Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

"Slankemytene som ikke er sanne"

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-02-08, 20:01   #1
tnutt
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 164
tnutt er på en erverdig vei

"Slankemytene som ikke er sanne"

http://www.side2.no/helse/article1577796.ece

Her står det en en fin oppklaring av myten om at karbohydrater gjør deg tykk. Myten står som pkt nr 5 og settes raskt på plass av at "all mat inneholder karbohydrater".

Det er godt at nettavisene passer på så ikke folk begynner å tro på hva som helst.

tnutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman, dr Lutz Svar med sitat
Gammel 02-02-08, 20:06   #2
Eilan
Seniormedlem
 
Eilan sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.593
Eilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt av

Sv: "Slankemytene som ikke er sanne"

__________________
Be still now
Eilan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat, the lavkarbo way Svar med sitat
Gammel 02-02-08, 21:06   #3
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Sv: "Slankemytene som ikke er sanne"

http://www.yeye.no/helse/article1567239.ece

Sitat:

Atkins-dietten
Dette er den latterligste dietten av dem alle. Ja, den kan hjelpe deg ned i vekt, men den får deg også til å føle dårlig. Å kutte ned på sukker og nesten alle karbohydrater kan være en god ting, men ikke alle karbohydrater er usunt; de gode gir for eksempel drivstoff til musklene og smaker riktig så godt. For ikke å nevne at Atkins-dietten ikke bidrar til en sunn livsstil, men derimot til at du må spise mat som ikke nødvendigvis er sunt for deg.
Til syvende og sist er det ikke disse latterlige, uholdbare og til tider farlige diettene som holder vekten i sjakk, men derimot det vi alle egentlig vet – et sunt kosthold, regelmessig trening, masse vann og en god latter.

Ja,ja det spørs om ikke nettavisen burde sjekket kildene sine bedre.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 02-02-08, 21:41   #4
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: "Slankemytene som ikke er sanne"

Jøss, det der var direkte umodent skrevet, veldig useriøst. Ikke alle er enig i at Atkins og andre lavkarbo-filosofier er det sunne, men å ordlegge seg slik som over her vitner om useriøsistet på høyt nivå.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 03-02-08, 02:22   #5
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Slankemytene som ikke er sanne"

Opprinnelig lagt inn av Begod, her.

http://www.yeye.no/helse/article1567239.ece


Ja,ja det spørs om ikke nettavisen burde sjekket kildene sine bedre.

Er det MULIG? Selv om jeg i utgangspunktet er enig i at storparten av de andre "diettene" som ramses opp er latterlige, så viser vinklingen hennes ikke annet enn synsing og null research. Alle kan vel finne på en artig artikkel og late som om man har faktaene på bordet, særlig når det skrevne ord på en eller annen mirakuløs måte blir sant så fort det leses av noen utenomforstående. Herregud. Tipper journalisthøyskolen (dersom hun har gått der) gir grunnlag for like god kunnskap om dietter som pluss minus hundre tusen nøye oppfulgte pasienter . Jeg blir matt...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 09:01   #6
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: "Slankemytene som ikke er sanne"

Opprinnelig lagt inn av Begod, her.

http://www.yeye.no/helse/article1567239.ece


Ja,ja det spørs om ikke nettavisen burde sjekket kildene sine bedre.

AT DET GÅR AN!!! Salige er de enfoldige, for de skal visstnok arve et eller annet... Usj, man kan bli så møkk lei alle tabloidfremstillingene av kosthold noen ganger, at...at...grrr...!!!

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 10:45   #7
sma
Seniormedlem
 
sma sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Sverige
Alder: 45
Innlegg: 949
sma er en juvelsma er en juvelsma er en juvel

Sv: "Slankemytene som ikke er sanne"

Det er ikke en norsk journalist som har skrevet denne artikkelen. Den er hentet fra en amerikansk blogg der en doktor (!) har funnet ut at hun skulle avlive mytene.

http://madelynfernstrom.ivillage.com...shock_you.html

Legg merke til hva som står i margen på høyre side i denne bloggen:

This Blog is designed for educational purposes only. You should not rely on this information as a substitute for personal medical attention, diagnosis or hands-on treatment.

DET har ikke norske side2 fått med seg. Jeg ble faktisk så provosert av artikkelen at jeg sende en ris-mail til side2 ang denne artikkelen.

__________________
sma når målet......til slutt....
Min Journal

sma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert 08.02.2011 Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 11:09   #8
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: "Slankemytene som ikke er sanne"

Opprinnelig lagt inn av sma, her.

Jeg ble faktisk så provosert av artikkelen at jeg sende en ris-mail til side2 ang denne artikkelen.

Så flott at du tok deg bryet!

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 11:18   #9
sma
Seniormedlem
 
sma sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Sverige
Alder: 45
Innlegg: 949
sma er en juvelsma er en juvelsma er en juvel

Sv: "Slankemytene som ikke er sanne"

Uff ja, det må da vel være grenser for hva folk skal akseptere!
Blir spennende å se om jeg får noe svar tilbake da..

__________________
sma når målet......til slutt....
Min Journal

sma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert 08.02.2011 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
4x4 intervalltrening Begod Trening 75 03-05-10 17:53
Hvorfor bruke proteinpulver? mofe Kosttilskudd 93 09-08-07 17:04
Kritikk av ketosebaserte dietter (flyttet fra en introduksjonstråd) vintage Ketolysekuren 79 02-08-07 18:42
Glutamin friflex Kosttilskudd 9 08-02-05 14:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no