Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Betennelsesdempende medisin (NSAID's) og vektøkning

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-08-09, 18:05   #1
Starry Eyes
Medlem
 
Starry Eyes sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 118
Starry Eyes er ny på veien

Betennelsesdempende medisin (NSAID's) og vektøkning

Jeg lurer på om noen her har hatt erfaringer med medisiner (NSAID's) som har gitt vektøkning? Jeg lurer fordi jeg selv har brukt og bruker endel slike etter jeg fikk en slags revmatisk sykdom, og om dette kan ha hatt en innvirkning på den enorme vektøkningen jeg fikk etter jeg ble syk (+20 kg).
Jeg har brukt; Modifenac, Celebra, Arcoxia.
Bruker nå: Ibuprofen eller Naproxen, samt Surmontil (ikke en NSAID, men en slags seratoninbalanserende anti-depressiva (!) som jeg tar for nattesøvnen sin del).

__________________
Starry Eyes
Life is a shipwreck, but we must not forget to sing in the lifeboats. - Voltaire







Starry Eyes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 02-08-09, 18:47   #2
nattinatt
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Bur på Vestlandet
Alder: 55
Innlegg: 121
nattinatt er ny på veien

Sv: Betennelsesdempende medisin (NSAID's) og vektøkning

Ja de kan føre til vektøkning for enkelte

__________________
url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wNHXcEZ/]

[/url]
nattinatt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 00:10   #3
Starry Eyes
Medlem
 
Starry Eyes sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 118
Starry Eyes er ny på veien

Sv: Betennelsesdempende medisin (NSAID's) og vektøkning

Men i hvilken grad og hvorfor gir de vektøkning? Er det vann eller? Man skulle jo tro at om man klarte å holde matinntaket under kontroll i form av grei lavkarbo, at man ikke burde legge på seg fett? Eller har det med forbrenningen å gjøre? Løser det ut insulin?
Er det noen medisinere her som har greie på hva som skjer i kroppen når man bruker slike meds som gjør at fett blir lagret?
Jeg er egentlig skeptisk til alle de meds'ene uansett, ble bare vond i magen og de hadde kun minimal effekt...

__________________
Starry Eyes
Life is a shipwreck, but we must not forget to sing in the lifeboats. - Voltaire







Starry Eyes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 00:58   #4
annerii
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Stavanger
Innlegg: 25
annerii er på en erverdig vei

Sv: Betennelsesdempende medisin (NSAID's) og vektøkning

Hei
Går på mye av de samme medesinene selv, og ja jeg og lurer på hva so gjør vektøkningen.
Nå har jeg for egendel gått " hardt tilverks "
dvs, lav karbo, og at jeg i større grad er nøye med kosten,
For jeg har heller aldri av leger og sånn fått noe svar på hva som gjør vekt økningen, enseste jeg merker er at sukker suget er enormt til tider, nå har jeg vurdert time hos Lindberg klinikken for å få råd der.

anne

annerii er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lav karbo Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 12:49   #5
Starry Eyes
Medlem
 
Starry Eyes sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 118
Starry Eyes er ny på veien

Sv: Betennelsesdempende medisin (NSAID's) og vektøkning

Ja, nå gikk jeg på vekta igjen, og har gått OPP litt faktisk! Målingene med målebåndet er det heller ingen grunn til å juble for, da ingenting har endret seg på to uker. Og nå har jeg kjørt knallhard ketolyse med kun 12 g karber per dag! Fatter det ikke!
Så nå legger jeg vekk all medisin og slikt inntil - får heller prøve meg med revmatismesmerter au naturel og se hvordan det går.
Blir litt trist og lei nå ja...

__________________
Starry Eyes
Life is a shipwreck, but we must not forget to sing in the lifeboats. - Voltaire







Starry Eyes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 13:05   #6
Starry Eyes
Medlem
 
Starry Eyes sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 118
Starry Eyes er ny på veien

Sv: Betennelsesdempende medisin (NSAID's) og vektøkning

Jeg tror da det. Føler meg mett i ca 5 timer, og det skal vel være ok?
Har spist noen ss cocosa i tillegg til all maten og bruker rikelig med meierismør. I det siste har jeg spist Nannahs pizzasnurrer, nakkekoteletter med soppstuing, agurk/squashskiver med ost på etc. Skal prøve å kutte ned betraktelig på meieriproduktene fremover - kanskje det kan være noe der.
Vedr karbene tror jeg at jeg dessverre ikke kan tåle så mye mer, for da jeg gjorde det spratt vekta betraktelig i været.

__________________
Starry Eyes
Life is a shipwreck, but we must not forget to sing in the lifeboats. - Voltaire







Starry Eyes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 13:11   #7
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Betennelsesdempende medisin (NSAID's) og vektøkning

Du skal strengt tatt ikke behøve å ligger på 12 gr kh om dagen på Ketolyse, gå gjerne opp til femten og opp mot tjue. Ingen grunn til å ligge så lavt (Noen trenger å gå lavere, men de aller fleste ikke, og så får du mye mer å velge mellom også ).

Så vidt jeg vet så kan antipsykotiske medisiner/sedater/beroligende medisin senke forbrenningen (hvordan vet jeg ikke), og noen kan endre hormonbalansen din i forhold til apetitt.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 13:12   #8
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Betennelsesdempende medisin (NSAID's) og vektøkning

Ah, rakk ikke å lese det siste svaret ditt før jeg postet, men jeg ser du har både Ketolyse og Skaldeman som filosofi, hva med å konsentrere deg om sistnevnte, som har forskjellige nivåer i forhold til ønsket vektnedgang?

Jeg kan forresten ikke spise andre meieriprodukter enn smør om jeg vil gå ned i vekt.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 13:32   #9
Starry Eyes
Medlem
 
Starry Eyes sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 118
Starry Eyes er ny på veien

Sv: Betennelsesdempende medisin (NSAID's) og vektøkning

Takk takk...du har jo helt rett. Begynte forrige uke med ren Skaldeman - kun naturlig mat i 3 like store måltider hver dag, og det hadde god effekt. Men så drakk jeg litt colaX, og så lagde jeg mandelpudding og så ble det mer og mer av 'produsert' mat og meieriprodukt - ble mer fokus på karbene enn på noe annet. Men har skrevet ned ALT jeg har spist, så jeg kan gå tilbake og se hvor knekken kom. Tror nok også jeg kan hente endel fra hans tanker rundt sukkeravhengighet - jeg er nok junkie big time, selv om det jeg tyter i meg er 100% sukkerfritt!
Nå får jeg kjøre hardt mot hardt - Stenåldern Kan Börja

__________________
Starry Eyes
Life is a shipwreck, but we must not forget to sing in the lifeboats. - Voltaire







Starry Eyes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 13:37   #10
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Betennelsesdempende medisin (NSAID's) og vektøkning

Ja, mange betennelsesdempende medisiner har vektøkning som bivirkning uten at jeg vet hvorfor. I tillegg er det veldig vanlig med væskeopphopning ved bruk av slike medisiner.

Kanskje det også kan være slik at kroniske betennelsestilstander i kroppen kan oppfattes av kroppen som om du er under kontinuerlig stress, og stress hjelper som kjent ikke på vektnedgang. Dette er bare synsing fra min side, og jeg har ikke noe medisinsk belegg for å si det, men syns det høres logisk ut på en måte?

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 13:41   #11
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Betennelsesdempende medisin (NSAID's) og vektøkning

Det med grunnen til vektøkning har jeg bare fra noen som har gått på antideppressiva/sovemedisiner og som også gikk opp kraftig i vekt, og det var forklaringen vedkommende fikk på hvorfor.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 13:59   #12
Starry Eyes
Medlem
 
Starry Eyes sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 118
Starry Eyes er ny på veien

Sv: Betennelsesdempende medisin (NSAID's) og vektøkning

Cyan: det høres jo egentlig VELDIG logisk ut. Har ikke opplevd kroppen min så sliten, vond og tung siden jeg var på mitt aller største. Men da er jo eneste mulighet for å bli kvitt betennelsestilstandene enten medisin eller at lavkarboen holder det i sjakk. Jeg går for lavkarboen. Leser i Pasienthåndboka; Det viktigste man kan gjøre selv er å ha en sunn livsstil og et sunt kosthold. Det kan være aktuelt å få råd fra ernæringsfysiolog i begynnelsen. Lurer på hvilke tips man vil få her?
Og om det er væskeopphopninger som er årsaken så er vel mine 20 kg litt i meste laget? Meget mulig at det, som Photobscura sier, kan være en endring i hormonbalansen i forhold til apetitt - jeg vet i alle fall at jeg har hatt en hunger som aldri før det siste halvåret.

__________________
Starry Eyes
Life is a shipwreck, but we must not forget to sing in the lifeboats. - Voltaire







Starry Eyes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 14:26   #13
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Betennelsesdempende medisin (NSAID's) og vektøkning

Jeg har også problemer med stadig tilbakevendende betennelser i nakke/skuldre/rygg og gjorde litt research på matvarer som visstnok skal være betennelsedempende ved f.eks. leddgikt og revmatisme og kom frem til denne listen (Jeg har ikke tatt med lavkarbouvennlige matvarer som f.eks. frukt):

Sitat:

Ingefær
Chili
Hvitløk
Kamille (Skal også være avslappende)
Gurkemeie

Fet og mager fisk
Skalldyr
Fjærkre
Viltkjøtt (hipp hurra for finnbiff )
Egg
Soya (skeptisk til denne ... )
Valnøtter
Mandler
Avokado
Smør
Kokosfett
Kaldpressede oljer
Grønnsaker og bær (noget generelt, har ikke funnet noen eksakte grønnsaker eller bær som skal være bedre enn andre)

Kosttilskudd:
Omega 3 (minimum 3 gram per dag)
Kalsium
Vitamin D

Man skal holde seg unna sukker og stivelse INKLUDERT SØTSTOFFER, samt rødt kjøtt.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 14:32   #14
Starry Eyes
Medlem
 
Starry Eyes sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 118
Starry Eyes er ny på veien

Sv: Betennelsesdempende medisin (NSAID's) og vektøkning

Tusen takk Cyan! Den lista gikk rett i skriveren, så nå skal jeg prøve og se om det hjelper

__________________
Starry Eyes
Life is a shipwreck, but we must not forget to sing in the lifeboats. - Voltaire







Starry Eyes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 14:33   #15
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Betennelsesdempende medisin (NSAID's) og vektøkning

Hei,
Jeg husker ikke hva slags smertestillende/betennelses dempende jeg fikk da jeg ble skadd for en del år siden men fikk beskjed om at de var appetitt økende og jeg måtte passe på så jeg ikke overspiste. …vel, jeg greide ikke helt å styre mat inntaket, i kombinasjon med manglende mobilitet, derfor er jeg her… Etter at jeg begynte på ketolyse så fant jeg ut at jeg heller ikke hadde kjent forskjell på smerter og sult, som jeg beskriver som siamesiske tvillinger adskilt rett etter fødselen. Nå på ketogent kosthold så nå har jeg mye bedre kontroll på når jeg heller bør ta smertestillende istedenfor å hive innpå mer mat.
Husk at betennelser og smerter er stress faktorer for kroppen og kan derfor være med på å hindre vekttap. Jeg har fått beskjed av ulike manuell-/fysioterapeuter at kroppen min er utrolig stresset pga av smertene.
Jeg gikk ned 10 kg de 4 første månedene og nå har stått stille nå i et år, har 12 kg til som bør av, men går heldigvis ikke opp da…

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 21:23   #16
trollmamma
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 160
trollmamma er på en erverdig vei

Sv: Betennelsesdempende medisin (NSAID's) og vektøkning

Dr. Linderg sier noe om NSAIDS i boken sin, jeg skal finne det frem for deg etterpå.

Har selv gått på utallige forskjellige NSAIDS, og har lagt på meg på helt nye steder enn før. Etter at jeg startet på den jeg bruker nå, har jeg lagt på meg 8 kg og alt har lagt seg på magen. Det er nytt for meg, det er liksom ikke magen som har vært hovedproblemet tidligere.

trollmamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 21:28   #17
trollmamma
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 160
trollmamma er på en erverdig vei

Sv: Betennelsesdempende medisin (NSAID's) og vektøkning

Det står at flere medikamenter, inkl NSAID's, kan føre til økt insulinproduksjon, og i enkelte tilfeller også insulinresistens.

Det står imildertid ingenting på Felleskatalogen om at vektøkning kan være bivirkning, så jeg har ikke sett den sammenhengen før nå nylig.

trollmamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 23:32   #18
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Betennelsesdempende medisin (NSAID's) og vektøkning

Ernæringsfysiologen min sier at NSAIDs ikke har vektøkning som bivirkning, men jeg tror rett og slett ikke på henne!

Ellers kjøper jeg den at smerter og betennelser stresser kroppen (og gir dårlig søvn) og at det kan være grunn til vektøkning/manglende nedgang!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 04-08-09, 00:39   #19
Tutte
Medlem
 
Tutte sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Rogaland
Alder: 41
Innlegg: 420
Tutte er på en erverdig vei

Sv: Betennelsesdempende medisin (NSAID's) og vektøkning

Er også kronisk syk, og tar fast noen tabeletter hver kveld for å bedre nattesøvnen (dette er også en form for antidepresive som blir brukt som smertelindrende og søvnfremende), her informerte legen min om at en av bivirkningene er at mange legger på seg. I tillegg tar jeg en NSAIDS sammen med andre smertestillende, når ting blir for gale. Har lagt på meg mange kilo etter at jeg begynnte på disse tabelettene.

Men har nå holdt på med lavkarbo i 3 mnd, og har gått ned 12 kilo. Så det finnes håp om å få kiloene vekk igjen også (jeg hadde maaange kilo for mye utenom). Går fortsatt på disse tabelettene, og føler egentlig ikke at de senker nedgangen av kilo. Men ser det fort på vekten de periodene hvor jeg har store smerter, og kroppen stresser. Da går ikke vekten nedover. Så det går litt i rykk og napp.

Sånn ellers, så har lavkarbo hjulpet meg mye. Jeg har mer energi og har noe mindre smerter, så det funker absolutt, for meg hvertfall ! Håper du vil ha like stor nytte av kostholdsendringen som jeg har ! Lykke til

__________________


Tutte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-08-09, 12:29   #20
Bellabo
Medlem
 
Bellabo sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 167
Bellabo er på en erverdig vei

Sv: Betennelsesdempende medisin (NSAID's) og vektøkning

hmmm.. jeg har stått stille lenge på vekta, og fått "ulvehunger" har fått enormt lyst på alt mulig... Ser nå at det kan ha sammenheng med at jeg har dobblet medisindosen min ( bruker Nasaid-middel) .

Takk for at dere er så våkne Står jo ingen ting at dette kan være bivirkning.. hmm... noen skulle sagt fra

__________________




revmatiker og Lavkarbo-veteran siden 2009.. prøvd de aller fleste diettene.. Er nå i gang med siste innspurt så derfor ny ketolyserunde.
Bellabo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: under 5 :) Svar med sitat
Gammel 05-08-09, 20:29   #21
Starry Eyes
Medlem
 
Starry Eyes sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 118
Starry Eyes er ny på veien

Sv: Betennelsesdempende medisin (NSAID's) og vektøkning

Okei, man får vel bare 'hang in there' og gjøre det beste man kan . Det er ikke lett når man har litt for mange både kilo, smerter og andre bekymringer, men har stor tro på at det å tenke positivt ofte er mer effektivt enn all verdens medisiner. Så nå skal jeg teste den teorien, og kutter ut siste rest av medisiner. De har gitt meg flere tilleggsplager enn positiv virkning egentlig; når jeg tok blodprøver på Lindberg-klinikken, testet jeg positivt på en slags 'magesårbakterie', noe som jeg nå har funnet ut av kan komme av NSAID's. Videre har jeg så store problemer med tannkjøttet at jeg må til tannlegen en gang i måneden for kontroll. Også på grunn av NSAID's i henhold til tannlegen.
Så det er strengt tatt ikke bare vektøkning som er bivirkninger her. Vil ikke skremme noen av medsa sine altså, men jeg er i alle fall VELDIG skeptisk til slike medikamenter nå.
Men får se hvordan det går...man skal jo tross alt komme seg gjennom dagene også

__________________
Starry Eyes
Life is a shipwreck, but we must not forget to sing in the lifeboats. - Voltaire







Starry Eyes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 12:54   #22
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Betennelsesdempende medisin (NSAID's) og vektøkning

Opprinnelig lagt inn av Starry Eyes, her.

Jeg lurer på om noen her har hatt erfaringer med medisiner (NSAID's) som har gitt vektøkning? Jeg lurer fordi jeg selv har brukt og bruker endel slike etter jeg fikk en slags revmatisk sykdom, og om dette kan ha hatt en innvirkning på den enorme vektøkningen jeg fikk etter jeg ble syk (+20 kg).

Hei Star
Kjenner meg så veldig igjen i det du skriver! Jepp, jepp og jepp, nøyaktig det samme skjedde med meg. Jeg fikk også konstatert en revmatisk sykdom, ble testet og testet på alle bauger og kanter, mye revmatisme i slekta. jeg hadde konstante betennelser i hele kroppen, de kom stadig tilbake på nye plasser, var aldri smertefri, måtte ha hjelp av sambo til påkledning og komme meg ned trappa om morgenen.

Ville bare vitne om at jeg har lagt om til lavkarbo for resten av livet - jeg har spist meg FRISK og SMERTEFRI! Etter 2,5 år har jeg tatt av 40 kilo og har ikke hatt en eneste betennelse på de årene. (Ikke engang etter at jeg bar inn 850 kilo flis til badet mitt, for hånd og alene... ) Har ikke vondt noen plass, kroppen spiller på lag, jeg orker det meste, er frisk og opplagt om morgenen, og har blitt mye mer *forelsket* i kjæresten...fnise! Dessuten sover jeg godt om natta, for første gang i mitt liv.

Ønsker deg også en frisk og smertefri hverdag! Lykke til videre!

Klem - Nic.

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 13:41   #23
Starry Eyes
Medlem
 
Starry Eyes sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 118
Starry Eyes er ny på veien

Sv: Betennelsesdempende medisin (NSAID's) og vektøkning

Så utrolig bra Nicpins! Håper jeg får en likedan historie som deg å fortelle om noen år...det hadde vært så ufattelig deilig!

__________________
Starry Eyes
Life is a shipwreck, but we must not forget to sing in the lifeboats. - Voltaire







Starry Eyes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 14:38   #24
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Betennelsesdempende medisin (NSAID's) og vektøkning

Hold ut og stå på, Starry! Jeg er overbevist om at lavkarbo virker!
Det som kan være litt trælete i begynnelsen er å lære seg å lage mat på nytt, sauser uten mel, prøve ut nye typer grønnsaker, finne tilbehør etc. Men det setter seg i fingrene etterhvert, det er bare å øve seg. Når vi nå kommer på fester med venner og familie blir jeg dessverre "kvitt" lavkarbomaten min fortere enn svint; alle de andre synes det smaker mye bedre jo... *fnise*

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 17:14   #25
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Betennelsesdempende medisin (NSAID's) og vektøkning

Opprinnelig lagt inn av Nicpins, her.

Hei Star
Kjenner meg så veldig igjen i det du skriver! Jepp, jepp og jepp, nøyaktig det samme skjedde med meg. Jeg fikk også konstatert en revmatisk sykdom, ble testet og testet på alle bauger og kanter, mye revmatisme i slekta. jeg hadde konstante betennelser i hele kroppen, de kom stadig tilbake på nye plasser, var aldri smertefri, måtte ha hjelp av sambo til påkledning og komme meg ned trappa om morgenen.

Ville bare vitne om at jeg har lagt om til lavkarbo for resten av livet - jeg har spist meg FRISK og SMERTEFRI! Etter 2,5 år har jeg tatt av 40 kilo og har ikke hatt en eneste betennelse på de årene. (Ikke engang etter at jeg bar inn 850 kilo flis til badet mitt, for hånd og alene... ) Har ikke vondt noen plass, kroppen spiller på lag, jeg orker det meste, er frisk og opplagt om morgenen, og har blitt mye mer *forelsket* i kjæresten...fnise! Dessuten sover jeg godt om natta, for første gang i mitt liv.

Ønsker deg også en frisk og smertefri hverdag! Lykke til videre!

Klem - Nic.

Deilig for deg vakreste Nic og du fortjener det!!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Smertestillende medisiner og vektøkning Anne Generell diskusjon 8 13-06-12 22:00
Vektøkning Smyklebust Atkins kosthold 3 20-07-09 01:38
Vektøkning? CHESS Ketolysekuren 6 10-10-08 08:55
Hmmm- vektøkning Benzo Atkins kosthold 7 12-09-05 17:26
alternativ medisin sommerfugl Generell diskusjon 11 06-03-05 16:51


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no