Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Hva skal spises før en heftig kraftprøve?

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-07-06, 18:51   #26
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Hva skal spises før en heftig kraftprøve?

Poenget var vel egentlig bare å få fram at det viktigste er hva man spiser dag ut og dag inn... til vanlig. Hvis du er vant til å forbrenne fett effektivt, og har en kroppstype som går best på fett, så har det ingen hensikt å spise karbohydrater før trening. Glykogenet er uansett ikke første-pri som energikilde på lengre økter. Det er det fett som er.

For min del kan jeg like gjerne spise en ølpølse og en klatt med smør før trening. Eller en middag. Eller en frokost. Har ingen betydning. Om man bytter ut måltidet med en proteinshake så har det null å niks å si for treningsutbyttet (i alle fall i positiv forstand). Jeg sier ikke at man ikke skal spise før trening, men at sammensetningen av dette måltidet er av mindre viktighet enn sammensetningen av det totale kostholdet.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 13-07-06, 18:58   #27
firth
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hva skal spises før en heftig kraftprøve?

Driver selv og trener om dagen så jeg skal være klar til grenserittet 5. august, og "forsker litt" på hva det er lurt for meg å spise. Foreløpig har jeg laget meg noen "bars" Eller kjeks bestående av stivpiska eggehvite og malte pekannøtter/macademianøtter som jeg steker i ovnen. Det har funka greit hittil. Jeg snakker da om treningsøkter på 4-6 timer med intensitet på ca 75%-80% av makspuls.

og selvsagt drikker jeg da masse vann mens jeg sykler

  Svar med sitat
Gammel 14-07-06, 00:01   #28
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Hva skal spises før en heftig kraftprøve?

Da jeg trente styrketrening hos personlig trener i Oslo i 3 mnd. (2 ganger i uka) så spiste jeg lavkarbo hele perioden. Og jeg trente hardt!

Han tok mål av meg den 1. dagen med mage, bryst, rumpe + fettprosent 3 forskjellige plasser. Han ga meg rådet å drikke proteindrikker etter treningen. Det hørtes ut som det var ett must men jeg giddet ikke. Lavkarbo inneholder jo nok proteiner så jeg trenger ihvertfall ikke mer, tenkte jeg!

Etter 3 mnd. var gått målte han meg igjen og syntes det var meget bra resultat jeg hadde oppnådd og han skrøt også av lavkarbo som en bra måte å leve på mens man trente styrketrening. Tror også han mente at det var en bra måte å leve på hvis man ikke trener også.

Men hadde jeg spist optimalt så hadde han vel fått sjokk! Som alltid så klarte jeg ikke å følge lavkarbo 100 %. Så jeg gikk vel ned bare 6 kg i vekt og økte noen kg i muskler. Så i ren fettvekt gikk jeg vel ned nærmere 8 kg eller litt mer. Men det var jo bra likevel. Målene og fettprosenten hadde ihvertfall gått ned mye også. Dette er ca. 2 år siden så jeg var ca. 94 kg da jeg begynte. Hadde jeg spist optimalt og ingen snop og fastfood så er jeg sikker på at jeg kunne gått ned minst 15 kg.

Jeg hadde ihvertfall ingen problemer med å leve på kun lavkarbo diett mens jeg trente styrketrening. Og jeg spiste kun når jeg var sulten. Aldri rett før eller etter trening, hvis ikke jeg tilfeldigvis var sulten da. Man spiser jo hver 4-5 time uansett så kroppen får jo alltid nok energi.

Så jeg er ikke i tvil om at min kropp trives best på fett-forbrenning når jeg trener (og ikke trener).

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
hva skal jeg gjøre for å komme igang? Lissa Lavkarbo generelt 7 24-05-04 16:52
Hva gjør dere når dere skal i bursdag etc? Zoë Vedvarende vekttap 7 02-05-04 20:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no