Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Paulun og kaffe

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-10-05, 16:59   #1
siv_a
Nytt Medlem
 
siv_a sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 38
Innlegg: 6
siv_a er på en erverdig vei

Paulun og kaffe

Har lest litt om Pauluns teorier om effektiv fettforbrenning, og han anbefaler å drikke 3 kopper kaffe om dagen. I forumet her ser jeg at flere har dårlige erfaringer med å drikke for mye kaffe, og lurer på hvorfor han kommer med en slik påstand når mange legger på seg av det?? Og hva er greia med alle disse "slankekaffene" man kan få kjøpt?

I det siste har jeg drukket mye kaffe, fordi jeg trodde det ville, som Paulun mener, øke fettforbrenningen, men jeg har bare opplevd det motsatte uten å skjønne hvorfor! Så skal prøve nå, en stund i alle fall, og la være å drikke kaffe, for å se om det hjelper..

siv_a er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-10-05, 20:23   #2
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Paulun og kaffe

Hvilken Paulun bok leste du? Årgang?

Jeg vet ikke hva han lærer nå, men jeg leste en bok av ham for 5-6 år siden som het noe sånnt som "alt om fettforbrenning" - den hadde et slikt råd. Og mange andre som jeg har sett ham gi motstridende råd om senere.

Men, årsaken til at kaffe - koffein, IKKE er bra for fettforbrenningen er at koffein i blodet fører til blodsukkerfall og dermed økning i hormonet insulin, som igjen gir fettlagring. Blodsukkerfallet er også det som gjør at mange bare må ha noe søtt til kaffen.

HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 19-10-05, 20:38   #3
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Paulun og kaffe

jeg har hørt at hvis man drikker to kopper kaffe før man trener forbrenner man mer

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 20-10-05, 11:25   #4
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Sv: Paulun og kaffe

Opprinnelig lagt inn av siv_a

Har lest litt om Pauluns teorier om effektiv fettforbrenning, og han anbefaler å drikke 3 kopper kaffe om dagen. I forumet her ser jeg at flere har dårlige erfaringer med å drikke for mye kaffe, og lurer på hvorfor han kommer med en slik påstand når mange legger på seg av det?? Og hva er greia med alle disse "slankekaffene" man kan få kjøpt?

I det siste har jeg drukket mye kaffe, fordi jeg trodde det ville, som Paulun mener, øke fettforbrenningen, men jeg har bare opplevd det motsatte uten å skjønne hvorfor! Så skal prøve nå, en stund i alle fall, og la være å drikke kaffe, for å se om det hjelper..

Hvis du går på lavkarbodiett så vil noen oppleve det som HP sier mens det for andre går greit å drikke kaffe. Jeg får tydelig blosukkerstigning av koffein holdig kaffe, blir både sulten, skjelven og blir generelt urolig. Hvis man tar godt med fløte i kaffen så hjelper det på så man ikke får så kraftig blodsukkersvigning.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 20-10-05, 13:02   #5
ssskaldeman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Sörmland, Sverige
Alder: 82
Innlegg: 316
ssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjent

Sv: Paulun og kaffe

Opprinnelig lagt inn av Begod

Hvis du går på lavkarbodiett så vil noen oppleve det som HP sier mens det for andre går greit å drikke kaffe. Jeg får tydelig blosukkerstigning av koffein holdig kaffe, blir både sulten, skjelven og blir generelt urolig. Hvis man tar godt med fløte i kaffen så hjelper det på så man ikke får så kraftig blodsukkersvigning.


Kaffe, liksom nötter och ost, fungerar olika för olika människor. Jag själv dricker minst fem koppar kaffe om dagen och äter en hel del ost. Andra klarar varken ost eller kaffe. Jag själv stannar i viktminskningen när jag äter nötter, andra klarar det bra. Man får prova sig fram för att se vad man tål och inte tål.

(Paulun är inte så mycket att bry sig om. Han har de åsikter som passar för dagen.)

Sten Sture

ssskaldeman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 20-10-05, 17:30   #6
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Paulun og kaffe

Jeg ville aldri anbefalt noen å drikke kaffe. Hvis jeg drikker en kopp kaffe etter frokost så blir jeg helt utafor og sover garantert ikke på natta. Det kan jo ikke være særlig sunt.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Coffee slender..... elian Lavkarbo generelt 22 20-06-10 09:46
Effekten av lavkarbo-diett på migrenepasienter? themonk Lavkarbo generelt 9 24-05-06 14:18
Kaffe? nøtte Induksjonen 9 04-03-05 14:27
Du går ikke ned pga. kaffe! Marianne Generell ernæringsdebatt 42 24-02-05 03:41
Snus og kaffe Barry Generell ernæringsdebatt 9 30-07-04 08:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no