Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Opp i vekt?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-04-09, 09:42   #1
tula73
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: vestfold
Innlegg: 9
tula73 er på en erverdig vei

Opp i vekt?

Helt ny her....akkurat begynt med ketolyse+ litt sunn fornuft. Ligger på under 15 karbs om dagen. Spiser ofte morgenomelett til frokost og lunsj, ledsaget av salat. Tenker hele tiden på å ikke bruke grønnsaker som inneholder mye karbs selfølgelig. Så det blir mye hodesalat, spinat, agurk osv. Til middag spiser jeg kjøtt og en fet saus med salat eller kokte grønnsaker til. Sliter egentlig med å omstille hodet mitt til å spise mye fett, har jo tidligere synes det er skikkelig ekkelt med mye fett i maten. skåret bort alt av synlig fett osv.
Skal ned rundt 10 kilo. Har også satt samboeren min på ketolyse...hehe.
Begynte for 4 dager siden og har ikke gått ned stort...kanskje 600 gr. Samboeren min har opplevd å gå opp en kilo...og han vurderer å kutte ut hele kuren nå. Vi har begge brukt stix'n og begge har fullt utslag på ketose. Jeg kom faktisk i ketose etter halvannen dag...syntes det var litt vel kjapt igrunn.
Kjenner at jeg har lyst på noe søtt nå...men det er overraskende lett å stå imot..jippi!!!! Jeg har vært en skapsnok av dimmensjoner tidligere Hørte at det var greit å spise litt baconcrisp som snacks? hvor mye regnes som litt? En neve?

tula73 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-04-09, 10:12   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Opp i vekt?

Jeg har ikke så mye greie på opplegget på ketylosekuren, MEN du skal ikke spise under 15karber, 15karber er minimum. Menn skal spise minst 15 karber.
Ikke vei deg daglig, vei deg maks en gang i uka og bruk målebånd, om vekta står stille, så kan magemålet minke.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 25-04-09, 19:39   #3
Bellabo
Medlem
 
Bellabo sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 167
Bellabo er på en erverdig vei

Sv: Opp i vekt?

Hei og velkommen

Menn skal holde seg på ca. 20 karber, de trenger mer enn oss..

Det tar litt tid før kroppen omstiller seg på kuren. Du vil etterhvert miste trangen til noe "ekstra". Det har du vel begynt å merke allerede.

Anbefaler deg at du følger menyforslaget i Boka til å begynne med til du får full kontroll. Og som sagt menn skal ha mer enn kvinner.

Jeg spiser mer enn en neve baconcrisp ja.. mer prøver å holde meg til helgene..

__________________




revmatiker og Lavkarbo-veteran siden 2009.. prøvd de aller fleste diettene.. Er nå i gang med siste innspurt så derfor ny ketolyserunde.
Bellabo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: under 5 :) Svar med sitat
Gammel 26-04-09, 16:36   #4
tula73
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: vestfold
Innlegg: 9
tula73 er på en erverdig vei

Sv: Opp i vekt?

Ja heldigvis kjenner jeg at jeg er mye mindre sulten og fysen i dag.
Men i går sleit jeg endel...det var jo tross alt lørdag, og lørdag er/var synonymt med masse sjokolade og godterier av alle slag.
Håpoer jeg snart begynner å gå ned noe her....men må prøve å ikke fly på vekta hver dag

tula73 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-04-09, 19:18   #5
anonymen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 30
anonymen er på en erverdig vei

Sv: Opp i vekt?

Jeg veier meg 2 ganger per dag, om morgenen og kvelden. Da ser du hvor mye svingninger det er i vekta, noe som er litt interessant

__________________

[ vorter.no ]

Sist redigert av anonymen : 06-07-11 kl 15:14.
anonymen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 11:05   #6
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Opp i vekt?

Det er ingen vits i å veie seg om kvelden, du vil garantert veie mer da. Beste utgangspunkt er om morgenen, en fast dag i uka (eller måneden:eek), etter dobesøk. Du kan veie deg oftere, men da må også du kunne takle naturlige svingninger på vekta. (mat og drikke veier faktisk noe når de ligger i magen!)

Men Tula, du har da gått ned i vekt?!?!
Du skal ikke ned så veldig mye, og da raser du ikke ned i vekt like fort som tungvekterne, altså. Samboeren din, når veide han seg på dagen?

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor man ofte står stille i vekt eller går OPP i vekt på lavkarbo! Iset Lavkarbo generelt 28 20-10-11 19:43
Hva skjer ..? Opp i vekt, ned i vekt, opp og ned ..! Celba Lavkarbo generelt 11 18-08-11 14:32
Opp i vekt ... Lindipindi Ketolysekuren 8 06-05-08 15:51
PMS - opp i vekt? gullahar Ketolysekuren 7 09-04-08 14:08
Lettere å gå ned i vekt enn opp i vekt? Tidligere bruker Spørsmål og svar 7 20-02-07 13:16


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no