Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Ang det å være undervektig på lavkarbo ...

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-08-08, 13:05   #1
Hannehk
Seniormedlem
 
Hannehk sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Nord Rogaland
Alder: 44
Innlegg: 2.193
Hannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snill

Ang det å være undervektig på lavkarbo ...

Dette skjønner jeg ikke helt så dersom noen kan forklare meg hvordan så hadde det vært fint.
Min mann er undervektig. Han er 1,90 høy og veier 74 kg og ser en god del for tynn ut. Jeg går jo nedover i vekt ved å soise lavkarbo. Holder meg til 15 kh dagen osv. Men hva med han? hvor mange kh bør han holde seg til dersom han vil opp i vekt. Han skal vel strengt tatt ikke være i ketose eller? Hva spiser en person som skal opp i vekt i forhold til en som skal ned???

__________________



Velkommen til min blogg: Rabalderblog
Hannehk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf! Svar med sitat
Gammel 01-08-08, 13:28   #2
Adaware
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 91
Adaware er på en erverdig vei

Sv: ang det å være undervektig på lavkarbo...

Han spiser mye av alt, spesielt nøtter er en god energi kilde. For og gå opp i vekt må han rett og slett spise mer enn han forbrenner

Når jeg gikk på et kosthold for og ta inn mer kalorier enn jeg brukte spiste jeg f.eks;
150g havregryn til frokost, en spiseskje omega olje
6 brødskiver på jobb og en del frukt
Stor kylling gryte til middag med pasta
Pose med nøtter til kvelds

Pluss småtteri innimellom måltidene, gjerne bær og lignende

Adaware er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-08-08, 13:36   #3
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ang det å være undervektig på lavkarbo ...

Summer som er en av forumseierene burde han noe kunnskap om emnet!

Samboeren min gikk opp i vekt med lavkarbo, men han har aldri lagt noen særlige matplaner for å oppnå det, ettersom han allerede før det har sett på seg selv som guds gave til kvinnen .
Men han har i hovedsak spist brødmat på jobb, og fete middager med mye grønnsaker, rent kjøtt og fisk hjemme. Og så drikker han en del fruktjuice og fruktyoghurt.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 01-08-08, 13:49   #4
Hannehk
Seniormedlem
 
Hannehk sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Nord Rogaland
Alder: 44
Innlegg: 2.193
Hannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snill

Sv: Ang det å være undervektig på lavkarbo ...

Så man skal altså ikke holde seg borte fra brødmat???

__________________



Velkommen til min blogg: Rabalderblog
Hannehk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf! Svar med sitat
Gammel 01-08-08, 13:52   #5
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ang det å være undervektig på lavkarbo ...

Du, jeg uttrykte meg litt uklart her, jeg sier bare hva HAN spiser, og han bryr seg ikke kjempemye for å si det sånn. Det er på ingen måte optimalt, men han har en voldsomt god karbohydratforbrenning, og sist han var hos legen så alt ganske bra ut. Men at det er det samme som å si at brød er bra blir å overdrive litt. Han må nesten finne ut selv hvordan han vil leve kostholdsmessig, og om han er interessert i en endring. Samboeren min var i grunn fornøyd med seg selv i utgangspunktet, men syntes det var greit å få opp vekta litt.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 01-08-08, 15:37   #6
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Ang det å være undervektig på lavkarbo ...

Boken "bedre uten brød" av Lutz sier litt om undervekt og kosthold.
Han mener at undervektige skal spise det samme som overvektige for å oppnå optimal vekt, men at undervektige må være mer tålmodig og at de i begynnelsen av kostholdsomleggingen (de første månedene) ofte vil gå ned i vekt før de begynner å legge på seg.
Anbefaler deg å lese boken.

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-08-08, 20:27   #7
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: ang det å være undervektig på lavkarbo...

Opprinnelig lagt inn av Adaware, her.

Han spiser mye av alt, spesielt nøtter er en god energi kilde. For og gå opp i vekt må han rett og slett spise mer enn han forbrenner

En jeg trente sammen med i hine hårde dager, som jeg har kontakt med ennå fortalte meg noe interessant på tlf for noen uker siden. Han har alltid hatt trøbbel med å bli større og sterkere, på tross av steinkontroll på både kosthold (type Paulun og co, masse protein og lite fett) og trening. Han kjørte et par steroidkurer også pga dette, og det hjalp, men vekta gikk bare noen få kg oppover.

Han har gått på AD i fire mnd nå, og har på den tiden lagt på seg mer enn han gjorde mens han var "medisinert", nesten 8kg Fettprosenten har gått marginalt ned. Energiinntaket er noe lavere enn tidligere, ca 4500kcal mot 5500 tidligere (gjennomsnitt).

Poenget med denne bablingen er at å "spise mer enn man forbrenner" er helt nytteløst, så lenge fordelingen av næringsstoffer er feil. Det er fullt mulig å sulte kroppen i kalorioverskudd, noe ovennevnte kompis har gjort i mange år.

  Svar med sitat
Gammel 01-08-08, 22:36   #8
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 53
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Ang det å være undervektig på lavkarbo ...

Interessant...
Men, hvordan skal man gå opp i vekt ? er det fettprosenten eller er det muskelmasse ? Jeg tror bra på det Bulldog forteller her. Skikkelige byggesteiner og ikke bare energi må man ha.

Når jeg ligger etter på energiinntaket ift treningen og jeg blir sulten så spiser jeg dobbel dose med fett og så klarer jeg meg fint. Men jeg passer alltid på å få i meg høyverdig protein ifm trening. Jeg gidder ikke trene for morro skyld lenger ;-)

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Atkins og undervektig Tidligere bruker Atkins kosthold 6 08-09-11 21:27
Et lavkarbo-seminar, kan det være en idé? Hjørdis Generell diskusjon 53 15-08-08 15:25
Undervektig? tinkerbell00 Ketolysekuren 2 01-12-07 21:26
Undervektig med ketose? coo Lavkarbo generelt 5 14-11-07 11:10
Å være mett, er lettere enn å være trist sunbeam Nyheter / media 1 16-03-06 01:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no