Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Pepsi max

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-01-11, 12:00   #26
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Pepsi max

jeg sluttet brått med pepsimax ,og hvem skulle tro at skulle det ,ikke jeg i alle fall
men annen nyttårsdag var det tomt for pepsimax i huset,,vurderete bensinstasjon,men,kaldt i været å lot det være ,,
de to første dagene våknet jeg med dundrende hodepine ,som varte helt til kvelden,men jeg holdt ut ,,å nå har jeg ikke lyst på verken max eller vanlig brus ,,drikker vann,å jeg som trodde vann var kunn til å vaske seg i,
drikker også et parr kopper te pr dag,
så det går ann å kvitte seg med lasten.men å erstatte det med fun light tror jeg ikke er lurt
men en må være motivert ,, som også gjelder for alt annet en skal forandre på eller slutte med

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 12:08   #27
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Pepsi max

Ville bare legge inn denne fra VGs Tett på nett i dag. Tenkte ang studiet siden mange her sier at light- brus opprettholder søtsuget:

Hei! I utgangspunktet er alle enige om at det beste er å drikke vann når man er tørst - både av hensyn til helse og miljø. Å drikke sukkerholdig brus er imidlertid ikke å anbefale. Derfor er lightbrus et greit alternativ dersom man ønsker å drikke brus. I en fersk studie har man ikke klart å vise at søtbehovet øker, men det kan selvsagt likevel oppleves slik av enkelte. Det er gjort undersøkelser som viser at man tillater seg å spise mer mat når man drikker sukkerfri brus, og man mener dette tilskrives mer at man mentalt vet at man "har spart seg for noen kalorier", enn at det er en fysilogisk forklaring på det fenomenet. Derfor: Null kalorier er null kalorier, enten disse "nullkaloriene" kommer fra vann eller lightbrus. Men likevel: Den enkelte må selv avgjøre hvorvidt han/hun opplever å bli mer eller mindre "fysen" av lightbrus. Hilsen Line Kristin Johnson

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 15:55   #28
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Pepsi max

Om man kutter ut brus, og det er det eneste man har drukket, kan det hende man ikke klarer å erstatte alt med vann og får hodepine av væskemangel. Om jeg ikke får i meg nok væske føler jeg meg sulten av alle ting. Hodepine er dog en klassiker.

Opprinnelig lagt inn av arkine, her.

jeg sluttet brått med pepsimax ,og hvem skulle tro at skulle det ,ikke jeg i alle fall
men annen nyttårsdag var det tomt for pepsimax i huset,,vurderete bensinstasjon,men,kaldt i været å lot det være ,,
de to første dagene våknet jeg med dundrende hodepine ,som varte helt til kvelden,men jeg holdt ut ,,å nå har jeg ikke lyst på verken max eller vanlig brus ,,drikker vann,å jeg som trodde vann var kunn til å vaske seg i,
drikker også et parr kopper te pr dag,
så det går ann å kvitte seg med lasten.men å erstatte det med fun light tror jeg ikke er lurt
men en må være motivert ,, som også gjelder for alt annet en skal forandre på eller slutte med

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 20:48   #29
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Pepsi max

det er jo godt mulig at jeg ikke fikk nok veske,,men av alle ting så følte jeg meg ikke sulten ,og det har jeg ikke gjort heller denne uken,
med pespsimax så sa jeg hele tidenat den hjalp meg å holde sulten unna ,,eller søtsuget,,men har oppdaget det motsatte nå ,
har ikke det søtsuget eller fysinga som før
om det er innbilling eller reelt ,det vet jeg ikke,,

det viktiske for meg er å ikke drikke 1,5 liter pepsimax pr dag

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 23:31   #30
celeste
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Trivelige trøndelag
Innlegg: 147
celeste er på en erverdig vei

Sv: Pepsi max

Ville bare si at jeg synes du er kjempeflink som har klart å gå fra 3 liter brus hver dag til ingenting
Her unner jeg meg fremdeles pepsi max av og til, helst bare et par glass på lørdagene. Hvem vet, etterhvert klarer jeg kanskje å legge den bort helt

celeste er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo frem til jeg er ferdig med amminga, så blir det tilbake til ketolyse. Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 17:42   #31
Millemini
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 13
Millemini er på en erverdig vei

Sv: Pepsi max

Jeg er helt sjokkert over hvor enkelt det var for meg å slutte med søte drikker. Jeg drakk vannvittig mye "vanlig" Cola, sikkert rundt 3 liter pr dag. Da jeg begynnte på EasyLife kuttet jeg tvert og jeg ventet meg at det kunne bli en utfordring, men det har det ikke vært. Har unnet meg et glass Pepsi Max i ny og ne, men klarer meg helt fint med et lite glass, må ikke drikke hele flaska. Har vel hatt en halvliter i kjøleskapet i tre dager nå uten å åpne den - det frister liksom ikke.

__________________
Millemini er avlogget   Min kostholdsfilosofi: EasyLife/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 15:17   #32
Roardo
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 91
Roardo er på en erverdig vei

Sv: Pepsi max

Opprinnelig lagt inn av celeste, her.

Ville bare si at jeg synes du er kjempeflink som har klart å gå fra 3 liter brus hver dag til ingenting
Her unner jeg meg fremdeles pepsi max av og til, helst bare et par glass på lørdagene. Hvem vet, etterhvert klarer jeg kanskje å legge den bort helt

Takk
Det var veldig enkelt å slutte med Pepsi max. Har enda ikke drukket noe mer av den. Frister ikke lenger. Nesten helt rart til meg å være.

__________________



Delmål: -20,2kg til påske
Roardo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-06-11, 02:20   #33
Emmelu
Juniormedlem
 
Emmelu sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 19
Emmelu er på en erverdig vei

Sv: Pepsi max

Opprinnelig lagt inn av mamz, her.

Så flink du er drikker nok minst 2 liter pr dag jeg å, tenker kutte ned på det, men som jeg føler nå, kommer jeg til å ha pepsi max i kjøleskapet, det er jo "kaffen" min det men har bestemt meg for å drikke et glass vann for å "fortjene" et glass brus, en fin måte for meg å få i meg mere vann også

Pepsi Max er kaffen min også! Jeg er hva man kaller brusoman!!
Har alltid syntes at vann var så kjedelig. Smakløst. Da var Pepsi Max'n god å ha! Problemet er jo også at man glemmer å drikke vann når man drikker brus - man er jo da ikke "tørst" lenger!!!

Har vært ganske flink å drukket vann (etter min målestokk) siden jeg begynte på kur for ei uke siden, men idag blei det ca en halv imsdal-flaske bare.
Skal sies at jeg har vært dødens sliten, kvalm og småuggen idag på jobb (ketosen herjer i kroppen) og da var det godt å kunne unne seg litt ekstra brus, som trøstedrikk!

__________________
Emmelu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-06-11, 08:09   #34
manebane
Seniormedlem
 
manebane sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: der ingen skulle tru...
Innlegg: 559
manebane er ny på veien

Sv: Pepsi max

Jeg har trappet kraftig ned på pepsi max
Syns også at pepsi max var snadder godt til frokost


Mine tips til nedtrapping;
Jeg har sluttet å drikke det på dagen. Jeg drikker IKKE pepsi max til måltider, bortsett fra til lørdagspizzaen.
Og nå når jeg prøver å bare drikke det i helgen så sørger jeg for at jeg ikke har kald brus tilgjengelig.

__________________
Min dagbok.



manebane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 19:30   #35
alvepiken
Seniormedlem
 
alvepiken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Troms
Alder: 34
Innlegg: 536
alvepiken har en fantastisk aura rundt segalvepiken har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Pepsi max

Respekt som har klart å slutte! Er selv på nedtrapping, vanskelig :P

__________________

Start 3.januar: 131.0 kg

This is not a diet, it's a lifestyle
alvepiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bulimiker som har klart å dra hodet opp av doskåla Svar med sitat
Gammel 02-07-11, 02:41   #36
fa3850
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Vest Telemark
Alder: 48
Innlegg: 13
fa3850 er på en erverdig vei

Sv: Pepsi max

Var sterkt avhengig av Pepsi Max'n jeg også gitt, men fikk hjelp av en bukspyttkjertelbetennelse til å avvenne meg med max'n. Rimelig effektivt når man hverken inntar vått eller tørt på nesten ei uke... Kanskje ikke så rart jeg fikk 6 liter intravenøst første kvelden på sykehuset gitt...

(Lå hjemme nesten 3 døgn etter å ha besøkt legevakt'a og blitt jaga hjem. Siden det ikke gjorde ekstra vondt når jeg hoppet så var det ikke noe alvorlig så da var det bare å komme seg hjem. )

fa3850 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-07-11, 20:59   #37
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Pepsi max

Jeg var fryktelig hekta på cola light før. Da jeg bestemte meg for å kutte ut hadde jeg en fryktelig hodepine og kvalme i over en uke.
Tydelig at giften skulle ut av kroppen...
Nå drikker jeg ikke noe som har kunstige/giftige stoffer i seg og føler meg myyye bedre
Og det finnes en hel mengde med gode teer, med eller uten koffein, som kan live opp smaksløkene

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 12:41   #38
GoldKarma
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 24
GoldKarma er på en erverdig vei

Sv: Pepsi max

jeg skjønner hysteriet om å kutte ut Pepsi Max (og annen lettbrus) etc. men av personlig erfaring har ikke dette vært nødvendig for meg. da jeg gikk på ketolyse drakk jeg lettbrus hver dag og LITE øl i helgene. likevel brant jeg fettet av meg. føler meg litt heldig der

GoldKarma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 12:47   #39
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Pepsi max

Opprinnelig lagt inn av GoldKarma, her.

jeg skjønner hysteriet om å kutte ut Pepsi Max (og annen lettbrus) etc. men av personlig erfaring har ikke dette vært nødvendig for meg. da jeg gikk på ketolyse drakk jeg lettbrus hver dag og LITE øl i helgene. likevel brant jeg fettet av meg. føler meg litt heldig der

Individuelle forskjeller er nok to viktige stikkord her.
Les også
http://espenrostrup.com/2011/06/30/lettbrus-gir-olmage/

Ikke alle får virkningen - greit å være oppmerksom på at det KAN være virkning for noen.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 13:39   #40
GoldKarma
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 24
GoldKarma er på en erverdig vei

Sv: Pepsi max

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Individuelle forskjeller er nok to viktige stikkord her.
Les også
http://espenrostrup.com/2011/06/30/lettbrus-gir-olmage/

Ikke alle får virkningen - greit å være oppmerksom på at det KAN være virkning for noen.

mm, ja... derfor jeg skrev "av personlig erfaring"... beklager om jeg ikke var klar nok der

GoldKarma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 14:16   #41
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Pepsi max

Opprinnelig lagt inn av GoldKarma, her.

mm, ja... derfor jeg skrev "av personlig erfaring"... beklager om jeg ikke var klar nok der

Vi er så enige, vi. Jeg brukte ellers helst sitatet mest for å understreke/te-skjee inn at det er individuelt.

Var absolutt ikke ment som "pirk" på deg.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 22:06   #42
GoldKarma
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 24
GoldKarma er på en erverdig vei

Sv: Pepsi max

da er vi enige da

GoldKarma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 26-07-11, 17:06   #43
fettnurket
Medlem
 
fettnurket sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Fauske
Innlegg: 194
fettnurket er ny på veien

Sv: Pepsi max

Oi, det var et hardt forbruk. :-O Jeg drikker på PM hver dag, men det blir bare mindre og mindre, sånn helt av seg selv. Før drakk jeg fort en liter til halvannen, mens nå er det sjeldent mer enn en halvliter fordelt på 14-16 timer.

__________________


fettnurket er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar

Emneord
fun light, pepsi max


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Pepsi Max Anitra Ketolysekuren 2 20-10-08 23:20
Pepsi max ... pelleline Ketolysekuren 17 28-06-08 20:44
Pepsi max Lilleomamma Dr Lindbergs 3 10-04-08 16:00
Pepsi max MissPhun Lavkarbo generelt 47 13-01-08 23:26
Pepsi Max Fleskepølsa Induksjonen 12 08-02-04 00:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no