Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Januarskravletråden til 30+

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-01-11, 16:37   #51
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Januarskravletråden til 30+

Dødsbra Senorita De fleste av mine bukser er også store, så når lånet kommer tikkende inn på konto snart skal jeg SÅ kjøpe bukser. Kanskje jeg er heldig og finner på salg også

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 17:35   #52
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Januarskravletråden til 30+

Da har jeg funnet frem til januarskravletråden igjen
Godt nyttår ønskes alle!
Noen har gått opp, noen har gått ned, og noen sliter i privatlivet eller jobb. Da gjelder det å fokusere på det positive, og fortsette å være flink i matveien. Onde sirkler skapes lett når man er deprimert og har tendenser til å bruke mat som trøst.

Jeg har vært forholdsvis flink i julen syns jeg, har spist surkål og kålrabistappe, men det unner jeg meg vanligvis også, bruker rikelig med smør i kålrabistappen og null mel. Surkål så går jeg for de med minst karber (8 pr 100 gr). Det eneste jeg har spist som jeg kan tillate meg dårlig samvittighet for er litt riskrem.
Ting er ikke helt top notch i livet for tiden, men matmessig så klarer jeg meg bra, og det er godt å ha noe positivt å fokusere på

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 17:53   #53
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Januarskravletråden til 30+

Jeg har vært syk hele julen, er fremdeles sykmeldt men hadde jeg gitt opp i kostholdet og fråtset som jeg pleier når jeg er syk og deppa så hadde jeg bare blitt mer deppa. Kostholdet er eneste jeg har kontroll på nå, og resten får gå som det går. Jeg hadde blitt veldig depressiv om jeg hadde gått opp masse i jula i tillegg til alt det andre som har skjedd.. Gir meg liksom litt mot at jeg klarer å gå ned i vekt, selv om ting ikke går så bra ellers i kroppen. Var innlagt før jul pga svulster på leveren og har enda ikke fått noe svar fra sykehuset om hva dem vil gjøre med dem.. Er stolt av at jeg har klart å gå ned i jula og ikke fråtset og syns synd på meg selv, til og med spist lavkarbo da jeg lå på sykehus, selv om det ikke var så lett

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 18:15   #54
Deanna
Medlem
 
Deanna sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 322
Deanna er et fyrlysDeanna er et fyrlysDeanna er et fyrlysDeanna er et fyrlysDeanna er et fyrlys

Sv: Januarskravletråden til 30+

Jeg er ny her!

Jeg er fryktelig god på skravling når jeg bare blir varm i trøya.

Deanna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 18:16   #55
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Januarskravletråden til 30+

Hei på deg! kjekt med pratsomme folk Føler selv jeg tråler forumet nå som jeg er sykmeldt og kjeder meg og prater kanskje litt for mye ;D

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 18:18   #56
Deanna
Medlem
 
Deanna sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 322
Deanna er et fyrlysDeanna er et fyrlysDeanna er et fyrlysDeanna er et fyrlysDeanna er et fyrlys

Sv: Januarskravletråden til 30+

Jeg prater strengt tatt mer enn nødvendig på jobb, så litt stille skriftlig kommunikasjon passer meg bra.

Forresten er jeg ikke helt kvitt avrusningshodepinen enda, så jeg setter pris på at dere er stille.

Deanna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 18:23   #57
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Januarskravletråden til 30+

Hehe, jeg kan ikke huske jeg var så dårlig første ukene på lavkarbo faktisk,heldigvis... men lest at en del sliter ja.. hehe

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 18:24   #58
Deanna
Medlem
 
Deanna sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 322
Deanna er et fyrlysDeanna er et fyrlysDeanna er et fyrlysDeanna er et fyrlysDeanna er et fyrlys

Sv: Januarskravletråden til 30+

Den kommer og går litt nå, og har blitt veldig mye bedre, men kjenner litt enda ja. Sånn ellers er formen veldig fin, altså.

Deanna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 20:23   #59
HeleneV
Medlem
 
HeleneV sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Molde
Innlegg: 75
HeleneV er på en erverdig vei

Sv: Januarskravletråden til 30+

Opprinnelig lagt inn av Nupsida, her.

Hoho, har mistet 3,8 kg på ei uke! er meget godt fornøyd med det kan en si!

WOW! Kjempebra! Hvordan går det med huden da? -Henger den med??
-Jeg kan nok ikke regne med at huden henger med i alle fall, 30 og to barnefødsler....

HeleneV er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 20:24   #60
HeleneV
Medlem
 
HeleneV sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Molde
Innlegg: 75
HeleneV er på en erverdig vei

Sv: Januarskravletråden til 30+

Opprinnelig lagt inn av Deanna, her.

Jeg prater strengt tatt mer enn nødvendig på jobb, så litt stille skriftlig kommunikasjon passer meg bra.

Forresten er jeg ikke helt kvitt avrusningshodepinen enda, så jeg setter pris på at dere er stille.

Off, ja... Jeg hadde skikkelige abstinenser! -Ikke lett å være mann og barn da nei....

HeleneV er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 20:25   #61
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: Januarskravletråden til 30+

trent en halvtime step idag, men føler meg støl og det verker i korsryggen. ikke helt sikker på om jeg skal ta en økt til eller la være, er faktisk ganske lenge siden jeg trente systematisk...

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 20:25   #62
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Januarskravletråden til 30+

Opprinnelig lagt inn av HeleneV, her.

WOW! Kjempebra! Hvordan går det med huden da? -Henger den med??
-Jeg kan nok ikke regne med at huden henger med i alle fall, 30 og to barnefødsler....

hehe, håper da det, hihi

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 20:36   #63
Deanna
Medlem
 
Deanna sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 322
Deanna er et fyrlysDeanna er et fyrlysDeanna er et fyrlysDeanna er et fyrlysDeanna er et fyrlys

Sv: Januarskravletråden til 30+

Opprinnelig lagt inn av HeleneV, her.

Off, ja... Jeg hadde skikkelige abstinenser! -Ikke lett å være mann og barn da nei....

Jeg har ikke barn før neste uke, så da får virkeligheten og rutinene virkelig kjørt seg. Ikke for det, altså, jeg har forsovet meg hver dag hele uka og likevel klart å få i meg frokost, så det skal vel muligens gå bra.

__________________
Vintereple. Sommerjordbær.



Don't look for happy endings in vicious circles.
Deanna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 07:41   #64
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Januarskravletråden til 30+

Ingen spesielle abstinenser å rapportere, men i går var jeg helt uten energi.
Har alltid 1-2 dager hvor energien "forsvinner" den første uka i fase 1 på ED, så ingen grunn til bekymring.
Men samboeren syntes det var litt i overkant mye soving på sofaen i går
Hadde hjemmekontor (passet jo bra), og ved lunchtid så greide jeg ikke holde øynene oppe lenger - så det ble en times hvile midt på dagen.
Og etter å ha slitt meg gjennom resten av arbeidstiden og inntatt middag, ble det 2 timer til rett ut.
Skulle tro jeg våknet til i løpet av kvelden, men nei da - kl 10 var det rett i seng, stuptrøtt
Bedre i dag, men jeg kjenner at jeg må holde meg i aktivitet - sovehjertet er det i alle fall ikke noe i veien med

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 08:18   #65
christine76
Medlem
 
christine76 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 426
christine76 har en fantastisk aura rundt segchristine76 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Januarskravletråden til 30+

Jeg er litt i samme båt som Grotingeling. Abstinenser har jeg ikke, for jeg har spist lavkarbo i julen også. Men kjenner at jeg er litt slapp etter oppstart på pulver igjen. Regner med at det gir seg snart da, pleier å være sånn et par dager før kroppen får i gang fettforbrenningen skikkelig. Jeg har jo ikke vært i ketose i julen selv om jeg har spist lavkarbo. Ellers så er jeg nok gjerne sliten på grunn av mange lange og vanskelige samtaler med mannen også. Har fått time hos familievernkontoret i morgen, håper det kan hjelpe litt.

__________________

Har gått ned ca 40 kg og driver og vedlikeholder
christine76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza/generel lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 09:07   #66
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Januarskravletråden til 30+

Eg har spist omtrent som vanleg heile jula, så der er det ingen problem, men kroppen er sliten på grunn av stress. Prata med min bror i går på telefonen og det virka som om han ikkje heilt forstod kva eg hadde å vere stressa for. Det er kanskje rart at folk som ikkje har jobb er stressa?

Fint at du har fått time så raskt da christine, her i Molde har det vore fleire månaders ventetid til Familievernkontoret! Vi var heldige likevel og fikk tilnærma "øyeblikkeleg hjelp", men så var det også ganske dramatisk dei gongane vi trong å kome inn. Håpar de klarer å finne ut av problema dykkar!

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 09:07   #67
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Januarskravletråden til 30+

Å, forresten, velkommen Deanna

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 09:46   #68
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Januarskravletråden til 30+

Da ble det hele 4 timers søvn på meg inatt.. 7 timer søvn på to døgn er virkelig ikke bra..

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 14:35   #69
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Januarskravletråden til 30+

utfordret samboeren min til å teste lavkarbo en uke.. Han spiser jo samme som meg og eneste han spiser som er "høykarbo" er frokosten på jobb, og den helsikes Colaen hans..
Så blir jo litt bekymret over alt fettet han får inn og i tillegg karbene... Så har han fått en søt liten mage som jeg tenkte vi kunne få vekk :P Han veier ca 85 kg og er 180 så han er ikke så veldig overvektig men en liten mage har han fått. Han trener også en del, spiller på et fotballag, men siste mnd har det blitt lite..
Ellers spiser han hverken poteter, pasta eller ris, for det lager ikke jeg når jeg lager middag.. I tillegg syns han lavkarbomaten min er nammis, så da har jeg utfordret han til å spise no annet på jobb og kutte colaen og snopet en uke, så skal han få se hvor mye bedre kroppen hans blir.. Så nå håper jeg han går ned en del første uken så han får litt blod på tann... til å forhåpentligvis fortsette. Hadde ikke han vært så aktiv som han er i jobb og ellers så hadde han nok lagt på seg, og ingen kan vel påstå at 1,5 liter cola med potetgull er sunt hver dag så.. Gleder meg! Har målt og veid han så om en uke så blir det spennende å se om han har noen forandringer

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 14:51   #70
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Januarskravletråden til 30+

Tenk at 1 veke kan vere litt knapt til å merke kor fantastisk det er, da.

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 14:54   #71
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Januarskravletråden til 30+

Tenkte mer på vekta sin del Om han går ned i vekt første uka, noe veldig mange menn gjør, så får han nok troa til å kunne fortsette.. Det med at man får abstinenser og sånn det har jeg forberedt han på.. VI får se om en uke om han orker å fortsette.. Den colaen skal han i alle fall ikke få fortsette med

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 15:58   #72
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Januarskravletråden til 30+

Av og til savner jeg kosemagen til gubben 26kg er borte

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 16:10   #73
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Januarskravletråden til 30+

Ja jeg syns ikke han er overvektig, men han har bmi på 26 nå så.. Og jeg er litt bekymret for all den colaen han drikker og alt snopet og snacksen. Og er jo kun det han trenger å kutte ut for å være lavkarbo, så da syns jeg det er på tide han prøver.. Ikke for å gå ned i vekt, men for sin egen helse! Ingen trenger 2 liter cola om dagen.. Ikke sunt for hverken kropp eller tenner.. samme hvor slank man er

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 21:29   #74
Bollemor
Medlem
 
Bollemor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: trondheim
Alder: 36
Innlegg: 319
Bollemor er på en erverdig vei

Sv: Januarskravletråden til 30+

hiver meg på her jeg..
akkurat nå sitter jeg å irriterer meg over vondt smak i munnen!! gad ass.. så kvalmt! noen tips?? har had det nesten hele denne uken, å begyner å blir litt smålei av den smaken..

__________________
DELMÅL 1 FØR 22.april

DELMÅL 2 fram til sommer en gang..

Bollemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 21:01   #75
Venus Willendorf
Medlem
 
Venus Willendorf sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 87
Venus Willendorf er ny på veien

Sv: Januarskravletråden til 30+

Opprinnelig lagt inn av Kiro, her.

Skulle bare handle inn litt nød-proviant (aka. atkinsbarer)

Hvor shopper man atkinsbarer? Har de det på dagligvarebutikker (i såfall hvilke?) eller må man på helsekost etc?

__________________

Venus Willendorf er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Januarskravletråden til 30+ vaskeklut Mer enn 30 kg overvekt 130 31-01-10 22:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no