukkaser på TV har jeg bare lyst å rope "FLØTEEEE! FÅ DEG LITT FLØTE" til dem. Fordi jeg vet at det funker for så mange! Det har hjulpet meg, og da kan det hjelpe andre. Ikke bare kan, men det vil hjelpe! For ingen er ressistente for fett. For alle ressistente for karbohydrater - siden kroppen ikke har lært seg å takle dette gørret. Jeg kaller det helvettesingrediensen.

Det er flott at så mange her inne blogger. Jeg leser mange selv om jeg ikke kommenterer alltid. Jeg blogger jo selv, og selv om ingen har henvendt seg til meg for hjelp eller råd via bloggen, så jeg mange tilbakemeldinger fra menneskene fysisk rundt meg. Og den støtten jeg har er bare helt utrolig. Nå er det mamma (som også har lagt om kostholdet og gått ned 11 kg på samme tidsrom som jeg) som er min beste støtte, men forumet og alle dere her inne samt mine beste venner er både inspirert av det jeg gjør og gir meg positive tilbakemeldinger. Og når det går trått, så gjør de sitt ytterste for å ikke ta med sprekk-mat i mitt åsyn. Flytter på sjokoladeskålen, spiser frukten sin en annen plass og snakker med meg om mat for å øke apetitten min. Det er engler på jord.

Irritasjonstråden din er flott. Og det du gjør er flott. Fortsett med det.
Hvis du kan hjelpe ett overvektig menneske få livet på rett kjøl, da gjør du igrunn ganske mye som helsevesenet ikke klarer. Tenk på det.

Stolt av deg!

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 17:09   #6
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Jeg startet en irritert-tråd

Jeg begynte på ketolyse rett før "Du blir hjerneskadd av lavkarbo"-artikkelen kom i Dagbladet. Folk rundt lunchbordet hadde jo fått vite at jeg var på lavkarbo, og da kom det mange spøkefulle kommentarer om hvordan hjernen min kjentes ut osv. Det som er så greit hos oss er at det er seriøse mennesker som faktisk driver med helseforskning, så de lar seg ikke så lett affisere av enkle oppslag. Ingen viste direkte skepsis, men heller stor interesse i å høre mer om opplegget.

Det er ei venninne som har vist bittelitt skepsis, men det er i forhold til kolestrol..... har prøvd å si at jeg ikke er så bekymra for akkurat den delen, men har jo aldri hatt de rette artiklene å legge fram der og da. Må være forberedt neste gang.

Den andre personen i livet mitt som var litt skeptisk (selv om han i ettertid bedyrer at det ikke var sånn ment), er en skikkelig helsefreak som BMI-messig er faretruende overvektig, men som består av bare muskler. Han har jo sett endringa på kroppen min, og vi har snakka mye om det, og han har nå anbefalt en av sine kunder (som han trener på Elexia) å vurdere lavkarbo. Håper det kan spre seg den veien også, siden han stort sett alltid har tenkt at for å bygge muskler så må man ha i seg karbo. Vi endrer verden, sakte men sikkert.... så stå på - så får vi motivert mange til å bedre livene sine.

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 20:22   #7
Opheliia
Seniormedlem
 
Opheliia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 661
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Sv: Jeg startet en irritert-tråd

Opprinnelig lagt inn av Helene M, her.

like etter jeg hadde begynt på kuren. Den om at folk skal komme med så mye dumt om det å være lav-karboer. De som alltid skulle lire av seg dumme og uvitende kommentarer.

Nå derimot... Nå når jeg har gått ned 8 kg og blogger om det... haha. Jeg får mail, kommentarer og meldinger på facebook om ikke jeg kan hjelpe dem. Og fortelle og gi tips og så videre.

Gikk fra å være en teiting som spise fett og trodde det var bra til å bli reine guruen. Ikke at jeg er en guru, men folk er helt desperate

Hva er bloggen din ?

__________________
Livet er ikke perfekt, men det er alltid perfekte øyeblikk
Opheliia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt og masse vektløfting :D Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 20:25   #8
Opheliia
Seniormedlem
 
Opheliia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 661
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Sv: Jeg startet en irritert-tråd

Opprinnelig lagt inn av Fjasnissen, her.

Jeg begynte på ketolyse rett før "Du blir hjerneskadd av lavkarbo"-artikkelen kom i Dagbladet. Folk rundt lunchbordet hadde jo fått vite at jeg var på lavkarbo, og da kom det mange spøkefulle kommentarer om hvordan hjernen min kjentes ut osv. Det som er så greit hos oss er at det er seriøse mennesker som faktisk driver med helseforskning, så de lar seg ikke så lett affisere av enkle oppslag. Ingen viste direkte skepsis, men heller stor interesse i å høre mer om opplegget.

Det er ei venninne som har vist bittelitt skepsis, men det er i forhold til kolestrol..... har prøvd å si at jeg ikke er så bekymra for akkurat den delen, men har jo aldri hatt de rette artiklene å legge fram der og da. Må være forberedt neste gang.

Den andre personen i livet mitt som var litt skeptisk (selv om han i ettertid bedyrer at det ikke var sånn ment), er en skikkelig helsefreak som BMI-messig er faretruende overvektig, men som består av bare muskler. Han har jo sett endringa på kroppen min, og vi har snakka mye om det, og han har nå anbefalt en av sine kunder (som han trener på Elexia) å vurdere lavkarbo. Håper det kan spre seg den veien også, siden han stort sett alltid har tenkt at for å bygge muskler så må man ha i seg karbo. Vi endrer verden, sakte men sikkert.... så stå på - så får vi motivert mange til å bedre livene sine.

Si at de(hun) må lese boka "det store kolesterolbedraget"

__________________
Livet er ikke perfekt, men det er alltid perfekte øyeblikk
Opheliia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt og masse vektløfting :D Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 20:39   #9
Helene M
Medlem
 
Helene M sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 37
Innlegg: 421
Helene M har en fantastisk aura rundt segHelene M har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg startet en irritert-tråd

Opprinnelig lagt inn av Opheliia, her.

Hva er bloggen din ?

Åh, jeg blogger ikke om bare lavkarbo. Jeg er egentlig en mammablogger siden svigersen min bor langt unna oss. På den måten får de med seg hva som skjer med barna.

Så den er nok ikke så interessant for dere altså. Men her er den: www.helenesordogtanker.blogspot.com

__________________
Min ticker

Samboeren sin ticker


Helene M er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 20:41   #10
Helene M
Medlem
 
Helene M sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 37
Innlegg: 421
Helene M har en fantastisk aura rundt segHelene M har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg startet en irritert-tråd

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Det ligger latent hos mennesket (det friske, vel og merke) et ønske om å hjelpe. Når jeg ser tjukkaser på TV har jeg bare lyst å rope "FLØTEEEE! FÅ DEG LITT FLØTE" til dem. Fordi jeg vet at det funker for så mange! Det har hjulpet meg, og da kan det hjelpe andre. Ikke bare kan, men det vil hjelpe! For ingen er ressistente for fett. For alle ressistente for karbohydrater - siden kroppen ikke har lært seg å takle dette gørret. Jeg kaller det helvettesingrediensen.

Det er flott at så mange her inne blogger. Jeg leser mange selv om jeg ikke kommenterer alltid. Jeg blogger jo selv, og selv om ingen har henvendt seg til meg for hjelp eller råd via bloggen, så jeg mange tilbakemeldinger fra menneskene fysisk rundt meg. Og den støtten jeg har er bare helt utrolig. Nå er det mamma (som også har lagt om kostholdet og gått ned 11 kg på samme tidsrom som jeg) som er min beste støtte, men forumet og alle dere her inne samt mine beste venner er både inspirert av det jeg gjør og gir meg positive tilbakemeldinger. Og når det går trått, så gjør de sitt ytterste for å ikke ta med sprekk-mat i mitt åsyn. Flytter på sjokoladeskålen, spiser frukten sin en annen plass og snakker med meg om mat for å øke apetitten min. Det er engler på jord.

Irritasjonstråden din er flott. Og det du gjør er flott. Fortsett med det.
Hvis du kan hjelpe ett overvektig menneske få livet på rett kjøl, da gjør du igrunn ganske mye som helsevesenet ikke klarer. Tenk på det.

Stolt av deg!

Takk!

__________________
Min ticker

Samboeren sin ticker


Helene M er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 20:55   #11
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Jeg startet en irritert-tråd

Jeg skulle ønske at mine kompiser-som-vil-ned-i-vekt fattet mer interesse for kostholdet mitt. De vet at jeg spiser ketogent, og har stor suksess med det, men de er ganske fastlåst i at det sunne å spise er typ brød-og-frukt. Ikke minst juice. Jeg bare kobler ut, har ikke tenkt å misjonere på noen annen måte enn ved å være et eksempel.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 21:06   #12
Helene M
Medlem
 
Helene M sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 37
Innlegg: 421
Helene M har en fantastisk aura rundt segHelene M har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg startet en irritert-tråd

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Jeg skulle ønske at mine kompiser-som-vil-ned-i-vekt fattet mer interesse for kostholdet mitt. De vet at jeg spiser ketogent, og har stor suksess med det, men de er ganske fastlåst i at det sunne å spise er typ brød-og-frukt. Ikke minst juice. Jeg bare kobler ut, har ikke tenkt å misjonere på noen annen måte enn ved å være et eksempel.

Jeg gidder ikke misjonere til folk som ikke bryr seg jeg heller. DET har jeg ikke energi nok til

Men de som er oppriktig interessert tar jeg meg tid til.

__________________
Min ticker

Samboeren sin ticker


Helene M er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 21:13   #13
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Jeg startet en irritert-tråd

Litt utenom tema men.. kikket innom bloggen din Helene.. Guud det var to søte små du har da! Smelte..

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 21:16   #14
Opheliia
Seniormedlem
 
Opheliia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 661
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Sv: Jeg startet en irritert-tråd

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

Litt utenom tema men.. kikket innom bloggen din Helene.. Guud det var to søte små du har da! Smelte..

Enig

__________________
Livet er ikke perfekt, men det er alltid perfekte øyeblikk
Opheliia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt og masse vektløfting :D Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 21:26   #15
Helene M
Medlem
 
Helene M sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 37
Innlegg: 421
Helene M har en fantastisk aura rundt segHelene M har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg startet en irritert-tråd

Tusen takk, Opheliia og Senorita

__________________
Min ticker

Samboeren sin ticker


Helene M er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 01:02   #16
Tøsa!
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 101
Tøsa! er ny på veien

Sv: Jeg startet en irritert-tråd

Jeg var veeeldig skeptisk til lavkarbo før
Jeg går sykepleien og på ernæringsundervisningen fikk vi streng beskjed om at et godt kosthold inneholder mest karbohydrater. Og hun kom med den tallerkengreia, men dersom vi skulle slanke oss, så måtte vi spise mindre kjøtt og mer grønnsaker og poteter.
Jeg satt og leta etter dokumentasjon en dag på at lavkarbo IKKE er bra for kroppen, men endte opp med å ikke finne en dritt, og ble heller overbevist om at det var tingen for meg
Søkte etter medisinske artikler og alt mulig, for det har vi lært på skolen nemlig, men fant ikke en pøkk egentlig...

__________________



Tøsa! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 01:45   #17
Muttern_123
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 25
Muttern_123 er på en erverdig vei

Sv: Jeg startet en irritert-tråd

Jeg er forholdsvis ny på lavkarbo, men merker det er bra for kroppen...og minus 6 kg. på 5 uker! Like!

Muttern_123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 08:23   #18
Bombus
Medlem
 
Bombus sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 74
Innlegg: 179
Bombus har en fantastisk aura rundt segBombus har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg startet en irritert-tråd

Selv etter bortimot 10 kg minus, som sant å si bør vises godt, er det svært få som kommenterer, så det er ikke så mange anledninger til å misjonere. I kantina spiser jeg det samme som andre, men unngår brød, pasta, ris og poteter - det er det heller ingen som reagerer på. For moro skyld gjør jeg et nummer av å røre godt med smør ned i suppa, men ingen har heller reagert på det. Aktiv misjonering er det sjelden jeg driver med. De gangene jeg har gjort det kommer det bare en kommentar om kolesterol, og ferdig med det.

Men jeg merker interesse fra et par stykker, mest for helseaspektet. De vil vite hva jeg spiser. Jeg gir dem "Lavkarbo på 3 minutter", tror det er Dahlquist sin - to sider med lettfattelig info.

__________________


Bombus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, på en måte Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Irritert! Konkelimonke Generell diskusjon 25 16-07-10 17:52
Tråd for oss som startet 17.08.09! Snehvit Ketolysekuren 115 29-09-09 12:33
Så irritert på Open Office, nå! Photobscura Generell diskusjon 11 15-06-08 16:22
Litt irritert på ukebladene jeg nå ... Chia Ketolysekuren 15 04-09-07 14:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no