Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

MBT masaisko

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-06-06, 00:42   #1
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs
Question

MBT masaisko

Er der noen som har erfaringer med disse skoene?
De ser utrolig spennende ut synes jeg.
http://www.swissmasai.no/

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 26-06-06, 06:52   #2
Nena
Seniormedlem
 
Nena sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Nordpå
Innlegg: 2.451
Nena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastisk

Sv: MBT masaisko

Kjøpte mitt første par i fjor høst, etter å ha sett positiv omtale her inne. Og jeg kan bare si at for meg er de blitt helt uunnværlige - bruker de på jobb, og merker det skikkelig godt når jeg har på meg andre sko (de er jo ikke så veldig elegante å se på akkurat, så sammen med skjørt ser de kanskje ikke så stilige ut ).

Uansett: er så fornøyd at jeg investerte i et par sandaler på fredag! Den eneste ulempen med disse skoene er prisen ..

__________________
~ Nothing happens until you decide ~

Nena
Nena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nena inspirert av Skaldeman, Lutz, OE... Svar med sitat
Gammel 26-06-06, 13:39   #3
AnnaV
Medlem
 
AnnaV sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 397
AnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjent

Sv: MBT masaisko

Opprinnelig lagt inn av Nena

Kjøpte mitt første par i fjor høst, etter å ha sett positiv omtale her inne. Og jeg kan bare si at for meg er de blitt helt uunnværlige ..

Jeg er også nyskjerrig på disse skoene - fortell mer, da vel, Nena - HVORFOR er de uunværlige? Hva gjelper de for, mot osv. Jeg har i første rekke tenkt på treningeseffekten av disse... Kan du ikke fortelle litt mer?

__________________




"Jeg spiser for å leve - jeg lever ikke for å spise"
AnnaV er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-06-06, 19:48   #4
Nena
Seniormedlem
 
Nena sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Nordpå
Innlegg: 2.451
Nena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastisk

Sv: MBT masaisko

Sakser litt fra http://www.swissmasai.no/ (står masse der), om MBT-prinsippet:

"Den sveitsiske ingeniøren Karl Müller og et team av spesialister (leger og fysioterapeuter), har gjennom 10 års forskning klart å utvikle et unikt sålekonsept.

  • Sålen har dempningsegenskaper som endrer ubehagelige trykkimpulser fra harde flater til å bli en myk og komfortabel rullende bevegelse!

  • Sålen har instabilitetsegenskaper som gjør stereotype flater om til et variert bevegelseslandskap for den menneskelige organisme.
Sålens instabilitet vekker til live balanseresponser som, for veldig mange, har vært ute av funksjon pga manglende utfordringer i det moderne dagliglivet. Instabiliteten utfordrer kroppens stabilitetsegenskaper, og bygger opp gode stabilitetesfunksjoner f. eks i buk og rygg.
MBT skaper funksjonsfriske mennesker.

Basert på sålens egenskaper kan MBT karakteriseres som en ”antisko”. I motsetning til vanlige sko, som stabiliserer og beskytter slik at kroppen deaktiveres og koordinative egenskaper forringes, stimulerer MBT til økt motorisk beredskap og bedring av koordinative egenskaper."


De er i alle fall supre for min rygg, støtdempingen er fabelaktig (jeg går på veldig hardt gulv på jobb) - og så påstås det at man skal få fin rumpe av dem !!!!!!! Jeg lever i håpet .....


__________________
~ Nothing happens until you decide ~

Nena
Nena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nena inspirert av Skaldeman, Lutz, OE... Svar med sitat
Gammel 26-06-06, 20:07   #5
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: MBT masaisko

Fysioterapauten min snakker varmt om disse skoene, sier de er helt uunværlig for vondt rygg, bekkenproblemer osv.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 27-06-06, 00:40   #6
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Sv: MBT masaisko

Tusen takk for flott tilbakemelding Nena!
Ja, da er i alle fall ikke jeg i tvil lenger.
De er jo rådyre, men jeg får grave litt dypt i pengepungen og skaffe meg et par.

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no