Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-06-08, 13:08   #501
Bea
Medlem
 
Bea sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 53
Innlegg: 131
Bea har en fantastisk aura rundt segBea har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Ja, jeg er testa for alt mulig. PCOS, insulinresistens, stoffskifte, binyrer....alt legen kunne komme på som kunne ha noe med mine vektproblemer å gjøre. Alle prøver var ikke bare fine, men veldig fine. Ikke noen grensetilfeller å finne heller. Spurte om det nemlig
Jeg trives veldig godt med å spise lite karbohydrater, så det kommer jeg til å fortsette med. Men det er jo merkelig at jeg veier 100 kilo, og ser ut som om jeg bor i potetgullposen, når jeg spiser som jeg gjør.
Kort fortalt spiser jeg 4 fiberrik med kjøttpålegg, rent kjøtt/kylling og blandet salat med varierende innhold som agurk, purreløk, tomater, ost, skinke osv. Dette sprer jeg utover en dag i mange små måltider. Jeg føler meg sjeldent sulten, og synes maten ikke er noe problem. Men at jeg greier å gå opp 10 kilo er et mysterium

Jeg tror han foreslo Acomplia i mangel av noe bedre alternativ. Han mente også at jeg skulle prøve å spise mer karbohydrater en periode. Ta et eple til lunsj i stedet for 4 blader med kinakål f.eks.
Dette har jeg forsøkt nå i en 14 dagers tid, og var ut av ketose med en gang. Har også gått opp snart 4 kilo
Jeg kuttet ut det meste av kokte grønsaker for noen måneder siden fordi jeg falt ut av ketose når jeg spiste det. Så i tillegg til et eple, har jeg lagt til litt grønnsaker i menyen min.
Har ikke skeia ut med de store usunnhetene akkurat
Jeg er veldig bestemt på å greie dette, men nå har jeg strevd i motbakke i over ett år, og føler at jeg begynner å lete etter halmstrå.

Bea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 14-06-08, 17:02   #502
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Dette høres veldig strevsomt ut, Bea! Og det er viktig at du tar det opp på forumet.

Jeg lurer bare på om det er en vanlig fastlege du går til? Og hvis det er det, har en vanlig fastlege egentlig kompetanse til å hjelpe deg i en så vanskelig situasjon, når riktig kosthold ikke har riktig effekt? Er det ikke mulig å bli henvist til en spesialist? Jeg kom til å tenke på det i forhold til det du skriver: "tror han foreslo Acomplia i mangel av noe bedre alternativ".

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 15-06-08, 13:24   #503
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Bea - jeg er enig med Løvetann. Spandér på deg en tur til en spesialist. Det skal ikke være sånn som du beskriver her.

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 15-06-08, 13:35   #504
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Samme her. Jeg ville vurdert f.eks Lindberg-klinikken, kanskje. Så vidt jeg vet har vi vel ingen andre institusjoner som er så lavkarbovennlige.

Jeg selv har stått stille i et år, etter ca 20 kg vekttap. Mangler fortsatt ca 10 kg, kanksje ikke så mye, men mer enn nok for meg. I så måte har jeg også plass i denne tråden, da min samlede overvekt var på minst tretti kg. Jeg er lei av å slanke meg og måle og veie. For min del kan det kanskje være insulinresistensen som gjør det vanskelig for meg, men jeg vurderer uansett å bestille en time hos Lindbergklinikken selv, for å få et nøyaktig bilde.

Skjønner så absolutt at situasjonen din er vanskelig! Skulle ønske jeg kunne komme med en tryllformel til deg, men jeg aner jo ikke selv hvordan jeg skal komme over min siste kneik.
Uansett, en endring i kostholdet må prøves ut over minst et par uker, helst mer, det er ikke bare bare...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 15-06-08, 13:51   #505
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av Bea, her.

Det er en ganske ny medisin som skal dempe matlysten og sette fart på forbrenningen...angivelig
Den skal også være super til å hjelpe folk med å slutte å røyke!
Har noe med at den stopper avhengighetsfølelsen....eller noe
Er ikke helt sikker selv, jeg

Takk for tipset Kanskje jeg tester det ut.. hvis motivasjonen svikter!

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 15-06-08, 14:11   #506
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Huff, jeg synes dette høres litt skummelt ut, jeg...
Leste litt om det på nettet, og en del av det som står her virker ikke helt bra, for hvis apetitten din er normal, så vet jeg ikke helt hva denne medisinen skal gjøre for deg. Ikke for å ta fra deg håp, men det er greit å vite litt hva man går til...!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 15-06-08, 20:45   #507
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Huff, jeg synes dette høres litt skummelt ut, jeg...
Leste litt om det på nettet, og en del av det som står her virker ikke helt bra, for hvis apetitten din er normal, så vet jeg ikke helt hva denne medisinen skal gjøre for deg. Ikke for å ta fra deg håp, men det er greit å vite litt hva man går til...!

Huff! Står ikke så mye i felleskatalogen

Tror IKKE Jeg skal prøve det gitt. Prøver å holde depresjonen UNNA livet.. i tillegg har min mor tidlig altzheimer...så jeg skal nok ikke trigge synapsene i særlig grad..

Takk for linken!

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 21:48   #508
Bea
Medlem
 
Bea sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 53
Innlegg: 131
Bea har en fantastisk aura rundt segBea har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Jeg har jo greid å gå ned 35 kilo ved hjelp av ketolyse tidligere. Så jeg VET jo at dette egentlig virker. Men det er bare såååå frustrerende når dette skjer.
Blir litt deppa av hele greia, egentlig. Vil så gjerne slippe å veie 100 kilo!

Tusen takk til dere for gode råd.
Har vært inne på tanken om å kontakte spesialist jeg også, men har vært redd for at jeg går meg rett i armene på en "Grete Roede" type
Har ikke tenkt på at det finnes Lindbergklinikker......

Har ikke kjøpt Acomplia enda. Har så lite lyst til å bruke 900 kroner på noe som kanskje ikke vil være særlig bra.

fra meg

Bea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 03:03   #509
Sukkerzpinn
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 18
Sukkerzpinn er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

ÅÅh, jeg er så glad så glad! En uke og minus 7 kilo! Fy søren så motivert jeg er nå! Måtte bare skrive dette en plass for jeg er så happy for at jeg endelig har kommet i gang!

__________________
Sukkerzpinn




Sukkerzpinn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 07:51   #510
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av Bea, her.

Jeg har jo greid å gå ned 35 kilo ved hjelp av ketolyse tidligere. Så jeg VET jo at dette egentlig virker. Men det er bare såååå frustrerende når dette skjer.
Blir litt deppa av hele greia, egentlig. Vil så gjerne slippe å veie 100 kilo!

Tusen takk til dere for gode råd.
Har vært inne på tanken om å kontakte spesialist jeg også, men har vært redd for at jeg går meg rett i armene på en "Grete Roede" type
Har ikke tenkt på at det finnes Lindbergklinikker......

Har ikke kjøpt Acomplia enda. Har så lite lyst til å bruke 900 kroner på noe som kanskje ikke vil være særlig bra.

fra meg

Da synes jeg du burde koste på deg en konsultasjon der! De er vant til denne typen problemstillinger, og kan gi deg en langt nøyaktigere sjekk enn fastlegen din kan, og skreddersy et (lavkarbo)kosthold til deg.

!!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 11:34   #511
Samhaineve
Juniormedlem
 
Samhaineve sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Alder: 46
Innlegg: 17
Samhaineve er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av Bea, her.

Jeg har jo greid å gå ned 35 kilo ved hjelp av ketolyse tidligere. Så jeg VET jo at dette egentlig virker. Men det er bare såååå frustrerende når dette skjer.
Blir litt deppa av hele greia, egentlig. Vil så gjerne slippe å veie 100 kilo!

Tusen takk til dere for gode råd.
Har vært inne på tanken om å kontakte spesialist jeg også, men har vært redd for at jeg går meg rett i armene på en "Grete Roede" type
Har ikke tenkt på at det finnes Lindbergklinikker......

Har ikke kjøpt Acomplia enda. Har så lite lyst til å bruke 900 kroner på noe som kanskje ikke vil være særlig bra.

fra meg

Hei. Skjønner din frustrasjon veldig godt. Dette er kun et tips og egne erfaringer. Jeg har nå kommet dit at jeg har tatt kontakt med en homøopraktiker og fått sjekket nesten alt. Akkurat nå vurderer jeg å bruke 2100,- for å få sjekket om jeg har noen form for matintoleranse.
Det som hun homøpraktikeren har funnet ut er at jeg mest sannsynlig har en lekkasje i tarmsystemet. At kroppen reagerer negativt på noen matvarer som gjør at slimhinnene ikke fungerer slik de skal. DVS: Jeg kan spise kjempelite og fortsatt legge på meg. Hun fant også ut at jeg har veldig surt bindevev pga at det ikke er "harmoni" mellom en del indre organer. Så nå går jeg på base i pulverform for å få gjort noe med PH-verdien i bindevevet.
Det hun sier er at jeg er allergisk mot noen matvarer hvor den allergiske reaksjonen er at jeg øker i vekt.

Jeg har prøvd følgende uten særlige resultater: Grethe Roede, Fedon Lindberg. Har hatt personlig trener i treningsstudio over en periode på 12 uker. Hvor jeg bare ble litt fastere i fisken. Gikk ikke ned noen ting. (Jada jeg vet at muskler veier mer enn fett, men uansett). Gått på Reducin i 1 år, med en nedgang på 2,6 kg.

Skjønner at dette høres litt snedig ut, men jeg prøver all alternativ behandling. Skal sende dere en oppdatering om hvordan denne behandlingen går.

Ha en fin dag videre

Samhaineve er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 21:10   #512
Lilo
Nytt Medlem
 
Lilo sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sør Trøndelag
Alder: 56
Innlegg: 4
Lilo er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av Sukkerzpinn, her.

ÅÅh, jeg er så glad så glad! En uke og minus 7 kilo! Fy søren så motivert jeg er nå! Måtte bare skrive dette en plass for jeg er så happy for at jeg endelig har kommet i gang!

WOW !! Er det virkelig mulig ? Gratulere, masse
~Men det er da helt rått 7 kg på en uke, skjønner godt du smiler så

Lilo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sten Sture Skaldeman Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 21:59   #513
Sukkerzpinn
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 18
Sukkerzpinn er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Takk Lilo

Ja, det er nok mulig når en veier så mye som meg Men nå må jeg slutte å gå så mye på vekten, blir jo helt tullete i hodet av det

__________________
Sukkerzpinn




Sukkerzpinn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 23:21   #514
Lilo
Nytt Medlem
 
Lilo sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sør Trøndelag
Alder: 56
Innlegg: 4
Lilo er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye


Men så digg å få en sånn start da
Håper det fortsetter sånn for deg , så lenge du trenger det
hihi..ja jeg vet , det kan fort bli til at vekten styrer deg ....
Jeg har kastet min, for jeg kunne gå på flere ganger daglig.. men det var i perioder..
Nå skal jeg bare basere på å måle, men har ikke gjort det enda.. har bestemt meg for å vente til jeg kjenner at ting har skjedd.....
~er glad på dine vegne

Lilo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sten Sture Skaldeman Svar med sitat
Gammel 23-06-08, 13:46   #515
Bea
Medlem
 
Bea sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 53
Innlegg: 131
Bea har en fantastisk aura rundt segBea har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei Samhaineve, og dere andre

Jeg er helt enig med deg, det er ikke dumt å sjekke alternative behandlingsformer.
Selv har jeg et godt forhold til min homeøpat uten at han kan hjelpe meg med mitt manglende vekttap. Vi har utforsket det meste uten resultat.
Jeg har brukt noen tusenlapper på en sånn blodprøve for å sjekke matintoleranse. Skal ikke si så mye om det, men var ikke imponert
Men at jeg har matintoleranse det er helt sikkert, og det har jeg strevd med i mange år. Bla tåler jeg ikke egg, sopp, kokos, melk, hvitt mel og sukker Blir skikkelig dårlig.
Men jeg tenkte på en ting her forleden dag......(se hun tenker)....jeg har jo vært i ketose i over ett år nå. Kan det være derfor at alle prøvene er så fine? Jeg mener, kan man se f.eks insulinresistens o.l. når jeg har vært så lenge i ketose? Noen som skjønner hva jeg mener nå ? Bittelitt vanskelig å forklare tydeligvis
Legen mente at man kunne se grunnen til uteblitt vektnedgang likevel.....men det var nå han det da

Bea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 23-06-08, 13:47   #516
Bea
Medlem
 
Bea sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 53
Innlegg: 131
Bea har en fantastisk aura rundt segBea har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Og Sukkerzpinn! Gratulerer med flott resultat!!
Det er så deilig når man ser at det virker!
Nå er det bare å stå på videre

fra meg

Bea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 23-06-08, 14:37   #517
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei Bea.
Håper du finner ut av hvorfor du ikke går ned.
Men for meg høres det faktisk ut som om du har insulinresistens.
jeg sjekket min hos vanlig lege = helt fine verdier. og da gikk jeg opp 7 kg på lavkarbo.
jeg sjekket ut insulinresistens på lindbergklinikken = insulinresistens.
Årsak: man har justert verdiene opp fra 700 til 1400 på c-peptin-nivået. Dette ble gjort i 2002 (kunne lindberglegen fortelle meg)
Dessuten kunne legen fortelle meg at de verdiene man går etter, kun er et gjennomsnitt, en antagelse. Og man må høre på en pasients historie, som er individuell.
jeg fikk hjelp av metformin, som er en medisin som hjelper insulinet å virke.
helt fanstastisk - og på noen måneder er min insulinresistens nesten borte!
jeg raser ikke ned i kilo, men har noen skarve kilo igjen - 7 - før jeg er i havn.
Min mening er, at hvis det er noen som bør løpe til Lindbergklinikken, så er det deg! De har så god kunnskap, måler, veier og snakker. Og vet om GODE hjelpetiltak, ikke på mangel av noe bedre.

Lykke til! mange til deg!

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 23-06-08, 22:35   #518
Samhaineve
Juniormedlem
 
Samhaineve sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Alder: 46
Innlegg: 17
Samhaineve er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei Vibeke40 og Bea
Det dere sier om Insulinresisten skal jeg virkelig skrive ned bak øret. Hvis det jeg holder på med nå til Hømeopraktikeren ikke gir noen resultater skal jeg sjekke ut dette også.
Holder på å bli tullete av de medisinene jeg går på nå i alle fall. Jeg kommer nok til å sjekke ut om jeg har noen form for matintoleranse, for jeg vet faktisk ikke om jeg er noe spesielt allergisk mot noe. Det eneste jeg kommer på at allergisk reaksjon er litt kløe i munnen når jeg spiser nepe.

Ønsker i alle fall alle lykke til.

Samhaineve er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost Svar med sitat
Gammel 23-06-08, 23:33   #519
Solskinn
Medlem
 
Solskinn sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 66
Innlegg: 237
Solskinn er en juvelSolskinn er en juvelSolskinn er en juvel

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av Bea, her.

Jeg har jo greid å gå ned 35 kilo ved hjelp av ketolyse tidligere. Så jeg VET jo at dette egentlig virker. Men det er bare såååå frustrerende når dette skjer.
Blir litt deppa av hele greia, egentlig. Vil så gjerne slippe å veie 100 kilo!

Tusen takk til dere for gode råd.
Har vært inne på tanken om å kontakte spesialist jeg også, men har vært redd for at jeg går meg rett i armene på en "Grete Roede" type
Har ikke tenkt på at det finnes Lindbergklinikker......

Har ikke kjøpt Acomplia enda. Har så lite lyst til å bruke 900 kroner på noe som kanskje ikke vil være særlig bra.

fra meg


Hei og velkommen til dette stedet

Jeg har aldri hørt om dette legemiddelet, men søkte og fant noe i felleskatalogen mv. Det ser jo virkelig bra ut! Men prisen var huff..

Kode:
Pakninger og priser: Enpac: 28 stk. kr 870,30. 98 stk. kr 2960,10.

Er det 1 tablett pr. dag?

Har du hørt noe om hvor effektiv denne medisinen er? Spør og graver jeg, kjempenysgjerrig Jeg lurer også på om den kan kombineres med et lavkarbokosthold, eller om det blir mer lavkalori?

Skal bli spennende å følge med deg her. Gleder meg.

(Jeg sliter noe veldig med å gå ned i vekt, og har maaaange overflødige kilo som gjør som de vil, men jeg skal nok lure dem til slutt )

__________________
minus 37 20 igjen

Sist redigert av Solskinn : 23-06-08 kl 23:50.
Solskinn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Forsiktig lavkarbo etter vektoperasjon Svar med sitat
Gammel 24-06-08, 20:33   #520
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei!
Ville bare si at om man får legen til å skrive en resept på 98 tbl( IKKE 28x3), koster de Skr 2155,- Sverige, om man har muligheten til det da!
Med dagens kurs kan man faktisk spare 1000,-

Har resepten liggende, men har ikke tatt meg råd til å prøve enda!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 14:07   #521
Sukkerzpinn
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 18
Sukkerzpinn er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av Bea, her.

Og Sukkerzpinn! Gratulerer med flott resultat!!
Det er så deilig når man ser at det virker!
Nå er det bare å stå på videre

fra meg

Takk Bea, det varmer Lykke til videre du også!

__________________
Sukkerzpinn




Sukkerzpinn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 14:16   #522
HøyOgMørk
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 45
Innlegg: 2
HøyOgMørk er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Jeg har prøvd Atkins en gang før (for cirka et år siden), og gikk ned 10-12 kilo før jeg falt av lasset. Nå er jeg tilbake på startvekten min igjen, men har tenkt å prøve igjen. Har en samboer som har holdt på siden mitt forrige forsøk med svært gode resultater - så jeg vet det går an. Men hun er nok ikke like glad i sukker og søtt og poteter og brød som det jeg er...

Vil gå ned fra 113 til 84 kilo. OK, så det er bare 29 kilo, men jeg satser på å gå ned mer enn det i fett, og heller gå opp litt i muskler - så da synes jeg jeg kvalifiserer til å skrive i dette selskapet

__________________
HøyOgMørk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins (prøvd før - skal prøve igjen snart) Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 17:09   #523
Tundeh
Medlem
 
Tundeh sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Klepp
Alder: 49
Innlegg: 168
Tundeh er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei,eg skal prøve å komme igang med Ketolyse kuren, den hører mest fornuftig ut i mine ører. Noen sier det er iallefall på tide, med en BMI på 44,6 og 143 kg. Må prøve å lande på nedre delen av 80 tallet.
Så da skal eg ned ca 60 kg. Det kan jo ta luften av en hvem som helst. Men skal begynne, og det har jeg nå gjort.

Tundeh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 07:46   #524
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Heisann.
Har gått sakte men sikkert opp i vekt i litt over 20 år. Egentlig siden andre gym.
Er 41 år nu. Blei kjempesyk i November 2007, etter å ha hangla kjempelenge.
Kom til en meget sympatisk svensk legevakt her på stedet. Han fant blodtrykket mitt en smule høyt (180/110) og starta dermed å undersøke meg for alt mellom himmel og jord. Et stikk i fingern senere var beskjeden Dia2.
Ned neste dag på fastende hjerte, tappa en masse blod og fikk sendt inn ei prøveliste langt som en ondt år. Fikk Metformin og høytrykkstabletter første dag.

Så kommer man tilbake ei uke senere, og Svenskedåktern går igjennom ressultatene. Joda, blodsukkeret var seff. alt for høyt, litt lite calcium etc.

Til slutt skulle stakkars mannen holde det STORE kostholdsforedraget, det som omhandler pomes frites, smågodt og potetgull etterfulgt av cola.

Han starta sånn:

" Og nu skal jag kolla er colesterål"
Hmmmm 3,6
Venta lite........
Nee, summan blir oxo 3,6
--------------------------------------
Måtte jo fortelle stakkarn at jeg ikke bodde på Mc Donalds, og at jeg er flink å lage mat.
-------------------------------------------------------------------------------
Forvirra som jeg var de første dagene, forsøkte jeg å finne ut av kosthold og Dia. Fant ei ny forening "KOS" og den gamle Diaforeninga.
Dem var ikke helt enige om maten, så jeg satsa på alt dem var enige om.

Fikk blodsukkermåler etter ei uke, og fikk målt meg ettersom jeg spiste litt av hvert.
Fant ut etter mye prøving og feiling at KOS sitt kosthold=Lavkarbo går fint for min Dia.
Har siden levd på omtrent Lindbergkost.
-------------------------------------------------------------------------------
Har sakte men sikkert også utvikla en "Hjernesykdom"
"Treningsnarkomani"
Som tidligere formann i NKPF (Norsk KroppsPassifistisk Forening) anser jeg dette som skummelt.
--------------------------------------------------------------------------------
Slutta å røyke for 5 uker siden. Vekta har gått litt baklengs siden da. Nærmere 3 baklengskilo. Ser endelig ut til at det har retta på seg
--------------------------------------------------------------------------------
Målsetting:
Ca 100Kg. altså en total nedgang på 48,8
I Følge BMI bør jeg veie 84,5 men da blir jeg nok seende snål ut.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 11:19   #525
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.

Heisann.
Har gått sakte men sikkert opp i vekt i litt over 20 år. Egentlig siden andre gym.
Er 41 år nu. Blei kjempesyk i November 2007, etter å ha hangla kjempelenge.
Kom til en meget sympatisk svensk legevakt her på stedet. Han fant blodtrykket mitt en smule høyt (180/110) og starta dermed å undersøke meg for alt mellom himmel og jord. Et stikk i fingern senere var beskjeden Dia2.
Ned neste dag på fastende hjerte, tappa en masse blod og fikk sendt inn ei prøveliste langt som en ondt år. Fikk Metformin og høytrykkstabletter første dag.

Så kommer man tilbake ei uke senere, og Svenskedåktern går igjennom ressultatene. Joda, blodsukkeret var seff. alt for høyt, litt lite calcium etc.

Til slutt skulle stakkars mannen holde det STORE kostholdsforedraget, det som omhandler pomes frites, smågodt og potetgull etterfulgt av cola.

Han starta sånn:

" Og nu skal jag kolla er colesterål"
Hmmmm 3,6
Venta lite........
Nee, summan blir oxo 3,6
--------------------------------------
Måtte jo fortelle stakkarn at jeg ikke bodde på Mc Donalds, og at jeg er flink å lage mat.
-------------------------------------------------------------------------------
Forvirra som jeg var de første dagene, forsøkte jeg å finne ut av kosthold og Dia. Fant ei ny forening "KOS" og den gamle Diaforeninga.
Dem var ikke helt enige om maten, så jeg satsa på alt dem var enige om.

Fikk blodsukkermåler etter ei uke, og fikk målt meg ettersom jeg spiste litt av hvert.
Fant ut etter mye prøving og feiling at KOS sitt kosthold=Lavkarbo går fint for min Dia.
Har siden levd på omtrent Lindbergkost.
-------------------------------------------------------------------------------
Har sakte men sikkert også utvikla en "Hjernesykdom"
"Treningsnarkomani"
Som tidligere formann i NKPF (Norsk KroppsPassifistisk Forening) anser jeg dette som skummelt.
--------------------------------------------------------------------------------
Slutta å røyke for 5 uker siden. Vekta har gått litt baklengs siden da. Nærmere 3 baklengskilo. Ser endelig ut til at det har retta på seg
--------------------------------------------------------------------------------
Målsetting:
Ca 100Kg. altså en total nedgang på 48,8
I Følge BMI bør jeg veie 84,5 men da blir jeg nok seende snål ut.

Artig lesing Ønsker deg lykke til

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sukker - en ulv i fåreklær HP Artikler 15 03-04-09 09:23
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 00:03
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
En liten själ talar med Gud Fedonisten Livets lyse side 1 05-05-04 19:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no