Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-10-07, 13:23   #301
bean
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Nordland
Alder: 52
Innlegg: 25
bean er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Takk for det.
Denne gangen skal jeg klare det!

__________________


bean er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-11-07, 00:10   #302
Gro69
Nytt Medlem
 
Gro69 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 55
Innlegg: 6
Gro69 er ny på veien
Red face

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei på dere. Jeg er helt ny her i forumet. Leste boka til Skaldeman for 3 mnd siden, og ble hekta:-) Det virket bare så riktig. Begynte med en gang, og vekta begynte å sige nedover. Er gått fra 125 kg og til nå 117, altså 8 kilo. Så dere ser at jeg har en laaaaaang vei å gå. Tenker meg at jeg til slutt ønsker å ende på ca. 80 kg ( er 177 cm høy). Problemet mitt nå er at jeg har stått stille i 3 uker, og dermed er jeg begynt å skeie ut. Og siden jeg ikke har gått opp igjen, så er det blitt verre og verre å ta seg inn igjen. Så derfor: er det noen som har noen tips til meg? Et av mine problemer er at jeg sliter med fantasien når det gjelder meny, og begynner å bli litt lei av egg og bacon og kyllingfilèter med rømme nå...:-) Samtidig gikk alt så veldig greit så lenge jeg holdt meg strengt til proteiner og fett. Har en forhistorie med spiseforstyrrelser/ bulimi uten oppkast etter overgrep, men regnet meg egentlig ferdig med dette. Blir likevel ikke ferdig med trøstespising. Huff, dette ble vist mye, men var liksom litt nedfor i kveld. Tar imot gode råd
Klem fra Gro

__________________
Gro69



Gro69 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 02-11-07, 00:20   #303
Sweetflower
Medlem
 
Sweetflower sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 166
Sweetflower har en fantastisk aura rundt segSweetflower har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av Gro69, her.

Hei på dere. [snip]
Blir likevel ikke ferdig med trøstespising. Huff, dette ble vist mye, men var liksom litt nedfor i kveld. Tar imot gode råd

Klem fra Gro

Hei i natten... Jeg har ikke så mye fornuftig å si, bare at du må ikke gi opp, her er vi mange som kan støtte deg og her vil du finne masse inspirasjon til å fortsette!!

__________________
- Sweetflower
Sweetflower er avlogget   Min kostholdsfilosofi: . Svar med sitat
Gammel 02-11-07, 00:44   #304
Gro69
Nytt Medlem
 
Gro69 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 55
Innlegg: 6
Gro69 er ny på veien

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei i natten, og takk for rask tilbakemelding. Glad for å se at det er noen der ute som kan støtte, takk takk:-) Prøver på ny frisk i morgen.

Natta

__________________
Gro69



Gro69 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 02-11-07, 13:26   #305
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av Gro69, her.

Hei i natten, og takk for rask tilbakemelding. Glad for å se at det er noen der ute som kan støtte, takk takk:-) Prøver på ny frisk i morgen.

Natta

Hei!

klart vi vil hjelpe og støtte!! Er lei meg for at jeg iokke så denne før nå...
Jeg har solid platå-erfaring, Tanita-tråden min er ganske kort, og jeg har skrevet litt om det der. Skal se om jeg kan finne noe i Livet er her og nå også, som jeg kan lenke deg til, men har ikike tid nå, er på jobbreise.

Varm fra meg - rådet e rfortsett som før, kroppen slipper igjen om du e rtro mot opplegget. Vann, vann, vann, kutt meieriprodukter og søtstoff om du fortsatt står, for å sjekke ut om det vikrer.

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-11-07, 22:44   #306
Gro69
Nytt Medlem
 
Gro69 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 55
Innlegg: 6
Gro69 er ny på veien

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Takk for godord. Har lest noen av innleggene dine, BIB, og må si jeg er imponert. Du har gjort et fabelaktig arbeid allerede. Kjempe-inspirerende!! Ønsker deg lykke til videre. Jeg kjenner at jeg er bedre til mote i dag, er takknemlig for støtte og oppmuntring fra folk på forumet. Nye sjanser - nye gevinster!!!!

Klem, Gro

__________________
Gro69



Gro69 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 13:30   #307
terry
Medlem
 
terry sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Finnmark
Alder: 57
Innlegg: 264
terry har en fantastisk aura rundt segterry har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei Gro

Jeg går på ketolyse da så kosten er vel litt anderledes.
Men jeg spiser mye kjøttdeig. Kjøttdeig med eggerøre til frokost med forskjellige typer krydder (spesielt Black Boys Tandoori krydder).
Fikk nylig tipset om å steike opp en haug med kjøttdeig å ha det ferdig i kjøleskapet. Gjør ting kjapt og enkelt . Nå prøver ut å steike opp kjøttdeig å ha det i en box og legge det i frysern. Enda enklere og holder seg enda lengre.

Det finnes også en Blomkål og Brokkoli grateng som er kjempegod (virker som de fleste butikker har dem).

Jeg bruker også å skjære opp B&B i skiver å steike dem i panna. Har så over kjøttdeig og fløte eller rømme(med ost?). Lar det stå å godgjøre seg litt.

Ziggys lapper er et must! Mye mat er mye bedre med en Zlapp til . Eller som et ekstra måltid. Det vil si jeg bruker Z oppskriften men legger til 1,5 dl kruskakli og 1 dl knuste linfrø.
Kjempegodt med skinke, ost og masse majones på.
Da blir det mer som grove rundstykker.
Tenkte også prøve ut Lollypop brødet. Har en mistanke om at det kan smake noe lingnende.

Jeg har også et par Thai Wok pose liggende. Den har 4 karb pr 100.

Virket kjent de tallene dine . Jeg er 176 høg. veide 124 for 2 måneder og 2 uker siden. (veide meg i går å var kommet ned på 110,5 kg )

Lykke til videre

terry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 22:44   #308
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av terry, her.

.....Virket kjent de tallene dine . Jeg er 176 høg. veide 124 for 2 måneder og 2 uker siden. (veide meg i går å var kommet ned på 110,5 kg )...

så flotte resultater, da!! Lykke til videre!

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 15:40   #309
Gro69
Nytt Medlem
 
Gro69 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 55
Innlegg: 6
Gro69 er ny på veien

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei terry, og takk for gode tips. Grattis med bra resultat. Skal prøve ut litt forskjellig i løpet av uka nå. Kosten min blir nok litt blandet med grønsaker, det er nesten umulig for meg å variere nok til å holde ut på streng Skaldeman-kost ( bare protein og fett...). Klarer noen av dere andre det? Hvordan legger dere opp maten? Skal jo helst ikke skille seg så veldig ut fra resten av familien, selv om jeg kutter ut noe... Jeg står fremdeles stille, men har fått ny giv nå. Skal veie meg igjen til fredag, så får vi håpe at kneika er over

Klem så lenge

__________________
Gro69



Gro69 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 16:24   #310
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av Gro69, her.

...., det er nesten umulig for meg å variere nok til å holde ut på streng Skaldeman-kost ( bare protein og fett...). Klarer noen av dere andre det? Hvordan legger dere opp maten? Skal jo helst ikke skille seg så veldig ut fra resten av familien, selv om jeg kutter ut noe... ...

I perioder spiser jeg bare proteiner og fett, vanligvis da ribbe elle rkoteletter i noen uker eller så. Ungene he rvet at jeg vil ned i vekt, så det er et tema. De er 5 og 12 år. Hos oss er det ikke uvanlig at det lages egen mat til mamma i perioder. Ellers spiser vi mye det samme, men ulikt tilbehør, både i type og mengde.

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 18:18   #311
Gro69
Nytt Medlem
 
Gro69 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 55
Innlegg: 6
Gro69 er ny på veien

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av BiB, her.

I perioder spiser jeg bare proteiner og fett, vanligvis da ribbe elle rkoteletter i noen uker eller så. Ungene he rvet at jeg vil ned i vekt, så det er et tema. De er 5 og 12 år. Hos oss er det ikke uvanlig at det lages egen mat til mamma i perioder. Ellers spiser vi mye det samme, men ulikt tilbehør, både i type og mengde.

Ja, sånn er det i grunnen hos oss også. Men ordet slanking er ikke i bruk, forsøker å fokusere på helse. Er jo i faresonen for diabetes... Ungene mine er 10, 12 og 14. Er nokså redd for å sette dem på tanker om slanking. Og ja, det går mye i koteletter og kyllinglår. Damene på jobben er interesserte og støttende, så lunchen går bra. Men får man i seg nok fett på denne måten? Har bestilt MCT-olje, skal hente den i morgen. Leste om den i en tråd her inne, hørtes ut som noe jeg kunne prøve. Kanskje den får fart på sakene:-) Jeg har i det hele tatt alltid vært totalt uinteressert i mat og matlaging, og det gir meg problemer nå. Lager hverdagsmat til familien, og ellers det jeg har plukket opp i løpet av de siste 20 årene. Jaja, vi sliter oss framover.....

__________________
Gro69



Gro69 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 22:36   #312
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av Gro69, her.

... Jeg har i det hele tatt alltid vært totalt uinteressert i mat og matlaging, og det gir meg problemer nå. Lager hverdagsmat til familien, og ellers det jeg har plukket opp i løpet av de siste 20 årene. Jaja, vi sliter oss framover.....

Da gir jeg deg samme tips som jeg gav en annen her om dagen:

Stek opp kjøttdeig eller kjøtt i strimler så du alltid har på lur.

Grønnsaker: Strimle squash, paprika, løk, aubergine, gjern eogså brokkolibuketter.

Når du skal spise, fres alt i panne til gjennomvarmt, da e rgrønnsakene passe etter min mening. Krydre ette rsmak:

Italisenk vri: oregano, basilikum, timian og sitron, event hakka tomater om du kan spise det.

Kinesisk vri: Krydre med ingefær, hvitløkspepper og litt soyasaus m lite karber.

Thailandsk vri: 1-2 ts red currypaste (eller mer om du liker sterk mat), tilsett 1 boks kokosmelk med lite karber (det finnes en m 3 per dl).

Meksikansk vri: Enten tacokrydder m lite karber elle rpepper, paprika, spisskummen (jeera på de boksene som selges i internasjonale matbutikker).

Lykke til med hverdagsmaten

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 19:06   #313
kristindama
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 53
Innlegg: 4
kristindama er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Jeg er helt ny her, ikke ny på å være overvektig dog..

Jeg veier ca 120 kg fordelt på 170 cm dame så det er nokså drøyt. Har bestemt meg for at noe må gjøres men blir totalt forvirret av alle navn og forskjellige dietter som finnes.

Er ute etter gode tips og ideer, hva bør jeg prøve osv.

Har Diabetes2 (selvfølgelig)

kristindama er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ingen enda Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 20:24   #314
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av kristindama, her.

Jeg er helt ny her, ikke ny på å være overvektig dog..

Jeg veier ca 120 kg fordelt på 170 cm dame så det er nokså drøyt. Har bestemt meg for at noe må gjøres men blir totalt forvirret av alle navn og forskjellige dietter som finnes.

Er ute etter gode tips og ideer, hva bør jeg prøve osv.

Har Diabetes2 (selvfølgelig)

Hei og velkommen til oss!

Det er mange veier til Rom, selv vil jeg anbefale Ketolysekuren av mange grunner (ikke prioritert rekkefølge):

Jeg kan spise god mat når jeg er sulten og til jeg er mett.
Den kan fint kombineres med familie og venner som lever "vanlig".
Det er ikke noe problem å ha med god og lovlig mat på jobb og reiser, når man bare planlegger litt.
De fleste ingrediensene/maten finnes i de fleste "vanlige" hjem.
Det er god mat.
Jeg er mett og i god form, uten sug sånn i det daglige.
Den passer fint for folk med diabets 2.
Boka er grei å lese og lett å forstå.
Jeg har gått ned 38 kg til nå skal ned 37 til og velger fortsatt ketlysekuren.

Lykke til med ditt valg, du kan jo gå til kostholdsfilosofier i forumdelen og lese litt?

beste hilsen BiB

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 10:29   #315
Thomasina
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Innlegg: 110
Thomasina er ny på veien

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei, er her igjen.. har vært helt forvirret i det siste. legen ville at jeg skulle spise my brød. (rygbrød).. men jeg vil ikke brød, jeg vil holde meg på lavkarb. Kroppen liker ikke brød og sukker greier, den spørrer bare om mer. Og i tillegg så liker jeg ikke brød i det hele tatt.... aldri likt det, ved siden av den som kommer rett fra bakeriet...

Jeg får hjelp med depression og spiseproblemet fra pshychologen, Jeg måtte holde en dagbok for psychologen, og fant ut at jeg spiser for liten, og ikke regelmessig nok, da jeg leste gjennom dette, da begynner jeg å spise mye feil mat, or det virker ikke.

Har gått opp og ned noen kilo de siste fire uker, men er tilbake til hvor jeg begynte og har litt mer grep på det jeg må gjøre.

Har fått reductil fra legen i går, og har begynt med det. Sammen med spiseproblemer og vekt, trenger jeg noe ekstra hjelp, i mellomtid kan jeg prøve å forbedret forholdet til maten og alt...

Det blir Atkins fortsatt. Nå er det å lære å spise regelmessig igjen, og like maten i tillegg.

Thomasina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 10:44   #316
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Kjære Emy

Det e rikke greit nå man slites mellom ulike råd og synspunkter, i tillegg til at man har erfaringe rmed seg selv og egen kropp. Jeg kan ikke gi råd, men bare si hva som fungerer for meg:

Null brød og brøderstatning
Mye proteiner og fett
Lite karber, og da bare fra egg, salat, agurk, paprika, brokkoli og løk (bare litt)
SMØR ok, men ingen andre meieriprodukter.
Ikke søtstoff.
Koffeinfri kaffe, grønn te, Farris, vann som drikke

Jeg skifta fra Atkins til ketolysekuren, og det ble min "redning" selv mye grønnsaker gir meg søtsug og skjelvinger, men alt fettet på ketolysekuren gjør meg god og mett.

Limer inn noe om slankepiller her:

"Det samlede vægttab med receptpligtig slankemedicin
ligger dog i gennemsnit nede på omkring 2-5 kg over 1-2
år. Vel at mærke, hvis man samtidig holder en kaloriefattig
diæt og evt. også dyrker motion."


og spesielt om Reductil:

.....
"Sibutramin (virkestoffet i Reductil)
Sibutramin bliver optaget i kroppen og virker i hjernen. Her nedsætter den appetitten via en række aminosyrer. Det ekstra vægttab ved sibutramin er i gennemsnit 2,7-4,4 kg efter et år i forhold til snydemedicin. Sibutramin kan desuden give en bedre balance mellem fedtstofferne (fx kolesterol) i blodet, og evt. også en lille fordel ved behandling af overvægtige med type 2-diabetes.

Desværre har sibutramin også bivirkninger. De mest almindelige er:
Mundtørhed
Forstoppelse
Søvnbesvær.

Men der har også været fokuseret på sibutramins tendens til at øge hjertefrekvensen og blodtrykket. 10-15 mg sibutramin øger hjertefrekvensen med 4-6 slag/min. og øger blodtrykket med 2-4 mmHg (mm kviksølv). Denne bivirkning på blodtrykket kan muligvis modvirke nogle af de gode effekter af vægttabet. Bivirkningerne betyder, at lægen bør følge puls og blodtryk jævnligt (hver anden uge) i de første 3 måneder af behandlingen. Behandlingen med sibutramin bør stoppe, hvis blodtrykket stiger mere end 10 mmHg, hvis pulsen stiger med mere end 10 slag/min. Dosis er en tablet på 10 mg eller evt. 15 mg – dagligt."


og lykke til!

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 11:26   #317
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk
Red face

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei,
Finfin tråd. Får vel gi en liten presentasjon her.
Min overvekt har kommet av en blanding av for mye og feil mat tidligere, og alt for lite mat de siste par årene (den berømmelige spareblussen), medisinering for bipolaritet (manisk depressiv), samt bulimi. Heldigvis har jeg trent mye i 3-4 år allerede. Tør ikke tenke på hvor stor jeg hadde vært hvis jeg ikke hadde gjort det ...

Jeg skal ned 35-40 kilo, og har bestemt meg for å prøve meg med en South Beach Fase 2 tilnærming, da det anbefalte lavkalori opplegget rett og slett ikke gir store effekten (3.5 kilo siden jeg sluttet på medisiner i februar er ikke stort å skryte av). Jeg får oppfølgeing av lege og ernæringskonsulent som fullt ut støtter (og anbefaler) lavkarbo tilnærming.

Mine største utfordringer blir:
1. Fungere i hverdagen uten medisinering for min bipolaritet, spesielt med tanke på jobben. Dette krever struktur og trygghet, og er knallhard jobbing. Men heller ekstra jobbing enn å pumpe kroppen full av kjemiske stoffer som gjør meg flat i følelseslivet og feit
2. Få full kontroll over bulimien. Her er jeg på virkelig god vei, og det blir sjeldnere og sjeldnere for hver fråtseperiode
3. Holde fokus og være tålmodig! Vekttapet mitt går tregt og det kommer det mest sannsynlig å gjøre hele veien nedover. Dette er et langtidsprosjekt som skal gå over 2-3 år, og resultatet skal være varig

Har lest litt rundt på forumet her inne de siste 2 dagene, og det er veldig motiverende å se så mange som har lyktes og som er på god vei til å lykkes. Så tusen takk for motivasjon

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 11:30   #318
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av cyanid, her.

...Jeg skal ned 35-40 kilo, og har bestemt meg for å prøve meg med en South Beach Fase 2 tilnærming, da det anbefalte lavkalori opplegget rett og slett ikke gir store effekten (3.5 kilo siden jeg sluttet på medisiner i februar er ikke stort å skryte av). Jeg får oppfølgeing av lege og ernæringskonsulent som fullt ut støtter (og anbefaler) lavkarbo tilnærming.

Mine største utfordringer blir:
1. Fungere i hverdagen uten medisinering for min bipolaritet, spesielt med tanke på jobben. Dette krever struktur og trygghet, og er knallhard jobbing. Men heller ekstra jobbing enn å pumpe kroppen full av kjemiske stoffer som gjør meg flat i følelseslivet og feit
2. Få full kontroll over bulimien. Her er jeg på virkelig god vei, og det blir sjeldnere og sjeldnere for hver fråtseperiode
3. Holde fokus og være tålmodig! Vekttapet mitt går tregt og det kommer det mest sannsynlig å gjøre hele veien nedover. Dette er et langtidsprosjekt som skal gå over 2-3 år, og resultatet skal være varig

Har lest litt rundt på forumet her inne de siste 2 dagene, og det er veldig motiverende å se så mange som har lyktes og som er på god vei til å lykkes. Så tusen takk for motivasjon

Hei, velkommen til oss og takk for at du presenterer deg her, så vi får vite om deg!!

Du har jammen tatt solid grep om situasjonen din og jeg er så glad for at du får støtte på lavkarbotilnærmingen. Jeg har prøvd det mesta ellers, men dette er første gang jeg lykkes! Også jeg har et langtids- og livstidsperspektiv på dette, noe annet nytter ikke.

Jeg ønsker deg lykke til og anbefaler deg å lage journal, uten den hadde ikke jeg fiksa dette i alle fall! Velkommen på besøk i journalen

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 11:39   #319
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av BiB, her.

Hei, velkommen til oss og takk for at du presenterer deg her, så vi får vite om deg!!

Du har jammen tatt solid grep om situasjonen din og jeg er så glad for at du får støtte på lavkarbotilnærmingen. Jeg har prøvd det mesta ellers, men dette er første gang jeg lykkes! Også jeg har et langtids- og livstidsperspektiv på dette, noe annet nytter ikke.

Jeg ønsker deg lykke til og anbefaler deg å lage journal, uten den hadde ikke jeg fiksa dette i alle fall! Velkommen på besøk i journalen

Takk for det
Jeg har tenkt litt på å lage en journal. Kommer sannsynligvis til å lage en snart, og i hvert fall når jeg starter skikkelig opp med SB dietten. Driver og leser boka nå, og vurderer å starte opp med første fase i neste uke.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 11:43   #320
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av cyanid, her.

Takk for det
Jeg har tenkt litt på å lage en journal. Kommer sannsynligvis til å lage en snart, og i hvert fall når jeg starter skikkelig opp med SB dietten. Driver og leser boka nå, og vurderer å starte opp med første fase i neste uke.

Så flott!!
Det e ren fantastisk følelse å vite at "Jeg e rpå rett vei" - det var i alle fall slik jeg følte det da jeg starta fo r1 år side. Utfordringer, opp- og nedturer har det vær t nok av, men et fantastisk år!

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 12:23   #321
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av BiB, her.

Så flott!!
Det e ren fantastisk følelse å vite at "Jeg e rpå rett vei" - det var i alle fall slik jeg følte det da jeg starta fo r1 år side. Utfordringer, opp- og nedturer har det vær t nok av, men et fantastisk år!

Nå har jeg akkurat lest litt i din journal, og jeg må si at jeg er virkelig imponert! Du har en slik innstilling til livet som vi alle burde hatt, og det får man virkelig resultater av.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 13:42   #322
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av cyanid, her.

Nå har jeg akkurat lest litt i din journal, og jeg må si at jeg er virkelig imponert! Du har en slik innstilling til livet som vi alle burde hatt, og det får man virkelig resultater av.

Tusen takk!

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 09:10   #323
Thomasina
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Innlegg: 110
Thomasina er ny på veien

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Er ikke glad i å bruke slankepiller, men håper at det får til en start, i hvert fall uten masing om piller fra fastlegen. Og kanskje jeg er den person hvor det virker?

Har spist tre måltider i går og litt inn i mellom. I dag har det vært linfrø frokost so langt, og har planlagt maten for resten av dagen.

Er så lei av obsessionen met maten, og håper å få en bedre forhold til maten. Elsker maten egentlig, men har hatet å spise, fordi jeg er for tykk og derfor er maten dårlig for meg. (dette sitter fortsat i hodet... men jobber med dette) til slutt ble det ikke noe vanlige måltider, men bare overspising 1 gang i dagen og litt middag.

Jeg må spise måltider, dat kommer forbrenningen opp igjen, og skal ikke kroppen spørre om maten hele tiden.

Oh ønsker at vi ikke trengte maten... Da var livet mye lettere.

Thomasina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 09:23   #324
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av Emy, her.

...Oh ønsker at vi ikke trengte maten... Da var livet mye lettere.

Det e rderfor jeg er så frimodig at jeg hevder at "slanking" (når man snakke rom min vektklasse og mitt forhold til mat) e rminst like vanskelig som å slutt å røyke eller drikke (for alkoholikeren) fordi mat MÅ vi ha, hver dag, uansett, mens de "bare" kan holde seg unna. NBNBNB: Dette er skrevet i dyp respekt for den svært tunge utfordringa det e rå være avhengig, uansett av hva, og hve rmisbruker har sine utfordringer, og alle føler vi at det vi er avhengig av er en livsnødvendighet, men jeg tror utfordringa som ligger i matavhengighet e rkraftig undervurdert av både "folk flest" og de fleste leger.

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 09:35   #325
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av BiB, her.

Det e rderfor jeg er så frimodig at jeg hevder at "slanking" (når man snakke rom min vektklasse og mitt forhold til mat) e rminst like vanskelig som å slutt å røyke eller drikke (for alkoholikeren) fordi mat MÅ vi ha, hver dag, uansett, mens de "bare" kan holde seg unna.

Denne må jeg skrive under på! Og som eks(stor)røyker vet jeg hva jeg snakker om

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sukker - en ulv i fåreklær HP Artikler 15 03-04-09 09:23
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 00:03
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
En liten själ talar med Gud Fedonisten Livets lyse side 1 05-05-04 19:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no