Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Jeg klarer det ikke

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-05-10, 00:40   #1
Paris
Seniormedlem
 
Paris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 48
Innlegg: 812
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Jeg klarer det ikke

Hei dere

Jeg var så flink i høst - gikk ned ca 9 kg på lavkarbo iløpet av 2-3 mnd. Jeg var kjempe-happy og byttet ut alle klærne mine med en størrelse jeg trivdes i.

Nå er jeg tilbake der jeg var (nesten ihvertfall) - og det er ikke noe kjekt! Men jeg klarer ikke begynne på igjen med lavkarbo. Det som "ødela", var at jeg nå i en periode på 2 mnd måtte slutte å trene, og da har vekta rast på igjen. Jeg prøver meg med egg og bacon til frokost, men faller fort av iløpet av minutter eller timer. Jeg orker rett og slett ikke den feite maten. Jeg er kvalm og uvel og klarer ikke tanken på det.

Heller har jeg ikke særlig mye matlyst om dagen, men er glad i god mat og kan gjerne spise masse. Men går ikke rundt og har lyst på noe hele tiden heller.

Jeg trenger bare så utrolig ditt råd. Jeg har så lyst å få magen min inn igjen til sommeren. den er som en stor fotball

Hva i alle dager gjør dere?
Enn om det bare kunne finnes en lavkarbo-kur på pulver-form, som jeg bare laget shaker av eller noe? Jeg er så utrolig sliten om dagen - og har lite overskudd til å tenke sunn mat. Det er dumt og blir bare en ond sirkel desverre.

Noen som vil hjelpe meg??

__________________


Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-05-10, 18:24   #2
Vela
Juniormedlem
 
Vela sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Tønsberg
Alder: 60
Innlegg: 14
Vela er på en erverdig vei

Sv: Jeg klarer det ikke

Huffda, jeg er så ny m lavkarbo at jeg har ingen råd, men håper noen med erfaring svarer deg. Selv håper jeg å legge om hele kostholdet og leser som en gal her for å komme inn i tema. Jeg har gått bare en uke på spisdegslank.no
Klem og lykke til.

__________________
Vela



Vela er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Totalt forvirret...HELP...;) Svar med sitat
Gammel 12-05-10, 18:38   #3
Borghild
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 738
Borghild har en fantastisk aura rundt segBorghild har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg klarer det ikke

Sjekk på www.fedon.no gå til spørsmål og svar. Der finner du bl.a. pulverdietter.

Lykke til

__________________
Ned 21 og målet er nådd.
Jeg har god tid; resten av livet faktisk
Borghild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Eat Svar med sitat
Gammel 12-05-10, 20:10   #4
Minni1
Seniormedlem
 
Minni1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 52
Innlegg: 1.822
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Sv: Jeg klarer det ikke

Jeg hadde det slik som deg. Kom ikke igang igjen.
Jeg begynte da med å kutte ut poteter, ris og pasta. Så tok jeg vekk brødet, fant alterntiver som jeg liker og som er enkelt.
Altså jeg tok et skritt av gangen.

Jeg prøver også å skrive ned alt jeg spiser. Da kan jeg gå tilbake å se når jeg føler meg litt tom for matideer.



Jeg følger nå fedon , noe jeg syns er enklere enn ketolyse. Jeg leste mye mend jeg la om kosten igjen. Og når det butteri mot så tar jeg fre boka igjen.

Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 08:33   #5
Neri
Medlem
 
Neri sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: veslandstaus
Alder: 45
Innlegg: 164
Neri er på en erverdig vei

Sv: Jeg klarer det ikke

Logga meg inn for å skrive eit ganske så nøyaktig innlegg.

har det sånn eg og. Klarer det så fint ein periode, også sprekker eg Det er ufatteleg kjipt, for ein vil så gjerne. Har gått av og på lavkarbo nokon gonger no, og eg merker det kjem snikende når eg når ei viss vekt (den som eg er i no.) Mister matlyst, orker ikkje lage mat etc. I går sprakk eg
Men eg er så fast bestemt på å få til dette denne gangen. Orker ikkje mat, så "tvinger" i meg ein porsjon havregraut til frukost. koker opp nokon egg til å ete utover dagen og et ellers som resten av familien, kutter berre ut ris, poteter, pasta og brød. Det er nok ikkje optimalt, men har tru på at det hjelper meg over kneika uten at desse kiloane skal komme snikende på igjen.
Det er ikkje lett å være mor, kone, arbeidstaker, "hushjelp og kokk" og i tillegg ha energi til å legge om kosthald, sette seg inn i filosofiene, lage masse mat og trene.

Uff, dette vart jo berre om meg meg meg
Har ikkje så mange råd å komme med, men du er iallefall ikkje aleine om å ha det sånn

__________________

Neri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ammende atkins Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 15:50   #6
Paris
Seniormedlem
 
Paris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 48
Innlegg: 812
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg klarer det ikke

Opprinnelig lagt inn av Vela, her.

Huffda, jeg er så ny m lavkarbo at jeg har ingen råd, men håper noen med erfaring svarer deg. Selv håper jeg å legge om hele kostholdet og leser som en gal her for å komme inn i tema. Jeg har gått bare en uke på spisdegslank.no
Klem og lykke til.

Takk

Nå SKAL jeg begynne igjen - er supermotivert til å få på meg sommerkjolen

__________________


Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 15:53   #7
Paris
Seniormedlem
 
Paris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 48
Innlegg: 812
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg klarer det ikke

Opprinnelig lagt inn av Neri, her.

Logga meg inn for å skrive eit ganske så nøyaktig innlegg.

har det sånn eg og. Klarer det så fint ein periode, også sprekker eg Det er ufatteleg kjipt, for ein vil så gjerne. Har gått av og på lavkarbo nokon gonger no, og eg merker det kjem snikende når eg når ei viss vekt (den som eg er i no.) Mister matlyst, orker ikkje lage mat etc. I går sprakk eg
Men eg er så fast bestemt på å få til dette denne gangen. Orker ikkje mat, så "tvinger" i meg ein porsjon havregraut til frukost. koker opp nokon egg til å ete utover dagen og et ellers som resten av familien, kutter berre ut ris, poteter, pasta og brød. Det er nok ikkje optimalt, men har tru på at det hjelper meg over kneika uten at desse kiloane skal komme snikende på igjen.
Det er ikkje lett å være mor, kone, arbeidstaker, "hushjelp og kokk" og i tillegg ha energi til å legge om kosthald, sette seg inn i filosofiene, lage masse mat og trene.

Uff, dette vart jo berre om meg meg meg
Har ikkje så mange råd å komme med, men du er iallefall ikkje aleine om å ha det sånn

Innlegget ditt betyr meir enn du aner

Jeg er også mor, arbeidstaker, kone, husmor osv.... prøver å trene 2-3 gg i uken og da får jeg mer energi. ellers gir faktisk lavkarbo meg ikke nok energi...den suger energi utav kroppen min.

I dag var jeg og handlet inn til lavkarbo...jeg holdt på å spy av alt det fete. men håper det retter seg... for jeg VIL så gjerne

__________________


Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 15:55   #8
Paris
Seniormedlem
 
Paris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 48
Innlegg: 812
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg klarer det ikke

Opprinnelig lagt inn av Minni1, her.

Jeg hadde det slik som deg. Kom ikke igang igjen.
Jeg begynte da med å kutte ut poteter, ris og pasta. Så tok jeg vekk brødet, fant alterntiver som jeg liker og som er enkelt.
Altså jeg tok et skritt av gangen.

Jeg prøver også å skrive ned alt jeg spiser. Da kan jeg gå tilbake å se når jeg føler meg litt tom for matideer.



Jeg følger nå fedon , noe jeg syns er enklere enn ketolyse. Jeg leste mye mend jeg la om kosten igjen. Og når det butteri mot så tar jeg fre boka igjen.

Tusen takk for inspirerende innlegg. Jeg skal gjøre mitt beste

Stå på!! Du er godt igang!

__________________


Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 15:55   #9
Paris
Seniormedlem
 
Paris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 48
Innlegg: 812
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg klarer det ikke

Er det sant? Må sjekke ut

Opprinnelig lagt inn av Borghild, her.

Sjekk på www.fedon.no gå til spørsmål og svar. Der finner du bl.a. pulverdietter.

Lykke til

__________________


Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 09:29   #10
Neri
Medlem
 
Neri sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: veslandstaus
Alder: 45
Innlegg: 164
Neri er på en erverdig vei

Sv: Jeg klarer det ikke

heisann!
Korleis går det?

__________________

Neri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ammende atkins Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 16:49   #11
Paris
Seniormedlem
 
Paris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 48
Innlegg: 812
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg klarer det ikke

Opprinnelig lagt inn av Neri, her.

heisann!
Korleis går det?

Hei!!

Takk for at du spør

Jo faktisk så går det bra - enda. 4. dagen min nå etter jeg bestemte meg for å skjerpe meg. Men må innrømme at jeg var 10 cm fra å sprekke nå idag. Først var jeg i butikken og skulle kjøpe pølsebrød. Så laga jeg pøler m/brød til familien (vi skal straks ut å kjøre så måtte ha en enkel middag som ingen sura for). Når jeg var i butikken hadde jeg såååå vanvittig lyst å kjøpe med meg noe dajm-sjokolade til turen. Men jeg klarte. Når jeg kom heim, var det fristende å bare være med på pølse-partyet her. Istede klarte jeg, såvidt, å steke meg litt kjøttdeig, krydret den og hadde sæter-rømme, hakka tomater og salat til. Mye mye bedre og mye sunnere....tenk at det skal så lite til å sprekke.

Hvordan går det med deg da? Spennede å høre fra deg som er i samme "situasjon" som meg. Nå bare mååå jeg klare det for å være klar til ferien

Hører fra deg!!
Lykke til.

__________________


Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Klarer ikke spise Elephanta Ketolysekuren 33 08-02-09 09:47
Klarer ikke spise Evah Spørsmål og svar 7 13-11-08 20:08
Jeg klarer ikke å spise noe ..! Momsa Ketolysekuren 19 22-07-08 19:47
Jeg klarer det ikke! villebill Ketolysekuren 7 02-05-07 15:33
Klarer ikke søtningsmiddler LilNoor Lavkarbo generelt 3 23-02-05 11:12


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no