Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Hvem er med på sideplanke eller planke i kveld?

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-02-12, 23:23   #76
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvem er med på sideplanke eller planke i kveld?

Fredag, endelig!

Jajaja, da var freddan over og i dagens økt fikk jeg kjørt std løpet med 3x60sek sideplanke og deretter 3x60sek vanlig planke.

Har kjøpt meg chinsapparat, så nå skal Hypah begynne bli sterk i overkroppen også.

Hmmm, bør vi opprette en egen tråd for chins og pullups også Qliqèn min?

  Svar med sitat
Gammel 03-02-12, 23:50   #77
Qlio
Seniormedlem
 
Qlio sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Lørenskog
Alder: 48
Innlegg: 2.250
Qlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt likt

Sv: Hvem er med på sideplanke eller planke i kveld?

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Hmmm, bør vi opprette en egen tråd for chins og pullups også Qliqèn min?

Lille vennen min, har du glemt at jeg er en sliten, gammel tobarnsmor som hadde vært pølse for lengst om jeg hadde vært hest? Eller lim.... jeg kan sikkert ikke brukes som mat.

Og disse øvelsene du henviser til tror jeg at jeg kun halvveis fikset når jeg var på mitt mest aktive som turner, da veide jeg 44 kg på samme høyde og trente 8-10 timer per uke.

Jeg bare henger der og ser litt rar ut?

Men sideplanke og vanlig planke er gjennomført, samme som i går og det er jeg rasende fornøyd med!

Qlio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 07:30   #78
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Hvem er med på sideplanke eller planke i kveld?

Er det magen den hjelper på denne plankegreia di Hypah? Såfall må jeg teste.. Vil ha flatere mage ..

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 10:04   #79
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvem er med på sideplanke eller planke i kveld?

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

Er det magen den hjelper på denne plankegreia di Hypah? Såfall må jeg teste.. Vil ha flatere mage ..

Ja, den er primært for mageregionen. Men vil si den tar helhetlig, ikke en typisk isolasjonsøvelse, men du vil kjenne den styrker hele kroppen. Aller best er den hvis du benytter den i slynger fordi du da må bruke krefter på å holde balansen i tillegg. Dog så er det greit å starte på gulvet for en del.
Men slik jeg husker deg kan du fint begynne i slynge og på albuen
Tror du vil finne ut at du nok hadde noen muskler der nede som du ikke visste om, hehe. Øvelsen er meget bra.

  Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 10:12   #80
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er med på sideplanke eller planke i kveld?

Jeg synes i alle fall for eget vedkommende at planken i kombinasjon med yoga er veldig positivt for ryggen! Magemusklene er jo i det hele tatt veldig avgjørende for ryggen, og for lang absens gir vond rygg for min del ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 11:53   #81
Momse
Medlem
 
Momse sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 443
Momse har en fantastisk aura rundt segMomse har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvem er med på sideplanke eller planke i kveld?

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Antakelig for mye svai i ryggen og rumpa hengende for mye ned. Strak rygg.
3x60sek første gangen du tar planken er sææærdeles bra! Men mulig sideplanken er bedre inntil du blir sterkere i ryggen.


Et godt tegn! Musklene jobber hardt!


Jepp, da får du ikke vondt i korsryggen mer heller.

Grattis med din første økt i en av de beste øvelser for sixpackmage og ryggtrening.

Hmmm...vent nå litt; støttet meg på albuene, ikke strake armer
Ikke så bra for første gangs likavel, kanskje..?
Er det fjusk?
Har ikke tenkt at jeg skulle hatt strake armer, jeg.

Prøver forresten å være heeelt strak, uten "hengerumpe"

Vet ikke helt om det blir noen sixpack her, akkurat, men litt oppstramning etter graviditeter hadde vært fint

Startet dagen med 3*60 - fremdeles på albuene. Tungt, men det går!

Mange flinke plankekjørere her

__________________
Momse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 12:31   #82
Lille Virre
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Akershus
Alder: 57
Innlegg: 57
Lille Virre er på en erverdig vei

Sv: Hvem er med på sideplanke eller planke i kveld?

Tror jeg prøver planken i slynger neste gang. Må nok ha den utfordringa det gir, siden jeg tror jeg har en velutviklet balanse som lettet øvelsen, særlig lateralt. Er det tyngere å ta planken i bukleie på strak arm enn på albuene?

Lille Virre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sofie Hexeberg Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 14:08   #83
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvem er med på sideplanke eller planke i kveld?

Opprinnelig lagt inn av Momse, her.

Hmmm...vent nå litt; støttet meg på albuene, ikke strake armer
Ikke så bra for første gangs likavel, kanskje..?
Er det fjusk?
Har ikke tenkt at jeg skulle hatt strake armer, jeg.

Prøver forresten å være heeelt strak, uten "hengerumpe"

Vet ikke helt om det blir noen sixpack her, akkurat, men litt oppstramning etter graviditeter hadde vært fint

Startet dagen med 3*60 - fremdeles på albuene. Tungt, men det går!

Mange flinke plankekjørere her

Det vil nok være tyngre å støtte seg på albuene, så klarer du det så fortsett med det. Er du veldig sterk i ryggen og svakere i mage evt har lite fleksjon i hofteleddsbøyere kan du også ha tendens til slik svai rygg. Ifølge min fysioterapeut som er treningsveileder også. Men herregud, la oss ikke analysere dette opp og ned... Det blir nok bedre etterhvert uansett. Bare fortsett så går dette riktige veien så lenge øvelsen gjøres riktig.

  Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 14:11   #84
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvem er med på sideplanke eller planke i kveld?

Opprinnelig lagt inn av Lille Virre, her.

Tror jeg prøver planken i slynger neste gang. Må nok ha den utfordringa det gir, siden jeg tror jeg har en velutviklet balanse som lettet øvelsen, særlig lateralt. Er det tyngere å ta planken i bukleie på strak arm enn på albuene?

Bare prøv deg frem. Å bevege seg frem og tilbake mens beina er i slyngen vil også øke belastningen. Så bare å prøve det.

  Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 14:13   #85
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er med på sideplanke eller planke i kveld?

Er det tyngre å ta planken på albuene enn på strak arm, altså? Jeg trodde vel at planke uansett var på albuene, så det er hva jeg har gjort hele tiden ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 14:28   #86
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvem er med på sideplanke eller planke i kveld?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Er det tyngre å ta planken på albuene enn på strak arm, altså? Jeg trodde vel at planke uansett var på albuene, så det er hva jeg har gjort hele tiden ...

Du har rett, men ikke alle er like sterke så for å få det til er det greit å gjøre det med strake armer inntil man er sterk nok til å gå ned på albuene. Når det er for lett så kan man sette fotene opp i slynger eller på en krakk.

  Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 14:35   #87
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er med på sideplanke eller planke i kveld?

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Du har rett, men ikke alle er like sterke så for å få det til er det greit å gjøre det med strake armer inntil man er sterk nok til å gå ned på albuene. Når det er for lett så kan man sette fotene opp i slynger eller på en krakk.

Aha. Jeg er ikke sterk i det hele tatt (virkelig ikke, klarer knapt å åpne en cavaflaske eller et hermetikkglass uten hjelp ...), men jeg vet jeg har helt greit med magemuskler. Jeg takker mange års kronisk bronkitt og mye latter for det.

Men plutselig følte jeg meg litt barsk og muskuløs her, så takk for det!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 14:45   #88
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er med på sideplanke eller planke i kveld?

3x30 hver side og 3x30 på magen (+ 3x60 rygg til "designspirene" & papirkjoler)

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 17:25   #89
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Hvem er med på sideplanke eller planke i kveld?

Yoga inkl:

2 x 1 min planke med vridning til hver side. (Vanlig planke rundt til sideplanke - siste 15 sekunder statisk på siden)

2 x 1 min dolphin plank
Stå i planke på albuene, dytt deg opp og bakover med strake bein så du får ørene ved siden av biceps og rompa litt opp mot taket, og frem igjen. 15 sek statisk med hodet mellom armer.

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 05-02-12, 07:52   #90
Momse
Medlem
 
Momse sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 443
Momse har en fantastisk aura rundt segMomse har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvem er med på sideplanke eller planke i kveld?

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Det vil nok være tyngre å støtte seg på albuene, så klarer du det så fortsett med det. Er du veldig sterk i ryggen og svakere i mage evt har lite fleksjon i hofteleddsbøyere kan du også ha tendens til slik svai rygg. Ifølge min fysioterapeut som er treningsveileder også. Men herregud, la oss ikke analysere dette opp og ned... Det blir nok bedre etterhvert uansett. Bare fortsett så går dette riktige veien så lenge øvelsen gjøres riktig.


Da fortsetter jeg på albuene, jeg

3*60 unnagjort før frokost!

Aner ikke om jeg har lite fleksjon i hofteleddsbøyerne, men har vel alltid hatt litt svai rygg...
Om det er magen eller ryggen som er svakes, vet jeg heller ikke - sikkert like svak, hehe
Nå jobber jeg som anleggsgartner/trepleier, så er til vanlig vant med til tider hardt fysisk arbeid samt en god del treklatring med sele. (Men har vært i mammaperm de sist 2,5 årene, da Blir nok tøft og begynne å jobbe til høsten!!!)

__________________
Momse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-02-12, 18:19   #91
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvem er med på sideplanke eller planke i kveld?

Herlig. Jeg har nå i dag kjørt jentene mine gjennom planken! Den minste som har trent turn (mest lek og moro) siden hun var 5 år, står som en planke på albuene i 3x60 sek!!!! Æ e imponert av den vesle spiltynne 9 årige kroppen. Dette blei unnagjort etter at hun hadde løpt/gått i 25 minutter på tredemølla med en fart av 5-6 km/t!!!!

Snart 13-åringen ikke det spøtt dårligere, løp/gikk på mølla i 25 minutter med hastighet 5-7 km/t og 1% stigning. (hun har drevet med turn i mange år, men er nå over på Tae Kwon Do).

Noen bedre??? Æ e stolt av jentene våre ja! De har begge lovt at til sommeren skal de holde følge med pappaen sin på langturene hans....hehe. Æ glær mæ!

  Svar med sitat
Gammel 05-02-12, 18:26   #92
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er med på sideplanke eller planke i kveld?

Jeg er sterk og planker som bare det. Jeg er sterk i ting som ikke krever noe særlig pust. Jeg tar glatt en sånn stor vanndunk til vannautomat (vet ikke hvor mange liter) under hver arm, men jeg klarer ikke mer enn maks ett min på ellipsemaskina, og jogginga mi er i andres gangfart.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 05-02-12, 19:26   #93
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er med på sideplanke eller planke i kveld?

Woop! Første yogaøkten i år, og i tillegg 1x60 sek planke og 2x30 sideplanke. Yay! Kommer til å kjenne dette i morgen, etter å ha vært fiskepudding siden desember ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 06-02-12, 22:06   #94
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er med på sideplanke eller planke i kveld?

Tikker inn med
1x60 (begge sider og vanlig på albuene)
2x45 (begge sider og vanlig på albuene)
3x60 (rygg - føttene på skammel)

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 06-02-12, 22:11   #95
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er med på sideplanke eller planke i kveld?

Yesss! Andre dag på rad med 15 min yoga med 60 sek planke og 2x30 sek sideplanke. Kjenner det i skuldre og armer og midje, gitt!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 06-02-12, 22:25   #96
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvem er med på sideplanke eller planke i kveld?

Sideplanke er tatt i dag underveis i en time på Sats. Husker ikke hvor mange serier og sekunder, men det var nok.

Kikket på en plakat over øvelser for yoga....var trening nok bare å se på. Greit, jeg har ikke behov for å videreføre flere av mine gener, men jeg er nok fremdeles for glad i selve øvelsen til å ofre denne genskapen.
De yogaøvelsene der er ikke skapt for menn, det er mye sikkert. Var en plakat over Ashihara, ashoru-yoga etellerannet.

  Svar med sitat
Gammel 06-02-12, 22:33   #97
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Hvem er med på sideplanke eller planke i kveld?

1 time yoga + 12 min mage her.

Følgende planker:
1 min x 2 Side kick
2 x 1 min dolphin

30 sek strak arm vanlig planke
30 sek sideplanke på hver side (med hofteløfting)

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 06-02-12, 22:35   #98
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er med på sideplanke eller planke i kveld?

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Sideplanke er tatt i dag underveis i en time på Sats. Husker ikke hvor mange serier og sekunder, men det var nok.

Kikket på en plakat over øvelser for yoga....var trening nok bare å se på. Greit, jeg har ikke behov for å videreføre flere av mine gener, men jeg er nok fremdeles for glad i selve øvelsen til å ofre denne genskapen.
De yogaøvelsene der er ikke skapt for menn, det er mye sikkert. Var en plakat over Ashihara, ashoru-yoga etellerannet.

P**e... Man blir ikke kastrert av å prøve. Derimot kan man risikere å få tøyd og gjort musklene noe mer smidige slik at man unngår sånne pinlige flatmarksskader...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 06-02-12, 22:37   #99
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er med på sideplanke eller planke i kveld?

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Sideplanke er tatt i dag underveis i en time på Sats. Husker ikke hvor mange serier og sekunder, men det var nok.

Kikket på en plakat over øvelser for yoga....var trening nok bare å se på. Greit, jeg har ikke behov for å videreføre flere av mine gener, men jeg er nok fremdeles for glad i selve øvelsen til å ofre denne genskapen.
De yogaøvelsene der er ikke skapt for menn, det er mye sikkert. Var en plakat over Ashihara, ashoru-yoga etellerannet.

Planken vil jeg jo tro at er ganske beslektet med klassisk yoga, begge deler er jo isometrisk betinget.
Nå driver jeg ikke med noe hodestående eller beina over nakken, forsåvidt, (men en full lotus får jeg da til), men de øvelsene jeg tar, det kjennes godt, og man lærer seg å ta i litt ekstra etterhvert som man blir sterkere og smidigere, og ikke minst får man stålkontroll på pusten!
Jeg er ikke noe treningsmenneske, overhodet ikke, men gotta love that yoga!

PS: Han som lærte meg yoga var over søtti år og gikk fint i både hodestående og alle mulige stillinger som så mer eller mindre naturstridige ut. Det er vel bare snakk om trening, som med det meste annet.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 06-02-12, 22:39   #100
TigerTove
Seniormedlem
 
TigerTove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 36
Innlegg: 3.474
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Sv: Hvem er med på sideplanke eller planke i kveld?

Pilates inkludert 2 x 30 sek sideplanke på hver side og 2 x 60 sek planke på albuene unnagjort.

__________________
"Virkeligheten er det som virker" - Franz Kafka
TigerTove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Stabilt blodsukker :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Farge på stix i går kveld, men ikke i kveld ...? Gladys Spørsmål og svar 13 29-03-08 20:45
Hvem går ned mest? Fedonistene eller Atkinsene?? elian Lavkarbo generelt 15 26-08-04 10:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no