Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Forskjell på næringsinnhold i samme type matvare?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-05-11, 15:21   #1
Kanarigul
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 1
Kanarigul er på en erverdig vei

Forskjell på næringsinnhold i samme type matvare?

Hei,

i mitt kjøleskap befinner det seg mange bokser med tunfisk og masse kylling. Noe jeg har lagt merke til er at det er forskjell på næringsinnholdet i f.eks tunfisk avhengig av merke osv. Jeg var på påskeferie i Sverige, og der kjøpte jeg noen bokser med tunfisk, disse inneholder 23g protein per 100g vare. Boksene jeg kjøper her hjemme har 28g protein per 100g vare (naturligvis er det også kaloriforskjell).
Er det virkelig så stor forskjell på tunfisk? næringsinnhold.no påstår at det er ~24g protein per 100g vare. Er ikke tunfisk tunfisk?
Opplever det samme med kyllingfilet.

Hvilke tall skal jeg forholde meg til? De på nettet eller de på hver enkelt boks?

Kanarigul er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
40 kilo forskjell og nesten samme str? Dietorelle Generell diskusjon 10 08-02-11 13:42
Hvorfor er det? (forskjellig karbeinnhold i samme type vare) Sjokoholiker Spørsmål om matvarer og oppskrifter 4 02-09-10 22:33
Et matvare spørsmål -Mariell- Spørsmål om matvarer og oppskrifter 4 30-03-10 21:36
Samme matvare - forskjellig karboinnhold?? raleksan Ketolysekuren 1 05-11-09 13:34
Samme produkt, forskjell på antall karboser? alsol Spørsmål og svar 2 17-02-09 11:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no