Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Snop

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-05-06, 16:32   #1
Hege_
Medlem
 
Hege_ sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Ski
Alder: 51
Innlegg: 218
Hege_ er ny på veien

Snop

Noen som har prøvd de godteproduktene som Fedon har i nettbutikken sin? Trenger å vite om det er godt rett og slett. Ikke noe ihuga fan av mørk sjokolade, men alt kan vel læres...?

__________________

"]


Hege_ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å holde meg til Lindberg... Svar med sitat
Gammel 01-05-06, 16:51   #2
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Snop

Hvis du kutter ut søte smaker i maten(også tyggis), og lider deg gjennom 86% sjokolade i en uke, og så går over til 70% sjokolade, så smaker den himmesk.

Jeg har smakt Fedon sin mørke og synes den var god.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 01-05-06, 18:33   #3
Hege_
Medlem
 
Hege_ sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Ski
Alder: 51
Innlegg: 218
Hege_ er ny på veien

Sv: Snop

Tja. Dette hørtes vel egentlig ikke ut som om det var noe for meg. Har prøvd denne baren til Atkins en gang og syns faktisk ikke den var så verst.

__________________

"]


Hege_ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å holde meg til Lindberg... Svar med sitat
Gammel 01-05-06, 19:16   #4
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Snop

Jeg kan love deg at disse er gode, noe bedre har jeg sjelden smakt. De er så gode at jeg ikke tør å kjøpe dem i det hele tatt, for jeg ender med å spise opp hele pakken på en gang og DA får jeg magesmerter pga søtstoffet:

Pecan Delights

Ja, hvor er Toffee Squares da? Han solgte dem jo før. De smaker som Daim, helt nydelige. Men nå er de visst fjernet fra siden der. Pakken er helt lik den over her, samme merke.

Uansett så har jeg sett begge to på Ultra, og nesten alt som selges på Lindberg nettbutikk av snop, får du kjøpt i helsekosten og på Ultra, så da sparer du jo porto.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 01-05-06, 20:40   #5
Hege_
Medlem
 
Hege_ sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Ski
Alder: 51
Innlegg: 218
Hege_ er ny på veien

Sv: Snop

Sant nok, men vi har ikke Ultra her jeg bor . Maxi kanskje har dette? Må sjekke. Ok. Skal prøve dette. Jeg er jo egentlig altetende når det gjelder snop da, bortsett fra trøffel og appelsinsjokolade. Det får lov å ligge i fred .

__________________

"]


Hege_ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å holde meg til Lindberg... Svar med sitat
Gammel 01-05-06, 22:13   #6
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Snop

Opprinnelig lagt inn av Lise

Hvis du kutter ut søte smaker i maten(også tyggis), og lider deg gjennom 86% sjokolade i en uke, og så går over til 70% sjokolade, så smaker den himmelsk.

Helt enig, etter å ha spist 86% er 70% rene melkesjokoladen i sammenligning. Og når det er sagt, så vil jeg heller ha en 86% enn en Atrkins bar, æsj, noe så kunstig, men smak og behag er jo forskjellig...

Jan.

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 02-05-06, 00:21   #7
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Snop

Det stemmer faktisk også det de andre sier her. Jeg taklet ikke mørk sjokolade tidligere. Men så prøvde jeg å venne meg til det fordi jeg jobbet i en helsekost der vi solgte alle slags mørke sjokolader og jeg fikk jo rabatt på det. Hehe.
Dessuten var det sunnere.

Så nå syns jeg 70 % smaker helt deilig. 86 blir litt for mørkt for meg, men det går fint an, iallefall revet over desserter eller desserter laget med 86 % og søtningsstoff. Men 70 % smaker kjempegodt, og melkesjokolade smaker omtrent som søtt fett syns jeg.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 02-05-06, 21:31   #8
monkey
Medlem
 
monkey sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Innlegg: 145
monkey har en fantastisk aura rundt segmonkey har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Snop

Hej! Mörk choklad är smaskens.... MEN tänk på att de innehåller massor med socker - påminner om denna test http://www.carbzone.se/jamfor_choklad.html tror jag lagt länk till den förrut. Tyvärr är inte Fedons choklad med här - men den finns ju inte i Sverige

monkey er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-05-06, 10:35   #9
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Snop

4,9 karber på Atkins sjokoladen, men bare 2 karber netto. Fordi sukkeralkoholer ikke påvirker blodsukkeret i nevneverdig grad. Sukkeralkoholer skal derfor ikke regnes med. Så den testen gir i grunnen et litt feil bilde av realitetene.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 03-05-06, 14:35   #10
hede
Seniormedlem
 
hede sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Stavanger
Alder: 51
Innlegg: 682
hede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt av

Sv: Snop

men hvorfor "lære" seg til å like noe som erstatning for noe man ønsker å kutte ut?

(og ja, jeg har lært meg til å like alkohol (eller kanskje det er virkningen av alkohol jeg vil ha... hmmm))

hede

hede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo for vektnedgang Svar med sitat
Gammel 03-05-06, 15:24   #11
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Snop

Freia Premium 70% er ikke så bitter som andre 70%'er, og nå har den til og med kommet i små pakker. Da slipper man å ha en hel plate i skapet som frister.

Forøvrig finnes det endel sukkerfritt smågodt i svenskebutikker over grensa, men det anbefales ikke da det er ekstremt hardt for magen... Ikke noe for en to-timers biltur liksom.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-05-06, 18:52   #12
Hege_
Medlem
 
Hege_ sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Ski
Alder: 51
Innlegg: 218
Hege_ er ny på veien

Sv: Snop

Det blir en hel del gass ja..
Har prøvd en marsipanpølse uten sukker fra Sverige og til og med mannen min syns den var ok selv om han ikke er ihuga lavkarber.

__________________

"]


Hege_ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å holde meg til Lindberg... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Spiser du snop? Summer Generell diskusjon 26 15-09-10 04:42
Sukkerfritt snop og magevondt Oda Lavkarbo generelt 13 20-09-08 20:31
Fedon snop Helena Lavkarbo generelt 6 13-03-05 13:45
Avvenning av snop og potetgull Diva Lavkarbo generelt 1 12-03-05 21:16
Snop! Lillemor Atkins kosthold 6 29-09-04 23:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no