Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hjelp, jeg liker ikke gr.saker

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-03-07, 12:18   #1
lita
Juniormedlem
 
lita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Alder: 52
Innlegg: 36
lita er på en erverdig vei
Unhappy

Hjelp, jeg liker ikke gr.saker

Hei

Er det noen som har peiling på om det er nok at jeg spiser salat, agurk og litt kålerabi og gulerot hver dag? Jeg vet at det er litt karbo i gulerot og kålerabi men tenkte at det gikk greit hvis det ikke var så mye. Kan jeg eventuelt erstatte gr.sakene med noen vitaminer? Jeg har kjøpt de vitaminene på nettbutikken som er anbefalt til ketolysekuren. Det hadde vært så bra hvis noen hadde litt peiling på dette for jeg er så usikker på hvordan jeg skal gjøre dette. Hvis noen har noe gode ideer på at jeg kan krydre godt og alt det der, så er det altså prøvet og det nytter ikke.

All hjelp mottas med stor takk.

lita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 12:26   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp, jeg liker ikke gr.saker

Heisann.

Kålrot og gulrot bør du ikke spise. Agurk er det veldig lite næring i, mest vann. Hva slags salat tenkte du på?
Det finnes masse forslag på tilbereding av grønnsaker her på forumet. Som "gjemmer" grønnsaksmaken, liksom... Grønnsaker er veldig viktig på ketolysekuren.
Når Torkil sier at vi skal spise salat, så mener han blanda salat.
Blomkål og brokkoli brukes veeeldig mye... De metter god og gir masse næring. Smørdampes, gratineres med fløte og ost... Masse valgmuligheter der...

Som Torkil sier i boka, kuren kan ikke gjennomføres uten grønnsaker og salat....


Sist redigert av Gerd : 07-03-07 kl 12:27. Årsak: tillegg
Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 12:34   #3
lita
Juniormedlem
 
lita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Alder: 52
Innlegg: 36
lita er på en erverdig vei

Sv: Hjelp, jeg liker ikke gr.saker

Hei

Min salat består av bare salat, egg og agurk. Jeg har prøvd blomkål og brokkoli og har store problemer men jeg må vel bare lære meg å like dem hvis jeg skal klare dette. Er det noe " fasitsvar " på hvor mye jeg bør spise hver dag? Jeg går på skole og har små barn så jeg ønsker jo at alt skal gå i en fart.

lita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 12:42   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp, jeg liker ikke gr.saker

Hei igjen.

Ja med småbarn så trenger man litt lettvint av og til.

Ting du kan ha i salaten: løk, vårløk, cherrytomat, grønn paprika osv...Fetaost, spekemat, annen ost, skinke, bacon... Lista er lang...

De fleste av karbohydratene du spiser om dagen skal komme fra "grøntfor". Det står godt beskrevet i ketolyseboka.

Viss du steker små blomkål og brokkolibuketter i smør og lar de kose seg litt på ettervarme, får du en helt annen smak av grønnsakene. Det har blitt min potet... Ev koker de i litt fløte og gratinerer de med ost, det er nam nam...

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 12:51   #5
lita
Juniormedlem
 
lita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Alder: 52
Innlegg: 36
lita er på en erverdig vei

Sv: Hjelp, jeg liker ikke gr.saker

Takk for forslagene jeg må nok bare prøve. Jeg skal prøve å steke dem kanskje jeg synes det er bedre. Jeg har kjøpt boka og lest den men det er en stund siden så jeg må vel ta den frem igjen og få friske opp litt. Jeg har prøvd brødet og det likte jeg så jeg syntes det var så dumt med de gr.sakene.

lita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 13:00   #6
Spungeworthy
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Alder: 51
Innlegg: 48
Spungeworthy er på en erverdig vei

Sv: Hjelp, jeg liker ikke gr.saker

Blomkål og brokkoli er ikke mat.
Det er trær.





__________________
Spungeworthy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 15:12   #7
Isalien
Medlem
 
Isalien sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 47
Innlegg: 312
Isalien er ny på veien

Sv: Hjelp, jeg liker ikke gr.saker

Opprinnelig lagt inn av Spungeworthy, her.

Blomkål og brokkoli er ikke mat.
Det er trær.





Det sier treåringen min også. Han vil helst ha et STORT tre når vi skal spise.

Isalien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 15:42   #8
tnutt
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 164
tnutt er på en erverdig vei

Sv: Hjelp, jeg liker ikke gr.saker

33 gram paprika gir 60 mg c-vitamin som angis til dagsbehovet.

Hvis lavkarbo krever mindre c-vitaminer, f.eks. 10 mg pr dag, så holder det med 5 gram paprika om dagen.

tnutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman, dr Lutz Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 17:09   #9
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: Hjelp, jeg liker ikke gr.saker

[quote=Spungeworthy;241538]Blomkål og brokkoli er ikke mat.
Det er trær.


hihi...

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 19:30   #10
Traxior
Medlem
 
Traxior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Bø i Telemark
Alder: 45
Innlegg: 291
Traxior er ny på veien

Sv: Hjelp, jeg liker ikke gr.saker

Man kan ikke leve uten grønnsaker, det er så elementært uansett hvem kosthold man måtte ha, at selvom man ikke liker det, så MÅ man spise det, men grønnsaker er veldig mye mer enn kokte som også andre nevner her. Du kan gjøre nesten hva som helst med en grønnsak, og du kan også drepe grønnsakssmakene med forskjellige krydre hvis det er ønskelig, så å unnskylde seg med å ikke like grønnsaker, er å lure deg selv på noe av den styggeste måten jeg har sett noen har gjort.

Jepp, tom. verre enn de som har sluttet å røyke og røyker i skjul for at de som man har sagt at man har sluttet til ikke skal merke at man har begynt igjen. (røykeren glemmer lukta...)

__________________



Besøk bloggen til Traxior på http://feitmann.com
Traxior er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert med inspirasjon fra ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 19:34   #11
tnutt
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 164
tnutt er på en erverdig vei

Sv: Hjelp, jeg liker ikke gr.saker

Hvorfor må man spise grønnsaker?

Inuittene, verdens friskeste folkeslag på femtitallet, spiste ikke grønnsaker.

tnutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman, dr Lutz Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 20:17   #12
Traxior
Medlem
 
Traxior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Bø i Telemark
Alder: 45
Innlegg: 291
Traxior er ny på veien

Sv: Hjelp, jeg liker ikke gr.saker

Opprinnelig lagt inn av tnutt, her.

Hvorfor må man spise grønnsaker?

Inuittene, verdens friskeste folkeslag på femtitallet, spiste ikke grønnsaker.

Jeg tror Nilles svar i denne tråden forklarer det meste angående det.

__________________



Besøk bloggen til Traxior på http://feitmann.com
Traxior er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert med inspirasjon fra ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 22:06   #13
tnutt
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 164
tnutt er på en erverdig vei

Sv: Hjelp, jeg liker ikke gr.saker

Jeg forstår at dette er et betent tema. Det blir som at alle vet at grønnsaker er nødvendig, men ingen vet hvorfor - så derfor vennligst ikke spør om dette flere ganger.

tnutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman, dr Lutz Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 22:17   #14
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: Hjelp, jeg liker ikke gr.saker

Må ærlig si at jeg ikke har spist noe særlig grønnsaker verken
før i livet eller siden jeg begynte på lavkarbo,har ikke hatt noe
problemer enda på mine 26 år MEN ...mulig jeg får unngjelde
for dette senere..vet ikke jeg..får stå for det da..er
vel bevist at det uansett er mye sundt og bra i grønnsakene
så vist man klarer og vill spise så er vel det absolutt det beste.
Vi får følge med om det blir som med frukt etterhvert...plutselig
viser det seg at grønt ikke er bra for alt likevell..ja da ligger jeg
godt an iallefall

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 22:26   #15
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp, jeg liker ikke gr.saker

Opprinnelig lagt inn av tnutt, her.

Jeg forstår at dette er et betent tema. Det blir som at alle vet at grønnsaker er nødvendig, men ingen vet hvorfor - så derfor vennligst ikke spør om dette flere ganger.

Her på forumet kan vi alle spørre om hva vi trenger å vite og lurer på. Men er det ikke interessant for noen, så trenger de ikke svare.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 22:26   #16
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp, jeg liker ikke gr.saker

Opprinnelig lagt inn av tnutt, her.

Jeg forstår at dette er et betent tema. Det blir som at alle vet at grønnsaker er nødvendig, men ingen vet hvorfor - så derfor vennligst ikke spør om dette flere ganger.


Ikke spør om hva?? var det ikke du som spurte??

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 22:55   #17
tnutt
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 164
tnutt er på en erverdig vei

Sv: Hjelp, jeg liker ikke gr.saker

Mitt spørsmål står ved lag: Hvorfor er det nødvendig å spise grønnsaker?

Men jeg registrerer at dette er et betent spørsmål som ingen har noe svar på, og noen prøver faktisk å unngå dette spørsmålet.

Det er lov med vage svar av mangel på noe bedre, men når det kommer til stykket så kreves det å være konkret. Like lite som det hjelper for en advokat å bare sitte å klaske på Norges Lover i en rettsak så nytter det ikke å bare si at grønnsaker er nødvendig fordi det er så sunt.

tnutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman, dr Lutz Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 22:58   #18
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp, jeg liker ikke gr.saker

Opprinnelig lagt inn av tnutt, her.

Jeg forstår at dette er et betent tema. Det blir som at alle vet at grønnsaker er nødvendig, men ingen vet hvorfor - så derfor vennligst ikke spør om dette flere ganger.

Da spør jeg hvorfor du skrev dette?



Grønnsaker har masse vitaminer,mineraler, antioksidanter. er ikke det sundt da?

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 23:04   #19
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp, jeg liker ikke gr.saker

kjøtt mangler jo mange av de stoffene som er nødvendige for kroppen, og derfor er grønnsaker nødvendige... De inneholder disse stoffene

har du noen forklaring på hvorfor det er unødvendig å spise grønnsaker da? annet en et rykte om at noen eskimoer var friske...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 23:21   #20
lita
Juniormedlem
 
lita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Alder: 52
Innlegg: 36
lita er på en erverdig vei

Sv: Hjelp, jeg liker ikke gr.saker

Jeg forstår at dette spørsmålet er noe som går igjen og at noen kanskje begynner å bli litt leie det. Jeg er så usikker på hvordan jeg skal gjøre det og det er jo bra å få litt tips av dere. Jeg har sluttet å røyke etter 20 år og klarte jeg det så må vel jeg klare dette også. Jeg skal sette meg ned i helgen og lese boka en gang til så går nok det bra, og oppskrifter finner jeg vel kanskje også på nettet?

lita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 23:25   #21
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp, jeg liker ikke gr.saker

Opprinnelig lagt inn av lita, her.

Jeg forstår at dette spørsmålet er noe som går igjen og at noen kanskje begynner å bli litt leie det. Jeg er så usikker på hvordan jeg skal gjøre det og det er jo bra å få litt tips av dere. Jeg har sluttet å røyke etter 20 år og klarte jeg det så må vel jeg klare dette også. Jeg skal sette meg ned i helgen og lese boka en gang til så går nok det bra, og oppskrifter finner jeg vel kanskje også på nettet?

Vi blir ikke leie av å svare på spørsmål her inne det er det vi har hverandre til

men vi har også en søkefunksjon på siden her som du kan bruke for å finne svar på spørsmål, eller du kan bare spørre oss

ellers har vi også oppskriftsforumet, hvor det står masse gode oppskrifterpå mat med/ av grønnsaker, så du kan variere og se om du finner noe du liker i starten. Du skal se at smaken din forandrer seg etterhvert

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 23:29   #22
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp, jeg liker ikke gr.saker

Opprinnelig lagt inn av lita, her.

Jeg forstår at dette spørsmålet er noe som går igjen og at noen kanskje begynner å bli litt leie det. Jeg er så usikker på hvordan jeg skal gjøre det og det er jo bra å få litt tips av dere. Jeg har sluttet å røyke etter 20 år og klarte jeg det så må vel jeg klare dette også. Jeg skal sette meg ned i helgen og lese boka en gang til så går nok det bra, og oppskrifter finner jeg vel kanskje også på nettet?

Nei, vi blir ikke leie av spørsmål..Det er det forumet er til for... Den som ikke spør, får ikke svar..

Det ble helt feil å ta en sånn diskusjon i tråden din. Det hører hjemme i diskusjonsforumet

Du finner masse oppskrifter her på forumet. OG DET ER BARE Å SPØRRE VISS DET ER NOE DU LURER PÅ!!!

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 23:36   #23
tnutt
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 164
tnutt er på en erverdig vei

Sv: Hjelp, jeg liker ikke gr.saker

[quote=Gerd;241784]Da spør jeg hvorfor du skrev dette?
quote]

Jeg skulle ha lagt inn hermetegn slik:

Det blir som at "alle vet at grønnsaker er nødvendig, men ingen vet hvorfor - så derfor vennligst ikke spør om dette flere ganger."

Beklager at jeg var litt klossete på dette.

tnutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman, dr Lutz Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 23:38   #24
tnutt
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 164
tnutt er på en erverdig vei

Sv: Hjelp, jeg liker ikke gr.saker

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro, her.

kjøtt mangler jo mange av de stoffene som er nødvendige for kroppen, og derfor er grønnsaker nødvendige... De inneholder disse stoffene

har du noen forklaring på hvorfor det er unødvendig å spise grønnsaker da? annet en et rykte om at noen eskimoer var friske...

Hvilke stoffer er nødvendige som mangler i kjøtt?

Jeg har ikke påstått at det er unødvendig å spise grønnsaker, men jeg vet ikke hvorfor det er nødvendig.

tnutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman, dr Lutz Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 23:39   #25
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp, jeg liker ikke gr.saker

[quote=tnutt;241807]

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Da spør jeg hvorfor du skrev dette?
quote]

Jeg skulle ha lagt inn hermetegn slik:

Det blir som at "alle vet at grønnsaker er nødvendig, men ingen vet hvorfor - så derfor vennligst ikke spør om dette flere ganger."

Beklager at jeg var litt klossete på dette.

Da fikk det en annen betynding ja
Syns denne diskusjon bør tas på diskusjonsforum jeg, tnutt. Ikke på en tråd der andre ber om litt hjelp . Så viss du vil fortsette diskusjonen så lag en egen tråd på det i diskusjonsforumet.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no