Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Skritteller-dilla!

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-06-06, 21:30   #1
Merete A
Medlem
 
Merete A sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Fredrikstad
Alder: 61
Innlegg: 283
Merete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlys

Skritteller-dilla!

Som den observante leser har fått med seg, har jeg dilla på å gå med skritt-teller. Er det flere av oss her inne? Kunne jeg overtale noen til å slenge seg med i skritt-teller-klubben?

Fra og med mandag har jeg planer om å legge inn ukesresultatet mitt i en slags dagbok her inne. Jeg loggfører antall skritt hver dag i ei bok, og regner ut et gjennomsnittet for uka på sengekanten søndag kveld. Resultatet har jeg altså tenkt å publisere her på treningsforumet hver mandag.

Egentlig har jeg "bare" som mål å gå 10 000 skritt om dagen. Gjennomsnittet de siste tre ukene har ligget på 12 500 - og det er jeg superfornøyd med

I dag har jeg gått hele 20 717 skritt. Det er sååååååå digg !

Noen som har lyst til å bli med å telle?

__________________
Magan min ljuger ikke!
Merete A er avlogget   Min kostholdsfilosofi: * Mat * Mosjon * Mening * (Lavkarbo - inspirert av Skaldeman og etterhvert flere ...) Svar med sitat
Gammel 21-06-06, 21:59   #2
susanna
Medlem
 
susanna sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Alder: 47
Innlegg: 182
susanna er ny på veien

Sv: Skritt-teller-dilla!

Er ikke så flirttig som deg ebbamor men jeg skal hive på meg skritt telleren i morgen om jeg husker det

__________________

Etter et vekttap på 20kg, har jeg jojo'et mellom 75kg og 79kg i 1 år nå.
Drømmen har hele tiden vært å komme ned til 69kg.

Nå må disse siste kg av en gang for alle
susanna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg'ish var planen.... Svar med sitat
Gammel 21-06-06, 23:23   #3
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Skritt-teller-dilla!

Alle nybegynnere er sånn superivrige med skrittelleren. Jeg var det i starten jeg og. Kjørte logg og beregna i øst og vest.. Men det glir av etterhvert.. Du når maksgrensa di og da gidder du ikke å føre logg lenger fordi tallene blir nesten de samme hver uke. Sånn var det i allefall for meg. Men lykke til med skrittingen. Kanskje du holder piffen lengre enn jeg gjorde.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 21-06-06, 23:45   #4
Merete A
Medlem
 
Merete A sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Fredrikstad
Alder: 61
Innlegg: 283
Merete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlys

Sv: Skritt-teller-dilla!

Hey! Jeg har holdt på siden starten av februar, assa!!! Har ikke tenkt å gi meg ...

__________________
Magan min ljuger ikke!
Merete A er avlogget   Min kostholdsfilosofi: * Mat * Mosjon * Mening * (Lavkarbo - inspirert av Skaldeman og etterhvert flere ...) Svar med sitat
Gammel 22-06-06, 00:09   #5
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Skritt-teller-dilla!

Jeg har fått meg skritt-teller i dag, men tror den teller litt for mye.. Den løper ihvertfall løpsk innendørs..

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-06-06, 09:49   #6
Charmtassen
Seniormedlem
 
Charmtassen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 63
Innlegg: 7.717
Charmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastisk

Sv: Skritt-teller-dilla!

Jeg har også nettopp fått meg skritteller, men har kun brukt den sporadisk til å sjekke litt avstander osv. Har ikke orket å melde meg inn i forumets "Piskeklubb", men for litt ekstra motivasjon og trim kunne jeg godt tenke meg å være med i Skritteller-klubben

Men begynner vi å legge inn resultater mandag (for da blir det ikke stort på meg ...), eller starter vi å telle på mandag?

__________________
Sneglen kommer også frem!


Charmtassen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-06-06, 11:03   #7
Merete A
Medlem
 
Merete A sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Fredrikstad
Alder: 61
Innlegg: 283
Merete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlys

Sv: Skritt-teller-dilla!

Jeg har telt siden februar, og uka mi begynner på mandag og slutter på søndag. Hvis du begynte å telle i går, så regner du sammen de dagene du har gått og deler på antall dager. Det er snittet pr dag pr uke jeg fører statistikk på. Heng deg på med de dagene du har allerede til mandag! Hvilket mål har du for antall skritt pr dag?

__________________
Magan min ljuger ikke!
Merete A er avlogget   Min kostholdsfilosofi: * Mat * Mosjon * Mening * (Lavkarbo - inspirert av Skaldeman og etterhvert flere ...) Svar med sitat
Gammel 22-06-06, 11:14   #8
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Skritt-teller-dilla!

Jeg tror jeg må rote gjennom alle "orker ikke sortere dette nå" boksene etter flyttinga og se om jeg klarer å finne telleren min... Den havnet nederst i en kasse da jeg oppdaget hvor deprimerende lite man går i løpet av en vanlig arbeidsdag... (370 skritt inkludert veien til og fra trikken!! )

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-06-06, 11:16   #9
Merete A
Medlem
 
Merete A sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Fredrikstad
Alder: 61
Innlegg: 283
Merete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlys

Sv: Skritt-teller-dilla!

Åj, det hørtes nesten utrolig lite ut! Er du sikker på at du monterer telleren riktig, så den får med seg alle skrittene? Jeg har ofte nærmere tusen skritt allerede før jeg er ute av døra her hjemme enkelte morgener - men det er litt avhengig av hvor mange ganger jeg har løpt opp og ned trappa til vaskerommet, da ... Men likevel: 370 skritt høres usannsynlig lite ut. Pass på at telleren sitter riktig

__________________
Magan min ljuger ikke!
Merete A er avlogget   Min kostholdsfilosofi: * Mat * Mosjon * Mening * (Lavkarbo - inspirert av Skaldeman og etterhvert flere ...) Svar med sitat
Gammel 22-06-06, 12:22   #10
Charmtassen
Seniormedlem
 
Charmtassen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 63
Innlegg: 7.717
Charmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastisk

Sv: Skritt-teller-dilla!

Opprinnelig lagt inn av Ebbamor

Jeg har telt siden februar, og uka mi begynner på mandag og slutter på søndag. Hvis du begynte å telle i går, så regner du sammen de dagene du har gått og deler på antall dager. Det er snittet pr dag pr uke jeg fører statistikk på. Heng deg på med de dagene du har allerede til mandag! Hvilket mål har du for antall skritt pr dag?

Nei, jeg har ikke begynt å telle i det hele tatt. Jeg har kun hatt den på for å sjekke hvor lange mine vanlige runder med hundene er. Har ikke notert noe ennå, så det var derfor jeg spurte om vi skal begynne å telle eller notere resultat på mandag.
Hvis vi skal starte noteringen på mandag, så får jeg få på meg "vidunderet" når jeg kommer hjem fra jobb i dag og ha den på meg døgnkontinuerlig fram til mandag for å få et (litt) imponerende resultat

__________________
Sneglen kommer også frem!


Charmtassen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-06-06, 12:28   #11
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Skritt-teller-dilla!

Ja, holdt på å dø av sjokk da jeg så det! En vanlig dag lå på ca 500 skritt.... Litt deprimerende siden man bør være på 7000 minimum...

Men så bestod da gåinga av ned fire etasjer, 50m til trikkestopp, 70m fra trikk til jobb, rett inn gangen til pulten på jobb, bort til kantina i lunsjen, 2 turer på røykerommet i løpet av dagen, og hjem til trikken samme vei som jeg gikk ut. og da tok jeg som regel av telleren, siden det blir lite gåing på 50m2 likevel...

Og det var midt i februar -05, med masse regn og vind hver dag så det frista ikke så veldig å gå 5 km til jobb....

Er det forresten noen som kan anbefale en god og ikke så dyr teller? Kjøpte min på clas ohlson, og den var vel strengt tatt under middels kvalitet.... falt av hele tida og sånn.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-06-06, 13:21   #12
Merete A
Medlem
 
Merete A sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Fredrikstad
Alder: 61
Innlegg: 283
Merete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlys

Sv: Skritt-teller-dilla!

Min er av merket Silva, kostet drøyt hundrelappen på en vanlig sportsbutikk. Den har klype til å feste i linning, belte eller annet egnet sted slik at den holder seg stabilt vertikalt for riktig telling. (Jeg har min festet i spilen i bh-en mellom puppene, hehe.)

Det finnes flere typer av skritt-tellere. Kjøp den som bare teller skritt. Komplisert progammering for antall kilometer er helt unødvendig, og kaloriforbruk vil vi i hvertfall IKKE vite!

__________________
Magan min ljuger ikke!
Merete A er avlogget   Min kostholdsfilosofi: * Mat * Mosjon * Mening * (Lavkarbo - inspirert av Skaldeman og etterhvert flere ...) Svar med sitat
Gammel 22-06-06, 13:26   #13
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Skritt-teller-dilla!

Opprinnelig lagt inn av Ebbamor

kaloriforbruk vil vi i hvertfall IKKE vite!

Ikke?? Jeg vil vite det jeg... Forbrenning kommer man jo ikke unna samme hvilken måte man fyrer den igang på, og det er alltid greit å ha en viss anelse syns jeg. Jeg teller ikke kalorier inn, men jeg syns likevel det er inspirerende og se at det forbrennes.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-06-06, 13:31   #14
Merete A
Medlem
 
Merete A sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Fredrikstad
Alder: 61
Innlegg: 283
Merete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlys

Sv: Skritt-teller-dilla!

Be my guest ... Jeg mener man er på villspor med kalorier, enten de telles på vei inn eller ut. Hvordan en kropp forbrenner energi, er uansett individuelt, og en slik måling med skritt-teller blir i beste fall unøyaktig.

Hver sin lyst!

__________________
Magan min ljuger ikke!
Merete A er avlogget   Min kostholdsfilosofi: * Mat * Mosjon * Mening * (Lavkarbo - inspirert av Skaldeman og etterhvert flere ...) Svar med sitat
Gammel 22-06-06, 13:52   #15
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Skritt-teller-dilla!

Hmmm, joa forsåvidt... Men siden jeg har prøvd utallige, mer eller mindre resultatløse, slanke opplegg i... la meg se.... 19 år nå (første da jeg var 11...) så har kaloriforbrenningsvisningen på treningsaparatene vært mitt "bevis" overfor meg selv på at jeg gjør noe positivt. Siden det sjelden syntes på vekt eller størrelse. Og jeg har alltid visst at det er ca tall. Men så lenge den øker, jobber kroppen hardere. Og så lenge jeg er en utålmodig person, og slanking er en treeeeeeg prosess, så trenger jeg sånne "instant boosters" å klamre meg til...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-06-06, 14:01   #16
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Skritt-teller-dilla!

Opprinnelig lagt inn av Carisma

Hmmm, joa forsåvidt... Men siden jeg har prøvd utallige, mer eller mindre resultatløse, slanke opplegg i... la meg se.... 19 år nå (første da jeg var 11...) så har kaloriforbrenningsvisningen på treningsaparatene vært mitt "bevis" overfor meg selv på at jeg gjør noe positivt. Siden det sjelden syntes på vekt eller størrelse. Og jeg har alltid visst at det er ca tall. Men så lenge den øker, jobber kroppen hardere. Og så lenge jeg er en utålmodig person, og slanking er en treeeeeeg prosess, så trenger jeg sånne "instant boosters" å klamre meg til...

Er enig med deg der Carisma. Kalorier ut er den eneste enheten som kan fortelle oss hvor mye energi vi har brukt på en treningsøkt. Dessuten er det en god drivkraft og motivator. Jeg sveiver blikket innom kaloritelleren når jeg trener jeg også. Det gir meg en indikasjon på om den inneværende økta er bedre eller dårligere enn den siste økta. Altså ser jeg framgang eller tilbakeslag på den måten.

Det er vel sammen fa... hvilke midler man bruker vel, så lenge det driver en framover mot målet. Noen teller skritt, noen teller lengder og rundetider, andre veier seg og måler seg og noen samler på utkalorier.. Samma sak alt sammen egentlig.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 22-06-06, 15:28   #17
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Skritt-teller-dilla!

Omron skritt-teller er veldig bra, koster 400,-. Jeg fikk min på G-sport.

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 22-06-06, 16:51   #18
Merete A
Medlem
 
Merete A sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Fredrikstad
Alder: 61
Innlegg: 283
Merete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlys

Sv: Skritt-teller-dilla!

Opprinnelig lagt inn av Carisma

Hmmm, joa forsåvidt... Men siden jeg har prøvd utallige, mer eller mindre resultatløse, slanke opplegg i... la meg se.... 19 år nå (første da jeg var 11...) så har kaloriforbrenningsvisningen på treningsaparatene vært mitt "bevis" overfor meg selv på at jeg gjør noe positivt. Siden det sjelden syntes på vekt eller størrelse.

Dersom det ikke synes på vekt eller størrelse, har vel ikke kaloriforbrenningsvisningen gjort noen nytte åkke som ... eller? Mulig jeg misforstår deg, men jeg skjønner ikke vitsen med å telle noe som helst hvis man ikke oppnår resultater?

Og joda, hvis man faktisk blir motivert av å telle utkalorier, så må man jo gjerne holde på med det Håper bare ingen lurer seg selv. Jeg var ekspert på sånt lureri i alle år ... helt til jeg sluttet å telle, både inn og ut. Jeg veier meg av samme grunn ikke - resultatene jeg er ute etter, handler ikke om vekt - selv om jeg fortsatt er aaaaaltfor tung! Med alle mine kaloritellende, vektbesatte jojo-år bak meg, har jeg sagt farvel til kaloritelling og veiing, forhåpentligvis for godt. Skal sikkert veie meg fra tid til annen rett og slett av ren nysgjerrighet. Men å bruke vekt som motivasjon? Nei, takk. Men nå snakker jeg for meg. Enhver må jo finne ut hva som motiverer og bidrar på en positiv måte

__________________
Magan min ljuger ikke!
Merete A er avlogget   Min kostholdsfilosofi: * Mat * Mosjon * Mening * (Lavkarbo - inspirert av Skaldeman og etterhvert flere ...) Svar med sitat
Gammel 22-06-06, 17:30   #19
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Skritt-teller-dilla!

Hvis noen er synske, så blirjeg glad for om noen kan se hvor skrittelleren jeg kjøpte til HP til jul er. Den forsvant på julaften eller første juledag...

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 22-06-06, 17:32   #20
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Skritt-teller-dilla!

Opprinnelig lagt inn av Lise

Hvis noen er synske, så blirjeg glad for om noen kan se hvor skrittelleren jeg kjøpte til HP til jul er. Den forsvant på julaften eller første juledag...

...type.. forsvant i jungelen av gavepapirene - som igjen forsvant i søppelsekk, som igjen gikk i dunken, som.. osv osv?

Her har man erfaring ja!

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 22-06-06, 18:24   #21
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Skritt-teller-dilla!

Opprinnelig lagt inn av mofe

...type.. forsvant i jungelen av gavepapirene - som igjen forsvant i søppelsekk, som igjen gikk i dunken, som.. osv osv?

Her har man erfaring ja!

Jeg tror egentlig ikke det, for den ble lagt unna papiret, og vi satt å så på den etter papiret var ryddet... Men jeg lurer på om poden kan ha lagt den en lur plass?

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 22-06-06, 21:31   #22
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Skritt-teller-dilla!

Har noen mulige slukesteder her. I leketøykassa til guttungen din? Under sofaen lengst innerst ved veggen? Under en eller annen sofapute og da gjerne trykket godt inn i sprekkene mellom de forskjellige sofadelene. ( kan tro jeg har funne mye rar i sprekkene på min sofa) I hulrommene til lenestolen? Ja, det er sprekker der også ser du. Bak ett eller annet tungt og lite flyttbart møbel? Nedi en eller annen stor plantepotte. Ja da helst mellom ytterpotta og innerpotta? I en skuff du sjelden åpner? Inni kroken bak høytalere/gulvfigurer/arvekister/tv? Innimellom duker som har blitt stappa ned i en skuff eller inn i et skap. I lomma på dressjakka som HP brukte julaften? Eller i lomma på buksa han brukte den dagen? Eller rett og slett pen pakket ned i orginalemballasjen og godt synlig midt på en eller annen hylle midt i stua..! Og har du sjekket veska til svigermor, eller vestlomma til far?

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 22-06-06, 21:57   #23
Merete A
Medlem
 
Merete A sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Fredrikstad
Alder: 61
Innlegg: 283
Merete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlys

Sv: Skritt-teller-dilla!

Ler imponert av Fjonkens evne til leting. Vet hvem jeg skal rope på neste gang jeg mister noe

__________________
Magan min ljuger ikke!
Merete A er avlogget   Min kostholdsfilosofi: * Mat * Mosjon * Mening * (Lavkarbo - inspirert av Skaldeman og etterhvert flere ...) Svar med sitat
Gammel 22-06-06, 22:04   #24
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Skritt-teller-dilla!

Opprinnelig lagt inn av Ebbamor

Ler imponert av Fjonkens evne til leting. Vet hvem jeg skal rope på neste gang jeg mister noe

Sånn blir det skjønner du når det stunder mot kveld og veslas tutter/smokker er bortevekk.. Da må det leting til.. En hel trim-økt i seg selv! Har ett slukested til forresten.. Lise.. har du sjekka kjøleskapet? Det hender jeg finner tuttene til vesla der og i peisen.. og i skoa til han far.. Det rareste tuttehjemmestedet vi har hatt til nå er komfyren..Inne i stekeovnen og det ble ikke oppdaget før det vi kjente den stramme plastikklukta fra søndagssteken.. Men det var heldigvis i den gamle stekeovnen vi steika tutter. I den nye kommer hu ikke inn.. Den har en finurlig barnesikring som selv Fjonken sliter litt med.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 22-06-06, 22:12   #25
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Skritt-teller-dilla!

Opprinnelig lagt inn av Fjonken

Har noen mulige slukesteder her. I leketøykassa til guttungen din? Under sofaen lengst innerst ved veggen? Under en eller annen sofapute og da gjerne trykket godt inn i sprekkene mellom de forskjellige sofadelene. ( kan tro jeg har funne mye rar i sprekkene på min sofa) I hulrommene til lenestolen? Ja, det er sprekker der også ser du. Bak ett eller annet tungt og lite flyttbart møbel? Nedi en eller annen stor plantepotte. Ja da helst mellom ytterpotta og innerpotta? I en skuff du sjelden åpner? Inni kroken bak høytalere/gulvfigurer/arvekister/tv? Innimellom duker som har blitt stappa ned i en skuff eller inn i et skap. I lomma på dressjakka som HP brukte julaften? Eller i lomma på buksa han brukte den dagen? Eller rett og slett pen pakket ned i orginalemballasjen og godt synlig midt på en eller annen hylle midt i stua..! Og har du sjekket veska til svigermor, eller vestlomma til far?

*fnis* her var mange gode forslag. "Problemet" er at vi feiret hjemme hos svigermor. Krinkelkroker tror jeg hun har kontroll på, for hun er en grundig rengjører, men lekekassen til poden har vi glemt å gå gjennom de gangene vi har vært der siden jul. Skal prøve å huske det neste gang.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Skritteller igjen.... Fedonisten Trening 9 10-09-06 11:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no